طلاق به دلیل ناسازگاری زن

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی طلاق به دلیل ناسازگاری زن پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق به دلیل ناسازگاری زن

با تشکیل و شروع زندگی مشترک، زوجین در کنار یکدیگر وظایف زناشویی خود را انجام می دهند و بر همین اساس قانونگذار برای زوجین وظایف و تعهداتی را قرارداده است. با انجام هر کدام از این وظایف از جانب دو طرف، زندگی مشترک در مسیر خود جریان خواهد داشت و به همین دلیل، باید اشخاص با یکدیگر حسن معاشرت داشته باشند و همدیگر را در انجام بهتر تعهدات زناشویی یاری کنند. از جمله وظایف مهم زوجه در زندگی مشترک، تمکین عام و خاص نسبت به همسر و همچنین تربیت و نگهداری از فرزندان خود می‌باشد.در مقابل هم زوج با توجه به وظایف و تعهدات مالی و غیر مالی خود که در مقابل زوجه داراست، به نحوی موثر نسبت به جریان زندگی مشترک گام بر می دارد.

طبیعی است که در طول دوران تاهل زوجین، به دلیل وجود مشکلات متعدد، دشواری و نا ملایمتی هایی برای زندگی زوجین حادث گردد که با خویشتن داری، تسامح و تساهل آن ها، برهه های دشوار را پشت سر خواهند گذاشت. با این حال ممکن است یکی از زوجین و یا هر دوی آن ها قادر به ادامه زندگی با طرف دیگر نباشد. یکی از مصادیق عدم تحمل شرایط زندگی میتواند به دلیل ناسازگاری زن باشد. ناسازگاری زن، ممکن است خود معلول عوامل متعدد اجتماعی و یا شخصیتی زوجه و یا حتی مربوط به خود زوج باشد؛ ولی در هر صورت دلیل ناسازگاری هر چیزی هم که باشد، میتواند در پاره ای از موارد منجر به عدم سازش و در نتیجه طلاق گردد. طلاق به دلیل ناسازگاری زن در پاره ای از موارد میتواند منطقی و موجه و در بعضی موارد غیرموجه و قابل پذیرش نباشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل ناسازگاری زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

عوامل ناسازگاری زن در زندگی زناشویی

ناسازگاری زن در زندگی زناشویی به حالتی اطلاق می‌ شود که آن زن، تمایلی به انجام وظایف زناشویی و حسن معاشرت با شوهر را ندارد و علیرغم توانایی در تمکین از شوهر خود، از این امر استنکاف می ورزد. ناسازگاری زن در زندگی زناشویی میتواند گاه تحت تاثیر و معلول علاقه زوجه به همسر خود باشد و بدون اینکه مرد از انجام وظایف خود خودداری کرده باشد، بنای ناسازگاری داشته باشد که در این صورت زن، ناشزه محسوب می‌ شود و یا از طرفی دیگر به دلیل سوء معاشرت زوج که موجب عسر و حرج زن می‌ گردد و عامل آن زوج است، میتواند موجب ناسازگاری زن گردد که در نتیجه در بعضی موارد به زن حق دادخواست طلاق را می دهد و در بعضی موارد، دادخواست طلاق به دلیل ناسازگاری زن منتج به صدور حکم طلاق نخواهد شد.

شرایط جدید طلاق توافقی

از جهتی دیگر عامل ناسازگاری زن و عدم تمکین زوجه، قانون می‌ باشد؛ چرا که زن دارای حق حبس است و میتواند تا زمانی که مهریه خود را دریافت و رابطه زناشویی برقرار نکرده باشد، تمکین نکند و در ظاهر ناسازگاری زوجه عنوان شود، ولی در این مورد زوجه ناشزه محسوب نمی‌ شود و از کلیه حقوق مالی ناشی از نکاح برخوردار می‌ گردد.

انجام طلاق به دلیل ناسازگاری زن و به موجب اقدامات زوج

در صورتی که زوجه بر اثر اقدامات زوج، دچار عسر و حرج گردد و یا به دلیل محقق شدن یک یا چند نمونه از شروط چندگانه موجود در سند ازدواج، بنای ناسازگاری در زندگی مشترک را داشته باشد، در این صورت با توجه به موارد عسر و حرج که شامل، ترک انفاق توسط زوج و علی رغم الزام او و خودداری از پرداخت آن، اعتیاد زوج (در صورتی که چند بار اقدام به ترک کرده ولی میسر نشده)، ضرب و جرح مکرر و شدید زوجه، سوء معاشرت و رفتار غیراخلاقی با همسر خود، ازدواج مجدد بدون اجازه از زن یا دادگاه، و یا تحقق یکی از شروط مندرج در سند ازدواج، می‌ شود، هرگاه طلاق زن به دلیل ناسازگاری معلول عوامل مزبور باشد، دادخواست طلاق به دلیل ناسازگاری زن امری موجه و مورد حمایت قانونی خواهد بود و دادگاه در این مورد ناسازگاری زن را از نشانه نشوز وی نمی داند.

از جهت دیگر هرگاه، ناسازگاری و عدم سکونت زن در منزل شوهر، به دلیل سوء معاشرت و اقدامات زوج که موجب ضرر جانی و خوف بدنی وی می‌ شود، باشد، دادگاه میتواند حکم به تامین منزل جداگانه توسط زوج به همراه الزام به پرداخت نفقه برای زوجه را بدهد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل ناسازگاری زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آثار طلاق به دلیل ناسازگاری زن به علت اقدامات زوج

  • با صدور حکم طلاق به دلیل ناسازگاری زن که معلول سوء معاشرت های زوج بوده است، دادگاه در ایام عده طلاق (رجعی) زوج را ملزم به پرداخت نفقه ایام عده می‌ کند.
  • هرگاه علیرغم ناسازگاری زن که به جهت سوء معاشرت مرد بوده، مرد دادخواست طلاق بدهد و زوجه خواهان طلاق نباشد، در صورت وجود شرط تنصیف دارایی، مرد ملزم به تملیک نصف اموال خود به زوجه که در ایام زوجیت به دست آورده، می‌ باشد.
وکیل طلاق غرب تهران

احکام مذکور شامل موردی که زن حق حبس دارد می‌ شود.

طلاق توافقی به دلیل ناسازگاری زن

هرگاه ناسازگاری زن در زندگی زناشویی، معلول تخلفات زوج از انجام وظایف زناشویی و از موارد عسر و حرج زن نباشد و زن علیرغم توانایی تمکین از شوهر خود و انجام تعهدات زناشویی توسط زوج، بنای ناسازگاری داشته و تمکین نکند، در این صورت زن نمیتواند دادخواست طلاق را به دادگاه بدهد و در مقابل مرد میتواند دادخواست الزام به تمکین زوجه را به دادگاه بدهد و با ادامه عدم تمکین زوجه، میتواند از موجبات اثبات نشوز وی باشد.

 آثار طلاق به دلیل ناسازگاری زن و ناشی از خود زوجه

  • در صورتی که مرد به دلیل ناسازگاری زن که ناشی از خود زوجه می‌ باشد، دادخواست طلاق بدهد، در صورت اثبات ناسازگاری و نشوز زوجه، طلاق زن به دلیل ناسازگاری و نشوز وی باشد، در ایام عده طلاق نفقه به زن تعلق نمی‌ گیرد.
  • با دادخواست طلاق از جانب مرد که در حالت ناسازگاری و نشوز زن صادر شده، طلاق به دلیل ناسازگاری زن صادر شده باشد، با وجود شرط تنصیف دارایی، زن مستحق تملک نصف اموالی که شوهر در ایام زوجیت به دست آورده، نخواهد بود.

در پایان باید خاطر نشان شد که صدور حکم طلاق به دلیل ناسازگاری زن، به هیچ وجه در هیچ کدام از حالات موجب سقوط مهریه نخواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل ناسازگاری زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دفتر وکالت طلاق در تهران

قانون جدید مستثنیات دین

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

4/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *