محروم کردن از ارث

بهترین وکیل در زمینه امورحسبی در این نوشتار به بررسی محروم کردن از ارث پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

محروم کردن از ارث

یکی از مباحث حقوقی در فقه و حقوق ایران، ارث بردن از مورث پس از فوت وی است. گاهی به دلیل اختلافات و عدم توجه فرزندان به نصایح و راهکارهای والدین، و در حالتی عصبانی اقدام به محروم نموده فرزند از ارث می‌ کنند. جملاتی مانند تو دیگر فرزند من نیستی و از ارث محرومت می کنم، تا چه حدی ضمانت اجرای حقوقی دارد؟ در بسیاری مواقع و در هنگام عصبانیت، والدین بحث محروم کردن از ارث را مطرح می‌ کنند. در سوالی که یکی از موکلین گروه وکلای مهر در موسسه حقوقی و بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان ارسال نموده است، تکلیف وصیت به محروم کردن از ارث یکی از فرزندان که توسط پدر وی انجام شده بود را پرسیده و موجبی برای تهیه مطلبی درباره امکان محروم کردن از ارث و طلب ارث در زمان حیات پدر و همچنین تقسیم ارث در زمان حیات پدر، انتقال اموال چدر در هنگام بیماری متصل به فوت وی، بخشیدن اموال پدر به یک فرزند و حذف نام فرزند از شناسنامه گردید. گروه وکلای مهر با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی به عنوان بهترین وکیل خانواده در تهران و بهترین وکیل در حوزه تقسیم ارث و تنفیذ وصیت نامه، با پاسخگویی در موضوعات مربوط به خانواده و امور حسبی در خدمت هم وطنان است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص محروم کردن از ارث با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وصیت به محروم کردن از ارث

عسر و حرج زن با اثبات رابطه نامشروع

به استناد و صراحت ماده 837 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، اگر کسی به موجب هر نوع وصیتی، یک یا چند نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند، این وصیت نامه نافذ نیست. در این موضوع که آیا وصیت نامه از اساس باطل است و یا با رضایت سایر ورثه و وارث محروم شده، صحیح می‌ شود، اختلاف نظر وجود دارد و نظر مشهور نیز بطلان وصیت نامه است. اما اگر پدر یا مادری وصیت کند که ثلث اموال وی به یک یا چند فرزند منتقل شود و حتی با این وصیت قصد محروم کردن سایر ورثه از ثلث اموال خود را داشته باشد، هر چند ممکن است در نگاه اول وصیت نامه خارج از عرف و اخلاق تلقی شود ولی این وصیت کاملا صحیح است و اگر به میزان بیش از ثلث و یک سوم ترکه وصیت کند، با رضایت همه ورثه، این وصیت نامه صحیح و نافذ است. جهت اطلاع از شرایط وصیت نامه و راه های اثبات شرایط ابطال وصیت نامه و دعوای تنفیذ وصیت نامه به مطلبی با همین عنوان در سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مراجعه نمایید.

دادخواست ابطال وصیت نامه در صورت وصیت به محروم کردن از ارث

در صورتی که بر اساس وصیت نامه، یک یا چند ورثه از ارث محروم شده باشند، میتوان با مراجعه به دادگاه حقوقی نسبت به تقدیم دادخواست ابطال وصیت نامه اقدام نمود. اگر همه ورثه نسبت به باطل بودن وصیت نامه اتفاق نظر داشته باشند و هیچ کدام ادعای اجرا و عمل به وصیت در راستای محروم کردن از ارث را نداشته باشند نیازی به مراجعه به مرجع قضایی نیست و میتوان با توافق همه ورثه نسبت به تقسیم ترکه اقدام نمود. برای تقدیم دادخواست ابطال وصیت نامه دریافت گواهی انحصار وراثت ضرورت دارد.

وکیل پایه یک دادگستری نیاوران

بخشیدن همه اموال به یکی از ورثه

عقد هبه در زمان حیات مورث و بخشیدن همه اموال به یکی از ورثه یا به شخص ثالث حتی اکر به قصد محروم کردن ورثه از ارث باشد، منع قانونی ندارد و هر مالکی نسبت به مایملک خود حق هرگونه تصمیم‌ گیری دارد. اما انتقال اموال مورث یا پدر و مادر به یکی از ورثه در زمان بیماری متصل به فوت و یا زمانی که یکی از آن ها در حکم محجور قرار گرفته است، میتواند با ادعای سایر ورثه، با ابطال روبرو شود. بررسی موضوع محروم کردن از ارث و انتقال اموال والدین در زمان حیات بسته به نوع پرونده و اوضاع و احوال موضوع متفاوت است و نمیتوان برای همه پرونده ها به نحو واحد عمل کرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص محروم کردن از ارث با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

حذف نام فرزند از شناسنامه والدین

نکته قابل توجه این است که پس از تولد فرزند و اخذ شناسنامه برای وی، به هیچ عنوان پدر و مادر امکان حذف نام فرزند از شناسنامه را ندارند و عنوان این موضوع که اسمت را از شناسنامه حذف می کنم انطباقی با قوانین موضوعه ندارد. اما در مواردی که با دعوای نفی نسب و نفی ولد، انتساب فرزند به پدر از طریق رسیدگی قضایی و آزمایشات پزشکی محرز شود و رابطه بنوت و ابوت به اثبات نرسد، حذف نام فرزند از شناسنامه متصور است. در این حالت بنا به دستور دادگاه و با حکم قطعی دادگاه خانواده، سازمان ثبت احوال نسبت به حذف نام فرزند از شناسنامه والدین اقدام خواهد نمود.

وکیل تخصصی پرونده دیه

بهترین وکیل تهران

دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی به عنوان بهترین وکیل تهران و همکار سایر وکلای خانواده در سراسر ایران، آماده ارائه مشاوره حقوقی درباره شرایط تنظیم وصیت نامه صحیح و همچنین قبول پرونده‌ های محروم کردن از ارث یک یا چند ورثه در سراسر کشور را دارد. گروه وکلای مهر با در اختیار داشتن وکیل خوب خانوادگی در تهران، نسبت به تنظیم دادخواست ابطال وصیت نامه، اخذ گواهی انحصار وراثت، معرفی بهترین وکیل ارث در تهران، انجام تقسیم ترکه و تحریر ترکه و انجام کلیه امور حسبی موکلین عزیز را دارد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص محروم کردن از ارث با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

5/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه

  • آیا محروم کردن از ارث قانونی است؟
    شرایط محروم کردن فرزند از ارث چیست؟
    موانع ارث چیست و حجب در ارث چه حالتی است؟
    برای داشتن وکیل تخصصی ارث چکار کنیم؟

    • سلام برشما

      مطابق قانون وصیت اشخاص محدود به ثلث اموال ایشان بوده و مازاد بر ثلث منوط به تنفیذ سایر ورثه می‌باشد و در قالب وصیت نمی‌توان سایر افراد را از ارث محروم نمود. در نهایت صرفا می‌توانید در زمان حیات خود اقدام به صلح اموال خود با لحاظ شرایط و تحت قیودی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *