وکیل خانواده در فرانسه

بهترین وکیل خانواده در فرانسه در این نوشتار به بررسی موضوع طلاق و حضانت فرزندان پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

وکیل خانواده در فرانسه

وکیل خانواده در فرانسه، امکان دخالت در همه امور مربوط به مشاوره حقوقی ازدواج و طلاق ایرانیان در فرانسه را تحت شرایط خاصی دارد.

وضعیت حضانت (نگهداری) فرزندان خانواده ایرانی در فرانسه که از یکدیگر جدا شده اند، چگونگی مراجعه به دادگاه‌ های خانواده در فرانسه و همچنین نحوه طرح دعوای مطالبه مهریه در دادگاه خانواده فرانسه و سایر دعاوی مرتبط با مسائل خانواده و امور بعد از طلاق در فرانسه، میتواند مورد درخواست مشاوره حقوقی با وکیل خانواده در فرانسه باشد.

با توجه به نزدیکی قانون مدنی ایران و فرانسه که هر دو سرچشمه حقوق خانواده هستند، به بررسی کوتاهی در خصوص حقوق خانواده در فرانسه و صلاحیت دادگاه خانواده فرانسه و همچنین بررسی امکان اجرای حکم صادر شده از دادگاه خانواده فرانسه در دادگاه خانواده تهران، در بخش حقوق خانواده موسسه بین‌المللی و حقوقی مهر پارسیان، پرداخته ایم.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در فرانسه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ازدواج در فرانسه

قانون خانواده در فرانسه، از قانون مدنی و حقوق خصوصی کشور فرانسه الهام گرفته است.

قانون خانواده فرانسه مانند قانون خانواده در ایران، ریشه فقهی و مذهبی دارد. مفهوم خانواده در قانون خانواده فرانسه تعریف مشخصی نشده و توسط حقوقدانان، اجتماع چند نفر که برای زندگی مشترک با هم توافق می نمایند به مفهوم خانواده آمده است.

ازدواج سفید یا مشارکت مدنی در فرانسه پذیرفته شده است و امکان زندگی مشترک بدون ثبت رسمی ازدواج وجود دارد. ازدواج سفید در واقع نوعی ازدواج بدون رابطه جنسی است و با توجه به حفظ بکارت دختر در ازدواج سفید، این عنوان برای آن انتخاب شده است.

ازدواج سفید در ایران، دقیقا خلاف این مفهوم به کار می‌ رود و زندگی با رابطه جنسی بدون ثبت ازدواج را ازدواج سفید قلمداد می‌ کنند.

تنها زمانی که زوجین که با ازدواج سفید و مشارکت اجتماعی با هم زندگی می‌ کنند دارای فرزندی شوند، ملزم به ثبت ازدواج در دفاتر اسناد رسمی ازدواج هستند.

یکی از راه‌ های تشکیل خانواده در فرانسه، ازدواج است. برای ازدواج در فرانسه شرایطی باید بر اساس قانون خانواده فرانسه رعایت شود. از جمله:

سن ازدواج در فرانسه: سن ازدواج در فرانسه برای پسر 18 سال برای دختر 15 سال تعیین شده است.

اجازه ازدواج در فرانسه: برای اشخاصی که زیر سن قانونی هستند، اجازه توامان والدین برای ازدواج لازم است.

در صورتی که شخص فاقد والدین و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ باشد، این اجازه توسط دادستان صادر می‌ شود.

گواهی سلامتی: نداشتن معلولیت و یا بیماری های واگیردار خطرناک شرط بعدی ازدواج در فرانسه است.

ازدواج خارجی ها در فرانسه

اگر هدف از ازدواج در فرانسه، به دست آوردن اقامت و تابعیت فرانسه باشد، و این موضوع برای دادگاه به اثبات برسد، با مجازات پنج سال حبس و جریمه 15000 یورویی روبرو خواهند بود.

توجه عزیزانی که با تبلیغات ماهواره ای و بعضی موسسات به اصطلاح مهاجرتی با وعده اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج و معرفی کیس ازدواج، اقدام به مهاجرت به فرانسه یا سایر کشورها، می‌ کنند، به این نکته جلب می کنیم که ازدواج سفید و ازدواج خاکستری برای مهاجرت به فرانسه کاملا غیرقانونی است.

تنها راه مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج، آشنایی و ازدواج واقعی با یکی از اتباع کشور فرانسه است که تحت شرایطی منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت فرانسوی می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در فرانسه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دادگاه خانواده در فرانسه

دادگاه خانواده فرانسه، اصلی ترین مرکز رسیدگی به دعاوی خانواده است که در همه شهرهای فرانسه وجود دارد.

صلاحیت دادگاه خانواده در فرانسه در امور مربوط به پرونده‌ های طلاق و توافق های بعد از طلاق، حسن رفتار زوجین نسبت به یکدیگر، تقسیم اموال در حین طلاق، حضانت (نگهداری) و سرپرستی کودکان، ازدواج های سفید و ازدواج خاکستری، ازدواج همجنس گرایان، تغییر نام خانوادگی، رسیدگی می‌ کنند.

پرونده‌ های طلاق از طرف مرد و یا طلاق از طرف زن، یا اصطلاحا طلاق ترافعی (بر اثر اختلاف) در دادگاه خانواده رسیدگی می‌ شود ولی از 1 ژانویه 2017 میلادی، پرونده‌ های طلاق توافقی در فرانسه توسط وکیل خانواده در فرانسه قابل انجام است و نیازی به مراجعه زوجین به دادگاه خانواده نیست.

صلاحیت دادگاه خانواده فرانسه

برای رسیدگی به دعاوی اتباع فرانسوی علیه مرد یا زن غیر فرانسوی، در صورتی که خوانده یا متهم ساکن فرانسه باشد، دادگاه خانواده فرانسه صلاحیت رسیدگی دارد.

مورد بعدی زمانی است که زوجین محل زندگی مشترک خود را فرانسه انتخاب کرده باشند. اگر فرزند مشترک در فرانسه زندگی می‌ کند رسیدگی به وضعیت حضانت (نگهداری) و سرپرستی فرزندان در دادگاه خانواده فرانسه انجام می‌ شود.

طلاق در فرانسه

برای تحقق شرایط جدایی زن و مرد از یکدیگر در فرانسه، بروز یکی از علل زیر، میتواند موجبی برای درخواست طلاق در فرانسه باشد:

  • رضایت زن و مرد در اجرای طلاق توافقی توسط وکیل خانواده در فرانسه، توافق نامه تهیه و طلاق ثبت می‌ شود.
  • شکست در ادامه زندگی زناشویی و همچنین پذیرش این شکست از ناحیه هر دو طرف.
  • عیوبی‌ که منجر به درخواست طلاق می‌ شود. مانند نداشتن رضایت در ازدواج و یا اینکه مانعی برای ازدواج وجود داشته و این مانع بعدا کشف شود یا در صورتی که اجازه والدین برای ازدواج افراد کمتر از سن قانونی وجود نداشته باشد، در اینگونه موارد ازدواج باطل می‌ شود.
  • از بین رفتن امکان زندگی مشترک. در صورتی که دو سال از زندگی مجردی زوجین گذشته باشد و امکان بازگشت به زندگی مشترک وجود نداشته باشد، امکان درخواست صدور حکم طلاق از دادگاه خانواده فرانسه وجود دارد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در فرانسه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دارایی های قابل تقسیم در هنگام طلاق

بر اساس قانون خانواده فرانسه، سه نوع نظام تقسیم دارایی و اموال هنگام طلاق وجود دارد.

اگر زن و مرد در نحوه تقسیم دارایی، توافق داشته باشند، دیگر نوبت به دخالت دادگاه نخواهد رسید. اموال شخصی هر کدام از همسران، به عنوان مال خود، به آن ها تعلق می گیرد و بقیه اموال بین طرفین تقسیم می‌ شود.

اموال شخصی شامل هدایا، درآمد با زنشستگی، درآمد های حاصل از اجاره املاک و… می‌ شود.  

پرداخت نفقه (هزینه‌ ها و مخارج زندگی) فرزندان هم با یکی از والدین است که توان پرداخت هزینه ها را دارد. حمایت مالی فرزند فقط تا 18 سالگی نیست و پس از آن هم در صورتی که درآمدی نداشته باشد حمایت مالی فرزند با والدین است.

اجرای حکم طلاق دادگاه خارجی در فرانسه

اجرای حکم طلاق دادگاه خارجی در دادگاه خانواده فرانسه، میتواند با درخواست وکیل خانواده در فرانسه به جریان بیفتد.

برای رسیدن به این منظور، وکیل خانواده در فرانسه میتواند در صورت انطباق حکم طلاق دادگاه خارجی با قوانین خانواده در فرانسه و خلاف شرع نبودن حکم صادره، اجرای حکم دادگاه خارجی را درخواست نماید.

اجرای حکم طلاق دادگاه خانواده فرانسه در دادگاه خانواده تهران

بر اساس قانون آئین دادرسی مدنی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب، اجرای حکم دادگاه خارجی، به شرط رابطه متقابل و پذیرفته شدن احکام دادگاه‌ های ایرانی در کشور مقصد، قابل اجرا در دادگاه های تهران هستند.

وکیل خانواده در فرانسه، میتواند با توکیل به وکیل خانواده در ایران و ارسال کلیه مستندات و مدارک برای وکیل خانواده در تهران، نسبت به درخواست اجرای حکم طلاق و یا هر حکم دیگری از دادگاه‌ های فرانسه اقدام نماید.

در صورتی که حکم طلاق و یا دیگر احکام خانواده در دادگاه خانواده تهران تنفیذ (تایید) شود، قابلیت اجرایی دارد.

درباره اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران به همین مقاله در سایت موسسه بین‌ المللی حقوقی مهر پارسیان مراجعه فرمایید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در فرانسه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

معرفی وکیل خانواده در فرانسه

موسسه حقوقی مهرپارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانواده، با در اختیار داشتن امکان معرفی وکیل خانواده در فرانسه و تمامی کشورهای اروپایی، نسبت به بررسی اولیه موضوعات و دعاوی حقوقی خانواده در فرانسه اقدام نموده و در صورت عدم تعارض قوانین ایران و فرانسه.

همچنین قابلیت پذیرش دعاوی طلاق توافقی ایرانیان مقیم فرانسه، مطالبه مهریه‌ایرانیان مقیم فرانسه، حضانت و سرپرستی فرزندان ایرانیان مقیم فرانسه، درخواست اصلاح شناسنامه، درخواست گواهی انحصار وراثت از شورای حل اختلاف، درخواست تغییر نام خانوادگی در ایران و فرانسه، آماده معرفی وکیل خانواده در فرانسه و ایران می‌ باشد.

جهت تعیین وقت مشاوره حقوقی حضوری خانواده با ما تماس بگیرید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

روابط نامشروع در حالت مستی

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *