وکیل خانواده در سوئد

بهترین وکیل خانواده در سوئد در این نوشتار به بررسی شرایط ازدواج در سوئد پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

وکیل خانواده در سوئد

برای استفاده از خدمات وکیل خانواده در سوئد، آشنایی با قانون حمایت خانواده در سوئد برای عزیزان الزامی است.

بسیاری از ایرانیان مقیم سوئد طی تماس هایی که با موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان داشته اند، خواهان معرفی وکیل خانواده در سوئد جهت انجام امور مربوط به طلاق توافقی ایرانیان در سوئد، مطالبه و وصول مهریه در سوئد و همچنین خواستار مشاوره حقوقی درباره وضعیت ازدواج و طلاق ایرانیان در سوئد شده اند.

سیر تحولات حقوق خانواده در سوئد، از سال های بین 2004 تاکنون بسیار زیاد بوده و در ادامه این نوشتار که توسط گروه وکلای متخصص مهر پارسیان و با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهیه و منتشر خواهد شد مورد بررسی حقوقی و علمی قرار خواهد گرفت.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در سوئد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سیر تحولات قانون خانواده در سوئد

قانون جدید خانواده سوئد در دهه 1980 به اجرا گذارده شد. در سال 1990 قانون خانواده سوئد، در بخش وضعیت مالکیت و دارایی ها و اموال زوجین اصلاح شد و در سال 2004 میلادی جهت جلوگیری از ازدواج کودکان  و ازدواج های اجباری، سیر تحولی خود را ادامه داد.

در سال 2009 ازدواج همجنس گرایان در سوئد به رسمیت شناخته شد و به قانون خانواده سوئد پیوست.

موانع ازدواج در سوئد که توسط وکیل خانواده در سوئد مورد بررسی قرار گرفته است، تا حدی با موانع ازدواج در ایران مشابه است.

ازدواج در سوئد قبل از سن 18 سالگی ممنوع است. ازدواج پدر و مادر با فرزندان نیز منع شده است.

بر اساس قانون خانواده سوئد، ازدواج برادر و خواهری که از پدر و مادر مشترک هستند ممنوع است ولی ازدواج با خواهر و برادر ناتنی، میتواند با اجازه از وزارت کشور سوئد انجام شود.

شرایط ازدواج در سوئد

برای ثبت ازدواج در سوئد، ارائه مدارکی به آژانس مالیاتی سوئد الزامی است.

وکیل خانواده در سوئد میتواند برای شروع یک رابطه منجر به ازدواج، مشاور مناسبی برای شما باشد.

اولین مدرکی که باید ارائه شود، اقرار کتبی نامزدها مبنی بر نداشتن مانعی برای ازدواج با یکدیگر است.

مرحله دوم ازدواج در سوئد، تعیین محل ثبت ازدواج است.

امکان انجام مراسم ازدواج در کلیسا و یا ازدواج مدنی در هر نقطه ای که زوجین تعیین نمایند وجود دارد.

در صورتی که ازدواج خارج از کلیسا انجام می‌ شود، لازم است قبل از آن مجوز شهرداری اخذ شده باشد.

انتقال نام خانوادگی یکی از همسران به دیگری، مرحله بعد از ثبت ازدواج در سوئد است.

همسری که نام خانوادگی همسر به وی اختصاص داده می‌ شود، میتواند نام خانوادگی خود را به عنوان نام وسط حفظ نماید.

ازدواج دو ایرانی در سوئد

ازدواج افراد خارجی تحت قانون خانواده سوئد امکان پذیر است.

در اینگونه موارد اگر هر دو نامزدی که قصد ازدواج دارند، به صورت مشترک درخواست دهند که بر اساس قانون سوئد مایل به ازدواج هستند، درخواست آن ها از سوی آژانس بررسی شرایط ازدواج در سوئد مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت نداشتن مانعی برای ازدواج اجازه ازدواج آن ها بر اساس قانون سوئد صادر می‌ شود.

اما اگر دو نفر ایرانی یا یک ایرانی و سوئدی، خواستار ازدواج بر اساس قوانین ایران باشند، این موضوع از سفارت ایران در سوئد استعلام می‌ شود تا موانع قانونی ازدواج دو نفر بر اساس قانون ایران یا کشور متبوع زوجین مورد بررسی قرار گرفته و مجوز لازم برای ازدواج در سوئد صادر شود.

اما راه دیگر ثبت ازدواج ایرانی ها در سوئد، مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد و ثبت ازدواج در سفارت می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در سوئد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در سوئد

طلاق توافقی در سوئد، در صورتی که طرفین به انجام مراحل طلاق، توافق نموده باشند، معمولا در مدتی کمتر از یک روز کاری انجام می‌ شود.

هر چند هر کدام از زوجین حتی در طلاق توافقی تا شش ماه حق اعتراض به روند طلاق را دارند.

در صورت عدم توافق در طلاق، زوجین در طول یک مدت شش ماهه وارد انتظار برای طلاق می شوند و الزامی در جدا زندگی کردن تا طی مراحل طلاق ندارند.

حضانت (نگهداری) فرزند بعد از طلاق نیز میتواند با توافق طرفین تعیین تکلیف شود.

در صورت عدم توافق والدین در حضانت (نگهداری) فرزند بعد از طلاق، دادگاه فقط نسبت به تعیین تکلیف اقدام خواهد نمود.

تقسیم دارایی بعد از طلاق در سوئد

در صورت وقوع طلاق بین زوجین در سوئد، تمامی دارایی های ثابت که در زمان ازدواج به دست آمده است بین زوجین تقسیم می‌ شود.

اتومبیل، خسارت های دریافتی از بابت تصادفات رانندگی، ارث، خانه های ییلاقی و تابستانی، قایق های تفریحی و اموال شخصی هر فرد از زوجین در این تقسیم دخیل نخواهد بود.

این قانون بعد از مرگ یکی از همسران در سوئد نیز وجود دارد که برای مشاوره میتوانید با وکلای خانواده گروه وکلای مهر پارسیان در ایران و اروپا مشاوره نمایید.

خدمات مشاوره خانواده در سوئد، در شهرداری ها انجام می‌ شود. در مواردی که زوجین دارای فرزند مشترک هستند و اصرار به طلاق دارند، مراکز مشاوره خانواده در سوئد، تمامی سعی خود را به کار می گیرند تا حد امکان، نسبت به کاهش آسیب های پس از طلاق، به والدین کمک نمایند.

طلاق ایرانیان در سوئد

در صورتی که زوجین ایرانی با ازدواج ایرانی در سوئد مقیم باشند و زن از طریق دادگاه خانواده سوئد اقدام به مطالبه مهریه نماید، معمولا دادگاه‌ های سوئد بر اساس قانون خانواده سوئد اقدام به تصمیم‌ گیری و صدور رای می نمایند.

با توجه به اینکه بر اساس قانون حمایت خانواده سوئد، تقسیم دارایی هایی که در بالا ذکر شد، بعد از طلاق یا فوت زن و مرد یا یکی از آن ها صورت می گیرد، خسارت اضافه ای به عنوان مهریه قابل مطالبه از شوهر نیست.

زوجین براساس قانون خانواده سوئد، موظف به همراهی و همدلی با یکدیگر هستند و سرپرستی فرزندان به عهده زوجین (زن و مرد) است.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج نیز برای اتباع ایرانی امکان پذیر است.

شرایط ازدواج در سوئد و صدور ویزای نامزدی و ازدواج سوئد در مقاله مختص به این موضوع در وب سایت حقوقی و موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به نشانی، mehrilaw.com درج شده و قابل دسترسی است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در سوئد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل خانواده در سوئد و وکیل خانواده در ایران

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به هم وطنان مقیم اروپا و سایر کشورها، در دسترسی آسان به وکیل در ایران و سایر کشورها، اقدام به تشکیل گروه وکلای مهر پارسیان نموده است.

طبق اساسنامه، امکان معرفی وکیل به ایرانیان خارج از کشور و همچنین معرفی وکیل برای خدمات حقوقی ایرانیان در سایر کشورها، با وکلای صاحب نام اروپا و سایر کشورها اقدام به تنظیم قرارداد نموده ایم.

جهت مشاوره با وکیل خانواده در سوئد و وکیل خانواده در ایران و همچنین برخورداری از خدمات وکیل خانواده در اروپا، از طریق دفاتر موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

امکان اجرای رای صادر شده از دادگاه خانواده سوئد توسط وکلای بین‌ المللی ما وجود دارد.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

وکیل ازدواج و طلاق ونکوور

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

34 دیدگاه

  • ببخشید من شوهرم چند سال پیش رفت سوعد و الان شهرونده سوعده پارسال اومد ایران و ازدواج کردیم و مدارک رو برد سوعد تا کارهای اقامتم من رو هم درست کنه اما الان ما به تفاهم نرسیدیم و بنا به دلایلی میخوایم طلاق توافقی بگیریم این رو هم ذکر کنم که من هنوز کار های اقامتم جور نشده و من ایرانم و اون سوعدطلاق توافقی به این صورت چجوری انجام بدیم چیکاربایدبکنیم هردومون راضی به طلاق هستیم ایا کشورسوعد دلیل قانع کننده برای طلاق میخواد یا همین که هردوراضی هستیم کافیه

  • سلام. من همسرم تو سوئده و من ایرانم.به تفاهم نرسیدیم و طلاق میخوام اما میگه طلاقم نمیده و اینجا هم نمیاد.آیا راهی هست که مهریه ام رو مطالبه کنم ازش یا نه؟الان من کاری از دستم برمیاد یا نه اصلا؟

  • اینجانب ایرانی و مقیم سوید هستم و بیش از بیست سال است که از همسرم جدا شده و طلاق سویدی گرفته ایم ولی هر کاری میکنم ایشان راضی به طلاق ایرانی بشه و فرم های مسجد در سوید را امضا کنه را امضا نمیکنه ، باید چکار کنم تا بتونم با این کار ازدهج مجدد را انجام بدم و همچنان بلاتکلیفم.

  • من از طریق ازدواج با همسرم اقامت سوئد را گرفتم و الان یک سالی میشه که هر دو پاسپورت سوئدی گرفتیم، به علت مشکلاتی خواهان طلاق هستم، در صورت طلاق آیا شهروندیه من باطل میشود و باید به ایران برگردم؟

    • سلام و عرض احترام
      حق شهروندی به هیچ وجه قابل ابطال نیست و طلاق شما تاثیری در حق شهروندی سوئد نخواهد داشت
      دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

      • با سلام،من و همسرم 2 ساله که ازدواج کردیم البته به صورت وکالتی در ایران،شوهرم درآمد خوبی داره و خونه داره اما اداره مهاجرت مشکلش ازدواج وکالتی ما هست،لطفا راهنماییم کنید

        • سلام برای بررسی پروندتون باید با موسسه تماس بگیرین تا بعد از تعیین وقت وکلای ما راهنماییتون کنن
          09120067662

    • سلام من ۴ماه میشه از طریق ازدواج به سوئد امدم واقامتم موقته شوهرم من رو کتک زد وحالا سوسیال مارو جدا کرده تا دادگاه تشکیل بشه من میتونم اقامت دائم بگیرم؟بعد از طلاق تشکر.

  • سلام
    من از طریق ازدواج به سوید امدم و پاسپورت سویدی دارم. همسر من درخواست طلاق کرده است. طبق قانون سوید، اموال نصف می‌شود. ایا راهی وجود دارد که از پرداخت مهریه صرف نظر کنم و فقط اموال در سوید تقسیم شود؟ یا باید هر دو را بپردازم؟

  • سلام زوجین ایرانی در سوئد از یکدیگر جدا شده اند و مطابق قوانین آن کشور ، زوج نصف اموال را به همسرش داده است ولیکن زوجه هنگام مراجعه به ایران مهریه خود در ایران را نیز مطالبه کرده است ، آیا با توجه به طلاق مابین زوجین و دریافت حقوق زوجه مطابق قوانین کشور سوئد ، امکان نپرداختن مهریه و ارائه مدارک مربوط به جدایی و پرداخت حقوق در دادگاههای ایران وجود دارد یا زن مستحق دریافت مهریه هم می باشد؟ آیا قوانین کشور سوئد در دادگاههای ایران قابلیت اجرایی دارد؟

    • سلام اگر به عنوان مهریه پرداخت شده باشد می تواند در دادگاه ایران مورد قبول واقع شود.
      ولی معمولا مهریه مجدد قابل مطالبه است و بهتر بود که قبلا به این موضوع توافقی انجام می شد.

  • سلام ببخشید در سوئد می‌شود مهریه را مطالبه کرد ؟ و اینکه اول طلاق سوئدی باید گرفت یا می‌شود طلاق اسلامی گرفت بعد طلاق سوئدی چون اگر طلاق سوئدی بگیرم شاید همسرم حاضر به طلاق اسلامی نشه این سوال هست برام.

    • سلام مهریه قابل مطالبه هست ولی با عنوان مهریه خیر
      بعد از طلاق اسلامی هم میتونین طلاق از طریق دادگاههای سوئد رو ثبت کنید

  • سلام‌ اگر خانه و اموال خانه به نام مرد باشدقبل از ازدواج ، آیا باز هم خانه و تمام اموال تقسیم می شود در زمان طلاق ؟

    • سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات مفید که ارائه می کنید میخواستم بدانم شما رشته تحصیلی شما حقوق از خود دانشگاه سوئد می باشدچون من چندتا سوال درمورد قوانین حضانت کودکان در سوئد دارم من ایرانی هایی که درسوئد بدنیا امدندو تحصیل کردن وکیل شدن . دردانشگاه سوئد فارق التحصیل شدن اصلا روحیه همکاری ندارن جواب نمیدن اما اگر به یه خارجی ایمیل بزنی خیلی کمک می کنند می خواستم بدانم می تونم سوالاتم از شما بپرسم .شماره تماس مت ۰۹۱۱۵۰۲۶۶۵۲ اگرمهبت کردید خواستید جواب بدید تلکرام یا وات ساپ پیام بدین زنگ میزنم خدمت شما .ممنونم

  • سلام!
    خانمم اقامت دوساله در سوئدن دارید و یک سال ۲ ماه با هم زندکی مکنم، اما احساس مکنم‌که بعد از اقامت دایم مرا ترک کنه ، من میخواهیم پیش از اقامتش از هم طلاق بیگیرم، آیا امکانش است که دولت سوئدن دوباره به افغانستان روان کنه؟؟
    و سوال دوم‌، بعد از طلاق آیا امکانیش که اموالم را با خودش نصف کنم ؟
    تشکر !

  • با سلام، بنده دختری هستم 39 ساله و شاغل . به تازگی با آقایی آشنا شدم که قصد مهاجرت به سوئد را دارد و به همین دلیل پدرم با ازدواج من با ایشون مخالف هستن . آیا با این شرایط باز هم برای ازدواج به اذن پدر نیاز هست ؟ آیا میتوتنیم به سوئد رفته و در آنجا ازدواج خود را ثبت کنیم ؟

  • سلام وقت بخیر
    من و همسرم سال 95 به موجب قانون ایران طلاق گرفتیم و حال قصد داریم به خاطر دو فرزندمون به سوئد مهاجرت کنیم سوالم این ایا ما میتونیم ازدواج مجددمون رو در سوئد به موجب قانون سوئد ثبت کنیم ؟ و هم زمان در سوئد در سفارت ایران به موجب قانون ایران هم ازدواج مجدد کنیم ؟

  • سلام و درود . من شهرزاد هستم ایرانی ام و مقیم سوئد که چند سالی هست از همسرم طلاق سوئدی گرفتم ولی اصلا راضی به طلاق ایرانی نمیشه باید چکار کنم از بلا تکلیفی در بیام و بتونم ازدواج مجدد کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      برای اجرای طلاق ایرانی، شما باید حکم طلاق سوئدی خود را، در دادگاه ایران تنفیذ نمایید. شما می‌توانید جهت مشاوره تخصصی با وکیل امور بین الملل و بررسی شرایط با شماره 09120067664، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *