بهترین وکیل طلاق و مهریه چالوس

بهترین وکیل طلاق و مهریه چالوس

بهترین وکیل طلاق و مهریه چالوس


با معرفی بهترین وکیل مهریه و طلاق چالوس همراهتان هستیم.

در بسیاری از شهرهای کوچک مانند: چالوس، نوشهر، کلاردشت، تنکابن، رامسر، وکلای دادگستری از پذیرش پرونده های خانواده خودداری می کنند. بافت بومی و نسبت فامیلی با یکی از طرفین دعوی طلاق و مهریه در چالوس و نوشهر، مانع پذیرش مشاوره و پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری خانواده چالوس می شود.

در این موارد ترجیح متقاضیان داشتن وکیل در پرونده مهریه و طلاق چالوس، انتخاب وکیل پایه یک دادگستری خارج از حوزه قضائی این شهرهاست.

هر چند انتخاب وکیل خانواده خارج از حوزه قضائی شهر چالوس و نوشهر باعث افزوده شدن به هزینه ها به واسطه هزینه های رفت و آمد و بعضا بیتوته وکیل خواهد شد، اما این امکان را می دهد که پرونده به صورت تخصصی و با همراهی وکیل طلاق و مهریه به سر انجام برسد.

در صورت نیاز به مشاوره با بهترین وکیل طلاق و مهریه چالوس و نوشهر، با گروه وکلای تخصصی خانواده مهر پارسیان تماس بگیرید.

مراحل انجام طلاق از طرف زن در دادگستری چالوس

شعبه دادگاه خانواده شهرستان چالوس و نوشهر، معمولا پرونده طلاق از طرف زن را به شورای حل اختلاف ارجاع می کند. اعضای شورای حل اختلاف با تعیین جلسه و دعوت از طرفین سعی در صلح و سازش بین زوجین خواهند نمود.

مشاوره حقوقی خانواده نیاوران

در صورت عدم توفیق در برقراری صلح و سازش و ترغیب به ادامه زندگی مشترک، پرونده جهت رسیدگی به دادگاه خانواده چالوس و نوشهر ارجاع می شود.

در این مرحله، معمولا در جلسه اول رسیدگی قاضی دادگاه خانواده نوشهر و چالوس، قرار ارجاع امر به داوری صادر و به طرفین و وکلای آن ها ابلاغ می کند.

قرار ارجاع به داوری در دعاوی و پرونده های خانواده متفاوت از پرونده حقوقی است. هر یک از زوجین یک نفر واجد شرایط را به عنوان داور اختصاصی خود معرفی می کند. داوران با همکاهنگی دادگاه خانواده چالوس، معمولا دو جلسه با زوجین برگزار کرده تا نسبت به حل و فصل مشکلات پیش امده پا در میانی کنند. اگر داوران نتوانند ظرف یک هفته نسبت به ایجاد صلح و سازش اقدام کنند نظریه خود را به دادگاه به صورت کتبی ارائه خواهند داد.

در صورت عدم توافق داوران طلاق در موضوع، چگونه نظر می دهند؟

داوران عرفا به هماهنگی یکدیگر نتیجه واحدی را به دادگاه خانواده ارائه می کنند. اما در عمل دیده شده که داور هر یک از طرفین به بالاخواهی شخص درآمده و نظر او را به عنوان نظر خود به دادگاه ارائه می دهند.

داوران باید توجه کنند با توجه به انجام مذاکرات با زوجین باید نظر خود را مبنی بر امکان یا عدم امکان ادامه زندگی مشترک به دادگاه ارائه نمایند.

داوران دادگاه خانواده قاضی خصوصی مانند: داوری در قرارداد مشارکت در ساخت یا داوری قرارداد خرید و فروش ملک نیست. در داوری قراردادهای ملکی، داور رای داده و کار فیصله می یابد. اما در داوری پرونده طلاق، داور صرفا برداشت های خود از جلسات برگزار شده را به دادگاه ارائه می کند.

مشاوره حقوقی سامانه تصمیم

دادگاه تکلیفی در پیذرش نظریه داوران ندارد. صرفا جهت ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع می کند.

پس بر خلاف عقدیه عوام، نظریه داوری در پرونده طلاق اهمیت زیادی ندارد. در صورت نیاز به مشاوره با بهترین وکیل طلاق و مهریه چالوس و نوشهر با مهر پارسیان تماس بگیرید.

رسیدگی به پرنده طلاق از سوی زوجه چند مرحله دارد؟

پرونده های طلاق ترافعی در مقابل طلاق توافقی، میتواند تا سه مرحله پیش رود. مرحله اول دادگاه خانواده شهرستان یا بخش محل سکونت است. با صدور رای در دادگاه اولیه نوبت به تجدیدنظر خواهی طرف متضرر از حکم دادگاه می رسد. دادگاه تجدیدنظر استان مازندران مستقر در شهرستان ساری به اعتراض رسیدگی کرده و حکم مقتضی صادر خواهد کرد.

رای طلاق صادر شده از دادگاه تجدیدنظر مرکز استان مازندران، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. محل استقرار دیوان عالی کشور شهر تهران است.

دیوان عالی کشور در کاخ دادگستری مستقر شده است. شعبی از دیوان عالی کشور به موضوع فرجام خواهی در پرونده طلاق رسیدگی کرده و حکم مقتضی صادر می کنند.

آیا بذل مهریه موجبی برای احراز عسر و حرج زوجه است؟

یکی از مواردی که دیوان عالی کشور در مرحله فرجام خواهی از رای طلاق به آن توجه می کند، بذل قسمت عمده مهریه یا تمام آن است. در استدلالی از یکی از شعب دیوان عالی کشور، بذل مهریه توسط زن، قرینه ای بر احراز عسر و حرج وی در نظر گرفته شده است.

موارد دیگری نیز باید با این موضوع عجین شده باشد. مانند اینکه زوجین به عنوان مثال: سال هاست عملا متارکه کرده و با هم زندگی نمی کنند. یا اینکه وجود پرونده ها متعدد کیفری بین طرفین، میتواند دلیلی بر احراز عسر و حرج باشد.

تنفیذ حکم طلاق خارج از ایران

در هر صورت برای اطلاع کامل از شرایط احراز عسر و حرج زوجه در پرونده طلاق با بهترین وکیل طلاق و مهریه چالوس مشاوره نمائید.

شرایط مطالبه مهریه در چالوس و نوشهر

اولین قدم برای مطالبه مهریه با توجه به تغییرات قوانین، مراجعه به دفتر صادرکننده سند ازدواج است. دفتر رسمی ازدواج نسبت به صدور اجرائیه مطالبه مهریه و ابلاغ آن به زوج اقدام می کند. اگر زوج در مهلت ده روزه اعطاء شده در مهریه های عندالمطالبه، نسبت به پرداخت دین اقدام ننمود، مراتب با نامه و تصویر اجرائیه ابلاغ شده به اداره اجرای اسناد رسمی نوشهر و چالوس اعلام می شود. با تشکیل پرونده اجرائی، امکان معرفی مال بدهکار مهریه جهت توقیف و وصول مهریه وجود دارد. در صورت عدم اطلاع از اموال شخص بدهکار، درخواست استعلام های سه گانه راه حل است.

این استعلام ها از سازمان ثبت اسناد، بانک مرکزی و راهنمائی و رانندگی فراجا و همچنین سازمان بورس در صورت لزوم انجام می شود. در صورت شناسائی مال در این مرحله، به دستور اداره اجرای ثبت نوشهر و چالوس اموال توقیف خواهند شد.

عدم شناسایی مال و عدم اقدام زوج برای پرداخت مهریه، گواهی بعد از شش ماه صادر و تسلیم وکیل زوجه می شود تا مراتب مطالبه مهریه را از دادگاه خانواده چالوس و نوشهر پیگیری نماید.

در هر صورت تا زمان پرداخت مهریه و یا اثبات اعسار مرد، امکان بازداشت وی بعد از صدور رای قطعی تا میزان 110 سکه وجود دارد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل طلاق و مهریه چالوس

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (29 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *