بهترین وکیل مهریه ونک

بهترین وکیل مهریه ونک

بهترین وکیل مهریه ونک


با معرفی بهترین وکیل مهریه ونک همراهتان هستیم.

تعیین مهریه عندالمطالبه و یا عندالاستطاعه که حدود ده سالی است، به روال افتاده، راه وصول و مطالبه مهریه را متفاوت کرده است. به دلیل شلوغی اداره اجرای ثبت در تعداد مطالبه کنندگان مهریه، معمولا تمایل به انتخاب وکیل تخصصی مطالبه مهریه در بانوان دیده می شود.

راه مطالبه مهریه طبق قانون برنامه ششم توسعه از اداره اجرای ثبت می گذرد.

شرایطی باید بر موضوع حاکم شود تا امکان طرح موضوع پرونده مهریه در دادگاه خانواده وجود داشته باشد. از جمله شرایطی که در حین آن باید تکلیف مهریه و حقوق مالی زوجه در دادگاه خانواده تعیین شود، موضوع طلاق به درخواست مرد یا طلاق به درخواست زن است. در موضوع طلاق به درخواست زن یا مرد، دادگاه مکلف به تعیین تکلیف درباره حقوق مالی است.

با بهترین وکیل مهریه ونک همراه باشید تا به بعضی از سوالات حقوقی شما درباره مهریه پاسخ داده شود.

ایرانیان خارج از کشور برای مطالبه و وصول مهریه چه کاری باید بکنند؟

روال کار وصول مهریه برای ایرانیان خارج از کشور هم تا حد زیادی مشابه روال وصول مهریه برای ایرانیان داخل کشور است. در این صورت هم خانم و یا وکیل پایه یک دادگستری که از طرف خانم برای وصول مهریه وکالت دارد، روال پیگیری مهریه را باید طی کنند.

وکیل حقوقی مهریه

اکثر خانم های مقیم در خارج از کشور امکان حضور مستمر در ایران و پیگیری پرونده وصول مهریه را ندارند. لذا نیازمند یک وکیل متخصص مهریه در ایران هستند. اما الزاما هر وکیلی نمی تواند به موفقیت پرونده شان کمک کند و حتما باید وکیل متخصص مهریه داشته باشند.

چرا که پیگیری پرونده در اجرای ثبت شرایط خود را داراست. در صورت عدم توفیق در وصول مهریه از طریق اجرای ثبت طرح موضوع در دادگاه خانواده و همچنین شناسائی اموال همسر جهت وصول مهریه تخصص ویژه می طلبد.

مطالبه و وصول مهریه با مهر پارسیان، می تواند راه را برای شما هموارتر کند.

بخشیدن مهریه در طلاق به چه صورت است؟

بعضی از زوجین در زمان طلاق توافق می کنند که خانم مهریه اش را به آقا ببخشد و یا به اصطلاح حقوقی بذل مهریه کند. در برخی مواقع هم خانم به جای مثلا 300 سکه ای که مهریه است، با همسرش توافق می کنند که در قبال بخشیدن مهریه، مقدار معینی وجه نقد از همسرش دریافت کند.

قانون و دادگاه به هر توافقی که زن و شوهر در مورد مهریه داشته باشند احترام می گذارد و اجرایی اش می کند.
بخشیدن مهریه فقط به اراده و خواست خانم انجام می شود و در صورتی که خانم قصدی برای بخشیدن مهریه نداشته باشد، به هیچ وجه امکان عدم پرداخت مهریه وجود ندارد.
برای بذل یا بخشیدن مهریه بهتر است که آقا و خانم به دفاتر ثبت اسناد رسمی بروند و به صورت یک سند رسمی این مهریه به آقا بخشیده شود.
بر اساس ماده 806 قانون مدنی در صورت بخشیدن مهریه حق رجوع به آن ساقط خواهد شد. اگر این امر در سند رسمی به ثبت نرسد بسیاری از شعب دادگاه خانواده اقرارنامه عادی بذل مهریه را قبول ندارند.

بهترین وکیل مهریه جردن

ماده 806 قانون مدنی

هر گاه داین طلب خود را به مدیون ببخشد حق رجوع ندارد.

ترک منزل توسط شوهر و عواقب قانونی آن

آیا ترک منزل توسط زن می تواند باعث از بین رفتن مهریه شود؟

بهترین وکیل مهریه ونک توضیح می دهد:
خانم در صورت اثبات این موضوع در دادگاه می‌تواند درخواست نفقه، مهریه، بازداشت و زندان برای آقا را داشته باشد. آقا ممکن است به دلایل زیر خانه را ترک کرده باشد:.

ازدواج مجدد: آقایان تنها در صورت رعایت عدالت می‌توانند ازدواج مجدد کنند. و اگر مردی به دلیل ازدواج خانه خود را ترک کند عدالت را برپا نکرده پس خانم می‌تواند درخواست پرداخت نفقه و مهریه را بدهد که درصورت سرباز زدن آقا حکم زندان صادر می‌شود.

مجهول المکان بودن مرد: اگر آقا در زمان مشخصی خانه خود را ترک کرده و مکان او مشخص نباشد به خانم اجازه طلاق غیابی داده می‌شود.
در صورت ترک منزل شوهر، مهریه خانم از اموال شوهر پرداخت می‌شود و در صورت نداشتن مال، ممنوع الخروج می‌شود.

اما ترک منزل توسط خانم موجبی برای از بین رفتن مهریه نیست. در هر صورت مرد مکلف به پرداخت مهریه است. مگر در موارد فسخ نکاح به دلایلی که مهریه نیز ساقط خواهد شد.
در صورت نیاز به مشاوره با بهترین وکیل مهریه ونک با مهر پارسیان تماس بگیرید.

آیا زن و شوهر از هم ارث می‌برند؟

بله زن و شوهر از یکدیگر ارث میرند و هیچ فردی نمی‌تواند آنها را از ارث محروم کند. بهتر است بدانید در صورتی که ازدواج به صورت موقت باشد و یکی از طرفین فوت کند دیگری جز وراث محسوب نمی‌شود.
اگر شوهر فوت کند و فرزندی داشته باشند یک هشتم از اموال به خانم می‌رسد و در صورتی که فرزند نداشته باشند یک چهارم اموال به ایشان می‌رسد.
در صورت فوت خانم و نداشتن فرزند، نصف اموال به شوهر می‌رسد و بقیه اموال بین وراث دیگر تقسیم می‌شود. اگر فرزند داشته باشد یک چهارم به همسر می‌رسد. اگر هیچ وراث دیگری نداشته باشد همه اموال به شوهر می‌رسد.
مهریه خانم هم از اموال شوهر بعد از فوت قابل مطالبه و وصول است.

وکیل خیابان دارآباد

اعسار در پرداخت مهریه به چه صورت است؟

در بعضی مواقع که مهریه به صورت اقساطی پرداخت می شود و یا از حقوق آقا به صورت ماهیانه کسر می شود، آقا می تواند به دادگاه تعیین کننده میزان و نوع پرداخت مهریه دادخواست اعسار در پرداخت مهریه تقدیم بکند.
منظور از اعسار در پرداخت مهریه این است که با توجه به افزایش قیمت سکه، یا افزایش هزینه های زندگی، آقا توان پرداخت رقم مشخص شده توسط دادگاه را ندارد و درخواست کاهش میزان اقساط یا افزایش ماه های پرداخت سکه را می کند.
در این صورت آقا باید دادخواست اعسار در پرداخت مهریه را به دادگاه تقدیم کند و دفاعیات خود را به صورت شفاف در دادخواست قید کند. دادگاه بعد از بررسی های لازم دادخواست اعسار در پرداخت مهریه آقا را قبول و یا رد می کند.

همسرم قرار است مهریه اش را ببخشد. برای اطمینان از قطعی شدنش چه کاری باید انجام دهم؟

بهترین وکیل مهریه ونک پاسخ می دهد:
برای بخشیدن مهریه، خانم و آقا باید به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی بروند و خانم طی یک سند رسمی مهریه اش را به آقا ببخشد و امضا کند. در هیمن سند می تواند نفقه و اجرت المثل را هم بخشید. البته لزومی به ذکر این دو نیست و خانم هر چیزی را که تصمیم به بخشش را دارد باید قید کند.

برای اینکه خیالتان راحت شود ذکر این جمله ضروری است: کلیه حق و حقوق مالی خود از جمله مهریه، نفقه و اجرت المثل را دریافت/بذل نموده ام و از این تاریخ به بعد هیچ ادعایی نسبت به آنها نخواهم داشت.
در صورتی که نگران صحیح و درست انجام شدن این سند هستید با دادسو تماس بگیرید تا همکارانمان راهنماییتان کنند.

اعسار از پرداخت مهریه بعد طلاق توافقی

توقیف حقوق آقا بابت مهریه به چه صورت است؟

در صورتی که آقا از پرداخت مهریه به خانم سر باز بزند و کارمند باشد خانم می تواند نسبت به توقیف حقوق همسرش اقدام کند. منظور از کارمند این است که آقا در بخش خصوصی یا دولتی مشغول به کار باشد و دارای مزایا و حقوق مشخص شده باشد. برای این کار خانم ابتدا به دفترخانه ثبت ازدواجی که عقدشان در آنجا جاری شده است مراجعه کند و با گرفتن نامه به اداره اجرای ثبت مراجعه کند.

سپس با معرفی محل کار آقا به اداره اجرای ثبت، درخواست توقیف بخشی از حقوق آقا را بکند. در این مرحله اداره اجرای ثبت به محل کار آقا نامه رسمی ارسال کرده و اعلام می کند که بخشی از حقوق آقا باید به عنوان بدهی عدم پرداخت مهریه به خانم پرداخت شود.

اگر آقا مهریه را پرداخت کرد جلب می‌شود؟

بهترین وکیل مهریه ونک پاسخ می دهد:
روال کار در گذشته چنین بود که آقا به خاطر عدم پرداخت مهریه جلب می شد.

اما در سالیان اخیر اگر آقا دارایی نداشته باشد که خانم به عنوان مهریه توقیفش کند، مهریه تقسیط می شود و آقا باید به صورت اقساطی مهریه خانم را که در اکثر مواقع سکه است، پرداخت کند.

صدور حکم جلب برای مهریه در صورتی اتفاق می افتد که آقا اقساط مهریه اش را پرداخت نکند. در صورتی که آقا دو تا سه قسط از مهریه را به خانم پرداخت نکند، خانم می تواند با مراجعه به مراجع ذیصلاح، حکم جلب آقا را دریافت کند و آقا هم فقط در صورت تسویه اقساط تا آن تاریخ امکان بی اثر کردن حکم جلب را دارد.

_

نشانی دفتر وکالت بهترین وکیل مهریه ونک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (15 امتیاز)
بخشیدن مهریه در قبال حضانت فرزند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *