اظهارنامه تقاضای تمکین

اظهارنامه تقاضای تمکین

اظهارنامه تقاضای تمکین


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی اظهارنامه تقاضای تمکین پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

ترک زندگی مشترک و عدم تمکین توسط زوجه

گاهی امکان دارد که یک زن، اقدام به ترک زندگی مشترک نماید و در این خصوص دیگر از همسرش تبعیت نکند. اگر ترک منزل توسط زن با دلیل موجهی همراه باشد، مثل اینکه زوج همسرش را کتک زده باشد و سکونت در منزل مشترک برای زن بیم خطر جانی به همراه داشته باشد، اقدام زن عواقب حقوقی برای وی به دنبال نخواهد داشت، بلکه زن در این شرایط جواز عدم تمکین نیز داشته و همچنان استحقاق دریافت نفقه از همسرش را دارد. لیکن در بعضی از شرایط زوجه بدون هیچ دلیل یا عذرموجهی اقدام به ترک زندگی مشترک می ­کند، که در چنین شرایطی به واسطه عدم تمکین، زن مستحق دریافت نفقه نیست و بعضی از عواقب دیگر را میتواند، برای وی به دنبال داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه تقاضای تمکین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

تمکین

عبارت است از؛ اطاعت خانم از خواسته های همسرش، البته این معنای عرفی از معنای لغوی و اصطلاحی هم دور نمانده است تمکین همسر و شرایط آن، یکی از اثرات مهمی که ازدواج به همراه دارد و مسئولیتی که روی دوش زن و مرد قرار می­ گیرد مسئله تمکین است.

طلاق قبل از ازدواج

طبق قانون مدنی همین که زن و مرد ازدواج کردند و روابط زوجیت بین آن ها به وجود آمد حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می ‌شود که یکی از این حقوق و تکالیف تمکین است.

انواع تمکین

تمکین دارای انواع ذیل است که عبارتند از؛

  1. تمکین عام

تمکین عام به معنای خوش رفتاری یا حسن معاشرت با همسر و اطاعت از خواسته‌ های شرعی همسر است. به ­تعبیر دیگر، اطاعت زن از مرد در امور زندگی مشترک و شامل اموری می ‌شود که از نظر قانونی بر عهده زن است.

سکونت در منزل مشترکی که زوج تعیین نموده است از مصادیق تمکین عام می ‌باشد. زن در مقابل تمکین، استحقاق دریافت نفقه از همسرش را کسب می‌ نماید. اگر زنی از تمکین همسرش سرپیچی کند، ناشزه شناخته شده و استحقاق دریافت نفقه را از دست می ‌دهد.

  1. تمکین خاص

تمکین به معنای خاص یعنی اینکه زن در روابط زناشویی از همسرش اطاعت کند و از برقراری رابطه با همسر در صورت خواست او خودداری نکند. آنچه که در عرف تمکین تلقی می ‌شود بیشتر در قالب این نوع از تمکین است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه تقاضای تمکین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

استثناء های تمکین خاص

تمکین خاص همیشگی و مطلق نیست و استثناء هایی در قانون پیش ‌بینی شده که در آن ­ها زن میتواند از شوهرش تمکین و اطاعت نکند، ولی در عین حال از همه حقوقی که دارد برخوردار شود، که عبارتند از؛

  • بیماری مقاربتی شوهر که در این حالت زن حق دارد از رابطه جنسی با او خودداری کند،
  • بیماری و ناتوانی خود زن به حدی که قادر به انجام وظایفش نباشد،
  • وقتی زن برای دوری کردن از اعمال حرام و در واقع اطاعت از خداوند تمکین نمی ‌کند. مانند وقتی که زن در حال حیض و نفاس یا احرام باشد که در این شرایط نمیتواند رابطه جنسی انجام دهد،
  • ترس و خوف بدنی، مالی و شرافتی برای زن وجود داشته باشد،
  • خودداری کردن از تمکین و اطاعت کردن تا زمان پرداخت مهریه توسط شوهر.
وکیل اثبات رابطه نامشروع

رابطه حق حبس با تمکین

در فرضی که مهریه خانمی در هنگام عقد تعدادی سکه تعیین شده و خانم شرط کرده که هر موقع مهریه ­اش را بخواهد شوهر آن را پرداخت کند، در این حالت زن میتواند قبل از اینکه تمکین کند ابتدا پرداخت مهریه ­اش را مطالبه کند.

نکته: موضوع عدم تمکین  فقط در روابط جنسی می ­باشد یا در رابطه با انجام تمام وظایفی که زن برعهده­ دارد است.

نکته: اگر زن به خواست واراده خودش تمکین کند، دیگر نمیتواند از حق حبس خود استفاده کند، یعنی زن فقط زمانی میتواند تمکین خود را منوط به پرداخت تمام مهریه کند که قبل ­تر تمکین نکرده باشد وگرنه چنین حقی نخواهد داشت.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه تقاضای تمکین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

نشوز زوجه

زن در شرایط عادی و عدم وجود مانع، موظف به تمکین از شوهر و زندگی در منزلی است که مرد معین نموده است. بنابراین اگر زن بدون هیچ دلیل موجهی، منزل مشترک را ترک نماید ناشزه شناخته می ­شود.

پیامدهای قانونی ترک منزل توسط زوجه

اگر زن بدون دلیل و علت موجهی اقدام به ترک زندگی مشترک نماید، ضمن اینکه ناشزه شناخته می­ شود، اقدام وی آثار و پیامدهای حقوقی گوناگونی به ­شرح ذیل را به ­همراه دارد، که عبارت است از؛

نکته: ترک منزل توسط زن، فاقد وصف کیفری است و تنها آثار حقوقی به دنبال دارد.

الف. از بین رفتن حق زن مبنی بر مطالبه نفقه،

وکیل خانواده بلوار فردوس غرب

ب. اعطای جواز ازدواج مجدد به زوج،

پ. عدم اجرای شرط ضمن عقد تنصیف اموال.

علل موجه زوجه جهت ترک زندگی مشترک

گاهی زوجه در بعضی شرایط خاص، مجاز به ترک منزل بدون کسب اجازه از شوهر می ‌باشد. در شرایطی به­ شرح ذیل، زوجه ناشزه محسوب نشده و هیچ یک از پیامدهای قانونی مشمول وی نخواهد شد، عبارتند از؛

  • بیماری و ناتوانی زوجه،
  • وجود خوف ضرر جانی یا مالی برای زوجه،
  • ابتلای زوج به بیماری ‌های جنسی و مقاربتی،
  • ترک منزل به­ قصد انجام واجبات شرعی مثل سفر حج،
  • استفاده زوجه از حق حبس
  • و … .

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه تقاضای تمکین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

تعریف اظهارنامه تقاضای تمکین

قبل از شکایت و ثبت شکوائیه در مراجع ذی ­صلاح میتوان اظهارنامه ­ای تنظیم و به آدرس متهم ارسال نمود و به او اعلام داشت که در رابطه با مساله فی ما بین، به استناد عقدنامه شماره ……… تنظیمی در دفترخانه ازدواج شماره ……….. شهرستان …….. شما زوجه شرعی و دائمی اینجانب می ­باشید و مدتی است که از تاریخ …… الی تاریخ ………… بدون داشتن دلیل موجه قانونی و همچنین کسب رضایت از اینجانب اقدام به ترک منزل نموده­ اید. از آن جا که معتقدم اختلاف­ های خانوادگی فقط با تدبیر و تامل زوجین حل و فصل می­ گردد و قهر و کشمکش به جز افزودن بر میزان تنش و کدورت فی مابین هیچ چیز را به ارمغان نمی ­آورد، لذا از شما میخواهم تا ضمن بازگشت به منزل موجبات پریشانی و تکدر خاطر شخص خود و خانواده را فراهم نیاورید. در ضمن چنانچه به فاصله گذشت 1 هفته از تاریخ رویت این اظهارنامه تصمیم قطعی خود را جهت رجوع به منزل شوهر اتخاذ ننمایید، طبق قوانین و مقررات، ناشزه محسوب از پرداخت نفقه محروم خواهید شد.

قوانین طلاق در اتریش

برای دریافت مشاوره و ثبت اظهارنامه توسط موسسه حقوقی مهرپارسیان به صفحه https://mehrilaw.com/online-services مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های اظهارنامه تقاضای تمکین پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی اظهارنامه تقاضای تمکین، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اظهارنامه تقاضای تمکین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اظهارنامه تقاضای تمکین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *