وکیل تخصصی خانواده

وکیل تخصصی خانواده

وکیل تخصصی خانواده


با معرفی بهترین وکیل تخصصی خانواده همراه شما هستیم.

چگونه از حبس بخاطر مهریه رها شویم؟

مطابق قانون نحوه‌ اجرای محکومیت‌ های مالی چنانچه محکوم‌ علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده باشد حبس نمی‌ شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود.

همچنین در تبصره ۱ ماده 3 قانون موصوف چنین آمده است که؛ چنانچه محکوم‌ علیه خارج از مهلت مقرر در این ماده، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خود را اقامه کند، هرگاه محکوم‌ له آزادی وی را بدون اخذ تامین بپذیرد یا محکوم‌ علیه به تشخیص دادگاه کفیل یا وثیقه معتبر و معادل محکوم‌ به ارائه نماید، دادگاه با صدور قرار قبولی وثیقه یا کفیل تا روشن شدن وضعیت اعسار از حبس محکوم علیه خودداری و در صورت حبس، او را آزاد می‌کند.

دفتر خدمات قضایى غرب تهران

جهت دریافت مشاوره با وکیل تخصصی خانواده در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

روش مطالبه مهریه

براساس مقررات قانونی، زن می تواند با استفاده از روش هایی مهریه اش را مطالبه کند.

بهترین وکیل خانواده ونک

روش اول مطالبه مهریه؛ همانگونه که در عرف معمول است آن است که زن با مراجعه به دادگاه خانواده دادخواست مطالبه مهریه را تقدیم می کند، این امر نیازمند رسیدگی در دادگاه و صدور حکم مبنی بر پرداخت مهریه است.

اما روش دوم مطالبه مهریه آن است که؛ زن باید به جای دادگاه به اجرای ثبت مراجعه کند و از طریق دوایر اجرای ثبت مهریه اش را وصول کند. در واقع به دلیل اینکه مهریه در سند ازدواج ذکر شده است و سند ازدواج نیز یک سند رسمی است، زن می تواند با مراجعه به اداره ثبت محل سکونتش مهریه اش را به اجرا بگذارد و حتی مرد را ممنوع الخروج نماید.

* نکته مهمی که در خصوص راه های مطالبه مهریه وجود دارد آن است که مطالبه مهریه از طریق دادگاه و از طریق اجرای ثبت به صورت همزمان امکان پذیر نیست، در صورتی که در دادگاه ثابت شود که زن ابتدا از طریق اجرای ثبت درخواست مهریه کرده است، دعوای او در دادگاه رد خواهد شد.

فرزند متولد شده از لقاح مصنوعی

آیا داشتن سابقه کیفری زوجه باعث ساقط شدن مهریه وی می شود؟

خیر. حتی مجرم شناخته شدن زوجه هم باعث ساقط شدن مهریه وی نمی‌ شود.

آیا اگر زن باردار نشود میتوان او را طلاق داد و مهریه را پرداخت نکرد؟

در این صورت طلاق امکان پذیر است اما در خصوص مهریه باید بیان داشت که حقی است قانونی بر گردن مرد که بایستی در صورت مطالبه زن پرداخت گردد. حتی اگر زن ناشزه باشد، بدین معنی که از مرد (شوهر) تمکین نکند و یا این که بیمار باشد و یا حتی مرتکب جرمی شده باشد و یا خیانت کند، ارتباطی به مهریه او ندارد و همه این موارد مطلقا مانع دریافت و استحقاق زن نسبت به مهریه نیست.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تخصصی خانواده در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

اعسار از پرداخت مهریه در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است؟

اعسار حالت بدهکاری است که بدهی او بیش از دارایی اش بوده و بدین ترتیب نمی‌ تواند مطالبات طلبکاران خود را پرداخت نماید.

وکیل خانواده و طلاق

هنگامی که فردی توانایی پرداخت مهریه همسرش را نداشته باشد خواه دارایی وی کافی نبوده و یا به اموال خود دسترسی ندارد می‌ تواند دادخواست حقوقی اعسار از پرداخت مهریه را طرح نماید.

مدارک و منضمات مورد نیاز دادخواست اعسار از پرداخت مهریه:

۱- تصویر مصدق دادنامه (الزامی)،
۲- تصویر مصدق استشهادیه محلی (الزامی)،
۳- به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت و کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه دادرسی الزامی می‌ باشد.

مشاوره آنلاین تخصصی حقوق خانواده

 شرایط مطالبه مهریه از پدر شوهر

اصولاً مسئول پرداخت مهریه خود شخص زوج است و مهریه را فقط میتوان از محل اموال زوج توقیف و وصول نمود ولی در موارد نادری ممکن است بتوان به اشخاص دیگر هم رجوع کرد؛

1- زمانی که شخص ثالثی مانند پدر زوج پرداخت مهریه را ضمانت نموده باشد.

2- زمانی که شخص دیگری با امضاء و قبول ضمن عقد نکاح پرداخت مهریه را تعهد نموده باشد.

نکته: فرق دو مورد بالا این است که در فرض اول زوج هم مسئولیت دارد و زوجه با توجه به کیفیت ضمانت حق مراجعه به ضامن یا شوهر خود را خواهد داشت، ولی در مورد دوم شوهر هیچ مسئولیتی ندارد و از  ابتدا متعهد پرداخت شخص دیگری است.

نکته: در موردی که با فوت مورث زوجه اقدام به توقیف سهم الارث وی می کند در واقع پرداخت کننده مهریه خود شوهر است و مال توقیف شده در قالب قهری ارث به مالکیت وی درآمده و قابل مقایسه با دو مورد بالا نیست.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تخصصی خانواده در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

حق طلاق زن و وکالت در طلاق

دادگاه تجدید نظر خانواده

نکات حقوقی در مطالبه مهریه و توقیف اموال شوهر

  1. به اجرا گذاشتن مهریه به دو صورت کلی امکان پذیر است؛ یکی مراجعه به دادگاه خانواده و دیگری مراجعه به دایره اجرای ثبت مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج.
  2. اگر مهریه سکه یا طلا باشد و شوهر نتواند اصل آن را بپردازد، قیمت روز مطالبه آن ها (روزی که زن آن را از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه مطالبه می کند) ملاک اجرای قانونی حکم است. اگر سند ازدواج رسمی نباشد، زن برای گرفتن مهریه خود باید از طریق تسلیم دادخواست به دادگاه اقدام کند.
  3. در صورت ناتوانی زوجه از پرداخت هزینه دادرسی وی می تواند دادخواست اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را به پیوست دادخواست مهریه ارائه دهد که دادگاه بدوا به این خواسته رسیدگی و سپس به خواسته اصلی می پردازد. بدیهی است زوجه در صورت اثبات اعسار، از پرداخت هزینه دادرسی معاف خواهد بود.
  4. پس از مطالبه مهریه توسط زن اگر مرد مدعی باشد که قبلا مهریه را پرداخت نموده است می تواند حسب مورد با تقدیم لایحه پاسخ به ادعای گرفتن مهریه به دادگاه (در صورتی که مطالبه مهریه زا دادگاه صورت گرفته باشد) یا تقدیم دادخواست ابطال اجرائیه (در صورتی که مطالبه از طریق اداره اجرای ثبت صورت گرفته باشد) به مطلوب و مقصود خود برسد.

نحوه مطالبه مهریه از سهم الارث زوج

چنین نیست که مهریه از سهم الارث زوج مطالبه شود و در واقع با توجه به مسئول پرداخت که اصولا زوج است از وی مطالبه می شود. ولی در مقام توقیف اموال یا تامین خواسته اموالی که به زوج ارث رسیده جهت توقیف معرفی می گردد.

استرداد مهریه در نکاح موقت

لازم به ذکر است که اینکار در اداره اجرای ثبت با محدودیت های فراوانی رو به رو است ولی در دادگاه به سهولت انجام می پذیرد و به صورت یک رویه در آمده است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل تخصصی خانواده در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

فرزند متولد شده از لقاح مصنوعی

دفتر وکالت وکیل تخصصی خانواده آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری متانکلائی؛
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی خانواده شمال تهران
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی
نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

نمونه قرارداد اجاره رحم

_

نشانی دفتر وکالت وکیل دعوای اعتراض شخص ثالث در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (33 امتیاز)

حقوق مالی زوجهطلاقطلاق توافقیمقالات حقوق خانوادهمهریهنفقهوکیل تخصصی خانواده

ادرس وکیل خانواده در غرب تهرانبهترین وکیل خانواده برای طلاقبهترین وکیل خانواده در زاهدانبهترین وکیل خانواده در زنجانبهترین وکیل خانواده در صادقیهبهترین وکیل خانواده در غرب تهرانبهترین وکیل خانواده در قزوینبهترین وکیل خانواده در گرگانبهترین وکیل خانواده زنجانبهترین وکیل خانواده قزوینبهترین وکیل خانواده کرمانبهترین وکیل خانواده یزدبهترین وکیل های خانواده تهرانجستجوی وکیل خانوادهچگونه وکیل خانواده شویمدفتر تخصصی وکیل خانواده و طلاق استان تهرانصدای وکیل خانوادهطرح وکیل خانوادهگرفتن وکیل خانوادههزینه وکیل خانوادهوكيل خانواده اهوازوكيل خانواده تهرانوكيل خانواده خوب در قموكيل خانواده در سيدنيوكيل خانواده در فرانكفورتوكيل خانواده در فرمانيهوكيل خانواده شيرازوكيل خانواده مشهدوكيل خانواده نياورانوكيل خانواده هاشميوکیل با تجربهوکیل با تجربه خانوادهوکیل با تجربه در اصفهانوکیل با تجربه در تهرانوکیل با تجربه در دیوان عدالت اداریوکیل با تجربه در رشتوکیل با تجربه در شهرستان مراغهوکیل با تجربه در کرجوکیل با تجربه شیرازوکیل با تجربه طلاقوکیل باتجربه کیفریوکیل برای خانواده جانبازانوکیل پایه خانوادهوکیل پایه یک خانواده در اصفهانوکیل پایه یک خانواده در اهوازوکیل پایه یک خانواده در مشهدوکیل تخصصی خانوادهوکیل تخصصی خانواده در شیرازوکیل تخصصی خانواده کرجوکیل جرایم خانوادهوکیل حاذق خانوادهوکیل حرفه ای خانوادهوکیل حقوق خانوادهوکیل حقوقی خانواده اراکوکیل حقوقی خانواده اهوازوکیل حقوقی خانواده کرجوکیل حقوقی خانواده مشهدوکیل خانواده اراکوکیل خانواده ارومیهوکیل خانواده اصفهانوکیل خانواده انلاینوکیل خانواده اهوازوکیل خانواده ایرانی در المانوکیل خانواده ایرانی در تورنتووکیل خانواده ایرانی در فرانکفورتوکیل خانواده با قیمت مناسبوکیل خانواده بابلوکیل خانواده بجنوردوکیل خانواده برای طلاقوکیل خانواده برای طلاق تهرانوکیل خانواده برای طلاق شیرازوکیل خانواده برتروکیل خانواده بروجردوکیل خانواده بندرعباسوکیل خانواده بوشهروکیل خانواده بیرجندوکیل خانواده بین المللیوکیل خانواده پاکدشتوکیل خانواده پایه یک دادگستریوکیل خانواده پونکوکیل خانواده پیروزیوکیل خانواده تبریزوکیل خانواده تلفنیوکیل خانواده تهرانوکیل خانواده تهران طلاقوکیل خانواده تهرانپارسوکیل خانواده تورنتووکیل خانواده جنت آبادوکیل خانواده جنوب تهرانوکیل خانواده چیستوکیل خانواده حرفه ایوکیل خانواده حقوقیوکیل خانواده خانموکیل خانواده خوب در اراکوکیل خانواده خوب در اسلامشهروکیل خانواده خوب در اصفهانوکیل خانواده خوب در تبریزوکیل خانواده خوب در رشتوکیل خانواده خوب در زنجانوکیل خانواده خوب در شیرازوکیل خانواده خوب در قزوینوکیل خانواده خوب در کرجوکیل خانواده خوب در مشهدوکیل خانواده خوب در یزدوکیل خانواده در استرالیاوکیل خانواده در برلینوکیل خانواده در پاسدارانوکیل خانواده در پاکدشتوکیل خانواده در پردیسوکیل خانواده در پرندوکیل خانواده در پیروزیوکیل خانواده در تهرانوکیل خانواده در تورنتووکیل خانواده در جنوب تهرانوکیل خانواده در رشتوکیل خانواده در شهرک غربوکیل خانواده در غرب تهرانوکیل خانواده در فرانکفورتوکیل خانواده در فردیسوکیل خانواده در فردیس کرجوکیل خانواده در فلاورجانوکیل خانواده در فولادشهروکیل خانواده در قزوینوکیل خانواده در کالیفرنیاوکیل خانواده در کاناداوکیل خانواده در کرجوکیل خانواده در گرگانوکیل خانواده در لاهیجانوکیل خانواده در لس آنجلسوکیل خانواده در لندنوکیل خانواده در ملبورنوکیل خانواده در مونترالوکیل خانواده در نارمکوکیل خانواده در نازی آبادوکیل خانواده در نجف آبادوکیل خانواده در نیشابوروکیل خانواده در هامبورگوکیل خانواده در هلندوکیل خانواده در ونکووروکیل خانواده دیوان عالی کشوروکیل خانواده رباط کریموکیل خانواده رشتوکیل خانواده رفسنجانیوکیل خانواده زاهدانوکیل خانواده زنوکیل خانواده زن در کرجوکیل خانواده زنجانوکیل خانواده ساریوکیل خانواده ساوهوکیل خانواده سبزواروکیل خانواده سربندیوکیل خانواده سعادت آبادوکیل خانواده سمنانوکیل خانواده سنندجوکیل خانواده سهروردیوکیل خانواده سیدخندانوکیل خانواده سیدنیوکیل خانواده شاهین شهروکیل خانواده شرق تهرانوکیل خانواده شمارهوکیل خانواده شمال تهرانوکیل خانواده شهرریوکیل خانواده شهرک غربوکیل خانواده شهرکردوکیل خانواده شهریاروکیل خانواده شیرازوکیل خانواده صادقیهوکیل خانواده طلاقوکیل خانواده طلاق توافقیوکیل خانواده عالیوکیل خانواده غرب تهرانوکیل خانواده فردیسوکیل خانواده فساوکیل خانواده قائمشهروکیل خانواده قزوینوکیل خانواده قشموکیل خانواده قموکیل خانواده قیطریهوکیل خانواده کاشانوکیل خانواده کرجوکیل خانواده کرمانوکیل خانواده کرمانشاهوکیل خانواده کیستوکیل خانواده گرگانوکیل خانواده گلستانوکیل خانواده لندنوکیل خانواده مراغهوکیل خانواده مشاورهوکیل خانواده مشاوره تلفنیوکیل خانواده مشاوره حقوقیوکیل خانواده مشهدوکیل خانواده معروفوکیل خانواده مهریهوکیل خانواده مونترالوکیل خانواده نارمکوکیل خانواده نزدیکوکیل خانواده نهاوندوکیل خانواده نیشابوروکیل خانواده هاشمیوکیل خانواده هاشمی رفسنجانیوکیل خانواده هامبورگوکیل خانواده هشتگردوکیل خانواده همدانوکیل خانواده و طلاقوکیل خانواده و مشاوره حقوقیوکیل خانواده ونکووروکیل خانواده وینوکیل خانواده یاسوجوکیل خانواده یزدوکیل خانواده یعنی چهوکیل درجه یک خانوادهوکیل کارکشته خانوادهوکیل مجرب زن خانواده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *