وکیل خانواده در تجریش


امروز با موضوع معرفی وکیل خانواده در تجریش همراه شما هستیم.

محله های شمالی تهران که در مناطق 1، 2، 3، 6 واقع شده اند برای طرح دعاوی خانواده خود باید به دادگاه خانواده شمال تهران مراجعه نمایند. مجتمع قضایی خانواده ونک حدود دو سال است که به محله ولنجک بلوار عدالت نقل مکان نموده است.

شورای حل اختلاف ویژه خانواده به رسیدگی در بعضی از امور مربوط به مطالبات مالی خانواده مانند مطالبه نفقه و یا استرداد جهیزیه با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیون تومان رسیدگی می کند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نفقه و چگونگی طرح دادخواست نفقه

نفقه عبارت است از؛ تامین هزینه زندگی زن که شامل خانه اثاثیه منزل غذا لباس دارو و درمان از زمان عقد دائم بر عهده زوج می باشد.

مطابق قانون مدنی ایران نفقه عبارت است از؛

همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت شخص از قبیل؛ مسکن، البسه، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی.

چگونگی محاسبه میزان نفقه

ضابطه موجود در تعیین میزان نفقه بر مبنای شئونات خانوادگی زن و عرف و عادت ساکنان هر منطقه و وضع مالی مرد می باشد و در صورت عدم توافق زوجین در میزان نفقه دادگاه به تعیین میزان آن اقدام می نماید.

وکیل خوب خانواده

شرایط پرداخت نفقه

به محض اینکه عقد ازدواج صورت گرفت و زوجین زندگی زناشویی خود را آغاز کردند شوهر مکلف به پرداخت نفقه است البته زوج در صورتی مستحق نفقه است که از همسر خود تمکین نماید.

ماده 1108 – هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.

زوج وظیفه دارد که در حد توانش منزلی مستقل و متناسب با شئونات زوجه فراهم نماید.

حال اگر این منزل از جنبه شئونات اجتماعی مطابق حال زن باشد ولی بسر بردن در آن منزل باعث شود که احتمال ضرر وزیان شرافتی یا بدنی (آزار و اذیت) زوجه برود، خروچ او از منزل نشوز و عدم اطاعت محسوب نمی گردد و نفقه تا زمان برطرف شدن مشکل به وی تعلق خواهد گرفت.

اگر بودن با شوهر در یک منزل متضمن خوف ضرر بدنی یا مالی یا شرافتی برای زن باشد زن میتواند مسکن علی حده تعیین کند و در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور محکمه حکم بازگشت به منزل شوهر نخواهد داد و مادام که زن در بازگشتن به منزل مزبور معذور است نفقه بر عهده شوهر خواهد بود.

ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه

زنی که همسرش از پرداخت نفقه به وی خودداری می کند هم میتواند شکایت کیفری کند و هم میتواند دادخواست حقوقی ارائه نماید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

⁠⁣مراحل طلاق توافقی

  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی
  • با در دست داشتن
  • شناسنامه و کارت ملی هر دونفر
  • اصل عقدنامه یا رونوشت سند ازدواج

مرحله 1

در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند دادگاه باید موضوع را به مراکز مشاوره خانواده ارجاع دهد در این مورد طرفین میتوانند خود ابتدا به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند. مراکز مشاوره خانواده سعی در سازش زوجین می کنند و اگر زوجین از تقاضای طلاق منصرف نشوند با مشخص کردن موارد توافق برای تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم به دادگاه ارسال می کنند.

سرپرستی کودکان بی سرپرست

مرحله 2

 دادگاه خانواده موارد توافق را بررسی و سعی در ایجاد سازش بین زن و شوهر می کنند.

اگر سازش محقق نشد دادگاه ها به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام می کنند.

مرحله 3

گواهی عدم امکان سازش پس از قطعی شدن به وسیله دادگاه صادر کننده رای نخستین به طرفین تسلیم می شود تا زوجین دادنامه و گواهی قطعیت را به یکی از دفاتر طلاق ارائه نمایند

نکته: زوجین باید حداکثر ظرف سه ماه گواهی عدم امکان سازش را به دفترخانه تسلیم کنند.

مرحله 4

ارائه مدارک زیر به دفترخانه طلاق جهت هماهنگی و رزرو وقت و ثبت طلاق:

اصل مدارک زیر:

  • دادنامه
  • گواهی قطعیت
  • گواهی عدم بارداری
  • شناسنامه های زوجین
  • کارت ملی زوجین
  • حضور حداقل دونفر شاهد از آقایان هنگام ثبت طلاق با مدرک شناسایی معتبر

*اجرای صیغه طلاق با رعایت جهات شرعی در دفترخانه یا در محل دیگر با حضور سردفتر انجام می گیرد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بذل مهریه

برای بخشیدن مهریه نیازی به دادگاه نیست حتی در صورتی که زن مهرش را به وسیله یک دست خط با امضاء و اثر انگشت ببخشد این تعهد از گردن داماد برداشته می شود و درآینده میتواند به عنوان مدرک از آن استفاده کند.

آیا دادگاه میتواند قبل از تصمیم راجع به دعاوی خانوادگی دستور موقت صادر کند؟

دادگاه میتواند پیش از اتخاذ تصمیم در مورد اصل دعوی به درخواست یکی از طرفین در اموری از قبیل حضانت، نگهداری و ملاقات طفل و نفقه زن و محجور که تعیین تکلیف آن ها فوریت دارد بدون اخذ تامین، دستور موقت صادر کند.

مهلت پرداخت دیه در قانون

ماده ۷ قانون حمایت از خانواده بیان می‌ کند:

دادگاه میتواند پیش از اتخاذ تصمیم در مورد اصل دعوی به درخواست یکی از طرفین در اموری از قبیل: حضانت، نگهداری و ملاقات طفل و نفقه زن و محجور که تعیین تکلیف آن‌ ها فوریت دارد بدون اخذ تامین، دستور موقت صادر کند.

این دستور بدون نیاز به تائید رئیس حوزه قضائی قابل اجراء است.

چنانچه دادگاه ظرف شش ماه راجع به اصل دعوی اتخاذ تصمیم نکند، دستور صادرشده ملغی محسوب و از آن رفع اثر می‌ شود، مگر آنکه دادگاه مطابق این ماده دوباره دستور موقت صادر کند.

از سوی دیگر اداره حقوقی قوه قضائیه در این زمینه نظریه مشورتی صادر کرده است.

مطابق با نظریه شماره 7/92/1858 – 1392/09/24  اداره حقوقی معاونت قوه قضائیه مستنداً به ماده ۷ قانون حمایت خانواده مصوب 1391 این اختیار به دادگاه داده شده که پشی از اتخاذ تصمیم در مورد اصل دعوی در امر نفقه هم به درخواست زوجه، دستور موقت صادر کند.

دستور موقت مزبور به هیچ وجه تاثیری در اصل دعوی ندارد و در فرض مزبور اگر حکم به رد دعوای اصلی زوجه (مبنی بر مطالبه نفقه) صادر شود.

مشارالیه مکلف به جبران خسارت وارده به زوج (ناشی از اجرای دستور موقت) می‌ باشد و در صورت صدور حکم به ورود شکایت زوجه در دعوای اصلی، مبالغ مربوط به نفقه پرداختی موضوع دستور موقت صادره، می‌ باید در حکم دادگاه ملحوظ نظر قرار گیرد.

⁠موانع تحقق ارث:

مقصود از موانع تحقق ارث، اموری است که وجود هر یک از آن‌ ها، به‌ رغم وجود شرایط وراثت، مانع از تحقق ارث می‌ شود. برای اینکه بتوان وارثی را به این علت از ارث محروم کرد، باید وجود یکی از این عوامل به اثبات برسد. در صورت شک در وجود مانع، کسی که اسباب و شرایط وراثت در او جمع باشد، از متوفی ارث خواهد برد. موانعی که در قانون مدنی از آن‌ ها نام برده شده است عبارتند از؛

شعبه 1099 دادگاه کیفری ارشاد

کفر:

کافر از مسلمان ارث نمی‌ برد، اما مسلمان از کافر ارث می‌ برد.

به استناد ماده‌ ۸۸۱ مکرر قانون مدنی، اگر متوفی مسلمان باشد، هر یک از ورثه که کافر باشد از او ارث نمی‌ برد. اگر متوفی کافر باشد، در صورتی که در جمع ورثه‌ او، فرد مسلمانی موجود باشد، آنکه مسلمان است ارث می‌ برد و مانع ارث بردن سایر وراث که کافر هستند می شود.

به استناد ماده‌ ۸۸۲ قانون مدنی، بعد از لعان، رابطه‌ زوجیت منحل می‌ شود و زن و شوهر که بر هم حرام ابدی می‌ شوند، از یکدیگر ارث نمی‌ برند. همچنین فرزندی که به سبب انکار او لعان واقع شده است، از پدر ارث نمی‌ برد و پدر نیز از او ارث نمی‌ برد.

قتل:

کشتن عمدی کسی به ناحق – نه برای قصاص، دفاع یا حد و مانند آن – موجب محرومیّت قاتل از ارث است.

به قول مشهور، در قتل خطایی، قاتل تنها از دیه پرداختی محروم است.

در این که قتل شبه عمد مانند قتل خطایی است یا حکم قتل عمد را دارد، اختلاف است. قول نخست به ظاهر کلمات بیشتر فقها نسبت داده شده است.

به استناد ماده‌ی ۸۸۰ قانون مدنی، هر‌گاه کسی عمدا مورث خود را بکشد، از ارث او محروم می‌شود.

این حکم قانونگذار از دو جهت دارای اهمیت است.

نخست آنکه محرومیت از ارث، به عنوان نوعی تنبیه و مجازات برای قاتل در نظر گرفته شده است.

دیگر آنکه منع از ارث نوعی اقدام پیشگیرانه از جرم قتل نیز هست، چرا که انگیزه‌‌ ارتکاب قتل را، در فرضی که وارث به طمع دستیابی به ثروت مورث به آن دست می‌ زند، از بین می‌ برد. لیکن در این مورد باید دانست که اگر قتل عمدی مورث، به علت مشروعی باشد، مانع از تحقق ارث نیست و به همین دلیل است که ماده‌ ۸۸۱ قانون مدنی مقرر می‌ دارد: «در صورتی که قتل عمدی مورث، به حکم قانون یا برای دفاع باشد مفاد ماده‌ فوق مجری نخواهد بود.»

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل خانواده در تجریش

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

وکیل دادگاه تجدید نظر خانواده

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل خانواده در تجریش

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص خانواده تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (25 امتیاز)

3 دیدگاه

    • سلام

      عده در فقه به مدتی گفته می‌شود که زن باید برای ازدواج مجدد صبر کند. به بیانی دیگر عده زمان شرعی انتظار زن پس از طلاق یا وفات شوهر برای ازدواج مجدد است. براس ماده ۱۱۵۰ قانون مدنی عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده است نمی‌تواند شوهر دیگر اختیار کند

      عده وفات

      عده وفات اصولا چهار ماه و ده روز است. براساس ماده 1154 قانون مدنی : عده وفات چه در دائم چه در منطق در هر حال چهارماه و ده روز است، مگر اینکه زن حامله باشد که در این صورت عده وفات تا موقع وضع حمل است، مشروط بر اینکه فاصله بین فوت شوهر و وضع حمل از چهار ماه و ده روز بیشتر باشد و الا مدت همان چهار ماه و ده روز خواهد بود.

      عدۀ زن آبستن

      عده زن آبستن، براساس ماده 1153 قانون مدنی، تا زمان وضع حمل می باشد

      عده زن غیر آبستن:

      براساس ماده 1151 قانون مدنی، عده طلاق زن غیر آبستن سه طهر می باشد. طهر در لغت پاک شدن را گویند و در اصطلاح حقوقی عبارت است از پاکی زن از عادت زنانگی و نیز مدتی که بین دو عادت زنانگی قرار گیرد

      زنانی که عده طلاق ندارند

      زنی که بین او و شوهر خود نزدیکی واقع نشده و همچنین یائسه می باشد نه عده طلاق دارد و نه عده فسخ نکاح، ولی عده وفات در هر مورد باید رعایت شود

      براساس 11559 مقصود از زن یائسه زنی است که به سن یأس رسیده باشد یعنی سنی که دیگر امید باردار شدن ندارد

      عدهٔ نکاح منقطع
      در ازدواج موقت عدهٔ زن باردار مثل نکاح دائم تا زایمان و عدهٔ مرگ همسر ۴ ماه و ۱۰ روز است. اما عدهٔ پایان فسخ یا بذل مدت کمتر از نکاح دائم یعنی دو بار قاعدگی و پاک شدن است. در زنانی که با وجود عدم یائسگی عادت نمی‌بینند هم این مدت ۴۵ روز است.

      همچنین براس ماده ۱۱۵۶ قانون مدنی زنی که شوهر او غایب مفقودالاثر بوده و حاکم او را طلاق داده باشد باید از تاریخ طلاق عده وفات نگاه دارد

      موسسه حقوقی دکتر مهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *