وکیل خانواده در ستارخان

وکیل خانواده ایرانیان مقیم خارج

بهترین وکیل خانواده در ستارخان در این نوشتار به بررسی عسر و حرج زوجه پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

عسر و حرج

موارد ذیل در صورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر وحرج محسوب می گردد:

ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متولی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذرموجه.

اعتیاد زوج به یکی از انواع موادمخدر و یا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.

محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.

ضرب وشتم یا هر گونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفاٌ با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

ابتلا زوج به بیماری صعب العلاج روانی یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در ستارخان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مزایا و معایب مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت نسبت به مطالبه از طریق دادگاه:

معایب

1- در صورت افزایش قیمت سکه در طول عملیات اجرایی، زن ممکن است ضرر کند زیرا اجرای ثبت، به افزایش قیمت توجه نمی کند ولی دادگاه، قیمت زمان اجرای حکم را ملاک میداند.

توقیف اموال شوهر در کوتاه‌ترین زمان

2- در اجرای ثبت نمیتوان، زوج را زندانی کرد ولی از طریق دادگاه میتوان وی را در اجرای ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی به زندان انداخت.

مزایا

1- شیوه اجرای ثبت، بسیار سریع تر از دادگاه است.

2- هزینه اقدام از طریق اجرای ثبت از دادگاه کمتر می باشد.

3- در شیوه اجرای ثبت در زمان اندک میتوان زوج را ممنوع الخروج کرد ولی اگر از طریق دادگاه اقدام شود ممنوع الخروج شدن زوج منوط به صدور و قطعی شدن دادنامه محکومیت وی می باشد.

شرایط و میزان سهم ارث هر یک از زن و مرد به عنوان همسر، به شرح زیر است:

الف: یکی از شرایط مهم ایجاد حق ارث برای خانم و آقا طبق ماده­ ۹۴۰ قانون مدنی وجود رابطه­ی زوجیت دائمی بین زن و مرد است. بنابراین در صورتی که بین زن و مرد عقد موقت برقرار باشد، هیچ کدام از زن و مرد طبق قانون ایران از یکدیگر ارث نمی‌ ­برند.

ب: زن و شوهر به سبب عواملی که مانع از ارث بردن می­‌باشد، ممنوع از ارث نباشند. در حقوق کشور ما چند عامل وجود دارد که مانع ارث بردن وارثان از یکدیگر می‌­شود که عبارتند از:

۱. کفر وارث؛ بدین معنا که وارث شخص مسلمان نباید کافر باشد.

۲. قتل عمدی مورث توسط وارث.

بنابراین در‌ صورتی‌ که یکی از زن یا شوهر، دیگری را عمدا به قتل رسانده باشد، قاتل ممنوع از ارث مقتول می ­‌گردد.

پ: جالب است بدانید همانطور که طبقات بالاتر مانع ارث بردن طبقات پایین‌ تر می ­‌شوند و حق تقدم با خویشان نزدیک‌ تر است، در درون خود طبقات نیز گاهی وارثی موجب کاهش سهم ارث وارث دیگر می‌ شود. مانند وجود فرزند برای میت که در سهم الارث همسر موثر می ­‌باشد. بدین‌ ترتیب در صورتی که زن فرزندی نداشته باشد، سهم الارث شوهر وی یک دوم یا نصف اموال زن است و در صورتی که زن صاحب فرزند باشد، سهم‌الارث مرد یک چهارم از اموال زن می ­‌باشد. در مورد سهم الارث زن نیز، در صورتی که مرد فرزندی نداشته باشد، یک چهارم از اموال مرد و در صورت فرزند‌ دار بودن مرد، یک هشتم از اموال وی می ­‌باشد.

ازدواج موقت بدون تعیین مهریه

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، در رابطه با نحوه­‌ی تقسیم ارث در شرایطی است که مرد دارای چندین همسر می ­‌باشد.

در این موارد سهم ارث یک چهارم و یا یک هشتم بطور مساوی میان زنان تقسیم می‌ شود. برای مثال تصور کنید که یک آقا در هنگام مرگ دو همسر دائمی و دو فرزند دارد. در صورتی که مجموع اموال وی سی و دو میلیون باشد، یک هشتم این اموال که عبارت از چهار میلیون می‌ باشد، میان همسران وی بطور مساوی تقسیم می­‌ شود.

ت: همانطور که میدانید در اثر طلاق رابطه‌­ زوجیت بین زن و شوهر از بین می ­‌رود.

بنابراین هیچ یک حق ارثی نسبت به یکدیگر ندارند. اما یک استثنای مهم در این مورد وجود دارد و آن زمانی است که طلاق از نوع طلاق رجعی باشد؛ یعنی طلاقی که در طول دوران سه ماهه‌ بعد از آن که عده نام دارد، مرد حق رجوع و بازگشت به زن را دارد و با این رجوع رابطه‌ زن و شوهری مجددا شکل می ­‌گیرد. طبق ماده‌ ۹۴۳ قانون مدنی اگر در دوران عده­ی طلاق رجعی هر یک از زن و شوهر بمیرند، از یکدیگر ارث می‌ برند.

ث: اگر شوهر بیمار شود و در زمان بیماری زن خود را طلاق دهد، در صورتی که در فاصله ی یک سال از زمان طلاق به دلیل همان بیماری بمیرد، طبق ماده­‌ ۹۴۴ قانون مدنی، زن مطلقه در صورتی که دوباره ازدواج نکرده باشد از وی ارث می­‌برد و در این مواقع نوع طلاق مهم نیست.

ج: عکس مساله­‌ بالا نیز می­تواند وجود داشته باشد. یعنی اگر مردی که بیمار است، زنی را به عقد خود در آورد، در صورتی که قبل از برقراری رابطه­‌ زناشویی با آن زن، به دلیل همان بیماری فوت کند، طبق ماده‌ ۹۴۵ قانون مدنی زن از او ارث نمی ­‌برد.

رابطه نامشروع

چ: تفاوت مهمی که در مورد اموال مورد ارث توسط زن یا شوهر وجود دارد این است که، با توجه به ماده­ی ۹۴۶ قانون مدنی، مرد از کلیه­‌ی اموال همسر خود ارث می‌­برد. اما زن در صورتی که مرد دارای فرزند باشد، یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان را ارث می­‌ برد. همین شرایط در موردی که مرد فرزندی ندارد نیز جاری است با این تفاوت که در این موارد سهم زن همانطور که گفتیم، یک چهارم است. قابل ذکر است که اموال منقول به کلیه‌­ اموالی گفته می ­‌شود که بدون آسیب به زمین قابل جا به جایی باشند مانند: اتومبیل و اموال غیرمنقول اموالی هستند که قابل جابه جایی نمی‌ ­باشند و یا انتقال آن ها موجب آسیب می‌ شود مانند: خانه.

البته قانون برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق زن و یا سوء‌ استفاده­‌ ورثه، در ماده ۹۴۸ این نکته را پیش‌ بینی نموده که در صورت خودداری ورثه از دادن قیمت اموال غیرمنقول، زن می­تواند حق خود را از عین این اموال به دست آورد.

ح: به عنوان نکته­‌ پایانی به شرایطی اشاره می ­‌کنیم که تنها وارث میت همسر وی می ­‌باشد.

نحوه­‌ تقسیم ارث در این شرایط با توجه به این که وارث، زن یا شوهر باشد، متفاوت است.

بدین‌ معنا که شوهر از تمام اموال همسر خود ارث می­برد.

اما زن تنها وارث یک چهارم از اموال شوهر خود می ­‌گردد.

ما‌بقی این اموال به عنوان مال بدون وارث طبق ماده ۸۶۶ قانون مدنی متعلق به حکومت می‌ ­باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در ستارخان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دفاع در قبال دعوی اثبات زوجیت به طرفیت وراث متوفی

در مواردی ممکن است که بانویی با تقدیم دادخواستی به طرفیت وراث مردی که وفات یافته است؛

تحریر ترکه

دعوی اثبات رابطه زوجیت با مورث ایشان را مطرح و در ستون دلایل و منضمات به گواهی گواهان و گواهی عاقدی که ایشان را به عقد نکاح دائم یکدیگر در آورده است استناد کرده باشد.

حال چنانچه در جریان چنین دعوایی به عنوان وکیل وراث حضور و مداخله داشته باشیم، باید در مقام دفاع از موکل یا موکلین، به این نکته مهم توجه داشته باشیم که در دعوی بر متوفی، صرف بیّنه یا گواهی گواهان برای اثبات دعوی خواهان کفایت نمی کند و همچنین در صورتی که در چنین دعوایی به عنوان وکیل خواهان، در جریان دادرسی دخالت داشته باشیم نیز باید دقت نمائیم که صرف استناد به گواهی گواهان برای اثبات دعوی رابطه زوجیت به طرفیت وراث متوفی کافی نیست و در کنار شهادت شهود، باید دلیل دیگری را نیز منضم به آن نمائیم.

نمونه لایحه دفاعیه پرونده اثبات زوجیت

با این مقدمه و در صورتی که به عنوان وکیل خواندگان در جریان رسیدگی به دعوی مداخله و حق دفاع داشته باشیم، باید در مقام دفاع با طرح این ایراد که در دعوی بر میّت، بیّنه و به عبارتی دیگر گواهی گواهان به تنهایی مثبت ادعا نیست؛ با استناد  به مواد 278 و 279 قانون آئین دادرسی مدنی که در دعوی بر میّت، “سوگند” خواهان را نیز به ضمیمه شهادت شهود، لازم دانسته و بدون ادای سوگند، حق مورد ادعا را غیر قابل اثبات دانسته و مقرر داشته است:”…در صورت امتناع از سوگند، حق وی ساقط می شود.” از دادگاه رسیدگی کننده درخواست صدور قرار اتیان سوگند نمائیم تا در صورتی که خواهان از اتیان سوگند استنکاف نماید، دادگاه رسیدگی کننده، حکم بر بی حقی خواهان صادر و اعلام نماید.

وکیل خانواده در انگلستان

اما در صورتی که به وکالت از خواهان، مبادرت به طرح چنین دعوایی کرده باشیم و موکل نیز حاضر به اتیان سوگند باشد و با این قید دعوی را پذیرفته باشیم، در ستون دلایل و منضمات، علاوه بر شهادت شهود به “اتیان سوگند” نیز به عنوان یکی دیگر از ادله اثبات دعوی مطروحه خویش استناد خواهیم کرد.

وکیل خانواده در ستارخان

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل خانواده در ستارخان

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده ستارخان تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص خانواده ستارخان تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در ستارخان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *