وکیل طلاق توافقی ونک

وکیل با تجربه طلاق توافقی

امروز با معرفی دفتر وکیل طلاق توافقی ونک همراه شما هستیم.

راهکار آسان در دعاوی و پرونده‌ های طلاق به درخواست زوجه یا طلاق به درخواست زوج، ایجاد توافق بین طرفین پرونده است.

گاهی ممکن است این توافق و رضایت طرفین به جدایی و طلاق بی انجامد.

در ادامه مسیر مشاوره روانشناسی قبل از طلاق در مراکز مشاوره خانواده، میتواند زنده کننده امید ایجاد صلح و سازش بین طرفین باشد.

اما در هر صورت روند انجام مراحل طلاق توافقی میتواند در هر پرونده طلاق به درخواست دادگاه خانواده طرح شده و قابل اجرا باشد. به این معنی که طرفین حتی بعد از تقدیم دادخواست طلاق توافقی و تعیین وقت رسیدگی میتوانند بر انجام توافق رضایت دهند.

در این راستا هر کدام از زوجین چاره‌ ای جز کوتاه آمدن از مواضع اولیه خود ندارند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل طلاق توافقی ونک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق توافقی چیست؟

در این نوع طلاق فرض بر این است که زن و شوهر با جدایی موافق اند و در این صورت دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه تسلیم می کنند. دادگاه زوجین را به مرکز مشاوره خانواده معرفی می کند و اگر آن ها نتوانند میان زن و شوهر سازش برقرار نمایند بایستی توافق آن ها را در مورد مسائل مالی، حضانت و ملاقات فرزند یا فرزندان مشترک جلب و به دادگاه ارائه کنند تا دادگاه گواهی عدم امکان سازش را صادر کند.

رابطه نامشروع در فضای مجازی

در صورتی که در مورد مسائل یاد شده توافق نشود، دادگاه از صدور حکم عدم امکان به عنوان طلاق توافقی خودداری می کند و کسی که خواهان طلاق است باید به روش دیگر اقدام کند.

در چه شرایطی نمیتوان صیغه طلاق توافقی را جاری نمود؟

1 – وقتی زن در دوران خونریزی پس از زایمان است. اما اجرای صیغه طلاق در دوران بارداری مانعی ندارد.

2 – طلاق در طهر مواقعه صحیح نیست، مگر آن که زن یائسه یا باردار باشد، یعنی زن باید در دوران پس از عادت ماهانه باشد.

3 – طلاق زنی که هنوز به سن یائسگی نرسیده ولی به دلایلی عادت ماهیانه نشود زمانی صحیح است که از تاریخ آخرین هم بستری سه ماه گذشته باشد.

آیا زوجه میتواند با بذل مهریه بدون اجازه همسر طلاق بگیرد؟

حق طلاق با مرد است.

اما زمانی که طلاق از ناحیه زن به دلیل کراهت باشد با عنوان طلاق خلع و بخشش قسمت یا کل یا بیش از مهریه امکان پذیر می باشد.

اما این معنی این نیست که بدون اجازه از همسر خود جدا شود مگر اینکه زوجه دارای حق طلاق باشد.

تعهد مرد به عدم طلاق زن

آیا می شود در زمان عقد شرط شود مرد هیچ وقت حق طلاق زن خود را نداشته باشد و مرد هم قبول کند؟

طبق نظر فقهای امامیه حق طلاق منحصراً در دست مرد است و او نمیتواند این حق را از خود سلب کرده یا به زن واگذار و منتقل نماید. یعنی نمیتوان شرط کرد که حق طلاق از آن زن باشد.

ولی زن در زمان عقد نکاح میتواند اعمال حق طلاق را از طرف مرد به وکالت بگیرد، یعنی از طرف مرد وکیل در طلاق دادن خودش باشد. این وکالت خود به دو صورت است: مطلق یا مشروط.

بهترین وکیل طلاق شمال تهران

یعنی زن میتواند به وکالت از مرد هر زمان که خواست و بدون نیاز به دلیل و اثبات امری خود را مطلقه نماید (وکالت مطلق) یا اینکه به شرط تحقق امری، وکالت قابل اعمال باشد. مثل اینکه قید شود هرگاه مرد از دادن نفقه خودداری و یا اقدام به ضرب و شتم یا سوء رفتار نمود، زن وکیل در طلاق باشد. (وکالت مقید و مشروط) که در این صورت زن فقط باید محقق شدن شرط مذکور را در دادگاه به اثبات برساند تا بتواند حق وکالت خود را در طلاق اعمال کند و خود را از طرف مرد مطلقه کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل طلاق توافقی ونک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مراحل و روال طلاق توافقی

برای گرفتن طلاق توافقی زن و شوهر باید به همراه شناسنامه و عقد‌نامه به دادگاه بروند و فرم درخواست را پر و همه موارد و مسائل مانند: حضانت فرزند، ملاقات او و امور مالی مانند: مهریه، جهیزیه، نفقه و غیره را مشخص کنند و پس از تقدیم دادخواست طبق روال معمول، دادگاه به آن ها تکلیف می‌ کند هر یک از زوجین داوری از میان بستگانشان معرفی کنند که باید با زوجین مذاکره و سعی در مصالحه کنند. اگر داوران به نتیجه نرسیدند گزارش خود را به دادگاه می‌ دهند و دادگاه نیز بر اساس توافق زوجین گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ کند و آن ها میتوانند با ارائه گواهی به دفترخانه طلاق، صیغه طلاق را جاری و ثبت کنند. گواهی عدم امکان سازش به مدت ۳ ماه اعتبار دارد، یعنی اگر زوجین ظرف ۳ ماه آن را اجرا نکردند دیگر اعتباری ندارد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل طلاق توافقی ونک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مهریه قسطی در طلاق توافقی چگونه است؟

در طلاق توافقی ملاک برای دادگاه خانواده، توافق زوجین است.

شرط تنصیف دارایی

در این راستا زوجین متقاضی طلاق، میتوانند در خصوص مهریه هر نوع توافقی داشته باشند.

مثل این که مهریه در قبال طلاق بخشیده شود و یا مهریه کامل پرداخت شود و یا قسمتی از آن.

حتی میتوان توافق کرد که مهریه به صورت چک یا ماهانه پرداخت شود…

محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و همانطور که گفته شد آنچه برای دادگاه اهمیت دارد توافق زن و شوهر است.

اما در مورد مهریه قسطی در طلاق توافقی چند نکته حائز اهمیت است:

الف) اگر پرداخت تعدادی از مهریه به بعد از طلاق موکول شده باشد، ازدواج مجدد زوجه مانع استحقاق دریافت مهریه قبلی او نیست.

ب) مهریه 110 سکه یا معادل ریالی آن، ضمانت اجرای جلب در صورت نپرداختن آن وجود دارد. بنابراین اگر اقساط مهریه، 110 سکه حتی بعد از طلاق توافقی پرداخت نشود زوجه میتواند اقدام قانونی کند.

ج) امکان ممنوع الخروج کردن زوج توسط زوجه بعد از طلاق توافقی با این شرط که زوج اقساط مهریه را پرداخت نکند وجود دارد.

د) معمولا در دادگاه، تغییر اقساط سکه توافق شده بین زوجین را در صورت ادعای زوج مبنی بر عدم توانایی پرداخت یا دادخواست تعدیل نمی پذیرند اگرچه موارد نقض آن هم دیده شده است.

ه) پس از صدور رای طلاق توافقی زن و شوهر متقاضی طلاق میتوانند توافق کند که برای اقساط مهریه قبوض اقساطی توسط دفتر طلاق صادر شود. نپرداختن چند قبض اقساطی باعث حال شدن باقی مانده مهریه خواهد شد.

ی) امکان جلب همسر سابق به دلیل نپرداختن اقساط مهریه بالای 110 سکه وجود ندارد. حتی اگر توافق کرده باشند. در صورت نپرداختن زوجه میتواند اموال او را توقیف کند و یا اگر کارمند باشد یک چهارم یا یک سوم حقوق را توقیف نماید.

وکیل خانواده مرزداران

دفتر وکیل طلاق توافقی ونک

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل طلاق توافقی ونک

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل طلاق توافقی ونک

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل طلاق توافقی ونک

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل طلاق توافقی ونک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (21 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر
    برای پرونده طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور اگه بخواهیم وکیل بگیریم چه جوری باید به وکیل وکالت بدیم که فقط همون پرونده رو شامل بشه و نتونن از وکالتنامه استفاده دیگه ای بکنن

    • سلام و عرض احترام خدمت شما
      در صورت نیاز به استخدام وکیل برای ایرانیان ساکن خارج از کشور، ابتدا باید در سامانه میخک ثبت نام و درخواست صدور وکالتنامه به صورت الکترونیکی ثبت کنید.گقبل از اعطای وکالت به وکیل دادگستری برای هر پرونده ای اعم از خانواده ملکی انحصار وراثت و یا تقسیم ارث و مهریه، موضوع وکالت رو مشخص کنید.
      حدود اختیارات وکیل رو هم مشخص کنید و در همان چارچوب به وکیل اعطای وکالت کنید که احتمال سوء استفاده کم بشه. البته وکالت نامه وکیل پایه یک دادگستری صرفا در دادگاهها قابل ارائه و پذیرش هست و امکان کاری غیر از موضوع وکالت رو نخواهند داشت.
      با توجه به سوگندی که در ابتدای کار یاد کردند هیچ وکیل دادگستری اقدامی خلاف مصلحت موکل انجام نخواهد داد.
      در صورت نیاز به متن وکالتنامه طلاق توافقی یا هر وکالت نامه دیگر و موضوعات حقوقی با گروه وکلای رسمی خانواده مهر پارسیان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *