وکیل کم کردن سن در تهران

وکیل کم کردن سن در تهران

وکیل کم کردن سن در تهران


امروز با موضوع وکیل کم کردن سن در تهران با شما مخاطبان گرامی هستیم.

گاهی به دلیل استخدام، گاهی اوقاتم به دلایل ازدواج و همچنین تحصیل سن حرف اول را میزند تنها ملاکی که قابل تغییر نیست.

اغلب بیکاران سن بین ۲۵تا ۳۴ سال دارند و جزو دهه شصتی ها محسوب می شوند و هر با وجود رکود و افزایش بیکاری سن آن ها بالاتر رفته و دستگاه های دولتی، نظامی و حتی خصوصا آن ها را به بهانه اینکه از سن استخدام خارج شده اند نمی پذیرند.

بحث بیکاری و سخت شدن معیشت زندگی و همچنین فقری که ریشه در عدم مدیریت دولت دارد سبب شده که جوانان کمتر به سمت ازدواج قدم بردارند.

به همین منظور سن آن ها بالا می رود و باز هم سدی می شود در برابر امر ازدواج.

این روزها بنا به دلایلی که ذکر شد تمایل به کاهش سن دارند البته این به منزله نفی مواردی واقعی که سن کسی کمتر از سن شناسنامه ای وی می باشد نیست اما باید توجه داشت که تغییر سن چه در دادگستری یا کمیسیون مربوطه اداره ثبت احوال بسیار دشوار است.

به موجب ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آن ها مصوب 02/۱۱/۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی: ”تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنوع است.”

تبصره: صاحب شناسنامه تنها یکبار در طول عمر و در صورتی که اختلاف سن واقعی با سن مندرج در اسناد سجلی به تشخیص کمیسیون ذی ربط بیش از پنج  سال باشد میتواند سن خود را اصلاح نماید.

قانون بازنشستگی

اشخاص میتوانند در صورتی که سن واقعی آنان با تاریخ تولد مندرج در اسناد سجلی و شناسنامه بیش از پنج سال اختلاف داشته باشد در کمیسیون ثبت احوال درخواست اصلاح تاریخ تولد خود را بنمایند.

اگر به دنبال بهترین وکیل کم کردن سن هستید، ما به شما محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه را معرفی می نماییم.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کم کردن سن در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

چه کسانی میتوانند سن کم کنند

وکیل کم کردن سن در تهران توضیح داد

هر یک از اشخاص زیر که خواهان اصلاح تاریخ تولد خود می باشند میتوانند با مراجعه به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود اقدام نمایند.

۱- اشخاص ۱۸ سال به بالا.

۲- اشخاص کمتر از ۱۸ سال که دارای حکم رشد باشند.

۳- پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از ۱۸ سال.

قیم و وصی برای افراد تحت سرپرستی خود با ارائه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد.

نحوه مراجعه و چگونگی اقدام بیشتر از پنج سال

وکیل کم کردن سن در تهران شرح داد

۱- متقاضی برای اصلاح تاریخ تولد میبایست به دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود مراجعه و مدارک لازم را تسلیم و رسید آن را دریافت نماید.

۲- تاریخ تشکیل جلسه رسیدگی توسط دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن محل صدور شناسنامه به خواهان (متفاضی) ابلاغ خواهد شد.

۳- درخواست کننده (خواهان) مکلف است در وقت تعیین شده با در دست داشتن شناسنامه عکسدار در کمیسیون تشخیص سن حاضر شود.

۴- در صورت عدم حضور خواهان چنانچه پرونده آماده برای اظهارنظر باشد کمیسیون تصمیم لازم را اتخاذ خواهد نمود. در غیر این صورت درخواست وی رد می شود. لیکن خواهان میتواند درخواست مجدد به کمیسیون تسلیم نماید.

۵- کمیسیون میتواند در صورت لزوم صاحب سند را جهت معاینه و تعیین سن به پزشکی قانونی معرفی نماید.

۶- تصمیم کمیسیون تشخیص سن قابل اعتراض نخواهد بود.

رابطه نامشروع با خواهر زن

۷- تصمیم کمیسیون تشخیص سن به متقاضی (خواهان) ابلاغ می شود.

۸- در صورت عدم موافقت کمیسیون با تغییر تاریخ تولد صاحب سند، درخواست مجدد پذیرفته نخواهد شد.

۹- اجرای تصمیم کمیسیون تشخیص سن در اسناد سجلی و شناسنامه مستلزم درخواست کتبی (متقاضی) خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کم کردن سن در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کم کردن سن کمتر از پنج سال

وکیل کم کردن سن در تهران توضیح داد

قبل از هر چیز باید دانست اگر کسی مدعی تغییر سن کمتر از پنج سال است بر طبق رای وحدت رویه ۵۹۹ مورخ 1374/04/۲۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور میبایستی دادخواست خود را به طرفیت اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه، تقدیم دادگاه کند.

پس اولا تغییر سن کمتر از ۵ سال در صلاحیت دادگاه صدور شناسنامه متقاضی است و ثانیا خوانده دادخواست، اداره ثبت احوال صادر کننده شناسنامه متقاضی است و ثالثا رای دادگاه بدوی قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان می باشد و رای مذکور قطعی است.

اگر کسی یک بار درخواست تغییر سن را تقدیم دادگاه کند و رای قطعی در خصوص رد ادعای متقاضی صادر شود (حکم به رد دعوی) امکان دوباره طرح دادخواست برای همیشه وجود ندارد. در اصطلاح حقوقی به آن اعتبار امر مختومه می گویند.

همانطور که گفته شد اثبات این که سن واقعی کمتر از سن شناسنامه ای است امری دشوار است

در این خصوص میتوان به شهادت شهود و ارجاع به پزشکی قانونی برای تشخیص سن واقعی استناد کرد باید توجه داشت که بر طبق ماده ۲۴۱ قانون آئین دادرسی مدنی ارزش شهادت شهود با دادگاه است.

در ابتدا متقاضیان تعیین سن تنها با ارائه نامه از مرجع قضایی، انتظامی یا ثبت‌ احوال پذیرش می‌ شوند. این افراد با ارائه نامه معتبر از یکی از مراجع ذکر شده به پزشکی قانونی مراجعه می‌ کنند تا نسبت به بررسی تقاضای آنان اقدام شود.

دانستنی های پرونده خانواده دیوان عالی کشور

فرد متقاضی پس از مراجعه و ارائه نامه درخواست به وسیله افراد حاضر در پزشکی‌ قانونی پذیرش و پس از تحویل مدارک برای او پرونده تشکیل می‌ شود. در این مرحله نامه مرجع قضائی – انتظامی به دقت کنترل و در صورت تکمیل مدارک تعرفه خدمت از متقاضی اخذ می‌ شود و فرد برای معاینه توسط پزشک در نوبت بررسی پرونده منتظر می‌ ماند.

مدارک لازم برای دریافت خدمت تعیین سن شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، نامه مرجع قضائی،‌ انتظامی یا ثبت‌ احوال و مدرک تولد یا تحصیلی معتبر است البته در مواردی ممکن شناسنامه پدر و مادر هم برای پاسخ به این درخواست نیاز باشد. پس از تشکیل پرونده فرد برای معاینه ظاهری و بررسی مدارک هویتی به پزشک مربوط ارجاع می‌ شود. در این مرحله نوع بررسی و معاینات در افراد زیر ٢٣ و بالای ٢٣‌ سال متفاوت است. در افراد زیر ٢٣‌ سال، سن فرد از طریق معاینه ظاهری،‌ گرافی استخوانی و بررسی وضع دندان‌ ها تعیین می‌ شود، در حالی‌ که این بررسی‌ های دندانی و استخوانی در افراد بالای ٢٣‌ سال چندان پاسخگو نیست و تنها با معاینه ظاهری و مدارک بیمارستانی زمان تولد و مدارک تحصیلی معتبر مربوط به زمان شروح به تحصیل میتوان سن افراد را تعیین کرد.

در افراد بالای ٢٣‌ سال ارائه مدارک بیمارستانی زمان تولد یا مدرک تحصیلی معتبر که مربوط به سال‌ های اولیه شروع تحصیل باشد در صورت موجود بودن ضروری است.

مجازات جعل اسناد و شناسنامه

وکیل کم کردن سن در تهران گفت

استفاده از شناسنامه دیگران با توجه به این‌ که شخص هر کاری انجام داده باشد، مورد مجازات قرار می‌ گیرد. بر اساس ماده ٩ قانون تخلفات، جرایم و مجازات‌ های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه؛ هر کس برای فرار از تعقیب یا اجرای مجازات قانونی یا به قصد اقدام به خروج غیرمجاز از کشور، مبادرت به استفاده از شناسنامه دیگری به نام هویت خود کند، علاوه بر تحمل مجازات اصلی به حبس از یک تا سه ‌سال و پرداخت جریمه از ۵٠٠‌ هزار ریال تا یکصد‌ میلیون ریال محکوم می‌ شود.

طلاق توافقی در دوره بارداری

دانش همچنین درباره جعل اسناد و شناسنامه تصریح کرد:

مجازات آن از یک‌ سال به بالاست و با توجه به نظر قاضی و نوع مدرک جعل‌ شده و جرایم مرتکب‌ شده تعیین می‌ شود.

کاهش سن به غیر از موارد خاص غیر  قانونی است و هیچ کسی نمیتواند این کار را انجام دهد.

خواهان: فاطمه   خوانده :اداره ثبت احوال

خواسته: ابطال شناسنامه

گردش کار در دادگاه بدوی:

خواهان فاطمه دادخواستی بطرفیت خوانده  اداره ثبت احوال به خواسته ابطال شناسنامه شماره 14 صادره از — متولد 1352 و صدور شناسنامه جدید متولد 1355 تقدیم نموده که به استشهادیه فتوکپی شناسنامه خود و پدرش و کارنامه تحصیلی سال اول ابتدائی سال 62-61 استناد نموده است و اظهار داشته که خواهری داشته به نام فاطمه که در طفولیت فوت نموده و شناسنامه وی را برای من گذاشته اند در حالی که بنده متولد 1355 می باشم و تقاضای صدور شناسنامه جدید 1/8/55  را نموده است که به جهت غیرمالی بودن خواسته 6000  ریال تمبر باطل نموده است.

در تاریخ 4/6/84 در وقت مقرر جلسه تشکیل خواهان اظهار می دارد خواسته طبق دادخواست تقدیمی است.

خوانده حضور ندارد و لایحه ای ارائه نموده و اظهار داشته که:

سند جعلی خواهان در سال 58 با اظهار گواهی شهود و حضور پدر وی تنظیم و صادر شده و سال ها از آن استفاده و در سال 69  اقدام به تعویض شناسنامه جدید و القای عکس به آن نموده است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کم کردن سن در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

حکم دادگاه کم کردن سن

دادگاه با توجه به محتویات پرونده و گواهی شهود و نظریه پزشکی قانونی بر عدم مطابقت تاریخ ولادت مندرج در سند سجلی سن ظاهری خواهان دعوی مطروحه را محمول بر صحت تشخیص مستندا “به مواد 995 و 996 قانون مدنی و رای وحدت رویه 27- 15/3/53  هیات عمومی دیوان عالی کشور حکم به ابطال شناسنامه شماره 23314 ثبت احوال قم صادر و خوانده مکلف است نسبت به صدور شناسنامه با تاریخ تولد 1/8/55 بنام خواهان اقدام نماید رای صادره حضوری ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است.

ملاقات فرزند در قانون حمایت خانواده

در فرجه قانونی ثبت احوال به دادنامه صادره 678-15/6/84 اعتراض گذاشته که دادگاه شعبه اول تجدیدنظر با شماره پرونده 84/1/767 ت و دادنامه 1070-6/8/84 دادنامه صادره 678-15/6/84 را مطابق با موازین قانونی دانسته و به جهت عدم اقامه دلیل معتبر تجدیدنظر خواهی اداره ثبت احوال را موجه ندانسته و ضمن رد آن به استناد ماده 358 قانون آئین دادرسی مدنی رای به تائید دادنامه تجدیدنظر خواسته صادر نموده است.

وکیل کم کردن سن در تهران

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص خانواده تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل کم کردن سن در تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *