وکیل متخصص جرایم خانواده


 

امروز با موضوع وکیل متخصص جرایم خانواده با شما همراه هستیم.

متاسفانه امروزه به دلیل عوامل مختلفی، نهاد مقدس خانواده دچار تزلزل و بحران شده است و کمتر به زنان و کودکان که از مهمترین ارکان این نهاد به شمار می آیند بها داده می شود. حمایت‌های قانون‌گذار در زمینه شناخت مسایل مربوط به خانواده و حل معضلات مبتلا به آن می‌تواند گام بزرگی در جهت جلوگیری از آسیب‌پذیری و تزلزل خانواده باشد.

لذا دولت‌ها اقدامات مختلفی را برای حمایت از کیان خانواده اتخاذ می‌کنند. یکی از این اقدامات، جرم‌انگاری رفتارها و اعمالی است که موجودیت خانواده و اعضای آن را تهدید می‌نماید، از جمله ضمانتهای اجرایی کیفری در راستای حمایت از خانواده، سیاست کیفری اتخاذ شده در

نکات مهم وکیل متخصص جرایم خانواده

  • ثبت ازدواج دایم الزامی است؟
  • ثبت نکاح موقت تحت چه شرایطی الزامی است؟
  • عدم ثبت نکاح و طلاق چه مجازاتی دارد؟

کدام جرایم در دسته جرایم خانوادگی قرار می‌گیرد؟

جرایم بر ضد حقوق و تکالیف خانوادگی که شامل ترک انفاق، ازدواج با زن شوهردار و معتده، به عقد درآوردن زن شوهردار و معتده، عدم ثبت ازدواج، طلاق، رجوع، ازدواج قبل از بلوغ و تدلیس در نکاح است.

از آنجا که این جرایم چندان مورد بحث و مناقشه قرار نگرفته است، لذا کاستی‌ها و نواقص آن پنهان بوده و در برخی موارد اعمال آن را با مشکل مواجه می‌سازد.

وکیل در اندرزگو ، وکیل خانواده در اندرزگو ، وکیل طلاق در اندرزگو

نگارنده در این مقاله ضمن نقد و بررسی جرایم مذکور، به این نتیجه می‌رسد که در قوانین مذکور خلا و ایراداتی وجود دارد و مداخله ضمانت‌های اجرایی کیفری در حقوق خانواده، خود تهدیدی بیشتر بر بقا و تحکیم بنیان خانواده است.

بنابراین شایسته است قانونگذار در حوزه‌ خانواده تا حد امکان به دخالت حداقلی ضمانت اجرای کیفری و بر مبنای ضرورت بسنده کند. پیشنهاداتی نیز در جهت اصلاح و کارآمدتر شدن این قوانین مطرح شده است.

خانمی 36 ساله پرسیده اند: من و همسرم مدت 4 سال است بدون وقوع طلاق از یکدیگر جدا زندگی می‌کنیم و حضانت طفل مشترکمان طبق حکم دادگاه به من داده شده است ولی همسرم در وقت ملاقات با طفل او را به خارج از کشور برده است و طبق رای حضانت من حق خروج از کشور ندارم، حال چگونه می‌توانم اجازه خروج از کشور را اخذ نمایم؟

امکان خروج از کشور از دو طریق برای شما وجود یا از طریق مجاب کردن دادستانی ، و یا از طریق تقدیم دادخواست به محکمه حقوقی، جهت اطلاعات بیشتر با تلفن‌های موسسه تماس بگیرید و درخواست مشاوره تخصصی با آقای محمدرضا مهری را در این زمینه را به مدیریت اعلام بفرمایید.

چه مجازاتی برای جرم عدم ثبت واقعه‌ی ازدواج دایم، طلاق و رجوع در نظر گرفته شده است؟

به منظور حفظ کیان خانواده، ثبت واقعه‌ی ازدواج دایم، طلاق و رجوع طبق مقررات الزامی است. چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی مبادرت به ازدواج دایم، طلاق و رجوع نماید به مجازات حبس تعزیری تا یک سال محکوم می‌گردد.

نحوه شکایت از مزاحم تلفنی

این مورد نیز همچون سایر جرایم بر ضد حقوق و تکالیف خانوادگی، ایراداتی بر آن وارد است که به زعم نگارنده رفع آن در حفظ و ثبات نهاد خانواده می‌تواند مؤثر واقع شود.

در حال حاضر با توجه به قانون حمایت چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی به ازدواج دایم طلاق یا فسخ نکاح اقدام یا پس از رجوع تا یک ماه از ثبت آن خودداری یا در مواردی که ثبت نکاح موقت الزامی است از ثبت آن امتناع کند، ضمن الزام به ثبت واقعه به پرداخت جزای نقدی درجه پنج و یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می‌شود.

این مجازات در مورد مردی که از ثبت انفساخ نکاح و اعلام بطلان نکاح یا طلاق استنکاف کند نیز مقرر است.

آیا عدم ثبت عقد موقت جرم است؟

مطابق قانون فقط ثبت ازدواج دایم الزامی است و عدم ثبت آن جرم محسوب می‌شود و ثبت ازدواج موقت الزامی نیست، درحالی که عدم ثبت ازدواج موقت نیز مفاسد و معایب خود را دارد و مشکلاتی برای زنان بوجود می‌آورد به ویژه اگر فرزندی از این ازدواج به وجود آید؛ زیرا اگر مرد نپذیرد که ازدواجی بین او و زنی که مدعی ازدواج با اوست به وقوع پیوسته است، ثابت کردن رابطه‌ی زوجیت بسیار مشکل میشود و فرزند

حاصل از این ازدواج هرچند واقعا مشروع است اما عملا از حقی برخوردار نمی‌گردد، لذا در صورت تولد طفل ثبت رسمی نکاح موقت الزامی است.

وکیل تضمینی جرایم خانواده

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث دعاوی جرایم خانواده یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

توقیف حقوق کارمند برای مهریه

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *