وکیل طلاق توافقی سوئد


 

امروز با موضوع معرفی وکیل طلاق توافقی سوئد با شما هستیم.

چگونه می‌توان در سوئد طلاق گرفت؟

آسان بودن فرایند طلاق در کشور سوئد بسیاری را بر آن دارد تا پرونده طلاق خود را در کشور سوئد به جریان بیندازند.

اما آیا هر فردی می‌تواند در سوئد درخواست طلاق بدهد؟ چگونه می‌توان در سوئد طلاق گرفت؟

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با حضور گروه وکلای مهر، مشاوره تخصصی حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری مسلط به قوانین حقوق خانواده سوئد ارایه می‌دهد.

سوالات و نکات مهم در خصوص اینکه چگونه می‌توان در سوئد طلاق گرفت؟

  • آیا اتباع خارجی می‌توانند درخواست طلاق خود را در سوئد ثبت نمایند؟
  • قوانین حمایت از زنان بعد از طلاق در سوئد چیست؟
  • روند طلاق در سوئد به چه صورت است؟

آیا می‌توانم در سوئد در خواست طلاق بدهم؟

در ابتدای امر باید بدانید که آیا شما به عنوان یک تبعه ایرانی می‌توانید در سوئد درخواست طلاق بدهید؟ در موارد زیر نمی‌توانید برای طلاق در کشور سوئد اقدام نمایید:

ازدواج شما در سوئد ثبت نشده باشد.

هیچ یک از زوجین اقامت در سوئد نداشته باشند.

در صورتی که دیگر کشور عضو اتحادیه اروپا صالح به رسیدگی به تقاضای طلاق شما باشد.

وکیل اینترنتی خانواده

قوانین و حقوق ازدواج و طلاق (حقوق خانواده) سوئد از پیچیدگی‌هایی برخوردار است که تنها وکیل متبهر و با تجربه می‌تواند با توجه به تسلط به قوانین شما را راهنمایی کند.

روند درخواست طلاق در سوئد

یکی از بخش‌های پاسخ به این سوال که چگونه می توان در سوئد طلاق گرفت؟ به این نکته مربوط می‌شود که اصلا روند درخواست طلاق در سوئد به چه صورت است و به کجا باید مراجعه نمود؟

شما باید درخواست طلاق خود را به دادگاه محل اقامت خود ارجاع دهید. در مواردی که هیچکدام از زوجین در سوئد اقامت ندارند، عموما و نه همیشه دادگاه اسکهلم مرجع رسیدگی خواهد بود.

مهم‌ترین مدرک برای درخواست طلاق در سوئد، « gemensam ansökan om skilsmässa» است. در صورتی که یکی از زوجین مخالف با طلاق باشد، مدرک « Stämningsansökan» باید ارایه داد.

نکته در این است که هیچ یک از زوجین طبق قوانین سوئد نمی‌تواند مانع درخواست طلاق شما شود.

در نهایت این مدارک به دادگاه صادر شده و سپس مدرک «personbevis» از اداره مالیات به صورت رایگان صادر می‌شود. البته باید دقت نمایید که این مدرک حتما برای طلاق صادر شده باشد.

هزینه درخواست طلاق در دادگاه معادل 900 کرون یا در حدود 97 دلار آمریکا است.

بحث زمان در موضوع طلاق در سوئد

به طور معمول پروسه طلاق در سوئد، در حدود چند هفته به سرانجام می‌رسد. اما در صورتی که فرزند زیر 16 سال داشته باشید، بازه زمانی 6 ماهه لازم است.

در صورتی که یکی از زوجین نیز مخالف با طلاق باشد، زمان صدور حکم طلاق در حدود 6 ماه است. این قانون استثنائاتی دارد که با مشورت با وکیل خانواده سوئد می‌توانید از آنها آگاه شوید.

لغو حضانت

بعد از اینکه این بازه زمانی طی شد، می‌توانید مدرک « fullföljdsansökan» را از دادگاه دریافت نمایید.

جالب است بدانید که 90 درصد زوج‌ها در سوئد بعد از طلاق حضانت (سرپرستی) فرزند یا فرزندان را به زوجه (زن) واگذار می‌کنند. از طرفی آمار طلاق در میان مهاجران در کشور سوئد حتی بیشتر از تابعان و شهروندان اصیل سوئدی است که این امر عللی می‌تواند داشته باشد.

حتی آمارها نشان می‌دهد که میزان تقاضای ایرانی‌ها برای طلاق در سوئد بیشتر از کشور خود یعنی ایران است.

بدین نحو که 20 درصد از ازدواج‌ها در ایران به طلاق منجر شده و این درحالی است که 48 درصد از ازدواج ایرانی‌ها در سوئد به طلاق منجر می‌شود.

حضانت فرزند بعد از طلاق در سوئد

در صورتی که والدین ازدواج نکرده باشند، بعد از جدایی حضانت با مادر است و در صورت ازدواج، حضانت عموما به صورت مشترک میان هر دو والدین است.

توافق نیز می‌تواند راهگشایی برای انتخاب کسی که حضانت فرزند را بر عهده بگیرد وجود دارد. به علاوه که در برخی موارد دادگاه تصمیم می‌گیرد که فرزند با کدام یک از والدین زندگی کند.

در صورتی که حضانت فرزند تنها با یکی از والدین باشد، والد دیگر باید هزینه زندگی یا همان نفقه فرزند را پرداخت نماید که متناسب با درآدمد وی است.

لازم به ذکر است تمامی موارد مذکور در مطلب حاضر قوانین کلی بوده و استثنائاتی را شامل است که تنها وکیل خانواده سوئد بدان آگاه است.

برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره حقوقی دقیق پیش از هر اقدامی، از طریق راه‌های ارتباطی ما تماس حاصل نمایید.

شکایت از حکم غیابی

ایرانیان مقیم سوئد نیز می‌توانند با اعطای وکالت به یک وکیل در ایران تقاضای صدور حکم طلاق نمایند. اعطای وکالت از طریق سامانه میخک امکانپذیر است.

وکیل خانواده و طلاق سوئد

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل خانواده طلاق سوئد، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به آمریکا، سوئد، پرتغال، آلمان، سایر کشورهای اروپا، کانادا و استرالیا با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره های تماس با دفتر محمدرضا مهری

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی دکتر مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *