وکیل طلاق توافقی خیابان ولیعصر


 

امروز با موضوع معرفی وکیل طلاق توافقی خیابان ولیعصر و تشریح روند قانونی طلاق توافقی با شماییم.

طلاق توافقی چیست؟

تا حالا به کرات جمله “مِهرَم حلال جانم آزاد” را شنیده اید، این همان طلاق توافقی میباشد.

منظور از  طلاق توافقی، طلاقی است که در آن زن و شوهر بر سر تمام مسایل و موارد ناشی از زندگی مشترک و زناشویی توافق می کنند.

این موارد عبارتند از مهریه، نفقه گذشته و آینده (دوران عده)، حضانت و نگهداری از فرزندان و نفقه آنها، جهیزیه، هدایای نامزدی و کیفیت پرداخت حقوق مالی.

مرد در مقابل اعلام گذشت مقداری مهریه  یا تمام آن(توافقی) حق طلاق را به زوجه میدهد، یا وی را طلاق میدهد.

طلاق توافقی یک واژه عامیانه است و نام و تعبیر حقوقی و قانونی آن طلاق خلع یا مبارات است(ماده 1147 قانون مدنی)

نکات مهم در معرفی وکیل طلاق توافقی خیابان ولیعصر

  • ​​گواهی عدم امکان سازش چیست و چه آثاری دارد؟
  • اگر بعد از صدور گواهی عدم امکان سازش مرد از اجرای طلاق منصرف شود چه باید کرد؟
  • مراحل انجام طلاق توافقی در دادگاهای خانواده به چه صورت است؟

در صورت انصراف شوهر از گواهی عدم امکان سازش تکلیف چیست؟

در صورتی که شوهر بعد از دریافت گواهی عدم امکان سازش از اجرای مفاد آن انصراف دهد و برای اجرای طلاق در دفتر خانه حاضر نشود و زن نیز وکالت در طلاق نداشته باشد، دادگاه نمی تواند شوهر را مجبور به انجام مفاد گواهی عدم امکان سازش و طلاق نماید.

مشاوره حقوقی استرداد طلاها و جهیزیه

بهترین عمل قانونی برای جلوگیری از چنین پیشامدی این است که اگر زن وکالت در طلاق ندارد، در هنگام ارجاع دادگاه به داوری، درخواست درج مفاد التزام به گواهی عدم امکان سازش را در حکم دادگاه بنماید و شوهر نیز موافقت خود را اعلام دارد (سازش در دادگاه).

در اینصورت زن می تواند با استناد به گواهی سازش در دادگاه مفاد گواهی عدم امکان سازش را رأساٌ و بدون حضور شوهر در دفترخانه طلاق اجرا کند.

این نکته مهمی است که اختیار زن را در درخواست طلاق افزایش می دهد.

پروسه ثبت مشخصات زوجین به منظور طلاق توافقی در سامانه طلاق

طبق بخشنامه مورد اشاره، صدور گواهی عدم انصراف از طلاق در طلاق های توافقی الزامی شده است و کلیه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موظف شده اند در مورد زوجینی که قصد طلاق توافقی در شهرهای تهران، ری و شمیرانات را دارند ابتدا نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات زوجین در سامانه سخا و تصمیم (سامانه سازمان بهزیستی) به آدرس  www.zaman.behzist.net  اقدام نمایند و با ارایه یک کد پیگیری به زوجین آنها را به مراکز غربالگری توسط همین سامانه مشخص می گردد معرفی نمایند.

این پروسه در سایر شهرستانها بدون ثبت در سامانه تصمیم بهزیستی، بطور مستقیم زوجین را به مراکز غربالگری جهت ارجاع به مشاوره معرفی می نمایند.

زوجینی که قصد طلاق توافقی دارند بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز می توانند در سامانه سازمان بهزیستی ثبت نام نموده و با دریافت کد پیگیری رأساً به مرکز غربالگری تعیین شده در سامانه مراجعه نماید و به مشاوره معرفی شوند.

مجازات ازدواج مجدد زوج

قانون جدید طلاق توافقی

قبل از تصویب قانون حمایت خانواده کلیه طلاق توافقی و غیرتوافقی باید به داوری ارجاع می شد اما تجربه و رویه نشان داد که نهاد داوری موفقیت چندانی در ایجاد سازش بین طرفین نداشت و لازم بود یک نهاد تخصصی در این زمینه ایجاد گردد که با تصویب قانون حمایت خانواده مراکز مشاوره خانواده شروع به کار نمودند که به درستی با وضعیت ارتقاء فرهنگ و سواد افراد جامعه همخوانی دارند.

وقوع طلاق توافقی منوط به مراجعه قبلی به مراکز مشاوره می باشد.

طبق ماده 25 قانون حمایت خانواده زوجینی که قصد طلاق توافقی دارند پس از ثبت دادخواست لازم است که به مشاوره خانواده مراجعه نمایند و دادخواست طلاق توافقی طبق این ماده بدون مراجعه به مشاوره قابل ثبت نخواهد بود.

لیکن از تاریخ اول آذر ماه 1397 برابر بخشنامه ای که از سوی قوه قضائیه خطاب به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به شماره یک 55/13104/9000 در تاریخ 5/9/97 صادر شده است، دفاتر الکترونیک قضایی مجاز به ثبت دادخواست طلاق توافقی بدون داشتن گواهی مرکز غربالگری یا مشاوره نمیباشند.

وکیل طلاق توافقی خیابان ولیعصر

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تعیین نفقه، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل طلاق توافقی خیابان ولیعصر نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

اظهارنامه مالیات بر ارث

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *