وکیل خانواده عباس آباد


 

امروز با معرفی وکیل خانواده عباس آباد با شما هستیم.

هنگام شروع پرونده طلاق از سوی مرد در دادگاه خانواده، مشارالیه باید به فکر تادیه حقوق مالی زوجه از قبیل تنصیف دارایى، مهریه، نفقه، نحله و سایر حقوق مالی مانند جهیزیه و استرداد این حقوق باشد.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری یکی از برترین وکلای خانواده در ایران با توجه به رویکرد پژوهش محور این وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، به بررسی رای دادگاه خانواده در موضوع طلاق از طرف زوج و معرفی وکیل خانواده در عباس آباد تهران خواهد پرداخت.

نکات مهم در معرفی وکیل خانواده عباس آباد

  • برای جستجوی بهترین وکیل طلاق توافقی محدوده عباس آباد تهران چه اقدامی لازم است؟
  • آیا همه حقوق مالی زوجه هنگام طلاق باید نقدا پرداخت شود؟
  • برای مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل خانواده چه راهی پیش روی ماست؟

 

✅چکیده:

در صورتی که زوج خواهان طلاق باشد، طلاق منوط به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه اعم از مهریه و نفقه و تنصیف دارایی یا اجرت‌المثل و یا نحله حسب مورد می‌باشد و دادگاه رسیدگی‌کننده ملزم است در صورت مطالبه زوجه، حقوق مالی که به زوجه تعلق می‌گیرد را دقیقاً مشخص و مورد حکم قرار دهد بنابراین منوط نمودن اجرای صیغه طلاق به تأدیه کلیه حق و حقوق مالی، بدون تعیین و مشخص نمودن حقوق مذکور صحیح نیست.

مشاوره حقوقی اثبات زوجیت

?مستندات: تبصره‌های 3 و 6 ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب 71

?تاریخ رای نهایی:  1392/02/04?شماره رای نهایی: 9209970223000158

✅رای بدوی

در خصوص دعوی آقای ن.خ. با وکالت خانم ن.ه. به طرفیت خانم الف.ث. با وکالت خانم و.ک. به خواسته تقاضای صدور گواهی عدم سازش با توجه به کپی مصدق عقدنامه رسمی به شماره 1267 مورخ 30/8/1347 صادره از دفترخانه ازدواج شماره 301 تهران حوزه ثبت، علقه زوجیت فی‌مابین طرفین با مهریه مقرر در عقدنامه برای دادگاه محرز و مسلم است.

نظر به اینکه خواهان اصرار در وقوع امر طلاق را داشته در جهت اصلاح ذات‌البین قرار ارجاع امر به داوری صادر که سعی دادگاه و داوران انتخابی مثمر ثمر واقع نگردیده لذا مستنداً به ماده 1133 قانون مدنی و حدیث شریف نبوی «الطلاق بید من اخذ بالساق» و ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب 21/8/71 مجمع تشخیص مصلحت نظام با استرداد کلیه حق و حقوق زوجه از جمله مهریه از سوی زوج گواهی عدم امکان سازش صادر و اعلام می‌گردد.

ضمن اینکه فرزندان کبیر می‌باشد چنانچه گواهی صادره ظرف مدت سه ماه پس از قطعیت به دفتر ثبت طلاق تسلیم نشود از اعتبار ساقط خواهد بود.

نوع طلاق خلعی به علت بذل یک هزار تومان است و رعایت تبصره 4 ماده واحده فوق‌الذکر الزامی است.

رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

?رئیس شعبه 285 دادگاه عمومی خانواده ‌تهران

✅رای دادگاه تجدید نظر

در وقت فوق‌العاده پرونده بررسی شد با درخواست زوج گواهی عدم امکان سازش صادر شده و اجرای صیغه طلاق منوط به تأدیه کلیه حقوق مالی زوجه از جمله مهریه گردیده بدون اینکه مشخص گردد منظور از حقوق مالی زوجه چیست و مقدار آن چقدر است مهریه به چه میزانی است و همین امر نیز موجب اعتراض و تجدیدنظرخواهی زوجه گردیده است.

وکیل اثبات و رفع حجر

ضمن اظهار تأسف از صدور این‌گونه آراء از آنجایی که مطابق تبصره‌های 3 و 6 ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق، اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفتر منوط به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه اعم از مهریه و نفقه و تنصیف دارایی یا اجرت‌المثل و یا نحله حسب مورد می‌باشد و دادگاه رسیدگی کننده ملزم است در صورت مطالبه زوجه پس از رسیدگی‌های لازم حقوق مالی که به زوجه تعلق می‌گیرد را دقیقاً مشخص و مورد حکم قرار دهد.

منوط نمودن اجرای صیغه طلاق به تأدیه کلیه حق و حقوق مالی بدون تعیین و مشخص نمودن حقوق مذکور نه قابل اجرا است و نه وجهه قانونی دارد و از طرفی تا در خصوص موضوع از دادگاه بدوی حکم مقتضی صادر نشود مطابق ماده 349 قانون آیین دادرسی مدنی مرجع تجدیدنظر مجاز به رسیدگی نمی‌باشد.

لذا مقرر است دفتر پرونده از موجودی کسر و به شعبه بدوی اعاده شود پس از ثبت مجدد و رسیدگی‌های لازم به صورت رأی تکمیلی و اصلاحی حکم مقتضی را صادر و حقوق متعلقه را دقیقاً تعیین نموده و به طرفین ابلاغ نمایند آن وقت در صورت بقای اعتراض پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال گردد. ضمناً مقرر می‌دارد جهت اعمال نظارت قانونی پرونده جهت ملاحظه ریاست محترم مجتمع قضایی باهنر بدواً به محضر ایشان برسد.

?رئیس شعبه 30 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

دفتر وکیل خانواده عباس آباد

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

وکیل تضمینی مطالبه نفقه ایام گذشته

جهت انتخاب بهترین وکیل خانواده در تهران ، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09121281014

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل خانواده نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکالت محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *