سلب حضانت از پدر


 

امروز با موضوع سلب حضانت از پدر با شما هستیم.

موضوع مهم هنگام توافق در پرونده های طلاق توافقی و یا تصمیم گیری دادگاه خانواده هنگام صدور رای طلاق در پرونده هایی که زوجین دارای فرزند مشترک زیر سن بلوغ شرعی هستند، تعیین تکلیف حضانت و سرپرستی فرزندان بعد از طلاق است.

یکی از والدین با به عهده گرفتن حضانت فرزند با توافق و یا رای دادگاه و دیگری با داشتن اجازه ملاقات فرزند به زندگی جدید خود خواهند پرداخت.

اما ایجاد مانع برای ملاقات فرزند با یکی از از والدین، پنهان کردن فرزند جهت استنکاف و ممانعت از حق ملاقات طرف مقابل، و یا ارتکاب جرایم خلاف حیثیت و منافی اخلاق خانواده، از نظر محمدرضا مهری یکی از ده وکیل برتر خانواده در ایران، موجب سلب حضانت از پدر و یا مادر خواهد شد.

در نوشتار پیش رو به بررسی شرایط تقدیم دادخواست سلب حضانت پدر خواهیم پرداخت.

نکات مهم در بررسی شرایط تقدیم دادخواست سلب حضانت پدر

  • دلایلی که می توان به استناد آنها با تقدیم دادخواست سلب حضانت پد، از وی مطالبه حضانت فرزند را نمود چیست؟
  • چگونه می توان عدم صلاحیت پدر یا مادر را برای ادامه حضانت فرزند اثبات نمود؟
  • در صورت کودک آزاری توسط پدر یا مادر، بهزیستی می تواند حضانت فرزند را با حکم دادگاه از آنها سلب نماید؟
مشاوره حقوقی ازدواج دختر باکره

ازدواج مجدد و استنکاف پدر از فراهم کردن موجبات ملاقات طفل با مادر می‌تواند سبب واگذاری حضانت فرزند از پدر به مادر گردد.

?مستندات:

ماده 1169 قانون مدنی – ماده 14 قانون حمایت خانواده

?تاریخ رای نهایی: 1392/11/07 ?شماره رای نهایی: 9209970222601910

✅نمونه رای دادگاه بدوی در سلب حضانت از پدر

در خصوص دعوی خواهان خانم ف.م. فرزند ع. با وکالت ن.ز. به‌طرفیت خوانده آقای م.الف. فرزند ع. به‌ خواسته صدور حکم به حضانت فرزند مشترک بنام م. متولد 6/5/83 به این شرح که وکیل خواهان و خواهان برابر دادخواست تقدیمی و با حضور در جلسه دادرسی اعلام داشتند باوجود سابقه دستور موقت ملاقات با فرزند و صدور حکم مقتضی در این رابطه اجرای احکام مذکور به‌ واسطه اقدام خوانده به جابجایی فرزند مشترک و انتقال وی به مکان نامعلومی میسر نشده است و پیگیری انجام‌ شده از حیث بررسی محل سکونت فعلی وی از طریق آموزش‌ و پرورش به نتیجه نرسید و آخرین بررسی انجام‌شده مؤید عدم اشتغال به تحصیل فرزند می‌باشد.

لذا با توجه به اینکه تداوم حضور فرزند در نزد پدر با توجه به اقدام پدر به ازدواج مجدد برابر مصلحت فرزند نیست و موضوع استنکاف زوج از تحویل فرزند جهت انجام ملاقات عملاً انجام ملاقات را غیرممکن ساخته خواستار صدور حکم به‌ خواسته اعلامی شدند خوانده نیز علی‌رغم دعوت از طریق جراید کثیرالانتشار از حضور در جلسه دادرسی خودداری و لایحه‌ای ارسال نداشت به‌این‌ترتیب دادگاه دعوی خواهان را با لحاظ شرح فوق و کیفیت مفارقت مادر از فرزند توأم با استنکاف پدر از فراهم کردن موجبات اعمال حق ملاقات از ناحیه مادر ثابت تشخیص و با رعایت مصلحت طفل حکم به واگذاری حضانت فرزند مشترک به مادر برابر ماده 1169 قانون مدنی و ماده 14 قانون حمایت خانواده صادر و اعلام می‌دارد.

وکیل اینترنتی خانواده

رأی صادره غیابی و ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه پس از انقضاء مدت مذکور ظرف مدت بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی درمحاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

?رئیس شعبه 240 دادگاه عمومی خانواده تهران

✅رای دادگاه تجدید نظر در تایید رای سلب حضانت از پدر

تجدیدنظرخواهی آقای م.الف. با وکالت م.س. به‌طرفیت خانم ف.م. نسبت به دادنامه شماره 920997020100125-21/8/92 شعبه 240 دادگاه خانواده تهران مبنی بر حضانت طفل مشترک بنام م. متولد سال 6/5/83 که به‌موجب آن حکم به حضانت طفل صادر گردیده است و از این حیث مورد اعتراض وکیل تجدیدنظرخواه واقع‌شده است موجه تشخیص داده نمی‌شود زیرا با توجه به محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه وکیل تجدیدنظرخواه و دفاعیه تجدیدنظر خوانده و نیز از ناحیه معترض‌ٌعنه ایراد و اشکالی که موجبات نقض دادنامه صادره ایجاب نماید به عمل نیامده است.

رأی صادره مطابق با موازین قانونی صادر گردیده است لذا ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی رأی صادره به استناد قسمت اخیر ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی تأیید می‌گردد این رأی به لحاظ ماده 365 همان قانون قطعی است.

?رئیس شعبه 26 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

وکیل مجرب حضانت در تهران

برای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص پرونده حضانت و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

طلاق به دلیل عقیم بودن مرد

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

2/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *