وکیل طلاق توافقی قائمشهر


 

امروز با موضوع معرفی وکیل طلاق توافقی قائمشهر با شما هستیم.
با توجه به افزایش آمار و ارقام طلاق توافقی، سوالات بسیار زیادی در خصوص مراحل طلاق توافقی، مراجعه به مرکز مشاوره خانواده طلاق توافقی، هزینه های مربوط به طلاق توافقی، نحوه مطالبه مهریه و نفقه در طلاق توافقی، انتخاب وکیل طلاق توافقی و خدمات گروه وکلای مهر در خصوص پیگیری پرونده های طلاق توافقی از وکلا و مشاورین حقوقی موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان پرسیده شده است.

از همین رو وکیل طلاق توافقی قائمشهر نوشتاری در خصوص طلاق توافقی تهیه و تنظیم نموده است.

سوالات متداول در خصوص طلاق وکیل طلاق توافقی قائمشهر

مراحل طلاق توافقی به چه صورت می باشد؟
بهترین وکیل طلاق توافقی قائمشهر کیست؟ مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی چیست؟
مدارک لازم جهت درخواست طلاق توافقی چیست؟
چنانچه زن مهریه خود را در طلاق توافقی ببخشد، می تواند پس از طلاق از بخشش رجوع نماید؟

طلاق خلع و مبارات و تفاوت آن با طلاق توافقی

در قانون مدنی به طلاق خلع و مبارات اشاره شده است که می توان گفت مشابه طلاق با توافق طرفین است اما طلاق توافقی به معنای خاص در قانون مدنی مورد بحث قرار نگرفته است. جایگاه بحث طلاق توافقی در قانون حمایت خانواده مصوب 1391 است.
در طلاق خلع و مبارات زن با دادن مالی به شوهر، موافقت او را برای طلاق جلب می نماید.

وکیل خانواده در قلهک

با عنایت به مواد 1146 و 1147 قانون مدنی طلاق خلع بر اساس کراهتی است که زن از شوهر دارد و مالی که زن به شوهر در طلاق خلع و مبارات می دهد می تواند به اندازه مهریه، کمتر یا بیشتر از مهریه باشد.

طلاق توافقی در قانون حمایت خانواده

در قانون حمایت خانواده سه حالت درخواست طلاق از سوی قانونگذار پذیرفته شده است.
حالت اول طلاق به درخواست مرد است که در این حالت مرد هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق دهد.
حالت دوم طلاق به درخواست زن است که زن می بایست عسر و حرج خود را به موجب ماده 1130 قانون مدنی اثبات نماید.
حالت سوم طلاق توافقی است که با توجه به ظاهر قانون منحصر به طلاق خلع و مبارات نیست.

به موجب ماده 25 قانون حمایت خانواده چنانچه مرد و زن تقاضای طلاق توافقی از دادگاه نمایند دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد.

همچنین مطابق قانون حمایت خانواده این امکان وجود دارد که زن و مرد تقاضای طلاق توافقی را از ابتدا در مراکز مشاوره خانواده طرح نمایند.

در صورت عدم انصراف طرفین از طلاق مرکز مشاوره موضوع را با تعیین موارد توافق به منظور اتخاذ تصمیم به دادگاه ارسال می کنند.

مدارک لازم برای درخواست طلاق توافقی

اصل شناسنامه و کپی برابر اصل طرفین
اصل کارت ملی و کپی براب اصل طرفین
سند ازدواج
طلاق توافقی هزینه هایی نیز به همراه دارد که برای طرفین 850 هزار تومان می باشد. 300 هزار تومان از این هزینه برای ثبت دادخواست و مشاوره و 550 هزار تومان هزینه ثبت و اجرای صیغه طلاق در دفتر رسمی ازدواج و طلاق می باشد.

وکیل شکایت از خانواده شوهر

امکان رجوع زن از بخشش مهریه در طلاق توافقی

زن و مرد در طلاق توافقی در خصوص چگونگی پرداخت مهریه یا بخشش مهریه توسط زن باید به توافق برسند. همچنین مواردی مانند حضانت فرزند، ملاقات طفل، اجرت المثل ایام زوجیت، استرداد جهیزیه نیز می بایست مورد توافق طرفین قرار گیرد.

حال چنانچه زن بخشی یا تمام مهریه خود را به مرد ببخشد می تواند از بخشش رجوع نماید مگر اینکه در توافق طرفین به ابرای مهریه و اسقاط دین اشاره شده باشد که در این صورت قابل رجوع نخواهد بود.

اجباری بودن مراجعه طرفین به مراکز مشاوره خانواده در طلاق توافقی

تا قبل از اول آذر ماه 1397 زوجین یا وکلای آنها جهت ثبت طلاق توافقی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می نمودند اما مطابق بخشنامه ای که خطاب به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صادر شده است دفاتر مجاز به ثبت دادخواست طلاق توافقی بدون گواهی غربالگری نیستند.

البته این مقرره فقط برای طلاق توافقی در شهر تهران است و سایر شهرستان ها به رویه سابق جهت ثبت طلاق توافقی اقدام می نمایند.

خدمات گروه وکلای مهر در معرفی وکیل طلاق توافقی قائمشهر

نحوه پیگیری پرونده های طلاق توافقی از اهمیت بسیار بالایی برای طرفین برخوردار است چرا که در این پرونده ها چنانچه به قوانین حقوق خانواده مسلط نباشید ممکن است حقی از شما تضییع شود. موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر با دارا بودن کادر تخصصی وکیل خانواده در قائمشهر و دیگر شهرستان ها، در خصوص مراحل و ثبت دادخواست طلاق توافقی و پرونده های مرتبط با آن از جمله مطالبه مهریه، نفقه، حضانت طفل و غیره به شما عزیزان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین ارایه نموده و بهترین وکیل خانواده را به شما عزیزان جهت پیگیری پرونده معرفی می نماید.

وکیل حرفه‌ای خانواده در تهران

شماره تماس وکیل طلاق توافقی قائمشهر

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88799562
021-88795408
021-88796143
09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.
09120067669
موسسه حقوقی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *