ازدواج با چه زنانی معافیت سربازی در پی دارد؟


 

امروز با موضوع ازدواج با چه زنانی معافیت سربازی را در پی دارد؟ با شما خواهیم بود.

اخیرا در خبرهای رسمی، خبری از معافیت از خدمت سربازی برای آقایانی که با خانم های جانباز بالای 25 درصد، ازدواج کنند خواندیم و بر آن شدیم تا پژوهشی درباره خبر فوق و شرایط معافیت از سربازی انجام دهیم.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، مشاور حقوقی و متخصص قوانین نظام وظیفه در ایران، با تشکیل گروه پژوهشی حقوقی، درباره شرایط معافیت از سربازی انجام داده و در سایت موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، منتشر خواهد نمود.

نکات مهم در پاسخ به سوال ازدواج با چه زنانی معافیت سربازی را در پی دارد.

  • برای معافیت از خدمت نظام وظیفه چه شرایطی لازم است؟
  • بهترین وکیل جهت مشاوره حقوقی نظام وظیفه در تهران کیست؟
  • مصوبه معافیت سربازی برای آقایانی که با زنان جانباز ازدواج می کنند از چه زمانی اجرایی می شود؟

✅ازدواج با چه زنانی معافیت سربازی در پی دارد؟!

معافیت موقت برای این دسته از مشمولان در مقاطع زمانی ۳۰ ماهه صادر و پس از به اتمام رسیدن مهلت داده شده، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار ازدواج را تایید کند، از طریق وظیفه عمومی این موضوع قابل تمدید است

قانون- جزئیات بهره‌مندی سربازان از معافیت در صورت ازدواج با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر را در این گزارش بخوانید.

وضعیت حقوقی ترنس ها در ایران

به گزارش قانون به نقل از باشگاه خبرنگاران، مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند، در چه صورتی از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند؟بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با معافیت مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند سوالاتی دارند.

براساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، آن دسته از مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد ازدواج کنند، به مدت ۵ سال از تاریخ ثبت عقد از معافیت موقت برخوردار می‌شوند و در صورت استمرار ازدواج پس از ۵ سال با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از معافیت دائم بهره‌مند می‌شوند.

محدودیت های معافیت از خدمت نظام وظیفه

همچنین معافیت موقت برای این دسته از مشمولان در مقاطع زمانی ۳۰ ماهه صادر و پس از به اتمام رسیدن مهلت داده شده، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار ازدواج را تایید کند، از طریق وظیفه عمومی این موضوع قابل تمدید است.

اما در تبصره این موضوع آمده است، در صورتی که از زمان ثبت عقد تا ثبت درخواست در سامانه ۲ سال و بیشتر سپری شده باشد، معافیت موقت تا پایان ۵ سال صادر و سپس در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار ازدواج را تایید کند معافیت دائم صادر می‌شود.

همچنین در تبصره آمده است، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع و اطمینان حاصل نماید که ازدواج جانباز منجر به طلاق شده، مراتب را به وظیفه عمومی استان اعلام می‌کند، تا نسبت به لغو معافیت موقت همسر وی اقدام لازم صورت پذیرد.

وکیل خانواده شهرک غرب

در نظر داشته باشید بانوان جانبازی که در گذشته فرزند یا برادر آنان به سبب جانبازی خواهر معاف شده باشند هم می‌توانند همسر مشمول خود را با رعایت این مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کنند.

وکیل متخصص خانواده و نظام وظیفه در ایران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل خانواده در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل خانواده در ایران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (15 امتیاز)

2 دیدگاه

    • سلام روز به خیر

      میزان و ارزش هر وثیقه برحسب نوع سفر متفاوت است که عبارت اند از:

      📌وثیقه سفرهای علمی: 8 میلیون وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.

      💢سپردن وثیقه سفر سیاحتی: مبلغ 30 میلیون تومان وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی.

      💢وثیقه سفر زیارتی متعهدین خدمت: مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد.

      💢وثیقه سفرهای ورزشی: مبلغ 15 میلیون تومان

      💢 وثیقه سفرهای مطالعاتی :  مبلغ 8 میلیون تومان و دوره های مشترک مبلغ 15 میلیون تومان

      💢سفر جهت ادامه تحصیل (معافیت تحصیلی خارج از کشور): 40 میلیون تومان وجه نقد .

      موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *