وکیل نفقه در ونک


 

امروز با موضوع معرفی وکیل نفقه و موسسه حقوقی معتبر در ونک با شما خواهیم بود.

یکی از تکالیف زوج در ازدواج دائم پرداخت نفقه به زوجه و فرزندان مشترک است که در ازدواج موقت و صیغه، به شرط توافق بر روی پرداخت نفقه قابلیت اجرایی خواهد یافت.

اما اشتغال زوجه و تعلق نفقه به وی، برای بسیاری از خانواده ها این شبهه را ایجاد نموده است که زن کارمند، امکان دریافت نفقه از همسرش را نخواهد داشت و به واسطه دریافت حقوق از محل کار خود، نیازی به پرداخت نفقه به وی وجود ندارد.

این برداشت غلط از قانون موجب شده است تا محمدرضا مهری متخصص حقوق خانواده و بهترین وکیل خانواده در ایران، با تنقیح رای دادگاه خانواده درباره شرایط دریافت نفقه زن شاغل، به موضوع بپردازد.

نکات مهم در موضوع وکیل نفقه در ونک

  • برای جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص خانواده در ونک چه اقدامی لازم است؟
  • بهترین روش مطالبه نفقه معوقه همسر و فرزندان چیست؟
  • برای طرح مطالبه نفقه زن کارمند چه تمهیداتی لازم است؟
  • آیا نفقه به زن ناشزه تعلق می گیرد؟

منع اشتغال زوجه

در فرضی هم که شغل زوجه منافی مصالح خانواده تشخیص داده نشود اگر زوجه بدون رضایت و اذن شوهرش جهت اشتغال به کار از منزل خارج شده ناشزه محسوب و در آن صورت مستحق نفقه نیست.

نحوه رسیدگی به دادخواست مهریه

?تاریخ رای نهایی: 1393/12/18 شماره رای نهایی: 9309970223002075

رای بدوی

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان آقای غ.ج. به طرفیت خوانده خانم ک.الف. به خواسته منع اشتغال زوجه، بدین شرح که خواهان بیان می‌دارد خوانده دعوی به عنوان زوجه در شغل پرستاری مشغول فعالیت می‌باشد و به مدت سیزده سال زوجه مشغول فعالیت پرستاری در بیمارستان است که مشکلات خاصی در داخل زندگی اشتغال زوجه ایجاد نموده است.

خوانده دعوی در جلسه دادرسی نزد این دادگاه حاضر شد طی دفاع بیان داشت در شغل پرستاری نزد بیمارستان و. تهران مشغول می‌باشم و به کارهای منزل هم رسیدگی می‌کنم و چندین سال متمادی در شغل پرستاری به‌سر می‌برم.

دادگاه با توجه به ماده 1117 قانون مدنی که بیان می‌دارد شوهر می‌تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیت خود یا زن باشد منع کند و نظر به اینکه شغل زوجه پرونده پرستاری می‌باشد و این شغل بر حسب عرف جامعه ایران منافی مصالح خانوادگی و یا برخلاف حیثیت زن تلقی نمی‌گردد دعوی خواهان را منطبق با قانون ندانسته و به استناد ماده 1117 قانون مدنی و ماده 197 قانون آیین دادرسی مدنی حکم به بطلان دعوی صادر می‌گردد.

رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی از ناحیه طرفین نزد دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

?رئیس شعبه 251 دادگاه عمومی خانواده تهران

 ✅رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای غ.ج. به طرفیت همسرش خانم ک.الف. نسبت به دادنامه شماره 1852- 20/10/93 صادره از شعبه 251 دادگاه عمومی تهران که به‌موجب آن دعوی تجدیدنظرخواه (زوج) به خواسته منع اشتغال به کار زوجه منافی با مصالح خانوادگی و یا خلاف حیثیت وی تشخیص داده نشده و حکم بر بطلان دعوی صادر گردیده است.

مطالبه‌ی نفقه‌ی والدین از فرزندان

با توجه به مندرجات پرونده و مستندات رأی و استدلال دادگاه و لوایح اعتراضی و دفاعی تجدیدنظرخواهی با هیچ یک از جهات مندرج در ماده 348 قانون آیین دادرسی انطباق ندارد و دادنامه تجدیدنظرخواسته مطابق قانون و دلائل موجود در پرونده صادر شده و مخالفت آن با موازین شرعی محرز نیست لذا با استناد به ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه مذکور تأیید می‌شود النهایه درصورتی‌که زوجه بدون رضایت و اذن شوهرش جهت اشتغال به کار از منزل خارج شده ناشزه محسوب و در آن صورت مستحق نفقه نخواهد بود، این رأی قطعی است.

?رئیس شعبه 30 دادگاه تجدیدنظر استان تهران- مستشار دادگاه

آیا نفقه به زن شاغل تعلق می گیرد؟

اگر در سند ازدواج و هنگام عقد شغل زوجه در عقدنامه قید شده باشد و شغل زوجه بنا به تشخیص دادگاه از مشاغل منافی با شان خانواده تشخیص داده نشود، زن ناشزه محسوب نشده و نفقه به وی تعلق خواهد گرفت.

دفتر وکیل نفقه در ونک

برای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری درباره نفقه و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88663925
  • 021-88663926
  • 021-88663927
  • 021-88663628
  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *