خشونت خانگی در قوانین کانادا

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی موضوع خشونت خانگی در قوانین کانادا پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

خشونت خانگی در قوانین کانادا

کانادا به عنوان یکی از کشورهای مدرن در زمینه‌ی وضع قوانین، در سال های اخیر پیشرفت و توسعه چشم گیری داشته است. این وضعیت و پیشرفت در مورد قوانین کیفری هم جریان داشته و پارلمان کانادا به عنوان متصدی وضع و ایجاد قوانین، عهده دار این موضوع بوده است. بر اساس قانون اساسی کانادا، پارلمان کانادا این اختیار قانونی را دارد تا قوانینی را که مربوط به امور کیفری می‌ باشد را ایجاد و وضع و همچنین قواعد مربوط به آئین دادرسی کیفری را مشخص نماید. در نتیجه قوانین کیفری قابل اعمال نسبت به همه‌ اتباع کانادا خواهد بود.

خدمات قضایی عمومی کانادا (PPSC) تعقیب قضایی را در مورد اکثریت جرائم در سطح فدرال انجام می دهد که شامل حمل و جرائم ناشی از مصرف مواد مخدر هم می‌ شود، هرچند با توجه به صلاحیت قانونی هر ایالت، ایالات مختلف کانادا، در مورد اکثر جرائم مربوط به قوانین کیفری، بر اساس قوانین خود، تعقیب قضایی و کیفری را انجام می دهند. در همه‌ ایالات کانادا، سازمان خدمات قضایی عمومی، همه‌ تعقیبات کیفری را که مشمول قوانین کیفری می‌ باشد و موارد آن مشخص شده است، هدایت می‌ کند و تحت نظر دارد.

یکی از موارد شایع در قوانین کیفری کانادا، بحث مربوط به جرائم کیفری تحت عنوان خشونت خانگی در قوانین کانادا است که در این زمینه پارلمان کانادا به منظور حمایت جدی از کانون خانواده و جلوگیری از شیوع انواع جرائم علیه خانواده، قوانینی را وضع نموده است که شامل مصادیق و موارد بسیار متعددی می‌ شود.

اظهارنامه استرداد جهیزیه

در این مقاله به بررسی خشونت خانگی در قوانین کانادا، مصادیق تحقق خشونت خانگی در قوانین کانادا، قوانین مربوط به خشونت خانگی در قوانین کانادا که توسط تیم حقوقی موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، همکار گروه وکلای مهر برترین گروه وکلای ایران، منتشر می‌ گردد، پرداخته می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خشونت خانگی در قوانین کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ماهیت خشونت خانگی در قوانین کانادا

خشونت خانگی و خانوادگی در قوانین کانادا، زمانی است که شخص مبادرت به انجام رفتارهای مبتنی بر سوء استفاده نماید، از جمله اعضای خانواده‌ خود را کنترل نماید و یا به آن ها صدمه بزند و آسیب وارد کند و یا شخص با اشخاص خانواده خود روابط غیر دوستانه داشته باشد.

 خشونت خانگی، شامل اشکال بسیار متفاوتی از سوء استفاده‌ های فیزیکی و عاطفی می‌ باشد و همچنین شامل کوتاهی و قصور نسبت به اعضای خانواده هم می‌ شود. این خشونت ها میتواند شامل تنها یک رفتار خشونت آمیز و یا تعدادی از رفتارهایی باشد که الگوهای سوء استفاده و خشونت خانگی و خانوادگی محسوب می شوند. خشونت خانگی و خانوادگی ممکن است که نتایج جدی و بد و بعضا، کشنده‌ ای را برای قربانی و برای آن هایی که خشونت را مشاهده کرده اند، در برداشته باشد. خشونت خانگی در قوانین کانادا دارای تعاریف و مصادیق مجرمانه‌ خاص می‌ باشد، ولی در مورد بعضی از خشونت های خانگی میتواند مشمول برخی جرائم از جمله کلاهبرداری و سرقت و یا حتی قتل هم بشود.

اشکال خشونت در قوانین کانادا

تعداد بسیار زیادی از اشکال خشونت وجود دارد که شامل سوء استفاده‌ های فیزیکی، جنسی، عاطفی و مالی می‌ گردد. اشکال متفاوت از سوء استفاده هم ممکن است در مورد زمینه‌ های خانوادگی صورت بگیرد و منجر به خشونت خانوادگی شود. بعضی از نمونه های و مصادیق متعدد از خشونت خانگی، شامل آزار و اذیت علیه اشخاص خانواده، کودک آزاری و اهمال در نگهداری کودک، آزار سالمندان، خشونت های در اصطلاح ناشی از غیرت و تعصب و همچنین ازدواج اجباری هم می شوند.

مطالبه ارش البکاره

انواع و اشکال خشونت خانگی در کانادا

خشونت خانگی و خانوادگی فقط محدود به خشونت فیزیکی نمی‌ شود. هر شخصی ممکن است که قربانی یک یا بیشتر اشکال خشونت یا سوء استفاده گردند. خشونت فیزیکی در قوانین کانادا شامل موارد ذیل است:

خشونت فیزیکی: بر اساس ماده 265 و 268 قوانین کیفری کانادا، مصادیق خشونت خانگی به شکل فیزیکی، حمله‌ ناگهانی است که در واقع ممکن است شامل استفاده عمدی از سلاح علیه شخصی باشد که میتواند برای مدت ها درد و جراحت فیزیکی ایجاد کند و یا در بعضی موارد هم شامل؛ هل دادن، شلاق زدن، لگد و یا مشت زدن، خفه کردن، کوبیدن یا خراشیدن بدن، شلیک کردن، پرتاپ کردن اجسام، سوزاندن، کشتن شخص (229، 231 و 235 قانون کیفری کانادا)، حبس کردن شخص در اتاق، می‌ شود.

سوء استفاده جنسی: موارد آن شامل زمانی می‌ شود که یکی از طرفین اقدام به لمس جنسی، یا فعالیت زناشویی بدون رضایت یکی از آن ها، رابطه زناشویی در صورتی که دیگر تمایلی نداشته باشد، نماید و همچنین اجبار شخص به انجام روابط زناشویی ناسالم و خطرناک هم شامل می‌ گردد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خشونت خانگی در قوانین کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوء استفاده عاطفی: زمانی واقع می‌ شود که شخص از الفاظ و حرکاتی برای کنترل، ترساندن، استفاده کند یا باعث شود که شخص منزوی شود و یا اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. سوء استفاده‌ های عاطفی، بعضا سوء استفاده‌ های روانی هم نامیده می‌ شود که شامل؛ تهدید، توهین و تحقیر، فریاد زدن، منع و محروم کردن از دیدن دوستان یا خانواده، تمسخر که شخص را از کاری که مربوط به عقیده و مذهب می‌ شود، منع کند، می‌ شود و همچنین خراب کردن وسایل، آسیب زدن به حیوانات خانگی شخص، و یا تهدید به انجام کاری و قلدری فرد هم شامل می‌ گردد.

چاقو کشی و ضرب و جرح اطفال

سوء استفاده مالی: زمانی اتفاق می افتد که شخص از پول یا اموال برای کنترل کردن یا استثمار دیگری استفاده می‌ کند و شامل موارد ذیل می‌ باشد:

بردن پول دیگری بدون اجازه شخص،

قطع کردن یا محدود کردن پول شخص برای کنترل،

اجبار کردن شخص به امضای اسناد،

اخاذی (346 قانون کیفری کانادا)

 جعل کارت های اعتباری (346 و 366 قانون کیفری کانادا)

 بیشتر سوء استفاده ‌های مالی جرم هستند و تحت عنوان کلاهبرداری (380 قانون کیفری کانادا) و سرقت قابل پیگرد می باشند. (مواد 322، 328، 330، 334 قانون کیفری کانادا)

خشونت ناشی از تقصیر و کوتاهی: زمانی است که شخص در نگهداری شخص یا کودکانی که وظیفه‌ وی می‌ باشد و تامین مایحتاج ضروری آن ها به عهده‌ اوست، کوتاهی کند و مصادیق آن شامل موارد ذیل می‌ باشد:

عدم تامین غذا و لباس مناسب،

 عدم تامین مراقبت از سلامت و نیازهای درمانی و بهداشت شخصی (در صورت نیاز)،

تقصیر در جلوگیری از آسیب های فیزیکی،

تقصیر در مراقبت مناسب از شخص،

بسیاری از خشونت خانگی ناشی از تقصیر و کوتاهی، جرم نیست ولی میتواند وقوع و ارتکاب خشونت خانگی را نزدیک تر نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خشونت خانگی در قوانین کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

روال رسیدگی به خشونت خانگی در قوانین کانادا

در صورتی که یکی از اعضای خانواده، شامل همسر یا فرزندان، قربانی هر کدام از خشونت های خانگی گردند یا مورد سوء استفاده واقع شوند، باید با پلیس تماس بگیرند. تمام بخش های کانادا، دارای پلیس و مرجع قضایی سلطنتی و پلیس مخصوص رسیدگی به سوء استفاده های زوجین از یکدیگر می باشند تا این اطمینان حاصل گردد که خشونت خانگی در مورد زوجین به همان جدیت و اهمیتی که در مورد خشونت توسط اشخاص دیگر هست، واقع شده است. اگر آن ها معتقد باشند که شخص قانون را نقض کرده، پلیس ممکن است که شخص مهاجم را دستگیر کند. شخص مهاجم و مرتکب خشونت خانگی، ممکن است که تا تشکیل دادرسی غیرعلنی، برای چند ساعت به زندان برود یا شاید هم بیشتر و این بستگی به این دارد که شخص، مرتکب کدام یک از خشونت های خانگی شده و قاضی چه تصمیمی در این زمینه بگیرد.

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

اگر شخص قربانی خشونت خانگی، نگران سلامت و امنیت جانی خود باشد، میتوان از پلیس درخواست کرد که به شخص قربانی قبل از اینکه متهم خشونت خانگی از زندان آزاد گردد، به او توسط پلیس اطلاع داده شود. قاضی میتواند شروط و موارد قانونی را برای آزادی شخصی که مرتکب خشونت خانگی شده است، وضع نماید. بطور مثال قاضی میتواند دستور دهد که شخص متهم به خشونت خانگی، اجازه‌ تماس با شخص قربانی را ندارد. اگر قربانی از آسیب دیدن خود زمانی که متهم از زندان آزاد می‌ شود، ترس دارد، میتواند درخواست کند که یک مکان امن برای وی در کنار دوست یا در خوابگاه در نظر گرفته شود.

روال قضایی خشونت خانگی در قوانین کانادا نسبت به اتباع ایرانی

هرگاه زوجین ایرانی که ساکن و مقیم کانادا هستند، مرتکب و یا قربانی سوء استفاده و خشونت خانگی گردند، بر اساس رویه‌ قانونی کشور کانادا، با توجه به اینکه اقدام آن ها به نوعی تعرض به حق و حقوق مالی و عاطفی افراد محسوب می‌ شود، دادگاه کیفری کانادا ملزم به رسیدگی بر اساس قوانین خشونت خانگی در قوانین کانادا می‌ باشد که بسته به نوع جرم ارتکابی، اتهام متفاوت خواهد بود. پلیس در صورت اطلاع از خشونت خانگی، با توجه به اوضاع و احوال، مراتب رسیدگی و اقدامات تامینی لازم را به عمل می آورد و دادگاه جهات رسیدگی را انجام می دهد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خشونت خانگی در قوانین کانادا با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل طلاق در تهران و کانادا

دفتر وکیل زعفرانیه

امروزه با توجه به شایع بودن امر خشونت خانگی و خانوادگی از جمله در بین زوجین ایرانی مقیم کانادا، به جهت عدم آشنایی زوجین ایرانی با قوانین مربوط به خشونت خانگی در قوانین کانادا و ضرورت حفظ حق و حقوق آن ها در مواردی که قربانی خشونت و سوء استفاده می شوند.  همچنین اعمال قوانین کیفری در مورد رسیدگی به خشونت خانگی و خانوادگی، لازم می نماید که از مشاوره‌ تخصصی وکلای امور کیفری در کانادا، بهره مند گردند، لذا موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با دارا بودن وکلای مجرب در امور کیفری کانادا، اقدام به مشاوره و راهنمایی حقوقی شما مراجعین محترم می نماید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان خانواده گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *