تهدید به قتل در فضای مجازی

بهترین وکیل کیفری در این نوشتار به بررسی موضوع تهدید به قتل در فضای مجازی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

تهدید به قتل در فضای مجازی

فضای مجازی، با وجود داشتن مزایا و امتیازات گسترده ی خود مثل جنبه های آموزشی، ارائه ی خدمات ارتباطی و مواردی از این قبیل، ممکن است به عنوان یک وسیله، در ارتکاب جرم، مورد استفاده قرار گیرد. از جمله جرم هایی که قابل تحقق در فضای مجازی می‌باشد، جرم تهدید به قتل در فضای مجازی است.
دپارتمان جرایم سایبری گروه وکلای مهر، با داشتن کادر متخصص و پرونده‌های متعدد در زمینه‌ی جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، به بررسی عناصر و شرایط تحقق جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، پرداخته است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تهدید به قتل در فضای مجازی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

تحقق تهدید به قتل در فضای مجازی

تهدید، بیان کردن نیت شخصی است که قصد دارد به دیگری، زیان یا آسیب برساند. تهدید باید نسبت به یک امر مشخص باشد. باید گفت که تشخیص یک تهدید موثر، امری نسبی است که تحقق آن، منوط به عواملی نظیر اوضاع و احوال و همچنین، تشخیص قاضی می‌ باشد. بنابراین، همانطور که قانون مقرر داشته، مجرد خوف از کسی یا چیزی، تهدید محسوب نمی‌ شود.
باید گفت که تهدید نسبت به آینده می‌ باشد. همچنین، امری که تهدید کننده، انجام دادن آن را از شخص تهدید شونده درخواست دارد، باید برخلاف قانون باشد.
در جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، رفتار مجرمانه، از نوع فعل می‌ باشد و در نتیجه، جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، با ترک فعل محقق نمی‌ شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که علم و عمد، در تحقق جرم تهدید به قتل در فضای مجازی موثر است و لذا سوء نیت عام برای تحقق جرم تهدید به قتل در فضای مجازی کفایت می‌ کند و نیازی به سوء نیت خاص که مقید به نتیجه باشد، نیست.
در تهدید به قتل در فضای مجازی، لازم است که تهدید، واضح باشد. یعنی تهدید کننده، بطور واضح و مشخص، تهدید شونده را به قتل یا ضررهای مادی یا معنوی، شرفی نیز افشای اسرار خود یا بستگانش، تهدید کند.
در تهدید به قتل بطور خاص، جان یا خویشاوندان نزدیک به تهدید شونده بطور مستقیم، مورد اشاره قرار می گیرند.

بهترین وکیل خانواده منطقه 5

 بطور کلی میتوان گفت که تهدید به قتل در فضای مجازی دوگونه می‌ باشد: جایی که شخص تهدید کننده، قربانی را بطور مستقیم، تهدید به قتل یا عمل نامشروع می‌ کند و دیگری در جایی است که مجرم، شخص قربانی را تهدید به قتل خویشاوندان خود می‌ کند و قربانی را وادار به انجام عمل مورد نظر خود می‌ کند.
این نکته روشن است که در تهدید به قتل، اعم از اینکه شفاهی باشد یا به صورت کتبی، و صرف نظر از نتیجه آن، مخل نظم و امنیت عمومی محسوب می‌ شود.

مجازات قانونی جرم تهدید به قتل در فضای مجازی

قانونگذار در ماده 669 از قانون مجازات اسلامی، تعیین تکلیف کرده و مقرر داشته که هرکس، دیگری را به هر نحو، به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از این که به این واسطه، تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال، محکوم خواهد شد.
همانگونه که ملاحظه می‌ شود، قانونگذار، صرف تهدید را، به هر طریقی، از جمله فضای مجازی، جرم انگاری نموده است.

قابلیت تعلیق جرم تهدید به قتل در فضای مجازی

قانونگذار در این باره در ماده 46 از قانون مجازات اسلامی بطور کلی تعیین تکلیف کرده و مجازات های تعزیری از درجه 3 تا 8 را، تحت وجود شرایطی، قابل تعلیق دانسته است. با توجه به مجازات قانونی جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، که مجازات آن تعزیر درجه 6 می‌ باشد، میتوان گفت که جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، قابل تعلیق اجرای مجازات می‌ باشد. 

مشاوره غیر حضوری با وکیل خانواده

مرجع صالح برای رسیدگی به جرم تهدید به قتل در فضای مجازی

بطور کلی، جرم تهدید، در صلاحیت دادسرای عمومی و انقلاب و پس از انجام تحقیقات مقدماتی، در صلاحیت دادگاه کیفری دو می‌ باشد. اما در خصوص جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، باید گفت که چون این جرم، از طریق فضای مجازی تحقق می یابد، لیکن مرجع صالح برای رسیدگی به جرم تهدید به قتل در فضای مجازی، دادسرای جرائم امور رایانه ای می‌ باشد که پس از تحقیق و بررسی و در صورت نیاز، ارجاع به پلیس فتا، برای رسیدگی، به دادگاه صالح، ارسال خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تهدید به قتل در فضای مجازی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل و موسسه‌ حقوقی در خصوص جرائم سایبری در تهران

رسیدگی به پرونده‌ های مربوط به جرائم سایبری از جمله تهدید به قتل در فضای مجازی، نیازمند داشتن دانش و تجربه کافی در تشخیص مصادیق جرم تهدید، از دیگر عناوین مجرمانه می‌ باشد. گروه وکلای مهر، با داشتن کادر متخصص و وکلای با تجربه، به شما عزیزان، مشاوره حقوقی ارائه می نماید. چنانچه اگر، در خصوص جرائم سایبری و به ویژه تهدید به قتل در فضای مجازی، سوال یا سوالاتی داشتید، حتما با یک وکیل متخصص، مشورت نمایید. گروه وکلای مهر، آمادگی خود را برای قبول وکالت شما عزیزان در خصوص پرونده‌ های کیفری و جرائم سایبری و به ویژه تهدید به قتل در فضای مجازی اعلام می نماید. همچنین جهت ارتباط با گروه وکلای مهر، میتوانید با شماره های موسسه‌ حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توان مهریه را از طریق اجرای ثبت مطالبه کرد؟

دپارتمان حقوق و جرائم سایبری گروه وکلای مهر

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تهدید به قتل در فضای مجازی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *