طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر

ازدواج اشخاص با یکدیگر و ادامه زندگی مشترک، مستلزم وفاداری و صداقت با طرف مقابل خواهد بود و بنابراین، این تعهدی است که با توجه به ماهیت نکاح و روابط زناشویی شکل گرفته است. هیچ یک از طرفین نمیتواند ناسازگاری و عدم تفاهم در زندگی متاهلی و مشترک خود را دستاویزی برای برقراری رابطه غیر اخلاقی و نامشروع قرار دهد. از همین رو خیانت هر کدام از زوجین به هر نحوی هم که باشد، موجب فروپاشی کانون خانواده خواهد بود و میتوان در بعضی از موارد موجب صدور حکم طلاق هم شود.

طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر، از سال های گذشته، با توجه به رایج شدن فضای مجازی و متاسفانه ترویج مکالمات نامشروع اینترنتی، یکی دیگر از موارد بسیار شایع پرونده ها در دادگاه‌ های خانواده بوده که بعضا رسیدگی در این مورد منجر به صدور حکم طلاق شده است. اگر مرد تحت شرایطی قرار بگیرد که نیاز به ازدواج مجدد داشته باشد، میتواند این دادخواست را از دادگاه داشته و با توجه به شرایط مرد اجازه ازدواج مجدد به وی اعطا گردد و بدون اینکه اقدام و اجازه ازدواج مرد، بتواند موجب طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر شود. به صورت کلی رابطه مرد با غیر همسر خود نمیتواند دلیلی به عنوان طلاق باشد ولی در بعضی موارد، خیانت مرد به عنوان دلیل طلاق با توجه به مصادیق آن ممکن است موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر

خیانت مرد، با توجه به عرف و موارد قانونی ملاک تشخیص می‌ باشد. بر همین اساس، خیانت مرد مصادیق متعددی دارد. با توجه به مطرح بودن روابط اینترنتی و نامشروع زن و مرد نامحرم در فضای مجازی، یکی از مصداق شبیه به خیانت مرد، وجود رابطه نامشروع مرد با زن نامحرم از طریق فضای مجازی و اینترنتی است که میتواند در صورت آشنایی و گفتگو با زن نامحرم منجر به برقراری رابطه جنسی و زنا و یا جرائم و مصادیق رابطه نامشروع و یا حتی ازدواج شود. در صورتی که خیانت اینترنتی شوهر فقط محدود به گفتگو و مکالمات اینترنتی با زن نامحرم باشد، با توجه به عرف و اخلاق میتوان آن را هم از مصادیق خیانت شوهر دانست. بر همین اساس رفتارهای غیر متعارف و غیر شرعی مرد در زندگی زناشویی که به شکل رابطه نامشروع و یا از طریق فضای مجازی می‌ باشد، در صورت تعدد و تکرر میتواند از موجبات اثبات سوء معاشرت مرد تلقی و در نتیجه موجب عسر و حرج زن گردد.

مجازات ازدواج تبعه خارجی با زن ايرانی بدون مجوز

شرایط امکان صدور حکم طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر

با توجه به موارد و مصادیقی که به عنوان طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر مطرح گردید، باید به این موضوع اشاره گردد که هرگاه خیانت مرد از طریق اینترنت و در قالب فضای مجازی با زن نامحرم منجر به ایجاد و برقراری رابطه نامشروع از قبیل؛ زنا و یا غیر زنا و در قالب رابطه نامشروع و این امر اثبات شود، نمیتواند موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر شود؛ چرا که در قانون زوجه با توجه به شرایط بسیار محدود و مضیقی تحت عنوان موارد عسر و حرج میتواند با اثبات آن برای طلاق اقدام کند، مگر اینکه خیانت مرد یکی از مصادیق عسر و حرج در زندگی زناشویی تحت عنوان سوء معاشرت مرد و سوء رفتار وی با خانواده و همسر خود که به زن این اجازه را برای طلاق می دهد، باشد و به علاوه باید برای قاضی دادگاه محرز گردد که خیانت مرد به دلیل رابطه نامشروع و یا برقراری مکالمات و گفتگوهای اینترنتی، موجب به وجود آمدن وضعیتی خواهد بود که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد. در غیر این صورت خیانت مرد به دلیل خیانت اینترنتی شوهر نمیتواند موجب حکم طلاق باشد.

با توجه به شرط مندرج در سند ازدواج مبنی بر ازدواج بدون اجازه زوجه، هرگاه خیانت اینترنتی شوهر منجر به ازدواج مجدد بدون اطلاع و رضایت همسر خود باشد، میتواند موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر شود و نوع ازدواج هم تفاوتی در مجوز برای جدایی ایجاد نمی‌ کند. البته نکته ای که باید به آن اشاره گردد این است که هرگاه زوجه بدون اجازه مرد منزل را ترک کرده باشد و یا اینکه از همسر خود تمکین نکند، در صورت اثبات و قطعیت عدم تمکین و نشوز وی و با وجود الزام به تمکین، از رای دادگاه تبعیت نکند، دادگاه میتواند به مرد اجازه ازدواج مجدد را بدهد که در صورت ازدواج، این امر از موارد خیانت مرد محسوب نمی‌ شود تا مجوزی برای صدور حکم طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر قرار گیرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آثار ناشی از طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر

هرگاه به تشخیص قاضی، خیانت اینترنتی شوهر، از مصادیق عسر و حرج زوجه نباشد و منجر به صدور حکم طلاق نشود، زوجه نمیتواند از همسر خود جدا شود؛ ولی اگر دچار کراهت و تنفر از زوج شده باشد، در صورت رضایت مرد و بخشش بخشی از مهریه یا معادل مهریه و یا بیش از مهریه، میتوانند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند. ولی با احراز عسر و حرج زوجه در صورت خیانت مرد به جهت رابطه نامشروع، منجر به حکم طلاق می‌ شود و در این مورد مهریه در صورت مطالبه تماما پرداخت می‌ شود.

وکیل خانواده ایرانیان آمریکا

با ازدواج مجدد مرد، زن میتواند دادخواست طلاق بدهد و با صدور حکم طلاق، مرد مکلف به پرداخت نفقه در ایام عده خواهد شد و میتواند تمام مهریه خود را مطالبه کند ولی به دلیل اینکه دادخواست طلاق از طرف زن بوده، زن مستحق تملک نصف دارایی شوهر نمی‌ شود.

با خیانت مرد در صورت ازدواج مجدد و یا برقراری رابطه نامشروع، هرگاه دادخواست طلاق توافقی جانب مرد باشد و در حالی که زوجه تمکین کرده است، زوجه مستحق تملک نصف دارایی شوهر می‌ شود.

بهترین وکیل خانواده در تهران – وکیل طلاق توافقی در تهران

با توجه به شایع بودن پرونده‌ های طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر و لزوم اثبات آن برای دادخواست طلاق از جانب زوجه، میتوانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه‌ امور طلاق، به صورت حضوری و یا تلفنی با وکلای تخصصی و مجرب موسسه‌ حقوقی مهر پارسیان، تماس حاص فرمایید. بهترین راه برای حل و فصل دعاوی خانواده که به هر دلیلی منجر به سازش طرفین نخواهد شد، طلاق توافقی می‌ باشد.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

توقیف حقوق کارمند برای مهریه

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل خیانت اینترنتی شوهر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *