طلاق توافقی در صورت خیانت زن

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی طلاق توافقی در صورت خیانت زن پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق توافقی در صورت خیانت زن

تعهد ناشی از ازدواج و نکاح زوجین تنها محدود به انجام وظایف و امور مالی از جمله؛ نفقه و مهریه و بطور کلی تعهدات مالی شوهر نمی‌ شود. دسته دیگری از تعهدات در زندگی زناشویی شامل تعهدات غیرمالی زوجین و انجام وظایف زناشویی و حسن معاشرت آن ها با یکدیگر می‌ شود. این تعهدات غیرمالی به زوجه تسری پیدا می‌ کند و یکی از این موارد رعایت عفاف و پاکدامنی زن و وفاداری او به شوهر می‌ باشد و باید در انجام این اصل، کاملا اصول اخلاقی و شرعی لازم را رعایت کند، چرا که زن در علقه زوجیت و حصان زوج قرار دارد و نباید دارای روابط نامشروع با شخص نامحرم باشد.

خیانت زن در زندگی زناشویی به هر صورت از روابط نامشروع و غیر اخلاقی هم که باشد، در هیچ صورتی قابل توجیه و دفاع نخواهد بود و دارای مجازات کیفری است که تحت عنوان روابط نامشروع قرار می گیرد. علاوه بر این خیانت زن ممکن است که در ادامه و جریان زندگی زناشویی اخلال ایجاد کند و شوهردارای روابط عاطفی سردی با زوجه خود گردد و دیگر تمایلی هم به ادامه زندگی مشترک با زوجه نداشته باشد و بخواهند در این زمینه طلاق بگیرند، و بنابراین میتوانند به صورت طلاق توافقی از یکدیگر جدا شوند. طلاق توافقی در صورت خیانت زن خود دارای آثار و شرایط خاصی است که در این عنوان به همه موارد لازم که توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی مهر پارسیان منتشر می‌ گردد، پرداخته می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق توافقی در صورت خیانت زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امکان درخواست طلاق در صورت خیانت زن از جانب زوجین

با احراز رابطه نامشروع و خیانت زن، به دلیل بی علاقگی و رابطه سردی که نسبت به زوج ایجاد شده، زوج ممکن است که دیگر تمایلی به ادامه زندگی مشترک با زوجه را نداشته باشد، به همین دلیل میتواند زوج به دادگاه به صورت یکجانبه درخواست طلاق را به دادگاه بدهد. در تقدیم دادخواست، دلیل مرد برای طلاق زوجه اهمیتی ندارد و زوج میتواند به هر دلیلی تقاضای خود را مطرح کند، بنابراین برای رسیدگی به دادخواست طلاق از جانب مرد، اعلام طلاق به دلیل خیانت زن لازم نمی‌ باشد. رعایت عفت و وفاداری زن، از مصادیق لازم در مورد تمکین عام زن محسوب می‌ شود و اگر منجر به خیانت وی شود با اثبات و احراز خیانت زن، میتواند منجر به نشوز و عدم تمکین زوجه گردد و در این حالت طلاق به صورت نشوز خواهد بود.

طلاق ایرانی­ ها در کانادا

در صورتی که زن بخواهد خود دادخواست طلاق را به دادگاه بدهد، با توجه به محدودیت و تحت شرایط خاصی بر اساس عسر و حرج، میتواند دادخواست طلاق خود را بدهد و طلاق در صورت خیانت زن، نمیتواند موجبی برای طلاق باشد و به همین خاطر زوجه نمیتواند دادخواست طلاق را بدهد.

چگونگی طلاق توافقی در صورت خیانت زن

با توجه به اینکه درخواست طلاق در صورت خیانت زن فقط میتواند از جانب زوج مطرح شود، ممکن است که زوج برای طلاق و دادخواست آن در صورت خیانت زن اقدام نکند، ولی اگر زن خواهان طلاق و جدایی از همسر خود باشد، با توافق و رضایت زوج میتوانند دادخواست طلاق توافقی در صورت خیانت زن را به دادگاه بدهند. با توافق زوجین برای طلاق، در صورت بخشش بخش و یا کل مهریه و یا بیش از آن از جانب زوجه به زوج، طلاق توافقی بسته به خلع یا مبارات واقع می‌ گردد و در این صورت طلاق توافقی در صورت خیانت زن با ارائه دادخواست و توافق زوجین شکل می پذیرد.

آثار طلاق توافقی در صورت خیانت زن

طلاق در صورت خیانت زن، چه به درخواست زوج باشد و چه به صورت طلاق توافقی ایجاد شود، هرکدام دارای آثار حقوقی مختص به خود می‌ باشد و این آثار دارای جنبه مالی می‌ باشد:

– هرگاه طلاق در صورت خیانت زن به درخواست مرد صورت پذیرد، طلاق رجعی و نفقه ایام عده به عهده زوج خواهد بود. ولی هرگاه طلاق توافقی در صورت خیانت زن باشد، با توجه به بائن بودن طلاق، نفقه ایام عده به عهده زوج نخواهد بود.

وکیل طلاق توافقی سوئیس

– در طلاق در صورت خیانت زن، پرداخت مهریه به صورت کامل به ذمه ی زوج قرار می گیرد ولی هرگاه طلاق توافقی در صورت خیانت زن مطرح شود، با توجه به میزانی که از مهریه به شوهر بخشیده می‌ شود، زوج متعهد به پرداخت مهریه می‌ گردد و این میزان بسته به رضایت زوج قابل پرداخت خواهد بود.

– در صورت وجود شرط تملیک نصف اموال زوج به زوجه در عقد نکاح، هرگاه درخواست طلاق بنا بر خواست شوهر باشد و بدون اینکه خیانت زن اعلام و احراز شود، زوج موظف به تملیک نصف اموال خود زوجه می‌ باشد، ولی اگر خیانت زن، دلیل دادخواست طلاق زوج، باشد و خیانت زن هم برای دادگاه اثبات گردد، با توجه به اینکه خیانت زن از مصادیق عدم تمکین زوجه محسوب می‌ شود، لذا مانع عدم تملیک نصف اموال شوهر به زوجه می‌ گردد و زوجه هم سهمی در این مورد نخواهد داشت. در صورت وقوع طلاق توافقی در صورت خیانت زن، شرط تملیک نصف اموال شوهر به زن، با توجه به اینکه دادخواست طلاق فقط از جانب مرد نمی‌ باشد، قابل تحقق نخواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق توافقی در صورت خیانت زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان در موضوع طلاق توافقی

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری تعدادی از وکلای تخصصی و مجرب در امور حقوقی مرتبط با خانواده و طلاق و همچنین در امور حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، حسبی، قراردادی، تجاری و بین‌ المللی، به صورت تخصصی آماده مشاوره و راهنمایی، تنظیم قراردادهای حقوقی، دادخواست های حقوقی و قبول وکالت مراجعین محترم در امور متعدد و از جمله امور مربوط به طلاق و همچنین قبول وکالت طلاق توافقی در همه صور می‌ باشد. بنابراین میتوانید به جهت تنظیم وقت قبلی برای مشاوره حضوری و یا تلفنی، با موسسه تماس حاصل فرمائید.

مدت سربازی و سابقه بیمه

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق توافقی در صورت خیانت زن با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *