تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند

با تشکیل خانواده و زندگی مشترک زوجین، زن و شوهر هر کدام مسئولیت انجام کارهایی را خواهند داشت ولی تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند نکته مهمی که ممکن است به مرور زمان حایز اهمیت گردد، تولد فرزند و متعاقب آن نگهداری طفل و مراقبت از آن خواهد بود. تعهد نگهداری و مراقبت از فرزند حقی را به پدر و مادر او تحت عنوان حضانت اعطا می‌ کند و این حق به صورت تعهد تا زمانی که فرزند به سن قانونی برسد خواهد بود. تا زمانی که زوجین در کنار یکدیگر زندگی مشترک خود را ادامه می دهند، هر دوی آن ها باید با یکدیگر حضانت را به عهده بگیرند، حال اگر زوجین از یکدیگر طلاق گرفتند و یا یکی از آن ها فوت نمود حضانت به عهده دیگری خواهد بود.

در صورتی که حضانت فرزند به هر دلیلی اعم از طلاق و یا فوت شوهر با وی باشد، طبیعی است که باید در انجام این وظیفه خود متعهد و مسئولیت پذیر باشد و اگر در زمان نگهداری و حضانت فرزند، ازدواج نماید یا محجور شود و یا اینکه در رابطه با فرزند خود دچار سوء معاشرت شود، حضانت فرزند از او سلب می‌ شود. یکی از مصادیق سوء معاشرت زن با فرزند خود میتواند، وجود رابطه نامشروع زن در مدتی که حضانت فرزند را بر عهده دارد، باشد و با اثبات رابطه نامشروع زن در حضانت فرزند میتواند در ادامه نگهداری طفل توسط زن موثر واقع شود و در نهایت منجر به سلب حضانت فرزند از زن گردد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

تاثیر رابطه نامشروع در حضانت فرزند

به حکم قانون در صورتی که حضانت فرزند با یکی از زوجین تعیین شود، حضانت فرزند تا هفت سالگی با زن خواهد بود و اگر نسبت به بعد از آن با شوهر توافق و تراضی کرده باشند، با زن قرار می گیرد. ولی این به معنای حضانت بی قید و شرط و مطلق زن برای نگهداری فرزند خود نخواهد بود، بلکه تحت شرایطی هرگاه زن اعمالی را مرتکب و یا وقایعی حادث شود، میتواند منجر به سلب صلاحیت او شود و بنابراین حضانت فرزند به شخص صالح دیگری اعطا می‌ شود.

فرزند خواندگی در اوکراین

یکی از مواردی که ممکن است تحت شرایطی منجر به سلب حضانت فرزند از زن شود، رابطه نامشروع او بعد جدایی یا فوت شوهر می‌ باشد ولی باید در نظر داشت برای سلب صلاحیت و حضانت زن به دلیل رابطه نامشروع، حتما ارتکاب رابطه نامشروع زن به اثبات رسیده و قطعیت یافته باشد. رابطه نامشروع زن در مدتی که حضانت فرزند به عهده او قرار داده شده است، میتواند تحت شرایطی موجب سلب حضانت فرزند شود. در واقع رابطه نامشروع زن حاکی از انحطاط اخلاقی زن و دقیقا یکی از مصادیق بارز آن است. انحطاط اخلاقی زن میتواند به صورت برقراری رابطه نامشروع زن با شخص نامحرم تعریف شود که اگر رابطه نامشروع زن حاکی از انحطاط اخلاقی زن و یا استمرار آن موجب اشتهار زن به فساد اخلاق و فحشاء شود، در این صورت عسر و حرجی که به دلیل اقدامات زن برای فرزند حادث شده، موجب سلب حضانت فرزند خواهد شد.

نحوه اثبات رابطه نامشروع زن در حضانت فرزند

رابطه نامشروع زن، یکی از مصادیق و جرائم مربوط به منافی عفت است که با توجه به نص قانونی و سختگیری قانونگذار در این مورد، تحقیقات مقدماتی قابل انجام نیست و اثبات رابطه نامشروع زن به آسانی با توجه به ادله امکان پذیر نمی‌ باشد، مگر در مواردی که رابطه نامشروع زن در منظر عام بوده و یا به موجب شکایت شاکی خصوصی (شوهر در صورتی که طلاق صورت نگرفته باشد) رسیدگی انجام شود، و با توجه به ادله کیفری از جمله؛ شهادت شهود (در رابطه نامشروع غیر زنا، دو شاهد مرد و در رابطه نامشروع زنا چهار شاهد مرد) و یا اقرار زن به بر قراری رابطه نامشروع (چهار بار اقرار در مورد زنا و یک بار اقرار در رابطه نامشروع غیر زنا) و یا حتی به موجب علم قاضی با توجه به قراین دیگر از جمله؛ شهادت فرزند به جهت مشاهده رابطه نامشروع زن، اثبات گردد. هرگاه رابطه نامشروع زن در دادگاه کیفری به موجب رای قطعی صادر و نهایی و منجر به مجازات کیفری شود، متقاضی سلب حضانت فرزند میتواند از دادگاه خانواده که تقاضای سلب حضانت فرزند توسط زن را داشته، درخواست کند که به پرونده کیفری رابطه نامشروع زن که اثبات شده، رجوع نماید و با احراز انحطاط اخلاقی و اشتهار زن به فساد اخلاق و فحشاء، حکم به سلب حضانت فرزند به موجب اثبات رابطه نامشروع زن صادر نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نحوه سلب حضانت فرزند با اثبات رابطه نامشروع زن

 با اثبات رابطه نامشروع زن، که بدین سبب انحطاط اخلاقی و یا اشتهار زن به فساد در اخلاق و فحشاء احراز گردیده، پدر و یا اقربای فرزند، میتوانند تقاضای سلب صلاحیت زن را از دادگاه خانواده درخواست کنند و در این مورد دادگاه با توجه به حدوث یکی از موارد سلب حضانت زن، حضانت فرزند توسط زن را از وی سلب و شخصی را که برای نگهداری فرزند مناسب باشد، تعیین می‌ کند.

تدلیس در نکاح

وکیل خوب خانواده و حضانت فرزند در تهران

تیم متخصص و مسلط وکلای موسسه‌ حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به جهت تجربه، تسلط و تجرب در موضوعات و مسائل خانواده و ورود تخصصی در پرونده‌ های حقوقی و کیفری خانواده و از جمله آن، مسائل مرتبط با حضانت و سلب و تغییر حضانت فرزند و همچنین موارد پیرامون امور مالی و غیرمالی خانواده و فرزند، آماده مشاوره و قبول وکالت شما مراجعین و متقاضیان محترم می باشند، بنابراین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تنظیم وقت به جهت دریافت مشاوره حضوری و یا تلفنی با موسسه‌ حقوقی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید و موضوع حقوقی خود را با ما به شور، بگذارید.

نشانی دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

021-88663925

021-88663926

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

جهت دریافت مشاوره در خصوص تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

2.8/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *