طلاق زن باردار

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی طلاق زن باردار پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق زن باردار

در تمامی نظام های حقوقی دنیا، طلاق، راهی برای از هم گسستن پیوند ازدواج است. در بعضی موارد ممکن است ادامه زندگی مشترک زوجین، حتی در صورت باردار بودن زوجه، امکان آسیب هایی برای مادر و جنین را در پی داشته باشد. انجام مراحل طلاق زن باردار و یا طلاق توافقی در دوران بارداری، بر اساس قانون مدنی ایران و قانون حمایت خانواده، مورد پذیرش قرار گرفته است. زمانی که شرایط مندرج در عقدنامه مبنی بر ایجاد حق طلاق زوجه، شکل می گیرد، دادخواست طلاق از طرف زن در زمان بارداری از سوی دادگاه خانواده قابل پذیرش است. طلاق زن حامله از لقاح مصنوعی نیز به همین ترتیب قابلیت اجرایی خواهد داشت. تنها نکته ای که قابل مشاوره با وکیل خانواده درباره طلاق زن باردار به نظر می رسد، چگونگی انجام توافقات طلاق زن باردار و نحوه تعیین شرایط نفقه زن باردار و نحوه وضع حمل و همچنین تعیین تکلیف درباره نحوه نگهداری فرزند و امور مالی زوجه در صورت انجام طلاق توافقی در زمان بارداری می‌ باشد. در نوشته پیش رو که به همت گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به رشته تحریر درآمده است تا در وب سایت دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری درج گردد، شرایط و موانع طلاق زن باردار، مورد بررسی حقوقی قرار گرفته است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق زن باردار با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط طلاق زن باردار

طلاق زن باردار هیچ تفاوتی در کیفیت طلاق و شرایط طلاق ندارد. تنها تفاوت شرایط طلاق زن باردار، در نحوه عده طلاق زن باردار است که در جای خود مورد بحث قرار خواهد گرفت. اما طلاق زن باردار، مانند سایر مواردی که حق طلاق زوجه ایجاد می‌ شود، می‌ باشد. برای درخواست طلاق از طرف زن، باید عسر و حرج زوجه به اثبات برسد که با اثبات تخلف مرد از یکی از بندهای مقرر در عقدنامه محرز می‌ شود. طلاق توافقی زن باردار نیز در صورت وجود توافق بین طرفین قابل تحقق است. در صورتی که طلاق از طرف مرد باشد، در زمان بارداری زوجه قابل طرح و ثبت است. در این صورت زوج مکلف به پرداخت تمامی حقوق مالی زوجه و یا اتخاذ تدبیری جهت پرداخت حقوق مالی زوجه و سپس اجرای صیغه طلاق می‌ باشد.

آیا می توان مهریه را خرید ملک تعیین نمود؟

نوع طلاق زن باردار

همانطور که در بالا معروض شد، نوع طلاق زن باردار با طلاق زن غیر حامله تفاوتی ندارد. معمولا طلاق های توافقی در قالب طلاق خلع به ثبت می رسند و طلاق های یک طرفه یا طلاق ترافعی، به صورت طلاق رجعی ثبت می‌ شود. تفاوت طلاق خلع و طلاق مبارات را در مقاله مخصوص مطالعه بفرمایید. اما طلاق باین و طلاق رجعی نیز تفاوت هایی دارند که مربوط به بحث طلاق زن باردار نمی‌ باشد.

تعیین تکلیف نحوه وضع حمل و حقوق مالی در طلاق زن باردار

در طلاق توافقی زن باردار، موضوع نحوه وضع حمل و هزینه‌ های زایمان، مسئول نگهداری فرزند متولد شده بعد از طلاق و حقوق مالی زوجه باید مشخص شود. بر اساس قانون حمایت خانواده، حضانت طفل متولد شده بعد از طلاق، تا هفت سالگی با مادر است و پرداخت هزینه‌ های فرزند نیز به عهده پدر می‌ باشد. اگر مادر حضانت و سرپرستی طفل متولد شده بعد از طلاق را نپذیرد، حضانت و پرداخت نفقه فرزند به عهده پدر می‌ باشد و نمیتوان مادر را وادار به پذیرش حضانت و سرپرستی فرزند نمود. ولایت قهری پدر و جد پدری با موضوع حضانت ارتباطی ندارد. در صورت عدم پذیرش حضانت فرزند از سوی مادر، پدر ولایتا عهده دار حضانت نیز می‌ باشد. در صورتی که فرزند متولد شده از زن باردار پس از طلاق پدر نداشته باشد، مسئولیت پرداخت نفقه با جد پدری است و جد پدری با اعمال ولایت قهری عهده دار سرپرستی فرزند می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق زن باردار با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دادخواست طلاق توافقی زن باردار

توافق مربوط به طلاق توافقی زن باردار، به مانند توافقات انجام شده در سایر موارد می‌ باشد. طرفین هرگونه توافقی جهت تقدیم دادخواست طلاق توافقی را میتوانند در خارج از دادگاه تنظیم نموده و سپس با تقدیم دادخواست طلاق توافقی در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تهران و مراکز استان ها، و یا دفاتر دادگاه‌ ها در سایر شهرهای ایران، تقاضای خود را مطرح می‌ کنند.

جرم معامله معارض

عده زوجه در طلاق زن باردار

تنها موضوع متفاوت در طلاق زن باردار با زن غیر حامله، در مدت عده پس از طلاق می‌ باشد. عده زن باردار در طلاق، تا زمان وضع حمل زوجه می‌ باشد. یعنی اگر طلاق در ماه اول بارداری انجام شود، عده زن حدود هشت ماه و تا زمان وضع حمل می‌ باشد. یا اینکه اگر طلاق زن باردار در هشت ماهگی از بارداری اجرا شود، عده طلاق حدود یک ماه است. در هر صورت عده طلاق زن باردار تا زمان زایمان است و بعد از زایمان میتواند فورا با شخص دیگری ازدواج نماید.

وکیل متخصص خانواده

مشاوره حقوقی خانواده، مشاوره حقوقی خواستگاری، مشاوره حقوقی نامزدی و آثار حقوقی به هم زدن نامزدی، مشاوره حقوقی حضانت فرزندان قبل و بعد از طلاق، مشاوره حقوقی امور حسبی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نحوه طرح دادخواست های خانوادگی، نحوه تنظیم شکایت های خانوادگی، تشریح کامل حقوق خانواده ایران، آلمان، انگلستان و ایالات متحده آمریکا، مشاوره حقوقی و قبول وکالت در پرونده طلاق زن باردار، طلاق توافقی زن باردار، استیفای حقوق مالی زن باردار، تنها بخشی از خدمات گروه وکلای مهر، همکار موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان می‌ باشد. جهت سپردن پرونده‌ های خانواده خود به وکلای متخصص خانواده در تهران و شهرستان ها با گروه وکلای مهر تماس حاصل فرمایید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

مطالبه مهریه به نرخ روز از ضامن

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *