وکیل خانواده در آلمان

بهترین وکیل خانواده در آلمان در این نوشتار به بررسی نحوه مطالبه مهریه در آلمان پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

وکیل خانواده در آلمان

وکیل خانواده در آلمان برای ارائه خدمات حقوقی خانواده به ایرانیان تحت عنوان حقوق خانواده ایران و حقوق خانواده آلمان وجود دارد.

موضوع قابل بحث، چگونگی انتخاب وکیل خانواده در آلمان برای مهاجرین ایرانی است که ازدواج آن ها در ایران انجام شده است و دارای تابعیت آلمانی، ایرانی هستند.

تابعیت دوگانه ایرانی های مقیم آلمان و تکلیف مهریه در آلمان، چگونگی مطالبه مهریه در آلمان، حقوق و تکالیف زن در آلمان و همچنین طلاق توافقی در آلمان از جمله مسائلی است که در مقاله ای با عنوان وکیل خانواده در آلمان، توسط گروه وکلای مهر، وابسته به موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است.

حاصل تلاش همکاران دفتر حقوقی دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی بین‌المللی، در ادامه در اختیار عزیزان قرار می‌ گیرد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قانون حمایت خانواده آلمان

بر اساس قانون حمایت خانواده در آلمان، زوجینی که یکی از آن ها آلمانی نیست، و یا اینکه هیچ کدام از زوجینی که به اختلاف برخورده اند، تابعیت آلمانی ندارند، اختلاف آن ها بر اساس قانون کشور خودشان قابل حل و فصل است.

به عنوان مثال اگر یکی از زوجین اهل ایران و دیگری اهل آلمان باشد، قانون حاکم بر روابط زوجین، قانون خانواده آلمان است و در این موضوع فرقی بین زن و مرد وجود ندارد.

اما اگر هر دو زوج ایرانی باشند، در موقع بروز اختلاف، هم میتوانند بر اساس قانون آلمان قضاوت شود و یا اینکه بنا به درخواست آن ها، بر اساس قانون خانواده حاکم در ایران و قانون مدنی ایران، نسبت به حل و فصل اختلافات و صدور رای در دادگاه خانواده آلمان اقدام شود.

وکیل خانواده در آلمان و یا وکیل آشنا به حقوق بین‌ الملل خانواده، امکان مشاوره مستقیم درباره مواردی که تعارض قوانین بین قانون کشور ایران و آلمان پیش می آید، قادر به ارائه مشاوره حقوقی به عزیزان می‌ باشد.

ازدواج در آلمان

وکیل خانواده در آلمان میتواند شرایط اولیه ازدواج در آلمان را برای متقاضیان ازدواج تشریح نماید. شرایط ازدواج با تبعه آلمانی به این صورت است که فقط ازدواج رسمی در آلمان مورد تائید دولت آلمان است.

ازدواج در آلمان، باید به تایید و ثبت اداره ثبت احوال آلمان برسد. در مواردی که فرد آلمانی در خارج از آلمان ازدواج می‌ کند، موظف به ثبت ازدواج در آلمان نیز می‌ باشد.

ازدواج خارجی با آلمانی در آلمان نیز نیاز به گواهی تجرد از کشور مبدا دارد. اما ازدواج آلمانی در خارج از کشور، نیاز به اجازه مخصوص دولت آلمان دارد که پس از ثبت مشخصات فرد مورد نظر صادر می‌ شود.

قانون ازدواج در آلمان، برای اتباع خارجی در صورتی که هر دو اقامت دائم آلمان را داشته باشند با توافق هر دوی آن ها قابل اعمال است.

در موارد اختلاف بین طرفین و تشخیص اینکه کدام قانون حاکم بر روابط مالی زوجین می‌ باشد، بر اساس حل تعارض قوانین بین‌ المللی عمل می‌ شود. وکیل خانواده در آلمان وظیفه پاسخگویی به دادگاه صالح و یا قانون صالح در روابط حاکم بین زوجین اظهارنظر خواهد نمود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

خدمات بین‌ المللی وکیل خانواده در آلمان

  • طلاق بین‌ المللی و عواقب طلاق بین‌ المللی در آلمان.
  • عقد ازدواج بین‌ المللی و یا تنظیم قراردادهای مشارکت مدنی زوجین (زن و مرد).
  • طرح دعاوی خانوادگی بین‌ المللی در خارج از آلمان.
  • مشاوره قانون خانواده در اتحادیه اروپا.
  • حق ملاقات و سرپرستی کودکان در آلمان قبل و بعد از طلاق.
  • پذیرش سرپرستی کودکان طلاق در آلمان.

طلاق در آلمان

طلاق واقع شده در سایر کشورهای اتحادیه اروپا، در آلمان به رسمیت شناخته می‌ شود. در این خصوص کشور دانمارک استثنا شده است و طلاق های انجام شده در دانمارک پس از تائید دادگاه خانواده آلمان قابل پذیرش است.

اگر زن و مرد هر دو تابعیت آلمانی داشته باشند در خارج از آلمان هم تابع قانون خانواده آلمان قرار می گیرند. در صورت وقوع طلاق در خارج از خاک آلمان، لازم است که برای به رسمیت شناخته شدن آن، در اداره ثبت احوال آلمان نیز ثبت شود.

مطالبه مهریه در آلمان

ایرانیان مقیم آلمان و یا ایرانیان دو تابعیتی در آلمان، میتوانند از دادگاه‌ های خانواده آلمان مطالبه مهریه، نفقه (هزینه و مخارج زندگی)، اجرت المثل (اجرت اعمالی که انجام می‌ دهند)، نحله (هدایایی که به زن تعلق می‌ گیرد) و سایر حقوق مالی خود را با تقدیم دادخواست و طرح دعوا مطالبه نمایند.

اجرای حکم صادر شده از دادگاه‌ های خانواده آلمان در ایران، مستلزم طرح دعوای تنفیذ (تائید) حکم دادگاه خارجی در دادگاه خانواده تهران می‌ باشد. پس از بررسی حکم صادر شده در دعاوی خانواده در دادگاه خانواده تهران، امکان اجرای حکم دادگاه خانواده خارجی وجود دارد.

حضانت (نگهداری) فرزند، ملاقات فرزند، مطالبه نفقه معوقه (مخارج گذشته زندگی) نیز در همین قالب قابل طرح در دادگاه خانواده آلمان می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده در آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل خانواده در آلمان و وکیل خانواده در ایران

بر اساس قرارداد منعقد شده بین موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، و همچنین گروه وکلای مهر، با مرکزیت دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با وکلای سایر کشورها، امکان مشاوره مستقیم با وکیل متخصص خانواده در آلمان برای ایرانیان مقیم آلمان فراهم شده است.

هم وطنان عزیزی که خواهان معرفی وکیل خانواده در آلمان و یا معرفی وکیل خانواده برای ایرانیان مقیم آلمان هستند، جهت مشاوره حقوقی با وکیل خانواده در آلمان و وکیل خانواده در ایران، با دفاتر گروه وکلای مهر تماس حاصل فرمایند.

امکان قبول پرونده‌ های خانواده ایرانیان مقیم خارج از کشور، برای همه کشورها از طریق مشاوره آنلاین با گروه وکلای مهر پارسیان وجود دارد.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

 وکیل در فرمانیه

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

4.3/5 - (27 امتیاز)

32 دیدگاه

  • با سلام
    سوالی داشتم خدمتتون.شوهر من ایرانی هست و الان سی سال در المان زندگی می کند،ما الان پنج ماه در ایران ازدواج کردیم و شوهر من به محض ازدواج من ترک کرده و رفته الان هم ایران نمی اید متاسفانه ایشان مشکل اخلاقی و غیره دارد تا الان هیچ نفقه ای به من نداده میخواستم ببینم ایا امکان گرفتن مهریه از ایشان دارم چون اموال ایران به اسم خواهرش ولی در ابمان اموال داره،کلا در المان میشود برای مهریه من و بعد طلاق من اقدام کرد؟اگر امکانش هست لطفا بگید که من بعد مزاحمتون بشم،

    • سلام و عرض احترام
      امکان مطالبه مهریه از طریق دادگاه خانواده ایران رو دارید
      اما برای اجرای رای می توان از طریق توقیف اموال وی در آلمان هم اقدام نمود
      البته اگر معامله صوری به قصد فرار از دین اثبات بشود امکان استرداد اموال از نام خواهر ایشان هم وجود دارد.
      دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

  • با سلام
    من حدود 6 ماه هست که ازدواج کردم و قرار بود که با ویزای پیوست به همسر به المان برم.قبل از ازدواج قصد داشتم تحصیلی برم برای همین از سفارت هم وقت ویزای تحصیلی گرفتم هم وقت ویزای پیوست.
    نوبت ویزای پیوستم رسید و مدارک به سفارت تحویل شد 1 هفته بعد از آن با همسرم دچار مشکلات شدیدی شدم و می خوام ازشون طلاق بگیرم.(که بابت طلاق مزاحم شما خواهم شد)در این بین سوالم این بود که آیا این موضوع برای وقت ویزای تحصیلی من مشکلی ایجاد می کنه؟ ممکنه بهم ویزای تحصیلی ندن؟

  • سلام
    ٧سال پیش همسرم من و دخترم رو ترک کرد و به کشور المان رفت و پناهنده شد و هیچ مهربه یا نفقه ای به ما نداده
    ایا من میتونم مهری ام رو ازش طلب کنم؟؟؟

  • سلام. من و همسر سابقم دو سال قبل در حالیکه ساکن آلمان بودیم در ایران از طریق وکیل از هم جدا شدیم (با کارت اقامت مدت دار برای همسر سابق و کارت اقامت نامحدود برای من). اکنون من قصد ادارم با یک آقای آلمانی ازدواج کنم اما دادگاه عالی ایالتی نظر داده که ازدواج ما باید در دادگاه آلمانی مجددا انجام شود که برای من بسیار هزینه بر است!! نظر شما چیست؟ آیا راه ساده تری سراغ دارید؟

  • سلام، من و همسرم دو تابعیت ایرانی و آلمانی داریم و مقیم آلمان هستیم .من اجازه خروج مکرر از ایران را دارم .آیا به دلایلی همسرم میتواند من را ممنوع الخروج کند و آن دلایل چه هستند؟

    • سلام ممنوع الخروج کردن زن دلیل نیاز نداره اما اگه شوهرتون هم مقیم خارج باشن نمیتونن شما رو ممنوع الخروج کنن

  • با سلام
    من مدت سه سال است از طریق ازدواج در آلمان زندگی می کنم همسرم ایرانی ومقیم
    آلمان است .در این مدت مشکل داریم (همسر سابق شوهرم که آلمانی است مدام برای دیدن دخترشان همسر مرا به سمت خود شان می کشد یعنی اجازه نمی دهد که دخترش به خانه ما بیاید یا اینکه مرا ببیند و این مشکل بین ما حل نشده است)و سوال من این است که آیا من می توانم علیه این خانم و یا همسرم اقدام کنم ؟
    با وجود اینکه همسرم قبل از ازدواج این موضوع را به من نگفته بود.

  • سلام وقت بخیر
    من قصد ازدواج با یک مرد المانی رو دارم. و یک سال پیش هم برای ویزای تحصیلی اقدام کردم که حدودا دو ماه دیگه نوبتم می شه. من نمی دونم ازدواج در ایران راحتتره یا المان؟ و اینکه اگر در ایران ازدواج کنیم بر اساس قانون ایران ازدواج می کنیم؟

  • سلام . من و همسرم هر دو اقامت پناهندگی آلمان رو داریم و قصد جدایی نوبت دادگاه مشخص شده ولی ایشون گفتن که حاظر نیستن به دادگاه بیان میخواستم بدونم بدون حضور ایشون طلاق انجام میشه یا نه

  • سلام، همسر من اقامت ۴ساله آلمان از طریق بلو کارت رو داره که دوسالش گذشته و من با ویزا پیوست به آلمان اومدم که کارت اقامت دوساله داشتم که شش ماه بیشتر از اعتبار اون باقی نمونده. برای مسافرت به ایران اومدیم که همسرم پاسپورت و کارت اقامت آلمان رو برداشت و من رو مجبور به طلاق توافقی کرد پاسپورت من رو بعد از طلاق برگردوند ولی کارت اقامت آلمان رو نه. میخواستم بدونم من چه اقدامی میتونم بکنم برای گرفتن کارت اقامتم ؟ و نسبت به اموال شوهرم در آلمان حقی دارم؟ آیا اقامتم دوباره تمدید خواهد شد؟من الان ایران هستم و همسرم آلمان

  • سلام، من و همسرم ۳ سال پیش در ایران ازدواج کردیم و از آن زمان در آلمان تحصیل می کنیم. همسرم حدود ۲ هفته پیش از منزل رفته و به درخواستهای مکرر بنده برای بازگشت به زندگی توجهی نمی کند و چند روز پیش از طریق وکیلی در آلمان اقدام برای دریافت مهریه نموده. آیا ایشان می تواند از طریق دادگاه های آلمان اقدام به دریافت مهریه نماید؟ همچنین ممنون خواهم بود اگر آدرسی از یک وکیل خانواده در آلمان در اختیار بنده قرار دهید.

    • سلام بله میتونن از دادگاههای آلمان هم برای مطالبه مهریه اقدام کنند.
      وکیل خانواده برای شهرهای مختلف آلمان متفاوت است

  • با احترام
    من و همسرم دارای اقامت المان هستیم و تصمیم به طلاق توافقی گرفتیم . ایشون پیشنهاد دادند که درقبال مهریه ۱۱۰ سکه من ، یک زمین ( مسکن مهر)در پردیسان نزدیک تهران بمن بدهند ولی بقیه مهریه رو نمیتوانند بمن پرداخت کنند . میخواستم بپرسم اگر من در المان اقدام کنم آیا امکان دست یافتن به تمام مهریه رو خواهم داشت .ایشون کارمند رسمی دانشگاه هستند و من کار نمیکنم .

    • سلام هر جایی که اقدام بفرمایید امکان دریافت مهریه رو دارید
      اما دادگاههای آلمان رای به پرداخت مهریه نخواهند داد و در صورت صدور رای هم باید در دادگاه خانواده در ایران تنفیذ بشه تا قابلیت اجرایی داشته باشه

  • سلام وقت بخی منو همسرم سال ۹۴ به المان سفر کردیم.ولی من بعد ۷ ماه به خواست و خرج خودم برگشتم و اون زمان ۳ ماه باردار بودم.قرار بود ما رو ببره بعد ۶ سال گفت نمیخوامت.الان من چندتا سوال دارم.اگه فرزند ۶ سالمو برد منم میتونم برم بچه دختر که بی مادر نمیشه.بعد اون میتونه بچمو ازم بگیره در حالیکه نمیتونه ایران بیاد.و اینکه من میتونم از طریق سفارت مهدیمو بگیر.ممنونتونم

    • سلام وقت به خیر
      فرزند در ولایت پدر هست و پدر میتونه فرزند رو حتی بدون حضور مادر از کشور خارج کنه و الزامی به همراه بردن شما نداره.
      مهریه صرفا از طریق دادگاه خانواده در ایران قابلیت مطالبه خواهد داشت.
      اما قبل از رفتن به دادگاه باید به دفتر ازدواج خودتون مراجعه کنید و درخواست صدور اجرائیه رو ثبت کنید تا پرونده از طریق اداره اجرای اسناد رسمی به اجرا منجر بشه.
      در صورت عدم امکان وصول پرونده به دادگاه خانواده خواهد رفت.

  • سلام من و همسرم در المان زندگی میکنیم و۶ماه هست که عقد کردیم وعاقد در ایران اینترنتی خطبه عقد رو خوند.اما ازدواج ما ثبت المان نشده تنها ثبت دفتر خانه ازدواج هست الان هردو به مشکل خوردیم ومن میخوام جدا بشم ومهریه موهم میخوام میتونم از طریق مدارکی که ثبت شده تو ایران درخواست طلاق بدم؟

  • سلام من ویزای پیوست ی سال و چند ماه اومدم المان،ولی تصمیم دارم ازهمسرم جدا شم،ما پونزده سال پیش ایران ازدواج کردیم و ایشون ۲۰۱۵ اومدن المان پناهندگی،وی فرزند پسر هم دارم که پونزده سالشونه،حالا من شنیدم که حتما سه سال باید از مدت اقامتم در المان بگذره تا بتونم جدا شم وگرنه دیپورت میشم،خواستم راهنمایی کنید ،ایا این درسته؟

    • سلام و عرض احترام
      در صورت درخواست اقامت مستقل و یا تبدیل به یکی از راههای قانونی اقامت در آلمان نیازی به ادامه زندگی مشترک نیست.
      در صورت نیاز به مشاوره با وکلای تخصصی بین المللی با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • سلام همسرم درخواست مهریه رو در ایران انجام داده و طلاق رو در المان میخاستم بدونم چجور میشه در خواست مهریشو به المان انتقال بدم چون نمیتونم از هر دوطرف اقدام کنم

    • سلام وقت بخیر
      طبق موارد ذکر شده شما می‌توانید تمام امور مذکور را در هر کدام از کشورها انجام دهید؛ در صورت نیاز با یک وکیل متخصص در امور خانواده مشاوره انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *