شرایط دادخواست طلاق توافقی

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل طلاق توافقی تهران در این نوشتار به بررسی شرایط دادخواست طلاق توافقی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

شرایط دادخواست طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی همانطور که از نامش پیداست، بسته به توافق ما بین زن و شوهر است یعنی هر آنچه که بین زن و شوهر در خصوص مسائل مشترکی مانند: اصل طلاق، مهریه، نفقه، حضانت فرزند در صورت داشتن فرزند، جهیزیه، اجرت المثل زن، قرار ملاقات فرزند و غیره توافق می‌ شود. بطور کلی جهت ایجاد طلاق توافقی بین زن و شوهر، نیازی به ارائه دلایل محکمه پسند نیست بلکه زن و شوهر صرفا با توجه به مسائل خانوادگی خود و شرایط موجود، مصلحت خود را تشخیص و تصمیم به طلاق می گیرند.

جهت انجام مراحل طلاق توافقی، زن و شوهر میبایست ابتدا همراه با مدارک مورد نیاز در تهران به دفتر خدمات قضایی الکترونیک و در شهرستان به واحد ثبت دادخواست مراجعه و درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش دهند و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. پس از آن دادگاه صالح در رسیدگی به طلاق توافقی زوجین، با توجه به محل سکونت آن ها تعیین می‌ شود و شعبه مربوطه، تاریخ مراجعه و جلسه رسیدگی از طریق پیامک به زوجین اطلاع داده می‌ شود.

پس از تعیین شعبه رسیدگی، طرفین در جلسه دادگاه حاضر خواهند شد و خواسته خود را مبنی بر طلاق توافقی مطرح می نمایند و در آن توافقات مالی و غیر مالی خود را به صورت کامل مشخص می نمایند. توافقات زوجین میتواند به صورت رسمی یعنی در دادگاه یا دفاتر اسناد رسنی ثبت گردد و یا در صورت اخذ وکیل طلاق توافقی، توافقات خود را به وکیل خود ارائه دهند و وکیل آن ها مراحل انجام طلاق توافقی را پیش ببرد.

نمونه رای ابطال ثبت واقعه طلاق

لازم به ذکر است برای انجام طلاق توافقی، الزامی به بخشش مهریه توسط زن وجود ندارد بلکه زن میتواند بخشی از مهریه را ببخشد و یا مرد راضی باشد که کل مهریه را به زن پرداخت نماید. در نتیجه در طلاق توافقی همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل طلاق توافقی تهران در خصوص شرایط دادخواست طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مدارک لازم جهت درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش

  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی.
  • عقدنامه زوجین.
  • جواب تست عدم بارداری برای زوجه.

پس از ارائه درخواست زوجین مبنی بر طلاق توافقی (صدورگواهی عدم امکان سازش) به دادگاه، مطابق مقررات جاریه، دادگاه زوجین را مکلف می نماید که هر یک از آن ها داوری از بین آشنایان و بستگانشان معرفی نمایند. وظیفه داوران معرفی شده این است که با زوجین مذاکره نمایند و سعی در ایجاد مصالحه بین آن ها داشته باشند. اگر زوجین نتوانند یا نخواهند داور معرفی نمایند، دادگاه راسا برای آن ها داور تعیین می‌ کند.

علاوه بر داوری، ممکن است زوجین به مراکز مشاوره ای و یا با درخواست خود طرفین، به شورای حل اختلاف جهت ایجاد سازش ارجاع داده شوند و شورای حل اختلاف تنها با درخواست و تقاضای زوجین میتواند در این امر دخالت کند. در هر صورت، اگر داوران و یا مراکز مشاوره ای، نتوانند به نتیجه برسند و بین زن و شوهر مصالحه ایجاد کنند، میبایست گزارش خود را به صورت کتبی و مدلل به دادگاه ارائه دهند. دادگاه نیز با بررسی نظر کارشناسی داوران، گواهی عدم امکان سازش را صادر می نماید. باید توجه داشت که جهت انجام طلاق توافقی فوری زن و شوهر میبایست در همان جلسه دادگاه، حق اعتراض یا تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی را از خود ساقط نمایند تا رای دادگاه در این خصوص قطعی شود. در غیر این صورت اگر این حق  همچنان برای زوجین پا برجا باشد، هر یک از آنان میتوانند به رای صادره اعتراض نموده و از ادامه‌ کار انصراف دهند. در این صورت پرونده مختومه و غیرقابل اجرا خواهد شد زیرا اثر توافق تا زمانی پا برجاست که توافق زوجین مطرح باشد.

وکیل پرونده طلاق

بنابراین پس از صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی)، طرفین میتوانند با مراجعه به دفترخانه های طلاق، صیغه ی طلاق را جاری و طلاق خود را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که گواهی عدم امکان سازش، تنها به مدت 3 ماه دارای اعتبار می‌ باشد و پس از آن باطل می‌ گردد. در نتیجه زوجین تنها به مدت 3 ماه فرصت دارند که با گواهی صادر شده، به دفاتر ثبت طلاق مراجعه نمایند در غیر این صورت گواهی باطل خواهد شد و ثبت طلاق امکان پذیر نخواهد بود.

ایرادی بر طلاق توافقی و راهکار آن

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق، الزامی برای حضور نرد در دفترخانه وجود ندارد و از آنجایی که همه ی مراحل به صورت توافقی بوده است، نمیتوان تقاضای الزام مرد به حضور در دفترخانه جهت ثبت طلاق را داشت. بنابراین بهتر است که الزام رجوع مرد به دفترخانه نیز در بخشی از تعهدات توافق طرفین ذکر شود تا بعدا زوجه بتواند الزام مرد را به حضور در دفترخانه درخواست دهد. این مقاله جهت توضیح شرایط دادخواست طلاق توافقی گردآوری شده است.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل طلاق توافقی تهران در خصوص شرایط دادخواست طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل متخصص در تنظیم دادخواست طلاق توافقی

آیا شما به وکیل متخصص در طلاق توافقی نیاز دارید؟ موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌ الملل آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها از جمله طلاق توافقی می‌ باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می‌ باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا با توجه به امور تخصصی ارائه دادخواست طلاق توافقی، شما عزیزان میتوانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید و اطلاعات لازمه را از ما دریافت نمایید.

وکیل طلاق توافقی خیابان لواسانی

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل طلاق توافقی تهران در خصوص شرایط دادخواست طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *