اثبات خیانت همسر

اثبات خیانت همسر


با موضوع اثبات خیانت همسر همراهتان هستیم.

وقتی رابطه ای خدشه دار می شود، و به عبارت ساده تر خیانت رخ می دهد زوجین به دنبال اثبات آن و احقاق حق خود در مراجع قضایی هستند و برای اثبات کردن خیانت به دنبال دلایلی همچون اسکرین شات های پیام، صدای ضبط شده فیلم دوربین مداربسته و نظر پزشکی قانونی در خصوص زمان وقوع رابطه جنسی هستند.

از این رو قانونگذار برای این دلایل و نحوه به دست آوردن آنها ساز و کار خاصی را پیش بینی کرده است.

نکات مهم اثبات خیانت همسر

  • چگونه با فیلم دوربین مداربسته خیانت را اثبات کنیم؟
  • با اسکیرین شات چجوری خیانت را اثبات کنیم؟
  • سرک کشیدن به تلفن همسر جرم هست؟
  • با صدا ضبط شده خیانت ثابت می شود؟

بهترین وکیل برای پرونده دادسرای امنیت اخلاقی تهران کیست؟

اسکرین شات  گرفتن سند و جرم محسوب می شود؟

برخی مواقع دیده شده که دو نفر توسط پیامک در موبایل خود و یا شبکه‌های اجتماعی تلگرام، وایبر، واتساپ و غیره در رابطه با مسایلی صحبت کرده‌اند و بعد از آن، یک دیگر را تهدید کرده که از صحبتهای آنها اسکرین شات دارد و او را تهدید می‌کند که اگرفلان کار را انجام ندهی آنها را پخش می‌کند و او هم از ترس اینکه مبادا متن این پیام‌ها منتشر شود، از شکایت صرف نظر کرده و تن به خواسته طرف می‌دهد.

در صورتیکه واقعیت اینگونه نیست و امکان شکایت در این خصوص وجود دارد.

یک نفر از متن چت‌ها، گفتگوی‌های دونفره، خلوت‌ها و عکس‌ها اسکرین‌شات برمی‌دارد.

جهیزیه یا جهاز

سپس طرفِ مقابل را تهدید به افشای این محتوا می‌کند. این تهدیدها گاهی صرفا برای ارعاب، ایجاد هراس، آبروریزی و اخاذی مالی و گاهی بهانه‌ای برای اجبار به کامجویی‌های غیراخلاقی دیگر است.
اثبات خیانت همسر

افشای اطلاعات خصوصی جرم است

مطابق قانون افشای اطلاعات‌ِ خصوصی، جرم است.

قانون‌مجازات‌ اسلامی، صراحتاً در ماده 745 افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را جزای‌‌نقدی و تا دو سال حبس درنظر گرفته است.

البته اسرار خصوصی در قانون ایران به صورت مشخص تعریف نشده‌اند و صرفا در ماده 8 قانون “احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی” نامه‌ها، عکس‌ها،نوشته‌ها و فیلم‌های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته‌اند.

تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی گردد.

خواه تهدیدکننده به این واسطه، تقاضای مال به قصد اخاذی کرده و یا نکرده باشد.

جرم مستقلی است که بر اساس ماده 669 قانون‌ مجازات ‌اسلامی تا هفتاد و چهار ضربه ‌شلاق و یا تا دو سال حبس برای آن در نظر گرفته ‌شده ‌است.

بنابراین همین‌که کسی شما را تهدید به افشای اطلاعات خصوصی( شامل عکس‌ها، متن چت‌ها، صدای ضبط‌شده، فیلم و …) کرده باشد،حتی اگر هرگز آن عمل را انجام ندهد(که در اکثریت مواقع این تهدیدات هرگز عملی نمی‌شوند)، ارتکاب جرم” تهدید” از سوی او قطعی و برای شما قابل شکایت و پیگیری است.
اثبات خیانت همسر

متن پیام های فضای مجازی، ادله الکترونیک است

برخلاف تصور عموم که متن گفتگو در واتساپ، فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر، ایمیل، صدای‌ضبط ‌شده و فیلم را جزو دلایل قابل استناد به‌شمار نمی‌آورند، قانون، « ادله الکترونیک» را به‌رسمیت شناخته است.

بنابراین اگر کسی شما را در وایبر یا فیس‌بوک یا تلفن‌همراه یا ایمیل، تهدید کرده است، باید بدانید تمام این محتواها در دادگاه به عنوان دلیل از شما و بر علیه شخص تهدیدکننده پذیرفته خواهند شد.

دادگاه، با فرایند مشخصی که توسط کارشناسان حوزه فناوری اجرا خواهد شد، صحت مدارک شما را بررسی کرده و در صورت تائید، ملاک و مبنای صدور حکم قرار خواهد گرفت.

اثبات نسب در نکاح موقت

یک نکته بسیار مهم اینکه به دست آوردن دلیل باید به روش‌های قانونی صورت پذیرد وگرنه ممکن است دادگاه آن دلایل را از شما نپذیرد.

بنابراین اطلاعاتی که شما با هک کردن ایمیل یا اکانت طرف مقابل یا کارگذاشتن غیرقانونی دستگاه ضبط صدا یا تصویر در محل اقامت، دفتر کار یا خودروی وی به دست بیاورید،در دادگاه مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

در شکل‌های شدیدتر ممکن است اینگونه اقدامات بر علیه خودتان استفاده شود.
بنابراین در پاسخ به یک رفتار مجرمانه، دست به اقدامات مجرمانه‌ی متقابل نزنید.
اثبات خیانت همسر

آیا صدای ضبط شده می تواند جزء دلایل قانونی در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد؟

بارها دیده ایم که طرفین دعوی یکدیگر را تهدید نموده که صدای طرف مقابل را ضبط کرده و قصد دارند از ان بر علیه وی استفاده کنند و اکثرا این تهدیدات به قصد اخاذی و باج خواهی می باشد؛

دلایل اثبات دعوی در قانون ایران مشخص و از جمله شهادت، اقرار، اسناد رسمی و سوگند نام برد.

البته اماره (دلیل) که اوضاع و احوالی که برای قاضی نسبت به موضوع ظن ایجاد میکند همچون نظریه های پزشکی و کارشناسی و خون موجود در محل مجرمانه منتسب به مجرم یا کشف چاقوی موجب ارتکاب جرم و شهادت شهود …

لذا بنا به مراتب فوق ضبط صدای مخاطب بدون مجوز و اطلاع وی نه تنها بعنوان دلیل بر علیه وی قابل استفاده نیست بلکه این اقدام یک عمل مجرمانه بوده و پیگرد قانونی دارد.

مجازات سرک کشیدن به تلفن همراه دیگران

ماده ۱ قانون جرایم رایانه ‌ای بیان می ‌دارد: «هر‌کس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه ‌های رایانه ‌ای یا مخابراتی که به‌ وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

قانون‌گذار دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه ‌ای یا مخابراتی یا داده‌ها را در صورت وجود شرایط زیر جرم می‌داند:

این دسترسی بدون اجازه شخص باشد؛ بنابراین در مواردی‌که خود شخص، اذن به مشاهده داده یا ورود به سامانه را می ‌دهد، جرمی رخ نمی ‌دهد.

دفتر وکیل خانواده و دفتر وکیل طلاق

داده‌ها یا سامانه برخوردار از تدابیر امنیتی باشند، چرا که حمایت قانونی شامل افرادی می ‌شود که خودشان حداقلی از امنیت را برای حریم خصوصی ‌شان قائل‌اند؛ برای مثال اگر سامانه مدنظر گوشی همراه یا رایانه شخصی است، دارای رمز عبور باشد که مرتکب با گذر از این تدابیر امنیتی مجرم شناخته خواهد شد.

این ماده به‌طور گسترده هم شامل زمانی می شود که شخصی در دنیای واقعی رمز عبور شما را به‌نحوی بشکند و به اطلاعات سامانه دسترسی پیدا کند و هم زمانی‌که در فضای مجازی از طرقی مثل هک و عبور از تدابیر امنیتی ‌تان به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

حال گذر از این تدابیر امنیتی می ‌تواند از طرق مختلف صورت‌بگیرد؛ چه به‌صورت فنی و با استفاده از نرم ‌افزار، چه به‌صورت غیر فنی مثل فریب‌دادن شخص برای در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور که قانون‌گذار بین این دو مورد تفاوتی قائل نشده است.

در هر صورت هم دسترسی به سامانه و هم دسترسی به داده‌ها (در صورت وجود سایر شرایط) جرم می‌ باشد؛ بنابراین اگر فردی از تدابیر امنیتی شما عبور کند و وارد سیستم شود، حتی بدون اینکه اطلاعاتی را مشاهده کند، عمل وی جرم و قابل مجازات می ‌باشد.
اثبات خیانت همسر

آیا نصب دوربین درمحیط آپارتمان جرم است؟

اگر فردی به دنبال این باشد که با تصاویر دوربین مداربسته در آپارتمان خیانت همسر خود را اثبات کند باید در نظر داشته باشد که:

نصب دروبین مداربسته باید با مجوز تمام شرکاء ملک مشاعی انجام شود، اگر فردی اقدام به نصب دوربین کرده و با این کار برای ساکنان منطقه مسکونی مزاحمت ایجاد شود؛ به طورحتم جرم صورت گرفته که قابلیت پیگیری دارد.

نصب دوربین درصورت نیاز باید با توافق تمامی افراد ساکن درملک مشاعی و سهامداران صورت گیرد، در شرایطی فردی اقدام به نصب دوربین درخارج از محله تردد به عنوان مثال درکوچه عمومی می کند، دراین شرایط نصب دوربین منعی نداشته و مسیر نصب دوربین در این وضعیت عمومی است.

حضانت فرزندان

ولی اگر یکی از مالکین یک مجتمع اپارتمانی دوربینی در راه پله و یا پارکینگ و طبقات بدون اجازه سایر مالکین مجتمع نصب کند ، این اقدام وی جرم و مجازات بهمراه دارد

نصب دوربین درمحل عبور و مرور افراد بدون جلب رضایت طرف های ساکن درآن منطقه قابل پیگرد است. قانونی برای نصب دوربین در اماکن عمومی و یا مشاعات درحال حاضر وجود ندارد، اما به دلیل ایجاد مزاحمت در برخی شرایط  برای فرد خاطی در قانون مجازات اسلامی مجازات هایی در نظرگرفته شده است.

به طورحتم در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود. در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر یک فرد ساکن ارجعیت خواهد داشت.
اثبات خیانت همسر

تعیین زمان تجاوز و یا رابطه جنسی

پزشکی قانونی تنها 3 روز پس از رابطه جنسی میتواند هویت مرد ( متجاوز ) را تعیین کند، حال رابطه چه با زور باشد و چه با رضایت

همچنین رابطه ای که در گذشته ای دور (مثلا چند ماه یا یکسال قبل) صورت گرفته، عملا قابل اثبات در پزشکی قانونی و محاکم قضایی نمی باشد (مگر اینکه شهود یا دلایل قابل استنادی برای این واقعه وجود داشته باشد )

اگر شخص باکره باشد؛ در این حالت تا ۱۵ روز تعیین دقیق تاریخ ازاله بکارت امکان دارد،

تا ۳۰ روز می توان به صورت تخمینی زمان واقعه را حدس زد.
بیش از ۳۰ روز تعیین زمان ازاله بکارت ممکن نیست.
همچنین تا ۴۸ ساعت می توان شخصی که موجب زوال بکارت شده است را مشخص کرد.

اگر شخص باکره نباشد؛ در این حالت تشخیص تجاوز جنسی مشکل است، اما با یافتن آثاری از متجاوز مثل مو، لباس، ترشحات و… می توان هویت وی را تعیین کرد.البته انجام این آزمایشات تا دو الی سه روز پس از وقوع حادثه امکان دارد.

آیا زن و یا دختر مجرد برای هر نوع عمل زیبایی از جمله بینی و یا پروتز اعضای بدن نیاز به اجازه همسر یا پدر دارد؟

رد ترکه پس از پذیرش

اگر فرد متقاضی عمل بالاتر از سن ۱۸ سال باشد، چه متاهل و چه مجرد، نیازی به امضا و رضایت ولی و یا شوهر خود ندارد و بر اساس قانون می ‌تواند به تنهایی برای جراحی زیبایی و یا هر عمل دیگری اقدام کند.

بر این مبنا مخالفت شوهر یا پدر در خصوص زن یا دختر بالای ۱۸ سال مبنی بر مخالفت با عمل زیبایی وجاهت قانونی نداشته و زن می تواند بدون اذن و اجازه شوهر یا پدر خود نسبت به هرنوع عمل زیبایی اقدام نماید.

اثبات خیانت همسر

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (18 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *