ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی

ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی

ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی


امروز با موضوع ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی با شما هستیم.

ازدواج و پیامدهای آن یکی از چالش برانگیز‌ ترین مسائل امروزی محسوب می‌ گردد. مخصوصا در مواردی که هر کدام از طرفین تبعه یک کشور باشند با توجه به آثار و نتایجی که بر روی تابعیت و مالکیت اموال غیر منقول و دیگر مسائل دارد بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد.

ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی

در خصوص‌ ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی چنانچه‌ زن‌ خارجی‌، دارای دفترچه‌ پناهندگی‌ و یا گذرنامه‌ و اقامت‌ مجاز در ایران‌ باشد مراحل‌ اجرای‌ ثبت‌ ازدواج‌ توسط نیروی‌ انتظامی‌ اداره‌ امور اتباع‌ خارجه‌ استان‌ مربوطه‌ انجام‌ می‌ شود و برای خانم خارجی‌ بعد از ثبت‌ قانونی‌ ازدواج‌ شناسنامه‌ ایرانی‌ نیز صادر خواهد شد.

زن غیر ایرانی که به واسطه ازدواج با مرد ایرانی تابعیت ایرانی بودن را کسب کند این حق را دارد که بعد از فوت و یا طلاق از شوهر ایرانی به تابعیت قبلی خود بازگردد به شرط این که به صورت کتبی به وزارت امور خارجه اطلاع دهد البته در مواردی که شوهر ایرانی فوت شده، زن خارجی تا زمانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارد نمی‌ تواند از این حقش استفاده نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

زن ایرانی می‌ تواند با مرد تبعه خارجی ازدواج نماید، اولین شرط ازدواج زن ایرانی و مرد تبعه کشور خارجی، گرفتن اجازه از وزارت کشور می‌ باشد.

ابطال شناسنامه

آئین‌ نامه‌ زناشویی بانوان ایرانی با اتباع بیگانه‌ غیر‌ایرانی مصوب سال ۱۳۴۵ هیات وزیران در رابطه با قانون مدنی بوده و طبق قانون مدنی ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی حتی در مواردی که هیچ مانع قانونی وجود ندارد، منوط به اجازه‌ مخصوص از دولت می‌ باشد که مورخ ۶ اسفند ۱۳۴۵ این امر به وزارت کشور تفویض گردید.

مجازات ازدواج تبعه خارجی با زن ایرانی بدون مجوز

حسب ماده ۱ آئین نامه زناشویی بانوان ایرانی با اتباع بیگانه غیر‌ ایرانی مصوب سال 1345 هیات وزیران، وزارت کشور می‌ تواند و این اختیار را دارد که در حدود مقررات قانون ازدواج و قانون مدنی، پروانه‌ زناشویی خانم‌ های ایرانی را با تبعه‌ بیگانه‌ غیر ایرانی را با رعایت ضوابط آئین‌ نامه‌ زناشویی صادر نماید.

مطابق این آئین نامه مرد بیگانه باید دارای یک سری شرایط باشد تا بتواند با زن ایرانی ازدواج نماید.

مجازات ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی بدون اجازه چیست؟

در صورتی که زن ایرانی بدون اجازه‌ دولت اقدام به ازدواج با مرد خارجی نماید، دادگاه‌ های ایران این ازدواج را به رسمیت نمی‌ شناسند و حتی هنگام طلاق نیز نمی‌ توانند از حقوق زن ایرانی دفاع کنند و در این مورد نه تنها حقوق زن، حتی حقوق فرزندان زن هم به رسمیت شناخته نمی شوند و به آن‌ ها شناسنامه ایرانی نمی‌ دهند.

در ضمن با توجه به اینکه عدم ثبت ازدواج، به موجب قانون مجازات اسلامی جرم می باشد و تبعه‌ کشور خارجی هم از این قانون مستثنی نیست.

وکیل خانواده در خیابان دولت

طبق قانون ازدواج مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۱۰ ازدواج خانم ایرانی با تبعه خارجی حتی در مواردی که مانع قانونی ندارد هم موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت است و دولت موظف است در هر نقطه مرجعی را برای دادن اجازه تعیین کند. افراد خارجی که بدون اجازه مذکور، با زن ایرانی را ازدواج نماید محکوم به حبس تأدیبی از 1 سال تا 3 سال خواهند شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط مرد بیگانه‌ متقاضی ازدواج با زن ایرانی چیست؟

الف) داشتن تمکن کافی بطوری که توانایی پرداخت نفقه‌ زن که شامل محل سکونت، لباس و غذا و لوازم مورد نیاز خانه که عرفاً متناسب با وضعیت زن می‌ باشد و حتی خدمتکار در صورتی که زن عادتا خدمتکار داشته و یا بنا به احتیاج به علت بیماری و یا نقص عضو  را داشته باشد.

مجازات جلوگیری از ملاقات طفل مشترک

ب) نداشتن سابقه محکومیت کیفری.

پ) عدم ابتلاء به بیماری‌ های مسری.

ت) نداشتن مانع قانونی برای زناشویی با زن ایرانی (در کشور متبوع خود مرد).

در صورتی که وزارت کشور با درخواست موافق باشد، پروانه‌ زناشویی را که چاپی و شامل اطلاعات زوجین می باشد به همراه عکس زن و مرد که به پروانه الصاق شده و ممهور به مهر وزارت کشور می‌ باشد را صادر می‌ نماید.

نقش وزارت کشور

وزارت کشور این اختیار را دارد که با موافقت وزارت امور خارجه به برخی از نماینده‌ های سیاسی و یا کنسولی ایران در خارج از ایران این اختیار را تفویض نماید که طبق آئین نامه زناشویی مصوب 1345، این پروانه (پروانه زناشویی) را مستقیما در همان محل صادر کرده و تحویل متقاضی دهد و بعد از تحویل پروانه زناشویی تمامی سابقه و اوراق گواهینامه را از طریق وزارت امور خارجه تحویل وزارت کشور دهد.

حقوق فرزندان ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

در وهله‌ اول زن و مرد باید درخواست صدور پروانه‌ زناشویی نمایند.

در وهله‌ دوم متقاضی باید حسب ماده ۳ آئین نامه ازدواج اثبات شرایط مذکور زناشویی یک سری گواهینامه تهیه و ضمیمه‌ درخواست خود نماید، در صورتی که در ایران هستند باید از طریق فرمانداری محل و در صورتی که در خارج باشند از طریق کنسول و یا مامور سیاسی اقدام نمایند.

گواهینامه‌ های منضم به درخواست

الف) گواهینامه‌ بهداشتی.

ب) گواهینامه‌ صادره از مرجع رسمی محلی یا مامور سیاسی، کنسولی دولت متبوع مرد متقاضی که گویای این موضوع است که طبق قوانین و مقررات همان کشور مانعی جهت ازدواج با زن ایرانی وجود ندارد و در صورت مزدوج شدن آن‌ ها، واقعه ازدواجشان را ثبت می‌ کنند و به رسمیت می‌ شناسند.

وکیل طلاق توافقی سوئد

 مشکلات آزمایش‌های قبل از عقد

پ) گواهینامه از مرجع رسمی که شخص متقاضی، مجرد است و یا زن دیگری ندارد.

ت) گواهی نداشتن پیشینه کیفری، از مرجع صلاحیت دار.

ث) گواهینامه از مامور سیاسی و یا کنسولی حاکی از اینکه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه و نفقه زن.

موسسه حقوقی بین‌ المللی مهر پارسیان آمادگی ارائه کلیه خدمات مشاوره و قبول وکالت در خصوص ازدواج با فرد خارجی را اعلام می‌ دارد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برای تشکیل پرونده و ثبت ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی به کجا مراجعه کنیم؟

به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور.

ازدواج مرد خارجی با بانوی ایرانی، با کدام نوع مدرک اقامتی انجام می شود؟

برای ثبت رسمی ازدواج و صدور پروانه زناشویی مرد خارجی باید گذرنامه داشته باشد و اگر هم کارت یا دفترچه پناهندگی داشته باشد لازم است که تبدیل وضعیت به گذرنامه نماید. علت این موضوع آن است که با اخذ گذرنامه، هویت و تابعیت واقعی مرد خارجی مشخص گردد. در غیر این صورت و با ازدواج با فرد فاقد مدرک هویتی معتبر ممکن است فرزندان حاصله در وضعیت بی تابعیتی قرار گیرند.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (12 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام. من با مردی که تبعه خارجی بود ازدواج کردم و بعد از ازدواج تابعیت کشور ثالث را دریافت کردم. حالا همسرم فوت شده است و من می‌خواهم بدانم آیا با فوت همسرم تابعیت ایران مجددا به من تعلق خواهد گرفت؟

    • سلام. مطابق ماده 987 قانون مدنی، زن ایرانی که با تبعه خارجه مزاوجت می‌نماید به تابعیت ایرانی خود باقی خواهد ماند مگر این که مطابق قانون مملکت زوج تابعیت شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج به زوجه تحمیل شود ولی در هر صورت بعد از وفات شوهر و یا تفریق به صرف تقدیم درخواست به وزارت امور خارجه به انضمام ورقه تصدیق فوت شوهر و یا سند تفریق، تابعیت اصلیه زن با جمیع حقوق و امتیازات راجعه به آن مجدداً به او تعلق خواهد گرفت.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067661

  • سلام با ی آقایی اینترنتی اشنا شدم المانیه از من خوشش اومده و می خواد بیاد ایران عقد کنیم خواستم ببینم محدودیتی برای المانی ها وجود نداره؟

    • سلام وقت شما بخیر ، در صورتی که هم کیش بوده باشید مشکلی نیست ولیکن در هر صورت باید پروانه زناشویی از دولت دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *