وکالت طلاق زن

وکالت طلاق زن

وکالت طلاق زن


بهترین وکیل دعاوی خانواده در این نوشتار به بررسی وکالت طلاق زن پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

وکیل تضمینی خانواده

در قوانین حقوقی ایران، از دیرباز تا کنون، حق طلاق به شوهر اختصاص داشت، امروزه نیز همچنان این حق برای مردان تعریف شده است. البته اختصاصی بودن حق طلاق برای آقایان دلایلی دارد که در مقاله ای جداگانه به آن می‌ پردازیم.
امروزه بسیاری از دختران قبل از ازدواج شرط وکالت طلاق را با خواستگار خود مطرح می‌ کنند، لذا دانستن سایر ابعاد حقوقی آن خالی از لطف نیست.

وکالت طلاق چیست؟

همانطور که پیش تر ذکر شد، فقه اسلامی و به تبعیت از آن قانون مدنی حق طلاق را صرفا به شوهر می‌ دهد، به عبارتی برای از منحل کردن یک ازدواج تنها به مرد اجازه داده شده است. اما این قانون به معنای آن نیست که زن به هیچ وجه نمی‌ تواند اقدام به طلاق کند، بلکه از طرق دیگری و به شکل کاملا قانونی زن می‌ تواند درخواست طلاق کند. معتبر ترین و برترین راه برای این کار، وکالت طلاق است.
با استناد به این قانون، زن می‌ تواند طلاق بگیرد، در واقع مرد به زن وکالت و مجوز این را می‌ دهد که اقدام به طلاق کند.

همه چیز درباره امور حسبی

شرایط ازدواج دوم مرد

وقتی زن این وکالت را داشته باشد، به نیابت از شوهر خود، صیغه طلاق را توسط مجری قانون جاری می‌ کند. البته در نظر داشته باشید این وکالت فقط مختص زن نیست، بلکه مرد می‌ تواند این وکالت را به هر شخص دیگری بدهد که ازدواجش را فسخ کند. اما عرفا این وکالت به زن داده می‌ شود نه شخص سوم.

توجه داشته باشید وقتی شوهر این حق را تحت عنوان وکالت طلاق به زن می‌ دهد، خودش نیز همچنان صاحب این حق است، یعنی حق طلاق مرد هیچگاه از بین نمی‌ رود، ولی می‌ تواند جز خودش، به همسرش یا شخص سومی این وکالت را اعطا کند.

مشاوره حقوقی وکالت بلاعزل

زن با داشتن وکالت مذکور، بطور میانگین در بین یک تا سه ماه می‌ تواند از شوهر خود طلاق بگیرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکالت طلاق زن، با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

انواع وکالت طلاق

بطور کلی دو نوع وکالت طلاق داریم:

الف) وکالت طلاق مطلق.
ب) وکالت طلاق مقید.

در زیر به خلاصه‌ ای از توضیحات این دو نوع می پردازیم:

الف) در وکالت طلاق مطلق، شوهر به زن وکالت می‌ دهد هر وقت بخواهد خود را از طرف مرد مطلقه کند، هر چند در اینجا نیز در حقیقت مرد طلاق می‌ دهد؛ ولی اثر آن با حالتی که زن اقدام به طلاق می‌ کند یکسان است و زن حق دارد رابطه زوجیت خود را با مردی که ادامه ازدواج و زندگی با او به هر دلیلی ضرر دارد خاتمه دهد.

وکیل خانواده در تلگرام

پایگاه هشتم پلیس امنیت اخلاقی

ب) اگر مرد، شرایط و قوانینی برای زن تعیین کند که به موجب آن‌ ها زن می تواند خود را مطلقه کند، نوع وکالت، وکالت طلاق مقید می‌ شود. اگر این شرایط به حقیقت بپیوندند زن می‌ تواند از وکالتی که دارد استفاده کند، به عبارت ساده‌ تر، بی دلیل و در هر شرایطی این حق را ندارد که از شوهر خود طلاق بگیرد.
یکی دیگر از این شروط می‌ تواند تعیین اعتبار زمانی باشد، یعنی مدت معینی را مشخص کنند که وکالت طلاق زن فقط در بازه‌ زمانی مورد توافق، اعتبار داشته باشد.

حق طلاق با وکالت طلاق چه فرقی می‌ کند؟

بسیاری از مردم فرق بین حق طلاق و وکالت طلاق را نمی‌ دانند، که این امر در صورت نیاز به ضرر آن ها خواهد بود، حق طلاق صرفا برای شوهر است، زن نمی‌ تواند حق طلاق داشته باشد.

وکیل خانواده شمال تهران

آنچه که به زن اعطا می‌ شود وکالت طلاق است، نه حق طلاق. یعنی مرد به زن این وکالت را از طرف خود می‌ دهد که زن به جای شوهر طلاق بگیرد، پس در وکالتنامه محضری حتما کلمه وکالت طلاق باید قید شود، و نه حق طلاق.

*در عقدنامه البته برخی از عروس دامادها حق طلاق برای زن را قید می‌ کنند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکالت طلاق زن، با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مهریه 110 سکه

از کجا اقدام کنم؟

با تنظیم وکالتنامه در دفترخانه اسناد رسمی و همچنین در دفترخانه ازدواج به شکل شرط ضمن عقد میتوان ثبت کرد. فراموش نکنید تنظیم در دفترخانه اسناد رسمی بسیار مهم است.

وکیل در اندرزگو ، وکیل خانواده در اندرزگو ، وکیل طلاق در اندرزگو

مراحل قانونی اعطای وکالت طلاق زن چیست؟

اعطای وکالت طلاق به زن، یک توافق دو طرفه بین زن و شوهر است. برای اعطای این وکالت حتما باید یا زمان عقد و با ثبت در عقدنامه به عنوان شرط ضمن عقد اقدام کرد، یا پس از ازدواج و با ثبت در دفتر ثبت اسناد رسمی. توجه داشته باشید پیش از عقد نمیتوان این وکالت را تنظیم کرد.

طلاق به درخواست زن

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (17 امتیاز)

10 دیدگاه

  • سلام من برای گرفتن نامه برای اجرا گذاشتن مهریه به دفتر خونه ای که ازدواجم ثبت شده بود مراجعه کردم ولی دیدم از اون مکان رفتن الان چیکار باید بکنم؟

    • سلام
      داخل شناسنامه قسمتی که ازدواج شما ثبت شده است کد دفتر خانه ثبت ازدواج درج شده است میتوانید از کانون سردفترداران استعلام کنید و ادرس جدید را دریافت نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید با خطوط موسسه مهرپارسیان تماس حاصل فرمایید
      09120067662

  • سلام وقتتون بخیر، می‌خواستم بدونم آیا در صورتی که زوج اعتیاد به دیدن تصاویر مستهجن داشته باشد، زوجه می‌تواند به این علت درخواست طلاق دهد؟

    • بله مطابق ماده 1130 قانون مدنی در صورتی که موجب عسر و حرج زوجه شود و اثبات کند می‌تواند دلیل طلاق باشد ولی صرف بیان این ادعا و ذکر شفاهی این دلیل کافی نمی‌باشد و باید زوجه اثبات کند که این واقعه رخ داده است.
      به طور کلی رفتار غیر اخلاقی شوهر در صورتی که موجب عسر و حرج شود یا موجب کراهت و تنفر شدید زوجه شود، می‌تواند دلیلی برای طلاق خلع باشد.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

  • سلام. شوهر من بدون هیچ دلیلی خانه و زندگیمان را ترک کرده و هیچ خرجی هم به من و بچه‌ها نمی‌دهد. در حال حاضر خودم شاغل هستم و مخارج زندگی را می‌دهم. می‌خواهم طلاق بگیرم، ولی همسرم راضی به طلاق نیست و هر سه، چهار ماه یکبار به خانه می‌آید و بعد از چند روز دوباره غیبش می‌زند. معلوم هم نیست کجا می‌رود. می‌خواهم بدانم آیا می‌توانم از او طلاق بگیرم؟

    • سلام. مطابق بند یک ماده 1130 قانون مدنی، در صورت ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه، زوجه می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند، چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می‌شود.

      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.

      09120067661

  • سلام شوهرم بهم وکالت در طلاق داده رفتم میبنیم مدت داره یعنی دو سال وقت دارم طلاق بگیرم میگم چرا دائمی نزدی میگه نمیشد راست میگه یا داره منو سر کار میذاره ؟؟؟؟

  • سلام شوهرم به من گفته بهت حق طلاق میدم ولی یکاری میکنم هر وقت خواستم باطلش کنم اما شوهر خواهرم که به خواهرم حقطلاق داده بود نتونست برگردونه میخواستم بپرسم میشه حق طلاق یجور داد که بعدا بشه پسش گرفت

    • سلام وقت شما بخیر
      وکالت در طلاق قابل تنظیم به اشکال مختلف می باشد و موکل در برخی وکالتنامه ها حق عزل دارد در برخی موارد نیز حق طلاق ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *