وکیل شکایت از داروخانه

وکیل شکایت از داروخانه

وکیل شکایت از داروخانه


امروز با موضوع وکیل شکایت از داروخانه با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

جرایم تعیین شده توسط قانون گذار برای مجازات داروخانه های خاطی سنگین و متفاوت است.
اگر چه تعیین و بررسی دقیق هر یک از جرایم بر عهده نهاد نظارتی مربوطه است،
اما بعضی از جرایم تعیین شده به این شکل است.

داروخانه دار براساس قانون تعزیرات حکومتی موظف است تمام کالاهای خریداری شده را تا اتمام موجودی به مردم بفروشد و در صورت خودداری، در مرتبه اول به اخطار کتبی با درج در پرونده و الزام به عرضه کالا با قیمت تعیین شده، مرتبه دوم جریمه نقدی تا مبلغ ۵۰۰ هزار ریال، مرتبه سوم قطع سهمیه تا مدت سه ماه و مرتبه چهارم تعطیلی موقت تا یک سال محکوم می شود.

البته در این مورد موضوع اثبات جرم مطرح است و تخلف باید به اثبات برسد.

هم چنین در عرضه اشتباه دارو اگر استفاده از مواد دارویی منتهی به فوت بیمار شود، قانونگذار مجازات سخت اعدام را پیش بینی کرده است. البته این مجازات اعدام به این شرط است که دلیل فوت تنها به واسطه استفاده از دارو ی اشتباه یا فاسد باشد، اما اگر یکی از علل فوت باشد، زندان در مقاطع مختلف زمانی پیش‎بینی شده است.

برای گران فروشی دارو هم مجازات های نقدی تا چند برابر قیمت دارو با توجه به تکرار و دفعات گران فروشی مشخص شده است.

 وکیل شکایت از داروخانه توضیح داد:

اگر متقاضی تاسیس داروخانه هستید بدانید برای تاسیس یک مرکز تامین نیاز عمومی، دریافت مجوز آن صنف و یا هر صنعت ضروری است. برای تاسیس داروخانه پس از اینکه فرد به حداقل سطح تحصیلات مورد قبول در کشور رسید می‌توان با رعایت ضوابطی یا دارا بودن برخی ویژگی‌ها از امتیازات بالاتری برای دریافت مجوز بهره‌مند شد.

 وکیل در قیطریه

نمونه دادخواست طلاق از طرف زوجه

برای تاسیس یک داروخانه در ابتدا باید مشخص کنید که داروخانه شما صرفا یک محل فروش دارو هست و یا به ساخت دارو هم در آنجا پرداخته می‌شود پس از این مورد می‌توانید شروع به طی کردن مراحل قانونی و حقوقی برای دریافت حقوق برحق این صنف اقدام کنید. در صورت نیاز حتما با دکتر محمدرضا مهری وکیل متخصص مشاوره حقوقی دریافت مجوز داروخانه دریافت کنید.

برای داروخانه باید یک حساب بانکی ایجاد کنید و با کمک یک حسابدار مراحل تنظیم حساب را تنظیم کنید.
سپس باید به دنبال دریافت مجوز برای تاسیس داروخانه خودتان باشید.

نکات مهم در معرفی وکیل شکایت از داروخانه

چجوری از داروخانه شکایت کنیم؟
مرجع رسیدگی به شکایت از فروش داروی تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته کجاست؟
مجازات مسئول داروخانه چیه؟
چجوری مجوز تاسیس داروخانه بگیریم؟

راه های شکایت شکایت از داروخانه

وکیل شکایت از داروخانه بیان داشتبا توجه به حقوق مصرف کننده و نیز جرایم سخت گفته شده در مراجعه به داروخانه راه هایی وجود دارد تا در صورت وجود شکایت و یا خطای رخ داده از سوی داروخانه بتوانیم از آن مسیرها حق خود را پیگیری کنیم.

نخستین محل برای شکایت و البته ساده ترین آن تماس تلفنی با سامانه دانشگاه علوم پزشکی است.

برای اعلام هرگونه تخلف داروخانه ها در هر زمینه ای می‌توانید اطلاع داده و کد پیگیری شکایت خود را دریافت کنید.

در صورت لزوم نیز برای شکایت حضوری به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه نمایید.

مسئله مهمی که شاید خیلی از ما درگیر آن باشیم و در مراجعات مختلف به داروخانه نیز برایمان رخ داده باشد، تفاوت قیمت درج شده بر روی جعبه دارو قیمت دریافتی داروخانه باشد. دلیل اصلی این اتفاق که در سراسر کشور نیز وجود دارد، ناتوانی واحدهای تولید دارو در درج قیمت جدید بر روی بسته بندی آنهاست. در طول سال با تغییر قیمت تمام شد ه دارو برای شرکت های داروساز، قیمت هر دارو ممکن است تفاوت های زیادی کند.

دادخواست حضانت فرزند

اما به دلیل این که قیمت درج شده قیمت اولیه است، نمی توان آن را تغییر داد. به همین علت داروخانه ها ناگزیر از اعمال قیمت جدید داروها هستند چون با قیمت بالاتر خود داروخانه آن دارو را خریداری کرده است. البته دراین میان افرادی نیز پیدا می شوند که از این فضا سوء استفاده کرده و قیمت های چندین برابری را اعمال می کنند.

مطالبه خسارت مادی از پزشک

دومین راهکاری که در قوانین و مقررات برای این مسئله به آن اشاره شده سازمان نظام پزشکی است که تخلفات اداری و انتظامی داروسازها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و نتیجه آن برخورد انتظامی با داروساز خواهد بود که موارد مختلفی از جریمه مانند توبیخ کتبی تا لغو پروانه داروخانه در نظر گرفته می شود.

وکیل شکایت از داروخانه گفت:

سومین مسیر شکایت از تخلف صورت گرفته فرم شکایت از داروخانه در سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است.

این فرم همانند سامانه تلفنی به صورت آنلاین توان ثبت شکایات و پیگیری از داروخانه خاطی را برای شما فراهم کرده است و با کد پیگیری ارائه شده پس از ثبت شکایت می توانید، از مراحل رسیدگی به شکایت خود آگاه شوید.

مسیر دیگری که برای شکایت از داروخانه وجود دارد، مراجعه به تعزیرات حکومتی است.

داروخانه هم چون دیگر واحدهای صنفی موجود در بازار باید تحت قوانین تعزیرات حکومتی قرار داشته باشد و در صورت تخلف این نهاد نظارتی به شکایات صورت گرفته رسیدگی خواهد کرد.

کسب امتیاز برای تاسیس داروخانه به چه صورت‌هایی امکان‌پذیر است؟

وکیل شکایت از داروخانه  شرح داد شما می‎توانید با توجه به هریک از پارامترهای زیر و توانایی شخصی خودتان به کسب امتیاز بپردازید. همچنین با دریافت مشاوره حقوقی دریافت مجوز  این امر را می‌توانید به عهده مشاوران حقوقی متخصص در دریافت مجوز قرار دهید.

جمعیت

اولین مولفه در کشور ما که می‌تواند جای بحث داشته باشد بحث جمعیت منطقه ای هست که فردی اقدام به تاسیس داروخانه در آنجا کرده است به این دلیل که به صورت قانونی در کشور هر کسی که دارای مدرک دیپلم باشد ‎می‎تواند با توجه به جمعیت منطقه و حد تعیین شده برای تعدد داروخانه در آنجا پس از آنکه مورد تایید صلاحیت کمیسیون امور داروخانه ها قرار گرفت شروع به کسب امتیاز کند.

برای شهر تهران ۲۸۵۰ امتیاز
برای شهر هایی با جمعیت بیش از ۱ میلیون نفر ۲۸۰۰ امتیاز
برای شهرهایی با جمعیت ۵۰۰ هزار الی ۱ میلیون نفر۲۷۰۰ امتیاز
برای شهر هایی با جمعیت ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر ۲۶۰۰ امتیاز
برای شهرهایی با جمعیت ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر ۲۴۰۰امتیاز
برای شهرهایی با جمعیت ۵۰ الی ۱۰۰ هزار نفر ۲۲۰۰ امتیاز
برای شهرهایی با جمعیتت زیر ۵۰ هزار نفر ۲۰۰۰ امتیاز

وکیل پایه یک دادگستری دارآباد

تحصیلات مورد نیاز برای تاسیس داروخانه

اینکه چه افرادی مورد تایید صلاحیت قرار می‎گیرند ارتباط زیادی با مدرک تحصیلی آن ها دارد و یا اینکه افرادی که دارای سابقه ی بیشتر در سمت های مشابه هستند شانس برای دریافت امتیاز بیشتری دارند.

مدرک کارشناسی داروسازی: ۱۶۰۰ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد داروسازی: ۱۷۵۰ امتیاز
مدرک دکتری عمومی داروسازی: ۲۰۰۰ امتیاز
مدرک دکتری تخصصی داروسازی در هر گرایشی (با پایه داروسازی): ۲۲۰۰ امتیاز

شما از لحظه گرفتن مدرک داروسازی عمومی خود سالانه۱۰ امتیاز به علت داروساز بودن می‎گیرید وبرای جمع آوری امتیازات بیش تر می‎توانید با تاسیس داروخانه در شهرهای کوچک سالانه امتیاز بگیرید.

بومی یا غیربومی بودن

بومی بودن امتیاز جداگانه ای دارد. ملاک بومی بودن یک فرد تولد در آن شهر یا۵سال کار کردن در داروخانه های ان شهر و استان یا ۵ سال تحصیل در شهر یا استان مورد تقاضا است.

اگر بومی محسوب شوید ۱۰۰ امتیاز دیگر(۵۰امتیاز شهر بومی و ۵۰ امتیاز استان بومی) خواهید گرفت.

سهمیه‌بندی افراد خاص برای تاسیس داروخانه

همچنین با توجه به سهمیه هایی که در کشور برای افرادی خاص در نظر گرفته می‌شود افراد داری این سهمیه‌ها می‌توانند امتیاز بیشتری برای دریافت مجوز کسب کنند.

رزمندگان با تایید نیروی مقاومت بسیج مرکز نیروهای نظامی با گواهی از ستاد مشترک نیروی مربوطه و جهادگران با تایید جهاد کشاورزی مبنی برحضور داوطلبانه در جبهه به ازای هر ماه ۱۰ امتیاز کسب خواهند کرد و خانواده ی شهدا به صورت زیر مشمول امتیاز خواهند شد:

فرزند شهید ۳۰۰امتیاز
همسر و پدر و مادر شهید ۲۰۰
خواهر و برادر شهید هرکدام ۵۰ امتیاز و اگر تنها خواهر برادر باشد مشمول ۱۰۰ امتیاز خواهد شد.

چه مدارکی برای اقدام کردن به تاسیس داروخانه نیاز داریم؟

وکیل شکایت از داروخانه توضیح داد

پس از آن که افراد امتیازات خود را کسب کردند و از نظر حقوقی مراحل را طی کردند باید مدارک خود را برای دریافت مجور ارسال نمایند. در ادامه تمامی مدارک مورد نیاز را برایتان ذکر خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز جهت طرح موضوع تاسیس داروخانه در کمیسیون قانونی ماده۲۰
آخرین آمار جمعیت محل از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
فرم بررسی تقاضای تأسیس داروخانه که کلیه مفاد آن به دقت تکمیل شده باشد.

-جدول اولویت بندی متقاضیان تأسیس داروخانه
تصویر صفحه اول شناسنامه و در صورت داشتن توضیحات، تصویر صفحه آخر
تصویر کارت پایان خدمت
تصویر مدرک تحصیلی متقاضی
معرفی مسئول فنی توسط مؤسس و پذیرش آن توسط مسئول فنی

شکایت از مزاحم پیامکی

 مدارک لازم به منظور افتتاح و بهره‌برداری از داروخانه

پس از تایید صلاحیت متقاضی تأسیس داروخانه از سوی کمیسیون قانونی ماده 20 ، مدارک زیر جهت افتتاح و بهره برداری از داروخانه ارائه می‌گردد:

گزارش کارشناسی بازدید از محل داروخانه
دانشگاه موظف است پس از دریافت تقاضا از سوی متقاضی در اسرع وقت (حداکثر ظرف مدت ۷ روز) از محل بازدید و مراتب تائید یا مخالفت خود را کتباً به متقاضی اعلام نماید.

چنانچه داروخانه در مجتمع های مسکونی تاسیس می گردد ، رضایت نامه مالکین یا هیأت مدیره مجتمع مسکونی ضروری است.

مدارک مسئول فنی معرفی شده

مدارک لازم جهت دریافت مجوز تاسیس داروخانه

دانشگاه علوم پزشکی موظف است پس از تائید مراتب از سوی کمیسیون قانونی و ابلاغ مجوز تاسیس داروخانه با اخذ مدارک زیر نسبت به صدور پروانه تأسیس داروخانه اقدام و صرفاً رونوشت پروانه صادره را جهت ضبط در پرونده به اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر ارسال نماید:

دو قطعه عکس ۴*۳
فیش بانکی به مبلغ و شماره حساب اعلام شده

تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه

پس از دریافت پروانه تاسیس داروخانه مراحل جدیدی از کار شما آغاز می‌شود. به مثابه تاسیس یک مرکز که با حقوق و مزایایی در ارتباط هست بحث مسئول فنی داروخانه مطرح خواهد شد و ملاحظاتی که درباره او مد نظر خواهد بود، همچنین شیوه ی پرداخت مالیات و موارد دیگری که پس از تاسیس یک مرکز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وکیل شکایت از داروخانه  در خصوص قانون مجوز اداره مستقل داروخانه وسیله کمک داروسازان کشور توضیح داد.

‌قانون مجوز اداره مستقل

داروخانه وسیله کمک داروسازان کشور

‌ماده واحده – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است به کسانی که در اجرای تبصره ماده 2 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و‌دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب 1334 در کلاس‌های متشکله تحت نظر وزارت بهداری شرکت و موفق به اخذ گواهی و کارت کمک‌داروسازی شده‌اند همچنین به کسانی که دوره‌های کوتاه مدت داروسازی را در یکی از دانشکده‌های داروسازی کشور طی کرده و گواهینامه کمک‌داروسازی را دریافت داشته‌اند (‌به شرط دارا بودن مدرک دیپلم و پرداخت هزینه مربوطه) امکانات آموزشی لازم را جهت گذراندن 100 واحد درسی و‌اخذ مدرک تکنیسین داروسازی فراهم نماید.

‌تبصره 1 – تکنیسین‌های فوق مجاز هستند که پروانه اداره مستقل داروخانه اخذ نمایند.

زن چه اموالی را به ارث می‌برد

وکیل شکایت از آموزشگاه زبان

‌تبصره 2 – کسانی که قبلاً موفق به اخذ گواهینامه کمک داروسازی شده و یا با اجرای این قانون کمک داروساز شناخته می‌شوند، در صورتی که در‌تاریخ اجرای این قانون با داشتن پروانه تأسیس به داروخانه‌داری اشتغال داشته باشند و در صورتی که دکتر داروساز برای تصدی داروخانه داروخانه‌خود پیدا نکنند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دکتر داروساز برای تصدی این امر معرفی ننماید، می‌توانند داروخانه را به صورت‌مستقل اداره نمایند.

‌تبصره 3 – مشمولین این قانون موظف به انجام خدمات قانون نیروی انسانی پزشکی می‌باشند.
‌تبصره 4 – آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه وبا تصویب وزیر به مرحله اجرا در‌خواهد آمد.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه بیست و هشتم فروردین ماه یک هزار و سیصد و شصت و هفت مجلس‌شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1367به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رییس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی

دفتر وکالت وکیل آنلاین جرایم پزشکی در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.
امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.
معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.
معرفی بهترین وکیل ملکی.
معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

حکم دروغگویی خواستگار در مورد مدرک تحصیلی چیست؟

نشانی و تلفن بهترین وکیل شکایت از داروخانه
تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925
02188663926
02188663927
02188799562
02188796143

شماره موبایل وکیل شکایت از جرایم پزشکی تهران

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل جرایم پزشکی متخصص و با تجربه

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.
دفتر وکیل شکایت از داروخانه

5/5 - (41 امتیاز)

2 دیدگاه

  • تعدادی از دارندگان مجوز داروخانه ها
    دکتران داروساز،درتهران بالای ۸۰سال هستند این افراد اسم خودشان را فراموش میکنند چگونه میتوانند
    نظارت برتحویل دارو ویا قاچاق دارو در داروخانه ها باشند؟

    • سلام این موضوع در صلاحیت سازمان نظام پزشکی هست. ولی معمولا این افراد از داورسازهای جوان هم در اداره داروخانه استفاده میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *