خدمات وکالت در محل شما


امروز با موضوع خدمات وکالت در محل شما با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

در این روزهای پرمشغله پیدا کردن وکیل حاذق و حرفه‌ای برای مسایل حقوقی به دردسر بزرگی تبدیل شده است.

گروه وکلای مهر مجموعه‌ای از وکلای متخصص و حاذق را گرد هم آورده تا شما بتوانید بدون دغدغه و به راحتی برای پرونده و یا سایر مسایل حقوقی خود به وکلای متخصص دسترسی پیدا کنید.

در کنار وجود وکلای حاذق، برای سایر امور حقوقی همچون مشاوره، تنظیم اسناد و … نزدیکترین و مطمین‌ترین وکلا را به شما معرفی می‌نماییم تا بتوانید در اسرع وقت با ثبت درخواست مشاوره خود به بهترین وکیل ایران دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله وکیل پایه یک دادگستری شرایط تسلیم به رای (پذیرش رأی صادر شده) را با توجه به جدیدترین بخشنامه‌های قوه قضاییه برای مخاطبان تبیین نمود.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و سایر جرایم کیفری و حقوقی هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

نکات مهم خدمات وکالت در محل شما

تسلیم به رای چه کاربردی دارد؟

تسلیم به رای چیست و چه مزایایی برای محکومان دارد؟

ماده 442 قانون آیین دادرسی کیفری بیان داشته است که در تمام محکومیت های تعزیری (جرایم تعزیری جرایمی هستند که نوع و میزان مجازات آنها در قانون پیش‌بینی شده است)، در صورتی دادستان از حکم صادره درخواست تجدیدنظر نکرده باشد، محکوم علیه (کسی که رأی به ضرر او صادر شده است) می تواند پیش از پایان مهلت تجدیدنظر خواهی، با رجوع به دادگاه صادرکننده حکم، حق تجدیدنظرخواهی خود را اسقاط یا درخواست تجدیدنظر خود را مسترد نمایید (پس بگیرد) و تقاضای تخفیف مجازات کند.

در این صورت دادگاه در وقت فوق العاده با حضور دادستان به موضوع رسیدگی و تا یک چهارم مجازات تعیین شده را کسر می نماید.

خاطر نشان می‌گردد اعمال این حق برای دادگاه اجباری است اما میزان اعمال (تا میزان) این حق برای دادگاه اختیاری است و در نهایت این ماده می‌گوید که این حکم قطعی است یعنی دیگر برگشت پذیر نیست.

در بخشنامه جدید قوه قضاییه در نحوه اعمال تسلیم به رای چه تغییراتی داده شد؟

در بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۸۳۱۱۷/۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۶/۲۶ ریاست محترم قوه قضائیه درخصوص «استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص کاهش جمعیت کیفری» دستور تاکید دادند و خطاب به قضات محاکم مفاد ذیل را اعلام نمودند:

با توجه به اعلام روسای کل دادگستری استان‌های سراسر کشور مبنی بر کثرت پرونده های وارده به دادگاه‌های تجدیدنظر استان و لزوم اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از ورود پرونده ها به مرجع فوق، از آنجا که استفاده از ظرفیت مقرر در ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری می تواند نسبت به کاهش جمعیت کیفری و کم کردن تقاضای تجدیدنظر نسبت به آراء صادره موثر باشد.

لذا روسای کل دادگستری‌ها ترتیبی اتخاذ نمایند که به طریق مقتضی (مناسب) در سطح دادگستری‌ها، بخش‌ها، مجتمع‌های قضایی و زندان‌ها نسبت به اطلاع رسانی مفاد ماده۴۴۲ قانون مذکور به اشخاصی که محکومیت تعزیری دارند اقدام مناسب معمول گردد.

آیا تخفیف موضوع ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری خاص تعزیرات با قابلیت تجدیدنظر در دادگاه‌های تجدیدنظر است و یا تعزیرات قابل فرجام (فرجام‌خواهی نوعی اعتراض و درخواست رسیدگی مجدد به رأی می‌باشد) را نیز شامل می‌شود؟

مطابق رای وحدت رویه شماره 756 با توجه به تاکید مقنن (قانون‌گذار) بر تمام محکومیت‌های تعزیری در صدر ماده ۴۴۲ قانون از قانون آیین دادرسی کیفری از یک سو، و ارفاقی بودن این ماده و اینکه در صورت تردید در شمول حکم، طبق اصل تفسیر قانون به نفع محکومٌ‌علیه (کسی که رأی به ضرر او صادر شده است)، شمول حکم ماده ۴۴۲ قانون مذکور نسبت به محکومیت‌های تعزیری قابل فرجام‌ (حکم قطعی که قابل فرجام‌خواهی است)، با موازین قانونی و اصول کلی دادرسی سازگارتر است.

خدمات وکیل خانواده در محل شما

اعزام وکیل متخصص خانواده به منزل یا محل کار شما.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد و تحت عنوان موسسه حقوقی مهرپارسیان آماده ارائه هرگونه خدمات به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت هماهنگی با دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی با سایر وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل خدمات وکالت در محل شما

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین خدمات وکالت در محل شما

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی دکتر محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله
نمونه دادخواست تعدیل نفقه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *