نحوه ملاقات با فرزند مشترک


 

بررسی نحوه ملاقات با فرزند مشترک موضوع بحث امروز ماست.

گاهی ممکن است اتفاق بیفتد که طرفین در نحوه ملاقات با فرزند مشترک به توافقی با هم نرسند.

در این گونه موارد، بنا به تصویب قانون، مراکزی جهت ملاقات با فرزند مشترک توسط سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

بنا به دستور قاضی اجرای احکام خانواده ممکن است طرفین مکلف به ملاقات با فرزند مشترک در اماکن تعیین شده شوند.

132 مرکز ملاقات با فرزندان طلاق راه اندازی شد.

این متن خبری بود که خبرگزاری ایرنا منتشر نمود.

به گزارش ایرنا طبق توافق با شورای اجتماعی کشور، قرار شد 160 مرکز ملاقات با فرزند تا پایان سال 1400 راه اندازی شود که تاکنون 132 مرکز فعالیت خود را شروع کرده است.

حدو 70 هزار ملاقات در این مراکز صورت گرفته و 740 مورد صلح و سازش بین والدین طلاق گرفته اتفاق افتاده است.

بیش از یکهزار مشاور با مراکز مشاوره خانواده در موضوع ماده 16 قانون حمایت از خانواده، با توجه به مواد 1 و 2 قانون حمایت از خانواده، قضات دادگاه خانواده و قضات مشاور زن در دادگاه های خانواده فعالیت می کنند.

بیش از 342 قاضی و 136 قاضی مشاور زن هم خدمات تخصصی ارائه می دهند.

این طرح در 24 استان پیشتر اجرا می شد که درحال حاضر با تطبیق رویه اجرا براساس مصوبه کارگروه ملی مستقر در شورای عالی انقلاب فرهنگی، این برنامه به طور کامل در 10 استان اولویتی با وحدت رویه جدید درحال اجراست و 14 استان دیگر همه طبق رویه گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند.

توقیف اموال شوهر در کوتاه‌ترین زمان

استان کرمان برای این برنامه به صورت پایلوت انتخاب شد و طرح حکمین قرآنی در این استان با سرعت درحال پیشرفت است.

در بقیه استان ها هم قرار شد یک شهر از هر استان به صورت پایلوت اجرا شود.

به ازای هر 500 نفر جمعیت هر شهرستان، دست کم یک حکم قرآن و مصلح تربیت می شود.

یکی دیگر از برنامه های ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را الگوی عشق برای زوجین درحال ازدواج، این طرح در 5 استان به صورت آزمایشی در دست اجرا است و قرار شد در سال 99 به کل کشور تعمیم یابد.

آیین نامه ابلاغی رئیس قوه قضاییه مبنی بر مراقبت بعد از خروج معتادان بهبود یافته تبصره ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، مهجور و عملا در حد ابلاغ باقی مانده بود.

این برنامه اکنون با جدیت دنبال می شود.

یکی از برنامه ها، کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه معتادان بهبودیافته ماده 16 است که علاوه بر سم زدایی و بهبود جسمی، یک مداخله روانی و کسب مهارت های زندگی را هم به مدت سه هفته وقبل از ترخیص تجربه می کنند.

گام های پایلوت برنامه های دادگاه های درمان مدار (drug courts) یا در حقیقت درمان دادگاه مدار (court oriented theraphy) در 6 استان در حال اجرا است.

کارگاه باز اجتماعی کردن زندانیان (طرح هجرت)، اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبان جرایم تعزیری درجه 6 تا 8 و جرایم حوزه امنیت اخلاقی از دیگر برنامه های این ستاد است.

یکی از محورهای طرح تقسیم کار ملی، امنیت عمومی است که با اولویت کاهش سرقت خشن، قتل و نزاع در دستور کار شورای اجتماعی قرار دارد.

در چه صورتی زن می تواند از شوهر تمکین نکند؟

دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کشور، ایجاد بنیاد ملی کودک، برگزاری کارگاه های 23 مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزند 7 تا 12 سال، برنامه پیشگیری رشدمدار در بستر دوره های ضمن خدمت فرهنگیان، کارگاه سبک زندگی ویژه سربازان و برگزاری کارگاه ویژه مربیان مهدکودک را از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و شورای اجتماعی کشور در راستای تحقق پیشگیری رشدمدار برشمرد.

زنگانه خواستار مشارکت سایر معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه قوه قضاییه در برنامه های ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از سال 98 شد و این موضوع را جزو برنامه های امسال این ستاد عنوان کرد.

مشاوره حقوقی نحوه ملاقات با فرزند مشترک

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

وکیل ملاقات با فرزند مشترک تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *