نمونه دادخواست تعدیل نفقه


امروز با ارائه نمونه دادخواست تعدیل نفقه با شما هستیم.
پرداخت نفقه ایام زندگی مشترک و همچنین نفقه ایام عده پس از طلاق در صورت داشتن تمکن مالی و معسر نبودن به عهده شوهر است و این تکلیف به هیچ وجه قابل اسقاط نیست.
تامین نفقه فرزند مشترک و اقربا نیز به عهده فردی است که دارای تمکن مالی مناسب برای پرداخت آن باشد، نفقه همسر در مواردی که همسر تمکین ننموده و از نظر قانونی با حکم دادگاه ناشزه محسوب می شود، حتی با داشتن تمکن مالی مناسب هم واجب نیست.
ضمانت اجرای عدم پرداخت نفقه جاریه همسر و فرزندان، محکومیت به تحمل حبس است که در جای خود توسط دفتر حقوقی و وکالت محمدرضا مهری یکی از برترین وکلای حوزه خانواده توضیح داده شده است.

نکات مهم در بررسی موضوع نمونه دادخواست تعدیل نفقه 

  • مرجع رسیدگی به دادخواست تعدیل نفقه جهت کاهش یا افزایش آن کجاست؟
  • آیا می توان تعدیل اقساط مهریه و نفقه را در یک دادخواست تقاضا نمود؟
  • جهت مشاوره حقوقی جهت احراز شرایط تعدیل نفقه و مهریه چه اقدامی لازم است؟

متن نمونه دادخواست تعدیل نفقه

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران/ شورای حل اختلاف ویژه خانواده
با سلام و احترام، به استحضار می رساند:
در تاریخ….. توافقنامه ای بین اینجانب و خوانده، تنظیم و امضا گردید و مقرر شد نفقه بنده و فرزند مشترک از قرار ماهیانه ده میلیون ریال توسط مشاورالیه پرداخت شود.
با توجه به اینکه نفقه تعییین شده موضوع دادنامه/ توافقنامه تنظیمی که ماهانه…….. ریال تعیین شده است به لحاظ تغییر شرایط و هزینه های جاری زندگی می بایست تعدیل و افزایش/ کاهش یابد لذا رسیدگی و صدور حکم به افزایش نفقه مندرج در توافقنامه با توجه به اینکه مبلغ مذکور حتی برای پرداخت اجاره ماهیانه منزل نیز کفایت نمی کند، در این خصوص مورد استدعاست.
با تشکر و تجدید احترام

توقیف اموال زوج

وکیل و مشاور حقوقی تعدیل نفقه

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.
021-88796143
021-88795408
در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.
09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
تماس در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.
09120067669
گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.8/5 - (43 امتیاز)

4 دیدگاه

  • با سلام و احترام .ابان ۹۸ حضانت فرزندانم بدون اجرای طلاق به من سپرده شده و جمعا ۷۰۰ تومان شورای حل اختلاف تعیین کرده.ایا میتوانم امسال درخواست تعدیل نفقه فرزندانم را همزمان با درخواست طلاق داشته باشم؟میتوانم درخواست درصد سالیانه نفقه داشته باشم؟میزان آن چند درصد است؟ ایا نحوه پرداخت آن از طریق کسر از حقوق اداری پدر فرزنداتم امکان پذیر است؟ با سپاس از شما

    • سلام بله امکان تقدیم دادخواست تعدیل نفقه رو دارین و هیچ ربطی به طلاقتون نداره
      معمولا میزان نفقه با توافق طرفین و در صورت اختلاف با نظر کارشناس رسمی تعیین خواهد شد.

  • سلام وقت به خیر
    در صورتی که محکوم‌علیه با تودیع وثیقه از بازداشت آزاد و دادخواست اعسار تقدیم کرده باشد و حکم اعسار وی با تعیین پیش قسط صادر شود آیابا توجه به این‌که تعیین پیش قسط به نوعی رد اعسارمحسوب می‌شود آیادر صورت عدم پرداخت پیش قسط آیا. امکان اخطار به وثیقه‌گذار و اخذ محکوم‌به از محل وثیقه امکان‌پذیر است.؟.

    • سلام و احترام

      در مواردی مانند فرض استعلام که دادگاه حکم بر تقسیط محکوم‌به با تعیین مبلغی به عنوان پیش‌قسط صادر می‌کند، در واقع اعسار وی را در حد مبلغ پیش‌قسط نپذیرفته و رد کرده است؛ بنابراین مقررات ذیل تبصره یک ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب 1394 در خصوص اخطار به وثیقه‌گذار و استیفای پیش‌قسط از محل تأمین مأخوذه قابل اعمال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *