نمونه لایحه فرجام خواهی طلاق


 

امروز با ارائه نمونه لایحه فرجام خواهی طلاق با شما هستیم.

نکات مهم فرجام خواهی حکم طلاق

  • مرجع رسیدگی به درخواست فرجام خواهی از حکم طلاق کجاست؟
  • برای تنظیم لایحه فرجام خواهی از حکم طلاق رعایت چه نکاتی لازم است؟

نمونه لایحه:

به نام خدا

ریاست محترم شعبه مرجوع الیه دیوان عالی کشور

موضوع: فرجام خواهی از دادنامه شماره     صادر شده از شعبه  دادگاه تجدید نظر استان تهران

با سلام و احترام، به استحضار می رساند، بنا به دلایل زیر نسبت به حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران در پرونده کلاسه 9709980215100929 مبنی بر تایید رای بدوی که رای به بطلان دعوی درخواست طلاق اینجانب به دلیل عسر و حرج را صادر نموده است دارم.

دلایل فرجام خواهی

اول: عدم توجه دادگاه محترم بدوی و تجدید نظر به مستندات

به پیوست دادخواست تقدیمی، رای قطعی دادگاه کیفری مبنی بر محکومیت زوج به پرداخت دیه بابت ضرب وجرح عمدی خودم و پدرم را تقدیم دادگاه خانواده نمودم.

علاوه بر اینکه در جریان رسیدگی به دعوی اینجانب در دادگاه بدوی، داور به صراحت نظریه خود را مبنی بر عدم امکان ادامه زندگی مشترک اعلام نموده است.

وکیل خوب خانواده تهران

که این امرحکایت از سوء رفتار زوج دارد به کیفیتی که ادامه زندگی مشترک را برای بنده متعسر و اگرنه غیرممکن، ولی قدر مسلم تحمل آن را با مشکل روبرو ساخته است.

بنابراین توجهاً به ‌مراتب فوق‌الاشعار به فرض اینکه دادگاه محترم بدوی در شرایط فعلی دلایل را برای احراز عسر و حرج بنده کافی نمی‌دانسته، اقتضاء داشته که با توجه به اختیار دادگاه‌ها در رسیدگی به دعاوی مطروحه برای انجام هرگونه تحقیق یا اقدامی در راستای احراز و کشف حقیقت از مددکاران اجتماعی نیز در خصوص مورد می‌خواست که با بررسی بیشتر و وضعیت زندگی زوجین، خصوصاً اخلاق و رفتار زوج، سوء رفتار مشارٌالیه و نحوه رفتار وی با بنده و خانواده ام در زندگی مشترک بررسی‌های لازم ازجمله ملاحظه پرونده اخیر راجع بهارتکاب ضرب و جرح  زوج و محکومیت وی را معمول و نسبت به درخواست بنده اتخاذ تصمیم و صدور رأی می‌نمود بنا به‌مراتب فوق با استناد به بند ۵ ماده ۳۷۱ قانون آیین دادرسی مدنی به لحاظ ناقص بودن تحقیقات درخواست نقض دادنامه و رسیدگی مجدد را دارد.

دوم: تقاضای رسیدگی به مصادیق عسر و حرج در پرونده

تبصره الحاقی مورخ ۲۹/۴/۸۱ مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقام تبیین و توضیح عسر و حرج آن را به وجود آمدن وضعیتی در زندگی مشترک دانسته که ادامه زندگی مشترک را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد در همین تبصره قانون‌گذار به ذکر موارد و مصادیقی از عسر و حرج پرداخته و قسمت اخیر بند ۵ تبصره مرقوم هم متذکر شده موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر موارد محاکمه عسر و حرج زن را محرز بداند حکم طلاق صادر نماید

رجوع از بذل مهریه

سوم: عدم توجه به ظابطه تشخیص عسر و حرج در دادگاه بدوی

ضابطه تشخیص عسر و حرج زوجه، معیار شخصی است و با توجه به وضعیت مادی، روحی ـ روانی و شخصیت زوجه احراز می گردد. اما این مانع از آن نیست که در تشخیص تنگی و مشقت به عرف مراجعه ننماییم. مرحوم امامی در این رابطه می گوید: «ملاک تشخیص آنکه چه امری سوء معاشرت است و تشخیص درجه ای که زن نمی تواند زندگانی زناشویی را ادامه دهد، به نظر عرف می باشد که در هر مورد با در نظر گرفتن وضعیت روحی، اخلاقی و اجتماعی زوجین و همچنین وضعیت محیط از حیث زمان و مکان آن را تعیین می نماید» (امامی، ۱۳۶۸، ج ۵، ص ۳۷).

چهارم: بذل مهریه در قبال صدور حکم طلاق

با توجه به اینکه زوج از توافق بر موضوع طلاق و اصلاح رفتار خودداری نموده است با اصطلاح معروف مهرم حلال جانم آزاد خواهان صدور اجازه طلاق شده ام.

با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و سالهای زیادی را که جهت حفظ زندگی مشترک تلاشس نموده ام، بذل کامل مهریه و چشم پوشی از حقوق مالی نمی تواند شرعا دلیلی بر اثبات عسر و حرج باشد؟

با توجه به مراتب مذکور،  تقاضای نقض دادنامه صادر شده از شعبه دادگاه تجدید نظر استان تهران و ارجاع به شعبه هم عرض جهت بررسی همه جانبه وقوع عسر و حرج و عدم امکان تحمل ادامه زندگی مشترک را  دارم.

وکیل متخصص تنظیم لایحه فرجام خواهی طلاق

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

حکم دروغگویی خواستگار در مورد مدرک تحصیلی چیست؟

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • 021-88795408
  • 021-88796143

شماره های همراه وکیل متخصص خانواده

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

4/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *