نمونه دادخواست طلاق توافقی


امروز با ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی با شما خواهیم بود.
برای تنظیم هر نوع متن حقوقی مانند دادخواست طلاق توافقی، شکواییه ترک انفاق کیفری، لایحه دفاعیه در مقابل دعوای الزام به تمکین و هر نوع متنی از این دست، بهترین راه مشاوره با وکیل متخصص کیفری و حقوقی خانواده است.
دفتر وکالت محمدرضا مهری یکی از ده وکیل برتر حوزه خانواده، تصمیم به نگارش متن آموزشی درباره نمونه دادخواست طلاق توافقی گرفته است.
هر چند که مطالعه این متن، امکان تهیه دادخواست طلاق توافقی بدون مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی را به شما خواهد داد، ولی مشاوره با متخصص همواره مورد تاکید عقل سلیم است.

نکات مهم در تنظیم نمونه دادخواست طلاق توافقی

  • برای تنظیم دادخواست بدون نقص و درخواست طلاق توافقی رعایت چه نکاتی لازم است؟
  • مراحل انجام طلاق توافقی در دادگاه خانواده بدون حضور زوجین چیست؟
  • آیا امکان عدم ارائه گواهی عدم انصراف از طلاق در طلاق توافقی وجود دارد؟
  • نظر داوران چه نقشی در صدور رای طلاق توافقی به درخواست زوجه دارد؟

مقدمات تقدیم دادخواست طلاق توافقی

با توجه به اینکه جهت تقدیم دادخواست طلاق توافقی، ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه ثنا، ضرورت دارد، لازم است قبل از تقدیم هر نوع دادخواست یا شکواییه، ابتدا در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ثبت نام کنیم.
گام بعدی نیز مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت دادخواست طلاق توافقی با عنوان درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق است.
خواهان: نام یکی از زوجین در این قسمت درج می شود.
خوانده: نام یکی دیگر از زوجین نیز در این قسمت درج خواهد شد.
وکیل یا نماینده قانونی: در صورتی که طرفین دارای وکیل در پرونده طلاق توافقی هستند نام وکلا درج می شود.
خواسته و بهای آن: درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای طلاق
دلایل و منضمات: شناسنامه، عقدنامه، کارت ملی، گواهی عدم انصراف از طلاق، صورتجلسه توافقات طرفین

ازدواج مجدد

نمونه متن دادخواست طلاق توافقی

ریاست محترم دادگاه خانواده دو تهران
با سلام و احترام
موکل اینجانب به حکایت مندرجات سند ازدواج پیوست، مدت سه سال است که با خوانده به عقد دائم ازدواج نموده است و در این سالها، علیرغم تلاش برای رسیدن به تفاهم و حسن رفتار، متاسفانه حتی با مراجعه به مشاورین خانواده هم موفق به این امر نشدند.
پس از ثبت نام در مراکز مشاوره خانواده تعرفه شده از سوی قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کل کشور و شرکت در جلسات مشاوره به مدت پنج ساعت نیز توافق بر ادامه زندگی مشترک میسور نشد.
حال به شرح گواهی عدم انصراف از طلاق و تعیین تکلیف حقوق مالی زوجه و همچنین تعیین تکلیف فرزند مشترک سیزده ماهه، تقاضا دارم با رسیدگی به موضوع، به صدور گزارش اصلاحی جهت اجرای صیغه طلاق در یکی از دفاتر رسمی طلاق اوامر مقتضی صادر فرمایید.
با احترام مجدد. محمدرضا مهری وکیل زوج

طول مدت رسیدگی به پرونده طلاق توافقی

با توجه به اینکه زوجین مکلف به شرکت در جلسات مشاوره خانواده قبل از طلاق توافقی هستند، پس از برگزاری جلسات مشاوره و عدم افاقه و منصرف نشدن از طلاق، با تقدیم دادخواست طلاق توافقی و ارجاع به شعبه دادگاه خانواده، با صدور رای جهت اجرای صیغه طلاق مواجه خواهند بود که ظرف سه ماه پس از قطعیت رای، امکان ثبت طلاق در دفاتر رسمی طلاق را دارند و در صورتی انصراف از ثبت طلاق، بعد از سه ماه، گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق، از اعتبار ساقط خواهد شد.

مشاوره حقوقی اثبات اعسار مهریه

رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی بدون انجام مشاوره

یک استثنا در دستورالعمل نحوه درخواست طلاق توافقی و رسیدگی در دادگاه بدون حضور زوجین وجود دارد و آن هم در مواقعی است که یکی از زوجین یا هر دوی آنها در ایران حضور نداشته و مقیم خارج از ایران باشند.
ارائه خدمات مشاوره حقوقی خانواده به ایرانیان مقیم خارج از کشور و قبول پرونده طلاق توافقی این گونه متقاضیان توسط دفتر وکالت محمدرضا مهری قابل پذیرش است.

وکیل متخصص پرونده طلاق توافقی در تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

  • 021-88796143
  • 021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • 09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *