مواردی که مهریه به زن تعلق نمیگیرد.


 

امروز با توضیح مواردی که مهریه به زن تعلق نمیگیرد با شما خواهیم بود.

بعضی از سایت های اینترنتی که در موضوعات حقوقی فعالیت می نمایند با طرح موضوع راههای فرار از پرداخت مهریه، زاه نپرداختن مهریه همسر در صورت اثبات رابطه نامشروع وی با مرد اجنبی و عناوینی از این دست، سعی در جذب مخاطب و موکل برای مراجعه به دفاتر وکالت را دارند.

اما طبق قانون مدنی و قانون اجرای اسناد رسمی، با توجه به اینکه مهریه معمولا در سند رسمی نکاح تعیین و توافق می شود، جز در مواردی که در ادامه این نوشتار، باعث عدم تعلق مهریه کامل به زن می شود، راهی برای معافیت از پرداخت مهریه وجود ندارد.

با دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانواده همراه باشید تا مواردی که مهریه به زن تعلق نمیگیرد برای شما شرح داده شود.

مواردی که به زن مهریه تعلق نمی گیرد به شرح ذیل است:

1- بر طبق ماده 1089 قانون مدنی هر گاه عقد ازدواج (دائم یا موقت) بین زوجین به دلیلی باطل بوده باشد و بین آن ها نزدیکی واقع نشده باشد زن حق مهر ندارد.

2- به استناد ماده 1101 قانون مدنی هر گاه به دلیلی نکاح بین زوجین، فسخ گردد و بین آن ها نزدیکی واقع نشده باشد زن مستحق مهر نخواهد بود تنها استثناء آن فسخ به دلیل عنین بودن مرد است.

یعنی مردی که توانایی عمل زناشویی نداشته باشد که در این صورت با فسخ نکاح زن مستحق نصف مهر خواهد بود.

خروج زن از منزل مشترک بدون اجازه ی شوهر

3- در هنگام طلاق دختر باکره نیز توضیح داده شد که مهریه او نصف خواهد شد.

یعنی حتی اگر مهریه را به صورت کامل قبل از طلاق دریافت کرده باشد، باید نصف آن را به شوهر مسترد نماید.

عده ای گمان میکنند اگر زن ناشزه باشد بدین معنی که از مرد (شوهر) تمکین نکند و یا این که بیمار باشد و یا حتی مرتکب جرمی شده باشد و یا خیانت کند و مرتکب رابطه نامشروع شود، مهر او از بین میرود،این در حالیست که این موارد ارتباطی به مهریه او ندارد و همه این موارد مطلقا مانع دریافت و استحقاق زن نسبت به مهریه نیست و از اشتباهات رایج بین بعضی از مردم است که می پندارند رابطه نامشروع زن و یا ناشزه بودن او مهریه را از بین می برد.

بهترین وکیل مهریه در تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تعیین نفقه، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهریه در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص مهریه نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

صلح اموال به همسر

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *