قوانین ازدواج در استرالیا


 

امروز با موضوع قوانین ازدواج و طلاق استرالیا همراه شما هستیم.

استرالیا در سال های اخیر با هدف حمایت از بنیان خانواده و امنیت اخلاقی قواعد مناسبی را برای ازدواج و طلاق در نظر گرفته است، در این مقاله تا حد امکان تمامی نکات مهم در خصوص ازدواج و طلاق در استرالیا را در اختیار شما بزرگواران قرار داده‌ایم.

خواننده گرامی توجه داشته باشید عموم قواعد مورد اشاره مربوط به قواعد ازدواج به سبک ایرانی در استرالیا می‌باشد و در ضمن آن اشاراتی نسبت به قوانین خاص استرالیا در زمینه ازدواج ، طلاق و خانواده گردیده است.

نکات مهم قوانین ازدواج و طلاق استرالیا

  • ازدواج در استرالیا به چه نحو است؟
  • چند نوع طلاق در استرالیا داریم ؟
  • ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا چه شرایطی دارد ؟
  • شرایط اخذ ویزای نامزدی در استرالیا به چه شکل است ؟

ویزای نامزدی استرالیا مخصوص افرادی است که نامزد آنها یکی از شهروندان یا یکی از مقیمان کشور استرالیا و یا یکی از شهروندان کشور نیوزیلند واجد شرایط زندگی در استرالیا باشد.

اعتبار ویزای نامزدی استرالیا چند وقت خواهد بود ؟

اعتبار ویزای نامزدی استرالیا به مدت ۹ ماه است و متقاضی باید ظرف این مدت وارد استرالیا شده و با فرد مورد نظر ازدواج کند. برای ازدواج لازم نیست ازدواج حتما در استرالیا صورت گیرد. در صورتی که شما در مدت ۹ ماه ازدواج کنید، می‌توانید تقاضای ویزای ازدواج استرالیا را بدهید.

دقت داشته باشید پس از ازدواج‌ با فرد مورد نظر و قبل از این که ویزای نامزدی استرالیا باطل شود تقاضای ویزای همسر را ارائه دهید تا بتوانید در خاک استرالیا به زندگی مشترک ادامه دهید.

شرایط کلی ویزای نامزدی استرالیا

طبقه قوانین ویزای نامزدی استرالیا برای افرادیست که میخواهند نامزد خود را به استرالیا آورده و ظرف مدت ۹ ماه از زمان صدور ویزا اقدام به ازدواج نمایند، در غیر اینصورت ویزای فرد باطل شده و باید به کشور خود بازگردند.

اضافه می‌گردد شخص حامی باید نامزد خود را تا ۹ ماه از حمایت مالی برخوردار نماید و ضمناً  قبل از پایان ۹ماه و اتمام شدن ویزا باید برای ویزای ازدواج اقدام نمایند.

شرایط شخص حامی(اسپانسر) جهت ویزای نامزدی و ویزای ازدواج استرالیا

طبق قوانین استرالیا شخص باید شهروند یا مقیم دایم استرالیا و یا از واجدین شرایط اقامتی نیوزلند بوده.

سن فرد بالای ۱۸ سال بوده و در غیر اینصورت والدین وی باید حامی باشند.

همینطور شخص حامی متعهد می‌شود که تا ۲ سال از زمان اخذ اقامت دائم ، همسر خود را از جهت نیازهای اولیه زندگی حمایت مالی نماید.

کسانی که در ۵ سال گذشته حامی این ویزا بوده‌اند یا توسط شخصی اسپانسر شده‌اند فقط تحت شرایط خاصی می‌توانند اسپانسر فرد دیگری شوند.

چگونگی اخذ ویزای ازدواج و نامزدی در استرالیا

ویزای نامزدی استرالیا و ویزای ازدواج استرالیا مختص افرادی است که نامزد یا همسرشان یکی از شهروندان مقیم استرالیا و دارای اقامت دائم می باشد و از این طریق قصد مهاجرت به استرالیا را دارند.

ویزای نامزدی استرالیا و ویزای ازدواج استرالیا ویزاهایی هستند که شخص مقیم استرالیا می‌تواند نامزد یا همسر خود را جهت ادامه زندگی با خود به استرالیا بیاورد.

البته ویزای نامزدی استرالیا و ویزای ازدواج استرالیا نیز به مانند سایر ویزاهای استرالیا شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که به طور خلاصه از قرار زیر هستند:

شرایط اخذ ویزای ازدواج استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا مختص افرادیست که ازدواج رسمی و ثبت شده داشته باشند و بتوانند ثابت کنند که در ۱۲ ماه گذشته زندگی مشترک با شریک خود داشته داشته اند.

نحوه اقدام برای متقاضیانی که در زمان اقدام داخل و خارج از استرالیا هستند متفاوت است. همینطور مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های که از داخل خاک استرالیا اقدام میشود در حال حاضر بسیار طولانی تر خواهد بود.

ویزای ازدواج استرالیا برای متقاضیانی است که از طریق ازدواج با شهروند یا فرد دارای اقامت دایم استرالیا، قصد زندگی را داشته باشند. برای اخذ (دریافت) ویزای ازدواج استرالیا فرد می‌تواند داخل یا خارج از استرالیا باشد.

شرایط و مقررات کلی مهاجرت ایجاب می‌کند که شخص متقاضی قبل از تقاضای ویزای ازدواج استرالیا، با همسر خود ازدواج قانونی کرده و مدارک کامل و سند ازدواج را همراه خود داشته باشد.

دقت داشته باشید که دو طرف باید اثبات کنند که رابطه آنها واقعی بوده و هدف از ازدواج کسب اقامت نیست. معمولا در این زمینه باید مدارک متعددی مبنی بر اثبات روابط دو طرف قبل و بعد از ازدواج ارایه شود.

امکاناتی که پس از اخذ ویزای ازدواج در استرالیا در انتظار شما خواهد بود

افرادی که با ویزای ازدواج وارد استرالیا می‌شوند، می‌توانند از بسیاری از مزایای رایگان شهروندان این کشور به آسانی استفاده کنند و همچنین اجازه کار تمام‌ وقت بدون هیچ‌گونه شرایطی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد و این نوع ویزا قابل تبدیل به ویزای اقامت است.

دارندگان ویزای ازدواج استرالیا اجازه کار و تحصیل در استرالیا را دارد. متقاضیانی که با ویزاهای دانشجویی و کاری در استرالیا هستند، می‌توانند در صورت ازدواج ویزای خود را در داخل استرالیا به این ویزا تبدیل کنند.

آیا ویزای ازدواج استرالیا قابل تبدیل به ویزای اقامت خواهد بود؟

پاسخ به این پرسش مثبت است ،معمولا ۲ سال بعد از ازدواج، اگر مرد متقاضی در طی این مدت به صورت مشترک و با هم زندگی کرده باشند و مدارکی دلیل بر اثبات این موضوع به کارشناس اداره مهاجرت ارائه دهند، واجد شرایط برای دریافت ویزای دایم هستند.

در اغلب موارد ویزای صادر شده برای متقاضیان ویزای ازدواج یک ویزای موقت ۲ ساله است که پس از ۲ سال از تاریخ ثبت پرونده اجازه اقدام برای اقامت دائم را خواهند یافت که مجددا مدارک مبنی بر اثبات رابطه همسری باید ارایه گردد.

به مانند سایر ویزاها در ویزای نامزدی و ویزای ازدواج نیز شخص پس از ۴ سال از اقامت در استرالیا می‌تواند برای شهروندی اقدام نماید.

برای ازدواج در استرالیا چه مدارکی قانونا لازم است؟

برای ازدواج در استرالیا سه حالت برای ایرانیان متصور است که به بررسی مدارک لازم جهت وقوع هریک می‌پردازیم.

1_ ازدواج مرد ایرانی با زن خارجی

2_ ازدواج زن ایرانی با مرد ایرانی

3- ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

در ذیل مدارک لازم برای وقوع هر کدام از حالات فوق

ازدواج آقای ایرانی با خانم خارجی:

مدارک مورد نیاز :

تکمیل فرم درخواست ثبت ازدواج برای خانم خارجی و آقای ایرانی

ارائه اصل شناسنامه ایرانی مرد، (ضمناً درصورتیکه شناسنامه المثنی می باشد، باید قبلاً نسبت به اخذ گواهی تجرد از ایران اقدام نمائید)

یک نسخه فتوکپی کارت شناسائی ملی مرد ( آقا)، (درصورت نداشتن کارت شناسائی ملی به قسمت کارت ملی مراجعه شود)

ارائه اصل گذرنامه زن و مرد و دو نسخه فتوکپی از صفحه مشخصات آنها

تصویر مدرک اقامتی (VISA GRANT NOTICE) یا تصویر ویزای اقامت دائم استرالیا یا تصویر مدرک شهروندی استرالیا یا تصویر صفحه اول گذرنامه استرالیا ییزوج (آقا) گواهی نامه بهداشتی مبنی بر سلامتی جسمی و روحی و نداشتن هرگونه بیماری واگیردار و یک نسخه فتوکپی.

اصل گواهی تشرف زن به دین مبین اسلام و دو نسخه فتوکپی آن

ارائه اصل عقدنامه (سندازدواج) شرعی صادره از مراکز و موسسات اسلامی شیعه مذهب در استرالیا که گواهی ازدواج رسمی صادر میکنند، به انضمام دو نسخه فتوکپی از آن

ارائه اصل سند ازدواج استرالیایی (MARRIAGE CERTIFICATION ) و دو نسخه فتوکپی آن (چنانچه ازدواج در کشور دیگری انجام شده باشد، ابتدا می بایست نسبت به تأیید و دریافت گواهی از سوی مقامات رسمی دولت محل اقامت اقدام گردد.)

سه قطعه عکس جدید 4*3 تمام رخ، بدون کلاه، عینک و پشت نویسی شده برای مرد و هفت قطعه عکس جدید 4*3 تمام رخ، بدون کلاه، عینک و پشت نویسی شده با رعایت حجاب کامل اسلامی برای زن.

اصل گواهی تولد زن ارائه این مدرک ضروری بوده و اعاده نمی شود، (چنانچه زن متولد کشور محل اقامت نباشد، لازم است قبل از ارائه درخواست، گواهی تولد خود را جهت انجام مراحل اداری به نمایندگی محل اقامت ارائه نماید)

چنانچه زن خواهان نام خانوادگی مرد می باشد، فرم ویژه استفاده از نام خانوادگی مرد تکمیل گردد.

مانی اوردر (Money Order) در وجه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا به مبلغ 31 دلار استرالیا

تکمیل فرم‌های مربوطه جهت صدور شناسنامه ، گذرنامه و کارت ملی برای زن به همراه تعرفه های زیر بصورت جداگانه:

33 دلار مانی اوردر بابت شناسنامه ،

– 189 دلار مانی اوردر بابت گذرنامه ،

32  دلار مانی اوردر بابت کارت ملی

حضور زن و مرد برای امضاء اسناد و دفاتر در محل سفارت الزامی است.

بنابراین ابتدا مدارک فوق را به سفارت پست کرده و پس از انجام مراحل اداری و ثبت ازدواج ، ضمن تماس با زوجین نسبت به تعیین وقت جهت امضای اسناد و دفاتر ثبت ازدواج اقدام خواهد شد..

آدرس پستی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانبرا

EMBASSY OF THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN

P.O. Box 705, Mawson ACT 2607

جهت دریافت پیامک در زمان دریافت مدارک توسط سفارت و در زمان خروج مدارک از سفارت، لطفاً روی پاکت شماره تلفن همراه خود را نوشته و عنوان (ثبت ازدواج) را بنویسید.

همچنین با اطلاع از برنامه سفر ماهانه کنسولی به شهرهای استرالیا و مراجعه به محل اعلام شده در زمان مقرر می توانید نسبت به انجام امور کنسولی خود اقدام نمائید.

سن قانونی ازدواج و توانایی قانونی برای برقراری رابطه جنسی تحت هر حالتی در استرالیا چند سال است؟

مردم در استرالیا آزادند با هر کس که دوست داشتند ازدواج کنند.

برای ازدواج قانونی باید معمولا سن اشخاص بالای 18 سال باشد و در موارد خاص افراد بالای 16 سال هم می توانند ازدواج کنند ولی باید از دادگاه حکم بگیرند.

البته سن قانونی رضایت در ایالت‌های مختلف استرالیا فرق می‌کند، منظور از سن رضایت سنی است که شخص طبق قانون می تواند با رضایت خودش با دیگران رابطه جنسی داشته باشد.

سن رضایت برای رابطه جنسی بین مرد همجنس در کویینزلند بالاتر است.

مجازات های خیلی سنگینی در انتظار کسانی است که با افراد زیر سن قانون وارد روابط جنسی می شوند.

آیا چند همسری در استرالیا جرم است؟

شخصی که ازدواج کرده است نمی تواند با شخص دیگری ازدواج کند مگر اینکه بیوه شده باشد یا طلاق بگیرد.

ازدواج همزمان با چند نفر را “دو همسری” یا “چند همسری” می‌نامند و افرادی که این کار  را انجام بدهند  طبق قانون استرالیا به حبس محکوم می‌گردند.

آیا فریب در ازدواج و یا مجبور کردن به ازدواج بر خلاف قوانین ایران در استرالیا مجازات کیفری دارد؟

مجبور کردن دیگران به ازدواجدر استرالیا جرمی شدید است. افراد باید بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند یا کسی آنها را فریب بدهد  ازدواج کنند.

ازدواج باید از قبل ترتیب داده شده که بدین شکل طرفین با رضایت و میل خود ازدواج می کنند و  با ازدواج اجباری فرق دارد. ازدواج های از قبل ترتیب داده شده در استرالیا قانونی و مجاز هستند.

آوردن یا فرستادن یک نفر به کشوری دیگر برای ازدواج اجباری یا خواهش از یک نفر برای  ترتیب دادن این کار خلاف قانون است.

مهریه و جهیزیه چه رویه‌ای در استرالیا دارد؟

لازم است بدانید که دادن جهیزیه یا مهریه در استرالیا رایج نیست. اما چنانچه زوجین ازدواج به سبک ایرانی نمایند تا حدی که با قوانین استرالیا در تعارض نباشد تابع قوانین داخلی ایران هستند.

وکیل ازدواج و طلاق ایرانیان در استرالیا

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث ازدواج و طلاق در استرالیا و یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه،  و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

5/5 - (23 امتیاز)
حقوق فرزندان ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *