شکایت ارش البکاره


شکایت ارش البکاره

در قانون مجازات اسلامی، با توجه به نوع جنایت انجام شده، مجازات و عقوبت هایی برای هر جرم در نظر گرفته شده است. بعضی از مجازات های مقرر در قانون مجازات اسلامی، به صورت مالی بوده که در بحث قانون دیات، به این موضوع پرداخته شده است.

پرداختن به نحوه طرح شکایت ارش البکاره دختر باکره و یا دختری که راضی به رابطه نامشروع بوده است، در گروه وکلای مهر تهران و موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به صورت تحقیق کوتاه نگارش شده است که جهت مطالعه عزیزان در سایت موسسه درج خواهد شد. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل درباره ارش البکاره و نحوه طرح شکایت ارش البکاره و همچنین مطالبه ارش البکاره در موارد قصور پزشکی، با گروه وکلای مهر تهران تماس بگیرید.

امکان طرح شکایت مطالبه ارش البکاره با توجه به رضایت دختر

در مواردی که با رضایت دختر باکره رابطه نامشروع با وی انجام می‌شود، با طرح شکایت رابطه نامشروع و مطالبه مهرالمثل و ارش البکاره، در واقع با توجه به اقرار دختر به رابطه نامشروع و در صورت تایید پزشکی قانونی مبنی بر داشتن رابطه نامشروع بین دختر باکره و مشتکی عنه، محکومیت هر دو نفر به مجازات رابطه نامشروع غیر محصنه، قطعی است. اما این که آیا امکان مطالبه مهر المثل و ارش البکاره وجود دارد یا خیر، در رای دیوانعالی کشور متبلور شده است.

وکیل پرونده تجاوز به عنف

بر اساس رای دیوان عالی کشور در مورد مشابه، با توجه به رضایت دختر به رابطه نامشروع، امکان مطالبه مهر المثل به واسطه ارتکاب جرم توسط خود وی وجود ندارد. اما با توجه به اینکه مطالبه ارش البکاره ارتباطی به این موضوع ندارد، حتی در موارد رابطه نامشروع با رضایت دختر باکره و پاره شدن پرده بکارت وی، امکان طرح شکایت ارش البکاره و مطالبه آن وجود دارد.

مطالبه ارش البکاره و مهر المثل در جرایم پزشکی

قصور و تقصیر پزشک که منجر به ازاله بکارت و پاره شدن پرداه بکارت دختر شود، از جرایم غیر عمدی است که می‌توان دیه و خسارت را مطالبه نمود. پس از طرح شکایت ارش البکاره بر اثر قصور پزشکی و تشخیص پزشکی قانونی، پس از احراز تقصیر یا قصور پزشکی و قطعی شدن نظریه پزشکی قانونی، محکومیت پزشک به پرداخت ارش البکاره و مهر المثل در این گونه موارد متصور است. البته با توجه به تفاوت در پرونده‌های حقوقی، مشاوره با وکیل ارش البکاره و وکیل متخصص کیفری جهت احراز امکان طرح شکایت ارش البکاره به خوانندگان عزیز توصیه می‌شود.

نحوه طرح شکایت ارش البکاره

با توجه به قانون آیین دادرسی کیفری جدید، تفکیک بین جرایم عمدی که علیه تمامیت جسمانی با میزان نصف دیه کامل یا بیش از آن باشد در دادگاه کیفری یک مورد رسیدگی قرار می گیرد و در سایر جرایم، دادگاه کیفری دو صلاحیت رسیدگی خواهد داشت.

به استناد ماده306 قانون آیین دادرسی کیفری جدید، جرایم جنسی که رابطه نامشروع با دختر باکره و ازاله بکارت وی یکی از این جرایم می‌باشد، مستقیم در دادگاه صالح که می‌تواند دادگاه کیفری یک یا دادگاه کیفری دو باشد، رسیدگی می‌شود و نیازی به طرح شکایت در دادسرای ارشاد نیست. با طرح شکایت کیفری در دادگاه صالح، امکان احضار و تحقیق از متهم وجود خواهد داشت و در این گونه موارد نیازی به صدور کیفرخواست از دادسرا نمی‌باشد.

وکیل دادگاه ارشاد

 

نحوه رسیدگی به جرایم اطفال در موضوع شکایت از ارش البکاره

در صورتی که متهم به ازاله بکارت طبق ماده 304 قانون آیین دادرسی کیفری جدید، کمتر از 18 سال سن داشته باشد، شکایت ارش البکاره در دادگاه اطفال و نوجوانان مورد رسیدگی قرار می گیرد. نحوه پرداخت ارش البکاره و دیه متعلقه در این گوه موارد در مقاله دیه پرده بکارت به صورت مفصل توضیح داده شده است.

وکیل مطالبه ارش البکاره

تشخیص امکان طرح شکایت ارش البکاره و دادگاه صالح جهت طرح شکایت ارش البکاره، پس از مشاوره با وکیل خوب کیفری، مشخص می‌شود. در صو.رت نیاز به مشاوره با وکیل متخصص ارش البکاره و وکیل خوب خانواده در تهران، با گروه تخصصی وکلای مهر تهران تماس بگیرید.

امکان مشاوره آنلاین با وکیل متخصص رابطه نامشروع نیز با هماهنگی قبلی وجود دارد.

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر تهران

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *