پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان

بهترین وکیل امور بین الملل در این نوشتار به بررسی پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان

طبق قوانین خانواده در ایران، پرداخت هزینه‌ های زندگی از وظایف و تعهدات زوج به حساب می‌ آید. در مجموع از اصطلاحی با عنوان «نفقه» یاد می‌ شود که در دوران ازدواج به همسر و فرزندان و پس از طلاق به فرزندان تعلق می‌ گیرد. در قوانین کشورهای دیگر همچون کشورهای اروپایی، تامین هزینه‌ های زندگی صرفا بر عهده زوج نمی‌ باشد و هر کدام از زوجین در حد توان خود میبایست در تامین هزینه‌ های زندگی پاسخگو باشد. از آنجایی که آمار مهاجرت اتباع ایرانی به کشور آلمان رو به رشد می‌ باشد، بررسی حقوق خانواده آلمان، ضروری گردید. در حقوق خانواده آلمان شرایط و مفاد متعددی تحت عنوان حمایت مالی در خانواده در نظر گرفته شده است که در این مطلب بدان پرداخته می‌ شود.

توجه داشته باشید که هرگونه ادعا در خصوص حمایت ‌های مالی به شرح زیر تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که ازدواج به صورت آلمانی ثبت شده باشد. در صورتی که ازدواج اتباع ایرانی طبق قوانین ایران انجام و ثبت شده باشد، در این صورت پرداخت نفقه نیز میبایست در دادگاه‌ ایران مطرح گردد. در غیر این صورت، دادگاه صالح آلمان، طبق رویه قضایی و بر اساس قوانین خود عمل خواهد کرد.

بهترین وکیل پرونده فریب در ازدواج

برای دریافت مشاوره حقوقی و تخصصی در زمینه طلاق و درخواست نفقه در آلمان، با وکلای متخصص در موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بطور کلی 4 نوع حمایت مالی در دوران ازدواج و بعد از طلاق در قانون خانواده آلمان در نظر گرفته شده است:

الف) حمایت از همسر در طول ازدواج (Familienunterhalt)

طبق ماده 1360 قانون مدنی آلمان (Bürgerliches Gesetzbuch)، زوج و زوجه از نظر قانونی موظف به تامین نیازهای مالی یکدیگر در دوران ازدواج میباشند.

تصویب این ماده قانون بدان معنی است که زوجین، هر کدام بر اساس توان خود برای کار کردن در منزل یا خارج از خانه، موظف به تامین نیازهای خانواده می‌ باشند. بطور کلی این تعهد قانونی تا زمان اقدام برای طلاق ادامه دارد. در قوانین آلمان پیش از صدور حکم نهایی طلاق، بازه زمانی یک ساله پیش از طلاق در نظر گرفته می‌ شود. وظیفه‌ قانونی و حتمی (بدون نیاز به ثبت درخواست طوج یا زوجه) در خصوص حمایت مالی در این دوران یکساله وجود ندارد. بنابراین، اگر زوج یا زوجه نیاز به تامین هزینه‌ های مالی داشته باشد، میبایست درخواست خود را اعلام نمایند.

هر کدام از زوجین متعهد به حمایت مالی از طریق پرداخت کمک هزینه خانوار (Haushaltsgeld)، خرجی یا نفقه همسر (Taschengeld) و در شرایط ویژه هزینه ‌های تحصیل و تامین نیازهای ویژه همسر می‌ باشند.

مشاوره حقوقی خانواده شبانه روزی

در ذیل انواع مختلف حمایت‌ های مالی در دوران ازدواج و زندگی زناشویی طبق حقوق خانواده آلمان مشروح می‌ گردد:

  • کمک هزینه خانوار

زوج یا زوجه در صورتی که مشغول به کار نباشد، موظف به انجام امور منزل می‌ باشد. در مقابل طرف دیگر که شاغل می‌ باشد، متعهد به پرداخت هزینه‌ های مربوط به امور منزل از جمله؛ مسکن، خوراک، پوشاک، مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی، پرداخت حق بیمه است.

فرمول خاصی در خصوص محاسبه مبلغ پرداختی به عنوان کمک هزینه خانوار وجود ندارد. لذا بر اساس شرایط هر خانواده این میزان تعیین می‌ گردد.

  • نفقه همسر

هر کدام از زوجین که شاغل بوده و درآمدی دارند، موظف به پرداخت مبلغی به همسر خود با عنوان «نفقه همسر» هستند. کمک هزینه خانوار برای رتق و فتق امور منزل در نظر گرفته می‌ شود. این در حالی است که نفقه همسر صرفا برای خود همسر و برای انجام امور شخصی در نظر گرفته می‌ شود.

طبق رویه دادگاه‌ های آلمان در دعاوی مربوط به پرداخت نفقه همسر، حدود 5 تا 7 درصد درآمد زوج یا زوجه میبایست به دیگری که شاغل نمی‌ باشد، تعلق گیرد. در صورتی که درآمد زوج یا زوجه به نحوی باشد که تمامی درآمد صرف هزینه ‌های خانه گردد، در این صورت طرف دیگر محق به دریافت نفقه نمی‌ باشد.

  • کمک هزینه تحصیلی

در صورتی که زوج یا زوجه، پیش از ازدواج محصل بوده باشد، هر کدام از زوجین که شاغل بوده و درآمد کسب می‌کند، موظف به پرداخت هزینه‌ های تحصیل دیگری می‌ باشد.

  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به نیازهای ویژه
مشاوره حقوقی شرط تنصیف دارایی

در صورتی که یکی از زوجین نیازهای ویژه‌ ای از جمله؛ پرداخت هزینه‌ های درمانی داشته باشد، طرف دیگر که شاغل بوده و درآمد کسب می‌ نماید، موظف به پرداخت این هزینه‌ ها می‌ باشد. این نکته را باید در نظر داشت که هزینه‌ هایی از این دست نباید از مبالغ پرداختی تحت عنوان کمک هزینه خانوار یا نفقه کسر گردد.

در صورتی که هر یک زوجین که موظف به ادای این حمایت‌ های مالی هستند، از این کار امتناع ورزد، طرف دیگر میتواند دادخواست خود را به داگاه تقدیم نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ب) حمایت‌ های مالی در یک سال جدایی پیش از طلاق (Trennungsunterhalt)

طبق قوانین طلاق آلمان، در صورتی که زوجین حداقل یکسال جدا و دور از یکدیگر زندگی نمایند (اصطلاحا بدان «Trennungsjahr» یا «سال جدایی» می‌ گویند)، میتوانند درخواست طلاق نمایند. در این دوران، زوجین طبق قانون موظف به ادای حمایت ‌های مالی طبق شرایطی که در بالا توضیح داده شد، هستند؛ اما پرداخت این حمایت‌ های مالی خود به خود نبوده و منوط به درخواست هر یک از زوجین می‌ باشد.

در صورتی که هر دو زوجین مشغول به کار بوده و کسب درآمد نمایند، زوج یا زوجه که درآمد کمتری نسبت به دیگری داشته باشد، در قبال ما به تفاوت درآمد میتواند مدعی ادای حمایت مالی باشد. برای مثال: اگر زوج درآمد ماهیانه 2.300 یورو و زوجه درآمد ماهیانه 2.100 یورو داشته باشد، مبلغ معادل 3.7 درصد از ما به تفاوت یعنی معادل 85.71 یورو (از 200 یورو) به زوجه پرداخت می‌‌ گردد.

شکایت از خواننده پاپ

ج) حمایت ‌های مالی بعد از طلاق (Nachehelicher Ehegattenunterhalt)

بعد از طلاق بر اساس شرایطی خاصی ممکن است همچنان زوجین موظف به ادای حمایت‌ های مالی گردند. طبق قانون هیچ یک از طرفین بطور خودکار موظف به پرداخت هزینه‌ های مالی طرف دیگر نمی‌ باشند. اما در صورتی که هر یک از زوجین نیاز مالی داشته باشد، میتواند درخواست خود را در دادگاه طرح نماید. اگر چه رویه‌ دادگاه‌ های آلمان در سال‌ های اخیر، مبنی بر تاکید لزوم تامین هزینه‌ های زندگی بعد از طلاق از سوی خود زوجین می‌ باشد، در صورتی که بطور قطع وابستگی مالی زوج یا زوجه به دیگری به اثبات رسد، طرف دیگر موظف به پرداخت هزینه‌ های زندگی بعد از طلاق نیز خواهد بود.

د) جبران خسارت برای افزایش ارزش اموال عمومی

در صورتی که ارزش دارایی‌ های زوج یا زوجه در طول دوران ازدواج افزایش یابد، طرف دیگر میتواند درخواست خود را برای دریافت نیمی از ارزش افزایش‌ یافته‌ دارایی‌ ها را طرح نماید. این در صورتی است که دارایی‌ ها پیش از ازدواج کسب شده باشد و در طول دوران ازدواج بر ارزش آن و منافع حاصل از آن افزوده شده باشد. بنابراین منظور از اموال عمومی، اموال و دارایی‌ هایی می‌ باشد که پیش از ازدواج کسب شده باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی و حضور گروه وکلای مهر، ارائه‌ دهنده هرگونه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه طلاق و آثار آن از جمله پرداخت نفقه می‌ باشد. محمدرضا مهری متانکلائی با سابقه دیرینه و درخشان در زمینه امور خانواده از جمله؛ طلاق و آثار آن مانند: نفقه، بهترین وکیل و مشاور حقوقی شما در پرونده‌ های خانواده در ایران و آلمان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی و حقوقی با کارشناسان ما در تماس باشید.

موارد انحلال قرارداد

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

جهت دریافت مشاوره در خصوص پرداخت نفقه طبق حقوق خانواده‌ آلمان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *