مجازات کتک زدن همسر


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی مجازات کتک زدن همسر پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

مجازات کتک زدن همسر

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند: دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و غیره هستید جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

حسن رفتار و معاشرت زوجین به یکدیگر، تکلیفی است که در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره شده است و از نظر اخلاقی نیز بر آن صحه گذارده شده است. گاهی ممکن است هر کدام از زوجین بر اثر عصبانیت، اقدام به کتک زدن یکدیگر نمایند.

در مواردی هم دیده شده است هنگام دعوای زن و شوهر، یکی از طرفین با برداشتن چاقو یا اجسام برنده، اقدام به تهدید به قتل همسر نموده و یا گاهی به ضرب و جرح همسر با چاقو یا اجسام دیگر اقدام می‌ کنند. باید توجه داشت که هر کدام از زوجین، که به صورت عمدی اقدام به ضرب و جرح همسر نموده و با فحاشی و توهین و با کار بردن الفاظ نامناسب نسبت به همسر از حسن معاشرت خارج می شوند، علاوه بر ایجاد حق طلاق برای زن، میتواند موجب محکومیت کیفری به زندان و شلاق و پرداخت خسارت و دیه شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات کتک زدن همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مجوز قانونی تنبیه و کتک زدن زن

سوال: آیا کتک زدن زن در حد متعارف و برای تنبیه و تادیب وی مجازات کیفری در پی دارد؟ اگر بر اثر رفتار بد زن مجبور به کتک زدن وی شویم، باز هم از نظر قانونی باید دیه پرداخت کنیم یا تقصیر زن باعث تبرئه مرد می‌ شود؟

پاسخ: مجوز قانونی برای کتک زدن زن وجود ندارد. موضوع مورد سوال، در قانون مجازات اسلامی، صرفا درباره اطفال صغیر و مجانین مجاز شناخته شده است به شرطی که والدین و سرپرستان قانونی حد متعارف را رعایت کرده باشند، از مجازات قانونی و پرداخت دیه معاف هستند. اما درباره همین اطفال و مجانین، اگر وجهه کودک آزاری پیدا کند قابل تعقیب و تعیین مجازات می‌ باشد.

اما درباره زن هیچ مجوز قانونی برای تنبیه و کتک زدن وجود ندارد و در صورت ارتکاب ضرب و جرح همسر که واژه غلط ضرب و شتم همسر به کار برده می‌ شود، و در صورت شکایت وی، مجازات قانونی و پرداخت دیه را در پی خواهد داشت.

مجازات ضرب و جرح همسر با چاقو

سوال: اگر همسرم با چاقو به من حمله کند ولی فقط تهدید به قتل با چاقو کند و هیچ آسیبی وارد نکند، باز هم مجازات زندان و دیه دارد؟ به دلیل تهدید با چاقو میتوان تقاضای طلاق کرد؟

پاسخ: بر اساس قانون مجازات اسلامی، اگر کسی به صورت عمدی صدمه یا جراحتی به کسی وارد کند که موجب نقصی در اعضا یا شکستن عضوی شود یا منجر به اختلال مشاعر و زوال عقل کسی شود، میتوان درخواست قصاص نمود. اما اگر قصاص امکان پذیر نباشد یا شاکی از قصاص گذشت کرده باشد و عمل مجرم موجب تجری او شود یا اقدام مرتکب موجب اخلال در نظم عمومی‌ باشد، دادگاه کیفری میتواند او را به تخمل 2 تا 5 سال زندان محکوم کند. پرداخت دیه هم در صورت مطالبه شاکی لازم است.

اما اگر جراحت وارد شده با چاقو باشد ولی هیچ کدام از موارد نقص عضو یا شکستگی و زوال عقل و حواس را در پی نداشته باشد، مرتکب به حبس از 3 ماه تا یکسال محکوم می‌ شود.

تهدید به قتل با چاقو هم مجازات زندان دارد و در صورت اثبات و محکومیت مرد، زن میتواند با انتخاب مسکن جداگانه، یا اقامت در منزل پدری تا زمان صدور حکم طلاق نسبت به تمکین از زوج اقدامی ننماید.

تمامی موارد بالا از موارد سوء رفتار زوج یا زوجه است که هر کدام آثار حقوقی خود را دارد. برای زن حق درخواست طلاق از دادگاه خانواده ایجاد می‌ کند و در صورتی که مرتکب کتک زدن همسر و سوء رفتار، زوجه باشد، در صورت طلاق از دریافت نصف دارایی مرد محروم خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات کتک زدن همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

راه شکایت از شوهری که دست بزن دارد

سوال: برای شکایت از شوهرم که کتک می زند و دست بزن دارد، باید به پلیس 110 زنگ بزنم؟ ما همیشه در منزل تنها هستیم و شاهدی ندارم که شوهرم با کتک زدن من و بدرفتاری زندگی را مشکل کرده است.

پاسخ: گزارش به پلیس 110 فقط در جرائم مشهود امکان پذیر است. در دعواها و اختلافات خانوادگی، تماس با پلیس کمک چندانی نمی‌ کند مگر اینکه ضرب و جرح همسر در خیابان و در ملا عام انجام شده باشد. با طرح شکایت ضرب و جرح عمدی در دادسرای محل سکونت خود، به پزشکی قانونی معرفی می شوید و پس از تائید موضوع توسط پزشکی قانونی، میتوانید از شهادت همسایه ها کمک بگیرید و یا درخواست تحقیق نامحسوس محلی به مقام قضایی بدهید. موارد تحقیق محلی یا معرفی به روانپزشک، میتواند قرینه و اماره ای بر وقوع جرم توسط همسر باشد.

در اینگونه موارد میتوانید با دعوت از بزرگترها برای حل اختلاف، نسبت به مستند سازی اقدامات همسر در کتک زدن و دست بزن داشتن بهره بگیرید.

طلاق توافقی در صورت کتک زدن همسر

سوال: در صورتی که کتک زدن همسر در دادگاه کیفری اثبات و همسرم به زندان محکوم بشه میتونم از این حکم زندان برای درخواست طلاق توافقی استفاده کنم؟ در این صورت هم لازمه که کل مهریه رو ببخشم یا میتونم حق و حقوقی هم بگیرم؟ حضانت پسرم بعد از طلاق توافقی به من می رسه؟

پاسخ: با توجه به اینکه اگر حکم محکومیت همسرتون به تحمل حبس بابت کتک زدن شما صادر بشه میتونید از دادگاه خانواده درخواست صدور حکم طلاق بکنید، نیازی به درخواست طلاق توافقی نیست. اما اگه منظورتون اینه که در مقابل اعلام رضایت در پرونده کیفری همسرتون هم با طلاق توافقی موافقت کنه، به نظر می رسه راه حل خوبی‌ باشه.

برای صدور گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی، لازم نیست همه مهریه رو ببخشید. بلکه با بذل حتی یه سکه از مهریه هم میتونین گواهی عدم امکان سازش رو دریافت کنید.

حضانت فرزند پسر یا دختر تا 7 سالگی با مادر هست و اگر بتونین عدم صلاحیت پدر در حضانت رو ثابت کنید بعد از 7 سالگی هم میتونین حضانت فرزند رو داشته باشین.

میتونین حضانت فرزند رو در شرایط طلاق توافقی هم قرار بدین تا حکم دادگاه بر این اساس صادر بشه. مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات کتک زدن همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل شکایت از همسر

نمونه ای از سوالات مربوط به مجازات کتک زدن همسر که توسط محمدرضا مهری متانکلائی بهترین وکیل خانواده در تهران و مدیر موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، پاسخ داده شده است را ملاحظه فرمودین.

در صورت تمایل به اخذ مشاوره حقوقی خانواده درباره جرائمی همچون تهدید به قتل همسر، راه شکایت کیفری از شوهر، پرونده رابطه نامشروع شوهر، سلب حضانت فرزند، شرایط حضانت فرزند پسر و دختر و هرگونه سوال حقوقی درباره موضوعات خانواده با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

مهلت پرداخت دیه

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

4.8/5 - (74 امتیاز)

116 دیدگاه

  • سلام اگه شوهرم کتکم بزنه پزشک قانونی هم تایید کنه و شوهرم نفقه نده و عصبی باشه ایا دادگاه حکم طلاق منو‌صادر میکنه و دختر پنج ساله ام ب من میرسه ؟؟؟

  • اینجوری که باشه ما خانوما رو بکشن هم کاری از پیش نمیبریم، همسر من هرزمان مشکلی داره ناراحتیشو سرمن خالی میکنه، تا الانم اقدامی نکردم با اینکه آثارش مونده بود روی بدنم، الانم تکرار شده، متاسفانه خانواده ها هم اطلاعی از این قضیه ندارم، این دفعه میخوام پیگیری کنم چون واقعا تحمل دردو ندارم، هرچند مواقع عادی هم رفتار مناسبی ندارن و من نمیخوام ادامه بدم، در قدم اول باید چکار کنم

    • سلام ابتدا طرح شکایت ضرب و جرح عمدی مطرح میکنین و پزشکی قانونی اگر احراز کرد، گواهی صادر خواهد نمود
      برای اثبات ادعاتون باید شاهد و یا قرینه ای از ارتکاب جرم داشته باشید.

    • سلام من یه زن 26 ساله که یه پسر 4 ساله دارم همسرم معتاده و من کار نظافت هم میرم انجام میدم امروز بهش گفتم یکم اطرافت رو جمع کن شروع کرد منو به کتک زدن همه آثار کتک هم از قبل وهم از الان هست و الان هم مارو ترک کرده من چیکار کنم

      • سلام بهترین کار اینه که از طریق کلانتری نامه معرفی به پزشکی قانونی بگیرین و پرونده رو حتما در دادسرا تعقیب کنین تا سابقه ضرب و جرح ایشون بعدا قابل اثبات باشه.

  • من نه ماه نامزد کردم همسرم بارها اقدام به کتک زدن کرده بارها ضایعه ای ازش مونده ولی من اقدام نکردم. مجددا این کارو تکرارکرده.یک بار منو جلوی خانواده ش زده ویک بار هم منو جلوی مادرم زده که منجربه خونریزی بینی و وهمچنین گرفتگی شدید عضله گردن شده.بارها هم تو خیابان اقدام به این کارکرده.متأسفانه بارآخری که کتکم زد و ضایعه کبودی مونده بود منو درشهرستان حدود یک هفته نگه داشت بعدکه ضایعه رفت منو برگردوند.تا نتونم اقدامی کنم جدیدا هم زرنگ شده جوری میزنه تا کبودی نمونه بیشتراز ناحیه سرکتکم میزنه.من میتونم باتوجه به اینکه منوجلو مادرم وهمچنین خانواده خودش زده ازشاهداستفاده کنم؟جلو خانواده خودش چاقوهم کشیده وتهدیدکرده

    • سلام میتونین با طرح شکایت در دادسرای محل سکونت موارد رو با توجه به شهادت شهود به عنوان سوء رفتار زوج اثبات بفرمایید

  • سلام من باشوهرم مشکل دارم شوهرم مدام منوکتک میزنه بخودم وخونوادم فحشای ناموسی میده به هربهانه ای اذیت میکنه بمن تهمت ناسالم بودن میزنه وبمن میگه هرزه وخیابانی وروانی خسته شدم ومیخوام جدابشم لطفاراهنمایی کنیدچکاربایدبکنم

  • سلام من همسرم شکاک و روانی است من رو کتک می زند هر روز حرف زشت به من و خانوادهم می دهد
    امروز با چاقو تیز کن گردنم را خراشید و به شدت
    کتک میزند و قبل ازدواج به من نگفتن مریض
    است هر روز من و خانوادم تهدید به قتل می کند سابقه خودکشی دارد خارج از کشور هستم چون زن است من هیچ دفاعی ندارم اگه جواب کتک بدهم شکایت می
    کند یک راه بدید لطفا

  • سلام خسته نباشید شوهرم مدام منو کتک میزنه فحاشی به خودمو خانوادم میکنه چندفه تهدیدم کرده به اسید پاشی خانواده هامون در جریانن که خیلی دست بزن داره و الانم مدام وسایل خونه رو میشکنه بعد شروع میکنه به کتک زدن من میخام ازش شکایت کنم از چه راهی باید وارد شم؟

  • سلام من شوهرمو قبل ازازداواج دوستش نداشتم تهدیدم میکرده هر کاری کردم ولم نکردبخاطراقوامی ازدواج کردم همیشه ازم خیانت میکنه تاحرف میزنم وسایل خوردمیکنه بخاطرباخانمی بود بهش فهموندم که بافلانی هستی کتکم میزنه فهش زشت به خانوادم میده میگه برومهریتومیدم من بایدچکارکنم؟

  • سلام شوهرم من هر وقت از جایی دلش پره منو میزنه،موقع کتک زدن خون جلوی چشماشو میگیره از کتک خوردن خودم ناراحت نیستم،انقدر بد اعصبانی میشه که این بار موقع کتک زدن پسر دو سالمو بلند کرد میخواست بکوبه زمین خانوادش نزاشتن،موقع زدن پدر و مادرشم نمی تونن جداش کنن،پدر و مادر ندارم موقع جدا شدن برم پیششون از نظر مالی هم وضعم خوب نیست مستقل زندگی کنم از طرف دیگه میخوام پسرمم با خود ببرم؟چند بار منم بدون مانتو پرت کرده تو حیاطگفته گورتو گم کن تو رو خدا بگید باید چیکار کنم؟

      • سلام خسته نباشید
        خانم بنده سر هر مسئله جزئی با من دعوا مکنه و شروع به فحاشی و زدن من میکنه منم سعی میکنم از خونه بزنم بیرون ولی این اواخر شدیدتر شده که حتی من خواستم ازش شکایت کنم تا پزشک قانونی هم رفتم ولی نخواستم کار به پاسگاه و دادگاه برسه کوتاه اومدم پدر و مادرشم وضیعت میبین ولی هیچی بهش نمیگن، دیگه کارش به جایی رسیده که با چاقو و پرت کردن وسایل بهم حمله میکنه من چیکار باید بکنم؟ متشکرم اگه راهنمایی کنید؟

      • سلام شوهرم خیلی زود عصبانی میشه و همیشه منو کتک میزنه و حرفای زشت و رکیک میزنه و بهم میگه گورتو از خونم گم کن الان باز هم این اتفاق خواست و ازم خواست خونرو ترک کنم یه دختر ۲ساله دارم جلو اون روم دست بلند میکنه دیگه خسته شدم خواهش میکنم راهنماییم کنین.
        نمیخوام طلاق بگیرم چون پدر ندارم و بعد طلاق کسی حامیم نیست ولی میخوام قانونی یه کاری کنم که ادب بشه چیکار کنم؟

        • سلام بهترین راه طرح شکایت کیفری از ایشونه و اگر متنبه شدن میتونین درخواست صدور قرار ترک تعقیب از دادسرا بفرمایید

          • سلام
            من و خانم درگیری فیزیکی داشتیم هر دو به پزشکی قانونی معرفی شدیم
            حال آیا خانمم میتواند بدلیل عسر و حجر حق طلاق رو بگیرد .

          • سلام بستگی داره که حکم دادگاه چی باشه
            با یکبار پرونده ضرب و جرح عسر و حرج ثابت نمیشه

      • با سلام من خانمی ۲۶ ساله یه پسر ۴ ساله دارم شوهرم منو خیلی کتک میزنه این سری بر اثر کتک زیاد زیر چشمم پاره شد رفتم بیمارستان تشکیل پرونده دادم و دوسال قبل ازش تعهد گرفتم که گفته شده بود که من زنم و کتک میزنم فحش میدم تعصبی هستم میتونم در صورت این شرایط حضانت بچه رو بگیرم

  • سلام خسته نباشین من یک ساله ازدواج کردم تواین یک سال من۴بارکتک زده وموبایلمم ازمیگیره وخودش باهرکسی که دوست داره رابطه داره چن بارم بهش فهموندم که توبااون دختری ولی قسم الکی میخوره که نیستم بااین حال من دوسش دارم نمیخوام طلاق بگیرم میخوام به اشتباه خودش پی ببره بایدچیکارکنم ?

    • سلام تنها راه شکایت در دادسرای عمومی هست و میتونین بعد از طرح شکایت درخواست قرار ترک تعقیب کنید که هم شکایت پابرجا باشه و هم ایشون محکوم نشن

  • سلام شوهرم معتاده و تشنجی بارها منو کتک زده یه بار از خونه بیرونم کرد رفتم خونه بابام بعد رفت ازم شکایت عدم تمکین کرد منم ناخواسته برگشتم الانم کتکم زده داشت خفه ام میکرد دستشو گاز گرفتم اکثر موقها به بهانه شوخی حلقم رو فشار میده اگه جدا بشم میتونم مهریه مو ازش بگیرم؟

  • سلام خسته نباشین شوهرم یه مدت قرص ترامادول ومتادون مصرف میکردبعد یه مدت گفت دیگه مصرف نمیکنم ولی چند وقت یه بار تو وسایلش پیدامیکنم چند باری کتکم زده هربارم به قصدکشت خفم میکنه سه تا بچه دارم بچه کوچیکم شیرخواره نمیخوام زندگیم ازهم بپاشه ولی دیگه ازش میترسم برای تنبیه اش چیکارباید بکنم.

    • سلام بهترین راه طرح شکایت کیفری از ایشونه و اگر متنبه شدن میتونین درخواست صدور قرار ترک تعقیب از دادسرا بفرمایید

  • سلام من خیلی مشکل دارم شوهرم سر بهونه های الکی با کمربند ب جونم میوفته ومدام میزنه توی عقدهم کتگ میزد ولی خیلی کم اما از وقتی ک منو اورد سر خونه وزندگی ن میزاره من خونوادمو ببینم ن گذاشته اونا بیان خودشم با خونوادش داره زندگی میکنه تا حالا منو چند دفعه جلوی خوموادش زده اما متاسفانه مشکلی ک دارم و نمیتونم ازش جدا شم بخاطر پسرمه ک تازه یک ماهشه تروخدا بگین چیکار کنم اگ شکایت کنم ک دست بزن داره و فحاشی میکنه حضانت بچه مال من میشه تروخدا بگین اخه من هنو سنی ندارم من فقط 19سالمه م خیلی وابسته ب پسرمم

    • سلام بله اگه سوء رفتار همسرتون ثابت بشه میتونین طلاق بگیرین و در هر صورت حضانت پسرتون تا هفت سالگی با شما خواهد بود.
      برای بعد از 7 سالگی هم دادگاه تصمیم گیری خواهد کرد

  • سلام من متوجه شدم خانمم رابطه نا مشروعی داره منتهی در حین درگیری من زدم دماغ خانمم شکست البته اول خانمم دست منو گاز گرفت بعد از این که خواستم دستمو ول کنم این اتفاق افتاد واقعا به هیچ عنوان نمیخواستم بزنم تو دماغش حالا ایا ایشون میتونه ادعای دیه کنه

  • سلام من همسرم دست بزن داره و سری آخر داشت خفم میکرد هر چند وقت یک بار کتک میزنه یه بارم رفتم پزشکی قانونی و شکایت کردم و نامه پزشک قانونی رو دادم دست برادرم می خواستم ببینم اون نامه پزشک قانونی تا کی اعتبار داره و اینکه هر وقت که منو بزنه میتونم بدون اینکه شاهدی داشته باشم به پزشکی قانونی مراجعه کنم وقتایی هم که نتونستم به پزشک قانونی برم عکس از کبودیا گرفتم آیا این عکسها مدرک میشن یا اعتباری نداره؟

    • سلام پاسخ پزشکی قانونی باید به دادسرا ارائه بشه تا حکم صادر بشه
      صرفا دریافت نامه پزشکی قانونی نمیتونه مستند ضرب و جرح عمدی همسر باشه
      برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.
      راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری
      021-88663925
      021-88663926
      021-88663927
      شماره های همراه
      09120067661
      09120067662
      09120067663
      09120067664
      09120067665
      تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.
      09120067669
      دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

  • سلام
    ۶ ساله که با شخصی ازدواج کردم تو نامزدی منو جلوی خانوادش زد فکر کردم درست میشه و به خانوادم نگفتم تا اینکه بعد از عروسی تازه عروس که شدم خانوادش هر روز میومدن خونه ی ما و ۱ماه ۱ ماه میمونکن و کمکی نمیکردن منم چون دانشجو بودم از دانشگاه خسته میومدم میدیدم منتظرن تا ناهار بذارم دیگ۶ه یه روز گففتم بذار زنگ بزنم بگم دارم میرم تهران پیش پدرم تلفنی گفت که برو اما بعد از ۲ساعت که تازه رسبدم تهران م زنگ زد گفت فلانجا وتییا کارت دارم منم وایسادم اومد تا منو دید محکم زد توصورتم دوباره دستمو کشید یدونه‌دیگه محکم زد تو صورتم گفت همینجوری میزنم تا برسیم خونه ی بابات تو تاکسی سوار شدیم دوباره پیاده شدنی منو زد تا آخر رسیدیم در خونه ی بابام منو محکم کوبید تو درب آهنی
    بابام اومد و اطلاعی نداشت من دارم میام و اول نشست با گریه ی من کمی گریه کرد و بعد با هم حرف زدن و به بابام قول داد دیگه منو نزنه من از بیخیالی بابام ناراحت بودم چون صورتم خیلی میسوخت و سر درد داشتم با اون حال دوباره برگشتیم خونه و خانوادش از مهمونی اومدن برای خواب یعنی اصلا نفهمیدن من بدبخت چی کشیدم. کتک هاشو ادامه میداد هر بار از چیزی ناراحت میشد یا حرفی میزدم منو میبست به کتک منم چون بابام اونطوری رفتار کرد دیگه بهش نگفتم حتی بعد از تولد بچه ی اولم هنوز به روز ۱۰ نرسیده منو کتک زد جلوی خانوادش اونم سر چیزی که من ازش تو گوشش شکایت کردم نخواستم کسی بفهمه ولی اون جلوی خواهراش و مادرش منو بقصد زد که اونا بفهمن . بازم گذشت .من موندم و کلی درد بدن. دوباره منو میزد تا سال ۹۵ رفتیم قم من تو گوشیش متوجه یه موضوعی شدم و ازش خواستم برام توضیح بده اینکارا و هرزگی چشمش برای چیه باز منو برد یه جای خلوت حرم انقد زد تا یکی از خدام اومد جلو و گفت برای چی میزنی و..‌‌…تا بردنمون کلانتری من از شدت کتک تمام سرم باد کرده بود و دهنم پر زخم و باد کرده قیافم کلا عوض شده بود کلانتری بعد از نیم ساعت جرو بحث با شوهرم بهم‌ گفتن که اگه شکایت داری بنویس منم از خجالت فقط میخواستم آب شم برم تو زمین تا اینکه رئیس کلانتری حرم بهم گفت این گزارش رو نگه میدارم هر وقت دوباره دست بلند کرد بیا اینجا ازم بگیر‌…رفتیم خونه . من موندم و کتک. درست دوهفته بعد از گوشیش فهمیدم با یه خانوم ارتباط داره انکار نکرد و گفت اشتباه کرده …گفتم عوضی من تو قم به دلم افتاده بود ولی منو بحد مرگ زدی خلاصه خواهر برادرشو پدر مادرم اومدن و کلی سر کوفتش کردن و بازم رفتن من دیگه از شدت افسردگی تا یه هفته چراغ رو هم روشن نمیکردم و هر وقت از اون زن میپرسیدم منو بقصد کشت میزد…الان ۲ تا بچه دارم و ۲۴ سالمه ولی یاد کتکهاش جنونم میده بهش اعتراض کردم از فحاشی و کتک هاش بازم زد. بنظرتون چیکار کنم

  • من دائما از شوهرم کتک میخورم ب خاطر بهونه‌های واهی ک میگیره منو میزنه چندین بار بدنم کبود شده اما کاری نکردم تا اینک شب گذشته درحالی ک روزه بودم و هنوز افطار نکرده بودم باز دوباره منو زد و حرفهایی زد ک منو تحریک کنه از خودم دفاع کنم منم باهاش گلاویز شدم و اون جاهایی ک ب نفعش بود را ازم فیلم گرفت آیا قانون حق ب ایشون میده باتوجه ب فیلمی ک از من داره یا زخمهایی ک روی بدنمه و همسایه‌ای ک شاهده کمربنده دستش بوده؟؟؟

    • اصل درگیری که با فیلم قابل اثبات نیست ولی میتونین بعد از شکایت از طریق دادسرا به پزشکی قانونی برید و گواهی دریافت کنید
      بررسی موضوع به عهده قاضیست

    • متاسفانه در اکثر موارد فقط ضرب و جرح از سوی شوهر مطرح میشود. چرا در نوشتن مقاله انصاف را رعایت نمیکنین و نمینویسین ضرب و جرح همسر (چه از طرف مرد و چه از طرف زن). خانم بنده بارها ضربات متعدد به سر و صورت بنده زده و بنده در مواردی موفق به فیلم برداری شده ام. آیا میتوانم با استناد به فیلم ضبط شده از ایشان شکایت کنم؟

  • همسر من جدیدن حرفهای مسخره ی میزنه مث اینکه من جونی نکردم و قصد دارم دوس دختر بگیرم و حرفهای خیلی ناراحت کننده و خورد کننده آدم بی سوادی نیست خیر سرش دکترا داره
    قبلا تو دعوا چند بار سیلی زده و بعضی وقتا کبود شدم من حامله هستم دیشب سر یه موضوع خیلی مسخره منو زد و چند جام کبود شد ولی جوری زد تو گوشم که اصلا نتونستم به اون طرف سرم بخوابم از درد متاسفانه نمیخوام خانوادم با خبر بشن الان نمی‌دونم چیکار کنم

  • سلام من مردی هستم 17 ساله ازدواج کردم خانومم رو خیلی دوست دارم جونمه زندگیمه که بخاطر خرجی خانواده مجبورم دوشیفت و سه شیفت کار کنم 24 ساعته 4 الی 5 ساعت می خوابم خونه که میام زنم چشم و گوشش را می بندد ودهنش را باز می کند و به من می گوید تو آدم نیستی خوشی ندیدم و…از کوره در رفتم چند ضربه به شونش زدم شونه اش سیاه و کبود و خراشید سیلی هم به گوشش یواش زدم دست خودم نبود عمدی نبود خودش منا حیوان قلمدادکرد حالا متارکه کرده پزشک قانونی و شکایت کرده تکلیف من چیه؟؟ باتشکر و قدردانی فراوان

  • سلام. وقتتون بخیر
    دامادم من و دخترم رو کتک زده. تنها شاهد من برای کتک خوردنم دخترمه البته روی بدنم هم اثر کبودی مونده و گواهی پزشکی قانونی گرفتم. خواهر و شوهرخواهرم شاهد کتک خوردن دخترم بودن اما اثری روی بدن دخترم نمونده.
    سوالم اینه که چطور میتونیم عصبی بودن و دست بزن داشتن دامادم رو توی دادگاه ثابت کنیم و تقاضای طلاق بدیم؟

  • سلام
    وقت بخیر
    7ساله عقدکردیم.و5سال ازدواج
    دوتادختردارم3ساله وچندماهه
    به خاطر فحاشی و ضرب وشتم پرتاب اشیاء
    عصبانیت آنی نزدیک به جنون میخوام تقاضای طلاق غیابی بدم والبته حضانت بچه هام میخوام.من چطوری ثابت کنم شوهرم من میزنه؟وجنون انی چطوری ثابت کنم؟البته میخوام نصف مهرببخشم تابچه هام داشته باشم

    • سلام از طریق درخواست معرفی به پزشکی قانونی میتونین در صورت داشتن جنون اثبات بفرمایید.
      اما اگر ضرب و جرح و درگیری در منزل اتفاق افتاده شهادت همسایه ها مبنی بر سوء رفتار و دعوا و درگیری میتونه کمکتون کنه

  • نامزدم من رو سر هر چیز ی کتک میزنه فحاشی و تهدید هم میکنه میخوام از دستش فرار کنم ولی میترسم منو پیدا کنه بدتر تلافی کنه چکار بایر بکنم؟

  • سلام
    آیا می توان از سورفتار و کتک زدن همسرم و نیز فحاشی های متعدد بهم فیلم و عکس و صدا تهیه کنم و در کنار دیگر آثار ضرب و جرح نظیر کبودی و زخم و …به دادگاه نشون بدم؟
    این حق رو دارم مدرک به صورت فیلم و صدا تهیه کنم از رفتارهای بدش؟

        • سلام و عرض احترام

          مجازات ایراد ضرب عمدی منجر به کبودی دیه است، لذا به دلیل عدم پیش بینی جنبه عمومی جرم، نمی توان مرتکب را به حبس تعزیری محکوم کرد. 2- ضرب وجرح عمدی ساده، فاقد جنبه عمومی است.

          🔹شماره دادنامه قطعی :
          9309970221401159
          🔹تاریخ دادنامه قطعی :
          1393/08/27

          ✅رأی دادگاه بدوی

          حسب کیفرخواست دادسرای عمومی ناحیه چهار تهران آقای م. متهم است به ایراد ضرب وجرح عمدی نسبت به خانم ز.، دادگاه با عنایت به شکایت شاکی خصوصی، نظریه پزشکی قانونی و دفاعیات بلا وجه متهم بزه منتسب را محرز و مسلم می داند، لذا مستنداً به مواد 292 و 714 و 559 و 386 و 447 قانون مجازات اسلامی به تحمل نودویک روز حبس تعزیری و پرداخت چهار و نیم هزارم دیه کامله یک نفر انسان بابت کبودی فک تحتانی و قفسه سینه در حق مجنی علیها خانم ز. ظرف مهلت یک سال از تاریخ وقوع جنایت محکوم می گردد. رأی صادرشده حضوری محسوب و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
          🔹رئیس شعبه 1081 دادگاه عمومی جزایی تهران ـ طالبی
           
          ✅رأی دادگاه تجدیدنظر استان

          در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای م. نسبت به دادنامه شماره 472 مورخ 12/05/93 صادرشده از شعبه 1081 دادگاه جزایی تهران که به موجب آن به اتهام ایراد ضرب وجرح عمدی موضوع شکایت خانم ز.، به پرداخت دیه صدمات در حق شاکیه و از حیث جنبه عمومی بزه نیز به تحمل نودویک روز حبس تعزیری محکوم گردیده است؛ با توجه به محتویات پرونده و با لحاظ تصمیم مورخ 23/07/93 این مرجع صورت جلسه مورخ 03/08/93 دادگاه بدوی (برگ 42 پرونده)، نظر به این که در قانون مجازات اسلامی 1392 مجازات تعزیری بابت اتهام مذکور با لحاظ نوع صدمه وارده به شاکیه که در دادنامه صدمات به صورت کبودی فک تحتانی و قفسه سینه آمده (جنبه عمومی بزه) پیش بینی نشده است دادگاه در این بخش به جهت فقد عنصر قانونی، دادنامه معترض عنه را مغایر با قانون تشخیص داده و با پذیرش تجدیدنظرخواهی، مستنداً به شق یک بند ب ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری دادنامه تجدیدنظرخواسته را در این قسمت نقض و بنا به مراتب و استناد به ماده 177 همان قانون حکم بر برائت تجدیدنظرخواه موصوف از اتهام انتسابی (جنبه عمومی بزه ایراد ضرب وجرح عمدی) صادر می نماید. پیرامون تجدیدنظرخواهی از دادنامه در بخش محکومیت به پرداخت دیه، نظر به این که دیه معینه در دادنامه کمتر از خمس دیه کامل مرد می باشد که در این صورت مطابق بند د ماده 232 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری دادنامه در این قسمت قطعی و غیرقابل تجدیدنظرخواهی است، دادگاه به جهت مرقوم قرار رد تجدیدنظرخواهی صادر می نماید. رأی دادگاه قطعی است.
          🔹رئیس شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه /نیک نژاد ـ تیموری

          موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

  • سلام من یه خواهر بزرگتر دارم ک هنوز یکسال نشده ک عروسی کرده ولی سه سال و نیم نامزد بودن تا اینکه نامزدش دست روش بلند کرد هربار ک کیبر خونه مادرش اونجا میزد خواهرمو ولی خواهرم به ما چیزی نمیگف ک ناراحت نشیم و تهدیدش میکرد خواهرمن خیلی ساکت و ساده س و باور میکرد و میترسید ک طلاق بده اونو ولی بعد عروسی هم باز میزدش تا اینکه دوسه بار به خانوادم گفت ک میزنه و ما طرفداری کردیم ازش دعوا اینا بعد حدود 15روز موند خونمون ولی بعدش شوهرش اومد و قول داد ک نزنه و خواهر ساده من بازهم گولشو خورد و رفتن ولی بازهم میزنه اون روز بهم گفت و گریه میکرد من بهش گفتم اگه بزنه بهم تک زنگ بزنه با بابام بریم خونشون و پلیس ببریم باخودمون چطوری میتونیم اثبات کنیم میشه راهنمایی کنید ممنون

    • سلام موارد ایراد ضرب و جرح عمدی با شهادت شهود و نامه پزشک قانونی قابل اثبات است.
      لازمه که بعد از شکایت ضرب و جرح نسبت به همسر ایشون با اثبات موضوع به محکمه مراجعه بفرمایید

  • سلام من یه دختر ۸ ماهه دارم خانمم خیلی عصبیه همش داد میزنه آخرش کتکم میزنه همسایه هارو میریزه تو خونه به این خاطر چند بارو خونه عوض کردیم آیا راهی داره برا طلاق؟؟یا باید مهریه ش رو بدم ؟؟ ضمنا از پزشک قانونی هم کاغذ دارم

    • سلام در صورت تمایل به طلاق مهریه ایشون رو هم باید رداخت بفرمایید
      درباره ضرب و جرح و کتک کاری میتونین شکایت مستقل مطرح کنید

  • سلام وقت بخیر اگه زوجه به علت نزاع شکایت خود را رضایت گذاشته در پاسگاه به خاطر دو فرزند با داشتن سابقه و دو پزشک قانونی و شاهد ولی دوباره نزاع انجام شده و پزشک قانونی و شاهد گذاشته ولی سابقه رضایت را به پرونده اضافه میشود؟

    • سلام سابقه شکایت قبلی که اعلام گذشت شده به شکایت جدید منتقل نمیشه ولی میتونه از جمله قرائن برای اثبات ضرب و جرح عمدی توسط همسر باشه

  • سلام .شوهرم دست بزن داره 15 سال ازدواج کردم هرماه هرهفته منوکتک زده وی بارهم چاقوروگذاشت زیرگلوم تهدیدم کردکه ب پدرم فش بدم.آخریم بارم ک منوزدباشیلنگ افتادب جونم کلامنوکبود کردوزدپرده گوش سمت راستم پاره کرد بعدزنگ زدم داداشم اومدمنوبردپژشکی قانونی همه چیزم تکمیل کردم دوتام بچه دارم آیاشکایت کنم میتونم کاری کنم الان ازخونه رفتم بیرون ازترس جونم خودش میگه من جنون دارم روانیم ازترس جونم ازخون رفتم بیرون میتونم کاری کنم یه موقع عدم تمکین بزنه چی میشه? ممنون میشم کمکم کنید

    • سلام میتونین بابت ضرب و جرح عمدی ازشون شکایت کنید
      اگه اثبات کنید که تو منزل مشترک تامین جانی ندارین الزام به تمکین صادر نخواهد شد

  • بعد از ضرب و جرح عمدی همسرم و اسیب دیدن زانو،پرونده پزشک قانونی تشکیل و منتظر رای دادگاه هستم.در سامانه سنا آمده که بعد از ثبت اظهارات متهم پرونده به وکیل داده شده.این یعنی ایشان وکیل گرفته؟اگر پزشک قانونی صدمات را تایید و همسایه ها صدای دادو بیداد همسرم را تایید کرده باشند.ایا ایشان میتواند با گرفتن وکیل منکر همه چیز شود و پرونده مختومه گردد؟

  • اگر زن فحاشی کند و مرد بعد از کلی گذشت و صبرش لبریز شود خیلی سخت بزند و فحاشی و ثابت کند و زن از پزشکی قانونی مدرک بیاورد
    جرم دارد یا ن و زن میتواند طلاق بگیرد

  • سلام ۸ساله ازدواج کردم وحاصلش دوتا فرزند دختر هست.همسرم خیلی عصبی هست اصلا تو خونه حرف نمیزنه همش سرش تو گوشی تامیاد دوکلام حرف بزنم سریع پای خانواده رو پیش میکشه وبی احترامی میکنه از عقدمون به اینطرف من هربار گذشتش کردمگفتم درست میشه اما بدتر شد تیک عصبی داشتن والان تیک های عصبی دیگه ای هم اضافه شده همین دست بزن هم داره دیشب زده و جای کتکش کبود شده پیامم داده اگه تکلیفتو معلوم نکنی بیشرفی حالا من موندم خانوادمم هیچ کمکی نمیکنن میگن بچه داری میخوام شکایت کنم اما نمیدونم چطوری وکجا؟

  • سلام من همسر دوم پسر عموم شدم بدون هیچ شناخت قبلی ازش چون سالهاندیده بودمش
    بعد از سه سال زندگی شروع کرده بهدکتک زدن داشت خفم میکرد روانی و جنون هم بهش دست میده تمام وسیله های خونه رو شکست
    سه سال پیش جنون گرفت براثر مشروب چاقو زد یکی و ودیه دادن و بخشیده شد
    میتونم ازش طلاق بگیرم میتونم از پرونده پزشگیش که رفتارهایی با همسر اولش و این پرونده داشته بدون دردسر جدا بشم ؟؟؟

  • سلام
    همسرم در یک مشاجره ;که متاسفانه با ناسزا (از هر دو طرف) همراه بود، وقتی من خواب بودم، یک بسته قرص برداشت و آنها را خورد و گفت می خواهم بمیرم. بعد از خوردن قرص ها من بسیار عصبانی شدم و دستش را پیچاندم تا به خاطر فشاری که به دستش میاد، مجبور شود قرص ها را از دهانش بیرون بریزد، که متاسفانه در کش و قوص دستش شکست. من سریعا به بهترین و مجهزترین بیمارستان بردمش و درمان را شروع کردم. اما هنوز ناراحتی آن از ذهنم بین نمیره. با توجه به این اتفاق، کار من عمدی محسوب میشه؟ چکار می تونم برای نجات زندگی مون انجام بدم؟

      • خوردن قرص 0گاه و بیگاه) سر موضوعات پیش و پا افتاده که دلیل شکسته شدن دست بود، نمیتواند موجب محکومیت ایشان باشد؟ (قرص هایی که در دهانش به زور دراومده رو نگه داشته ام) این موضوع (خوردن قرص) قبلا هم تکرار شده بود. بار قبل درب حمام را پشت سرش بست و منو تهدید کرد با خواهش تمنا ختم به خیر شد. قول داد دیگر تکرار نکد چون تکرار کرد کار به خشونت گرایید.

  • ادمین محترم. لطفا کامنت بنده رو (دو کامنت انتهایی صفحه که با نام حمید ثبت شده) پاک کنید. خانواده های ما از این موضوع خبر ندارند و بنده می ترسم که برای زندگی ما مشکل ایجاد گردد. قبلا از لطف شما سپاسگذارم.

  • باسلام شوهر خواهر من خواهر منو کتک زده و می‌خواسته باروسری اورا خفه کنه که خواهر من از دستش فرار کرده چطور ازش شکایت کنم وثابت کنم که او همچین کاری کرده

    • سلام اگه شاه داشته باشین و پزشکی قانونی کتک خوردن ایشون رو تایید کنه میتونین شکایت کیفری کنید و موارد را اثبات بفرمایید

  • سلام و وقت بخیر
    من از همسرم کتک میخورم هر از گاهی
    این بار آخر آنقدر گلوم فشار داده که هم کبود شده هم خراشیده
    میخوام فعلا فقط مدرک جمع کنم،
    باید برم پزشک قانونی نامه بگیرم؟ همسرم خبر دار نمیشه؟

    • سلام بله میتونین از طریق کلانتری و یا دادسرا نامه پزشکی قانونی بگیرین
      در این مرحله همسرتو با خبر نخواهند شد
      ولی اگه موضوع رو ادامه بدین و ایشون احضار بشن متوجه موضوع خواهند شد

  • سلام وقتی تو خونه ویلایی زد و خورد و فحاشی اتفاق میافته و هممسایه ای به هیچ عنوان صدایی نمیشنوه آیا فقط جراحت ها کافیست؟یا حالا باید اثبات کرد که خوده این آقا زده چون همسر من از دسته ادم هاییه ک میگه نه خودش خودش و زده

    • سلام نحوه ورود ضربه رو پزشکی قانونی تشخیص میده که خودزنی هست و یا بر اثر درگیری
      اگر قرائن دیگه ای باشه میتونین ثابت کنید که زد و خوردی انجام شده
      مثل سابقه دعوا و بگو مگو

  • سلام و خسته نباشید. خیلی متاسفم که میشنوم این همه مشکلات از دوستانو.دربرابر مشکل دوستان مشکل من تقریبا کوچیکه.شوهرم به اون صورت دست بزن نداره.ولی خیلی زود عصبانی میشه وقتی به دیگران عصبانی میشه فحش ناموس میده.ولی به من ناموسی فحش نمیده.فحشای دیگه.سر چیز الکی.مثلا امروز سر اینکه من به طناب سگ دست زدم و دستم رو فقط با آب شستم باهام دعوا کرد و کار به ضرب و شتم رسید.الانم دستم خیلی درد میکنه.البته بعد ازینکه بهم حمله کرد پشیمان شد و رفت عقب و من زدمش.ولی خب اون بلایی سرش نیومد و دست من درد میکنه.الته سی ثانیه بعد اومد گفت ببخشید زدمت.ولی زیر بار نمیره که به اشتباهش فک کنه.که مثلا مجازات دست شستن فقط با آب داد و بیداد و فحش و کتک نیست.آخرین دعوامون تقریبا دو ماه پیش بود.در کل باهم خوبیم.ولی من تحمل نمیکنم که کسی منو بزنه یا بهم فحش بده.صداشم ضبظ کردم موقع دعوا.توشم مشخصه که بهم حمله میکنه.هنوز بچه ندارم.اگه قرار بود تا ابد خودم باشم میگفتم عب نداره مث دوتا بچه که گاهی دعوا میکنن ماهم دعوا میکنیم.ولی بالاخره بچه دار میشیم.نمیخوام اینطور بشه.چون فحش هیچ وقت توی خانواده من نبوده.مادرم قسم میخوره که پدرم تا حالا کوچیک ترین فحش مثلا بی شعور یا بی ادب نگفته بهش.بچه چه گناهی داره که توی خانواده ای به دنیا بیادکه پدر و مادرش مشکل دارن.دستم کبود نشده ولی ورم کرده.در این حد اگر بخوام جدا شم پزشک قانونی میتونه کمکم کنه؟ یا اصلا به نظر شما جدایی درسته؟چون قبول نمیکنه پیش مشاور بیاد.میگه من عصبی ام همینه که هست.

    • سلام اگه سوء رفتار اثبات بشه میتونه برای پرونده طلاق کمک کنه ولی پاسخ بقیه سوالات رو باید از مشاوره حقوقی خانواده بگیرید.

  • سلام
    پدر من بار ها شده مادر منو کتک زده و من بخاطر پدر بودنش دست روش بلند نکردم ففط سرش داد کشیدم
    من می خوام پیگیری کنم چه کاری به نظر شما انجام بدم؟

  • سلام وقتتون بخیر شوهر من به شدت اهل مشروب و قلیون هست پیشه مشاور هم رفتم میگن اعتیاد داره اما خودش میگه هر موقع اراده کنه میتونه دیگه لب نزنه، یه دختر سه ساله دارم، شبایی که نمیخوره اینقدر بداخلاق وحشتناک مبشه که به همه چیز گیر میده و الکی دعوا راه میندازه امشبم نخورده بود سر این که گفتم با بچه بازی کن یکم منو به قصد کش زده البته بگم که متاسفانه یا خوشبختانه سه ماه باردارم، به شدت به سرم ضربه زد جوری که چشمام جرقه میزد با هر ضربش دکترمم بهم گفت استراحت مطلق بخاطر شرایط بارداری که جفتم پایینه، نمبخوام خانوادم مطلع بشن، دخترمو میخوام وگرنه تا الان هزار بار تقاضا طلاق کرده بودم، چیکار کنم نمیخوام کوتاه بیام به هیچ وجه بیشتر بخاطر دخترم

    • سلام متاسفیم از این موضوع ولی تنها راه شکایت از ایشون و ارجاع به پزشکی قانونی برای ضرب و جرح هست.
      اگه همسایه ها هم صدای دعواهاتون رو میشنون بهتره یه استشهادیه ازشون بگیرین

  • سلام چهارماهه ازدواج کردم و شوهرم همش میگه مهرتو ببخش و برو با کسیه ولی من نمیتونم ثابت کنم الان منو زده ازش شکایت کردم و پروندم دستمه ولی پزشک قانونی نرفتم توی بیمارستان تشکیل پرونده دادم الان میگه من نزدمت قسم میخوره چنبار دیگم منو زده ولی الان من شکایت کردم و میگه نزده منو میخام حداقل نصف مهرمو بگیرم خاهش میکنم راهنماییم کنید

    • سلام مهریه ربطی به پروندهع ضرب و جرح نداره
      شما میتونین مهریه رو اجرا بزارین و اگه اموالی دارن ازشون وصول کنید

      • سلام
        ببحشید وقتتونو میگیرخانم بنده بسیار عصبی و روانیه چند باری دکتر بردمش و گاهی اوقات که اعصبانی میشه شروع میکنه به کتک زدن و شکستن وسایل من چون دوستش دارم سعی میکنم ارومش کنم و مقاومت میکنم الان بعد دو سال حس میکنم فایده نداره اینبار که عصبی شد خواست کتک بزنه قصد دارم کتکش بزنم و عقده این دو سال و روسرش خالی کنم نمیدونم کارم درسته یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

        • سلام روزتون بخیر
          متاسفم از بابت
          اگه میفرمایید به واسطه عصبی بودن دست به این اقدامات میزنه تلافی کردن شما چه معنی داره؟
          شما در صورتی که نمیتونین رفتار ایشون رو اصلاح کنید میتونین از راه قانونی اقدام کنید.
          در هر صورت بهترین راه اقدام از طربق قانون هست

  • سلام
    قانون همش به نفع زنهاست.
    پدرم مریض بود سرطان داشت .و از بهمن تا خرداد درگیر بیمارستانش بودم. شب ها بیمارستان می خوابیدم و روزها دنبال دارو و کار خودم . بعد از ظهر خونه پیش خانم و بچه هام .
    چیزی نمیخورد . یه روز آمدم خانه ، خانمم هر چی می تونست به بابا توهین کرد . یک سیلی زدم .
    فرداش رفت شکایت کرد . کیفری، مهریه ، نفقه و توقیف اموال وخودرو و ….
    پدرم 17 تیر فوت شد . شکایت سهم الارث منزل پدری .
    درگیر مراسم ختم و کفن بابام بودم و شکایت خانم.
    قاضی کیفری گفت چرا زدی ؟ گفتم به بابام فحش داد . محکوم شدم .
    فقط به خاطر احترام به پدرم و نگهداریش
    قانون به نفع خانم هاست . سهم الارث باید جزو مستثنیات باشه .

  • سلام..اگه همسرم من رو یکی دوبار کتک زده باشه و دفعه آخر هیچ ردی نمونه از کتکاش و من شکایت کنم چه مجازاتی میشه؟آیا اصلا مجازات میشه توسط قانون؟

  • سلام من 5 ماهه عروسی کردم شوهرم دست بزن داره و فحش های رکیک به من میده مشروب میخوره و منو میزنه فیلم مشروب خوردنشو دارم صدای ضبط شده فحش دادنشو دارم موقع کتک زدن میخام ازش فیلم بگیرم گوشی رو ازم میگیره نمیذاره شاهد ندارم ولی بدنم کبود شده پوست لبم پاره شده عایا میتونم بدون شاهد ازش شکایت کنم؟؟؟؟

    • سلام و عرض احترام
      میتونین از ایشون شکایت کنید و با توجه به اینکه دادسرا شما رو به پزشکی قانونی معرفی خواهد کرد در صورت احراز ضرب و جرح توسط همسر، ایشون تعقیب و محاکمه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *