رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی

اختلافات مابین زن و شوهر بر اساس قانون قدیم حمایت خانواده، توسط دادگاه خانواده به داوری ارجاع می شد. هر یک از زوجین در صورت مراجعه به دادگاه خانواده حتی در طلاق توافقی، موظف به معرفی داوری از نزدیکان خود به دادگاه بود. اما به تغییر قانون حمایت از خانواده این امر، تغییر یافت و شرط داوری جای خود را به شرط مراجعه طرفین به مشاور خانواده مورد تائید قوه قضاییه داد. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی گروه وکلای خانواده مهر، تخصصی ترین وکلای خانواده در ایران از ارائه اطلاعات نادرست توسط بعضی از سایت های حقوقی درباره رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی گله مند بودند و خواستار تنظیم مطلبی با این عنوان توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان شدند. دپارتمان تخصصی حقوق خانواده گروه وکلای مهر به بررسی رویه دادگاه های ایران در رسیدگی به درخواست طلاق توافقی پرداخته است و نتیجه آن جهت مطالعه عزیزان در وب سایت رسمی گروه وکلای مهر منتشر خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رویه معمول رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی طبق قانون

  • تقدیم دادخواست طلاق توافقی توسط زوجین یا وکلای آن ها: در این مرحله، زوجین در تهران و مراکز استان ها که تا تاریخ تحریر این نوشتار، دفاتر خدمات قضایی تاسیس کرده اند، مراجعه نموده و پس از ثبت نام در سامانه ثنا، شخصا، یا توسط وکیل پایه یک دادگستری اقدام به تقدیم دادخواست طلاق توافقی می نمایند.
  • ارسال پرونده توسط دفتر خدمات قضایی به دادگاه: پس از این مرحله دادخواست طلاق توافقی به صورت الکترونیک به دادگاه خانواده مربوطه ارسال می‌ شود و به دستور رئیس دادگاه پس از ثبت وقت حضور تعیین می‌ شود. در شهرهایی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دائر نشده، دفاتر دادگاه این امر را انجام خواهند داد.
  • معرفی نامه جهت شرکت زوجین در جلسه مشاوره خانواده: مرحله بعدی ارجاع زوجین به مراکز مشاوره خانواده مورد تائید قوه قضاییه است که با معرفی نامه و کارت شناسایی جهت مشاوره معرفی می شوند. برای زوجین مقیم خارج از کشور، این مرحله قابل انجام توسط وکیل پایه یک دادگستری نیز می‌ باشد.
  • معرفی نامه به آزمایشگاه جهت اطمینان از عدم بارداری زوجه: پس از وصول پاسخ مراکز مشاوره و اصرار زوجین به جدایی، زوجه جهت اطمینان از بارداری یا عدم بارداری به آزمایشگاه معرفی می‌ شود مگر اینکه زوجه بنا به اقرار خود یائسه باشد.
  • بررسی توافقات زوجین و صدور گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه خانواده: مرحله بعدی تشکیل جلسه دادگاه و همچنین بررسی صورتجلسه طلاق توافقی و بررسی موضوعات مالی بین طرفین از قبیل؛ بذل یا وصول مهریه، نفقه معوقه زوجه، تکلیف حضانت فرزندان پس از طلاق، نحوه استرداد جهیزیه و هدایای ازدواج و سایر مسائل مالی می‌ باشد. در این مرحله دادگاه خانواده با توجه به توافق طرفین گواهی عدم امکان سازش و گزارش اصلاحی جهت اجرا و ثبت صیغه طلاق صادر خواهد نمود.
  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی طلاق و ثبت طلاق: پس از صدور گواهی عدم امکان سازش، و قطعی شدن آن، طرفین میتوانند به یکی از دفاتر رسمی ثبت طلاق مراجعه نموده و نسبت به اجرا و ثبت صیغه طلاق اقدام نمایند. عدم حضور هر یک از طرفین مانع اجرای رای نیست. معمولا در رای دادگاه خانواده، موضوع وکالت زوجه در مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق و اجرای صیغه طلاق قید می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

معرفی دادگاه خانواده مناطق تهران

دادگاه خانواده شمال تهران

دادخواست های طلاق توافقی در محدوده مناطق یک، دو و سه تهران، که تقریبا در قسمت شمال تهران قرار دارند، در مجتمع قضایی خانواده 2 تهران که فعلا در ضلع شمال شرقی میدان ونک مستقر می‌ باشد، مورد رسیدگی قرار می گیرد. مجتمع قضایی خانواده 2 تهران به زودی به ساختمان جدید در منطقه ولنجک تهران منتقل خواهد شد.

مشاوره اجباری قبل از طلاق توافقی

دادگاه خانواده جنوب تهران

رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی و تمامی دعاوی خانواده در جنوب تهران در مجتمع قضایی خانواده 1 تهران یا مجتمع قضایی خانواده محلاتی، واقع در اتوبان شهید محلاتی انجام می‌ شود. مناطق جنوبی‌ تهران در نقشه جامع شهر تهران مشخص است.

دادگاه خانواده مرکز تهران

دادخواست های طلاق توافقی منطقه 6 تهران، در مجتمع قضایی خانواده 2 تهران و دادخواست های طلاق توافقی منطقه 7 تهران با تعیین شعب ویژه دادگاه خانواده مستقر در مجتمع قضایی شهید صدر تهران رسیدگی می‌ شود.

دادگاه خانواده شرق تهران

شعب منتخب خانواده مستقر در مجتمع قضایی شهید باهنر تهران واقع در میدان قنات کوثر تهرانپارس، وظیفه رسیدگی به دعاوی خانواده و دادخواست های طلاق توافقی در شرق تهران مناطق 8 و4 و 13 را به عهده دارند.

دادگاه خانواده غرب تهران

در مجتمع قضایی شهید مفتح تهران نیز تعدادی شعب خاص دادگاه خانواده در نظر گرفته شده است. این شعب دادگاه خانواده تهران به دعاوی خانواده و دادخواست های طلاق توافقی غرب تهران رسیدگی و رای صادر می‌ کنند.

دادگاه خانواده جنوب غرب تهران

مجتمع قضایی شهید مطهری در یافت آباد نیز تعدادی دادگاه ویژه خانواده دارد که دادخواست های طلاق توافقی در محدوده این مجتمع قضایی به آن ها ارجاع می‌ شود. جهت تقدیم دادخواست طلاق توافقی در تهران نیازی به تشخیص مرجع صالح برای رسیدگی ندارید. بر اساس منطقه محل سکونت به صورت الکترونیک، دادخواست طلاق توافقی به مجتمع مربوطه ارسال خواهد شد و پس از صدور ابلاغ الکترونیک و درج در سامانه میتوانید نشانی مجتمع قضایی مربوطه را در احظاریه دادگاه مطالعه فرمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل طلاق توافقی در تهران و کرج

تنظیم توافقات طرفین در طلاق های توافقی و یا طلاق ترافعی که منجر به طلاق توافقی شده است، هر چند که موضوع پیچیده ای نیست اما نیاز به تخصص حقوقی دارد. نحوه و محل طرح دادخواست طلاق توافقی نیز اهمیت ویژه ای دارد. آثار طلاق توافقی و چگونگی سرپرستی فرزندان بعد از طلاق توافقی چالش مهم دیگری است. جهت شناسایی موسسه معتبر حقوقی در تهران به شماره ثبت شده موسسه دقت فرمایید و لازم است که موسسه حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری به ثبت رسیده و اداره شود.

نمونه دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش

جهت مشاوره حقوقی با وکیل خانواده و مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل خانواده در ایام هفته با گروه وکلای مهر تخصصی ترین گروه وکلای خانواده در ایران مشاوره نمایید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *