گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم

حضانت فرزند از جمله موضوعات مورد اختلاف در امور حقوقی خانواده می‌ باشد و این موضوع از جهتی دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود که هرکدام از پدر و مادر بخواهند فرزند خود را، خود نگهداری کنند و بدون اینکه طرف دیگر در نگهداری کامل فرزند نقشی داشته باشد. غالبا این موضوع زمانی اتفاق می افتد که زوجین قصد جدایی، افتراق و یا طلاق را داشته و یا اینکه بخواهند بعد از صدور حکم طلاق تکلیف حضانت فرزند خود را مشخص کنند؛ چرا که با افتراق و جدایی زوجین از یکدیگر، به عنوان زن و شوهر زندگی نمی‌ کنند و از یکدیگر فاصله می گیرند، و در نتیجه باید نسبت به فرزند مشترک خود که در قبال نگهداری آن مسئول و متعهد هستند، پاسخگو و در صورت جدایی، هر دوی آن ها باید خود با یکدیگر حضانت فرزند را داشته باشند ولی فرزند باید نزد یکی از زوجین قرار بگیرد.

قانون برای حضانت فرزند بعد از صدور حکم طلاق، مواردی را مصرح کرده است که در مورد حضانت و نگهداری فرزند تعیین تکلیف می‌ شود. در طول مدتی که حضانت با پدر و مادر و یا غیر از آن ها میتواند باشد، ممکن است مواردی حادث شود که در صلاحیت شخصی که مسئول نگهداری او می‌ باشد تردید ایجاد شود و شخص صلاحیت لازم را نداشته و در نتیجه نگهداری از طفل، موجب ایجاد مشقت شود و برخلاف مصلحت و غبطه فرزند باشد، در این صورت شخص دیگر میتواند به جهت گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم اقدام کند.

پاسخ فوری به سوالات حقوقی خانواده

دپارتمان حقوق خانواده موسسه‌ حقوقی و داوری بین‌ المللی مهر پارسیان قصد دارد در این مقاله مطالبی را در مورد گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم و شرایط گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم با توجه به شایع بودن پرونده‌ های حقوقی در امر گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم، منتشر نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

حضانت فرزند و نحوه تعیین آن

در صورت وجود اختلافات جدی بین زوجین، هرگاه تصمیم آن ها بر جدایی و طلاق باشد، در صورتی که در زندگی مشترک خود صاحب فرزند یا فرزندانی هم باشند که سنین کمی دارند، موضوع مهم حضانت مطرح می‌ شود. حضانت و نگهداری فرزند یا فرزندان، از وظایف مادر و پدر می‌ باشد که در انجام آن باید با یکدیگر معاضدت داشته باشند، ولی زمانی که موضوع افتراق و جدایی آن ها مطرح می‌ شود، انجام این تعهد به نگهداری طفل، بنا بر مصلحت طفل توسط پدر یا مادر به حکم قانون و دادگاه تعیین می‌ شود که به این وسیله امنیت جسمانی و روحی او تامین گردد. بر همین اساس هرگاه طلاق و جدایی حاصل شود، دادگاه حضانت طفل را به مادر تا هفت سالگی می سپارد و بعد از آن مدت، حضانت با پدر طفل خواهد بود. البته فرزند میتواند بعد از رسیدن به سن بلوغ، خود تعیین کند که با کدام یک از آن ها زندگی نماید و این حضانت بر فرزند تا سن قانونی ادامه خواهد داشت.

دادگاه تجدید نظر ویژه خانواده

حال این امکان وجود دارد که حضانت فرزند هم تا بعد هفت سالگی با مادر ادامه داشته باشد و یا هر کدام از پدر و مادر صلاحیت لازم برای نگهداری طفل را نداشته باشند و در این صورت نظر دادگاه خانواده در این مورد لازم الاتباع خواهد بود که حضانت فرزند، با اقربا یا شخص دیگری باشد.

امکان گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم

با توجه به سن طفل، بعد از طلاق تا هفت سالگی، مادر عهده دار حضانت فرزند خود خواهد بود، حال این امکان وجود دارد که حضانت و حق نگهداری طفل، به دلیلی در مدت هفت سال و یا برای بیش از مدت مقرر که نگهداری طفل با اوست، هم از او سلب گردد و این موارد زمانی است که:

– مادر دچار جنون شود.

– توانایی لازم به جهت تامین نیازهای مادی و عاطفی فرزند خود را نداشته باشد.

– مادر ازدواج مجدد نماید.

در صورتی که هر کدام از این امور برای مادر طفل حادث شود، پدر یا اقربای فرزند، میتوانند از دادگاه تقاضای سلب حضانت فرزند از مادر و گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم را داشته باشند که با احراز موارد مزبور، دادگاه بر حسب امر، حضانت فرزند را در صورت صلاحیت، به پدر یا اقربای او اعطا می‌ کند.

با این اوصاف، قانونگذار به دلیل حمایت از طفل، موارد موجب سلب حضانت فرزند به صورت دائم را فقط محدود به مواردی که از مادر سلب حق حضانت می‌ شود، نکرده و موارد دیگری را که به دلیل اعمال و انحطاط اخلاقی پدر و مادر و عدم مواظبت در جهت حضانت و نگهداری، محتمل است موجب مشقت و عسر و حرج و همچنین موثر در وضعیت جسمانی و اخلاقی فرزند شود را احصا کرده و در این صورت ممکن است از مادر یا پدر در مورد نگهداری بطور دائم، سلب حضانت شود و همچنین طرف دیگر یا اقربای طفل میتوانند به موجب دادخواست و اثبات موارد ذیل، تقاضای گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم را داشته باشند:

شرایط طلاق از طرف شوهر

– اعتیاد زیان آور به الکل، موادمخدر و قمار.

– اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء.

– ابتلا به بیماری های روانی با تشخیص پزشکی قانونی.

– سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضداخلاقی مانند: فساد و فحشاء، تکدی گری و قاچاق.

– تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.

جهت دریافت مشاوره در خصوص گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرار تامینی لازم برای گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم

با احراز تخلف پدر یا مادر در مورد حضانت فرزند، هرگاه تا صدور حکم دادگاه و اقدام به جهت سلب حضانت شخص و همچنین گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم، امکان به خطر افتادن سلامت جسمانی و اخلاقی فرزند و قرار گرفتن طفل در وضعیت عسر و حرج و مشقت وجود داشته باشد، طرف دیگر میتواند درخواست دستور موقت، مبنی بر نگهداری طفل در مکانی مناسب و یا توسط شخص صالح دیگری را بطور موقت از دادگاه داشته باشد و موقتا اجرا شود.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان در زمینه امور حقوقی خانواده و حضانت

چنانچه در زمینه‌ مسائل مربوط به حضانت فرزند و اختلافات و دعاوی ناشی از آن، متمایل به دریافت مشاوره و راهنمایی از تیم وکلای تخصصی موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در امر خانواده و حضانت فرزند می باشید، میتوانید برای تنظیم وقت و مشاوره تلفنی یا حضوری با موسسه تماس حاصل نمایید.

نشانی دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

وکالت بلاعزل حضانت

021-88663925

021-88663926

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

جهت دریافت مشاوره در خصوص گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *