تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه

قبول تعهد مالی مهریه از سوی مرد، طی سند رسمی ازدواج و یا امضای شرایط مالی مندرج در سند نکاحیه، دست مرد را برای فرار از پرداخت مهریه و عدم انجام تعهدات مالی پس از ازدواج بسته و وی را به بدهکاری بالقوه تبدیل خواهد کرد که هر زمان در مواردی که مهریه عندالمطالبه تعیین می‌ شود، با درخواست زوجه، موظف به پرداخت مهریه همسر می‌ باشد. اما در مواردی ممکن است یکی از همسران به تعهدات اخلاقی خود پای بند نباشند و به هر دلیلی دامن خود را با رابطه نامشروع بیالایند. در پژوهشی که توسط سازمان های اجتماعی انجام شده است تعداد زیادی از زنان متاهل، اقرار به داشتن رابطه نامشروع داشته اند و به دلیل وجود روابط نامشروع مردان با زنان، این موضوع را حق خود اعلام نموده اند. گروه وکلای خانواده مهر با آسیب شناسی این موضوع و با هدف پاسخگوی سوالات کاربران درباره تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه زن، با مشاوره دکتر محمدرضا مهری متانکلائی بهترین وکیل تهران، امکان طرح شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق، تاثیر پرونده رابطه نامشروع زن و مرد در طلاق، تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه زن، نحوه دفاع در پرونده‌ های رابطه نامشروع و معرفی وکیل خانواده و وکیل وصول مهریه در تهران را در این مقال به نظر عزیزان خواهد رساند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

تعریف رابطه نامشروع

مصادیق رابطه نامشروع به صورت تمثیلی بیان شده است و اگر هر نوع رابطه غیر متعارف بین زن و مردی که علقه ازدواج و محرمیتی بین آن ها نیست بر قرار شود میتوان به عنوان رابطه نامشروع قلمداد نمود. اگر زن و مردی که رابطه زوجیت یا محرمیت بین آن ها نیست مرتکب رابطه ای غیر از رابطه جنسی و نزدیکی مانند: بوسیدن و در آغوش گرفتن و یا لمس یکدیگر شوند میتوان گفت که رابطه نامشروع محقق شده است. مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار با مرد بیگانه اگر دخول انجام نشده باشد و عمل زناشویی و زنا انجام نشده باشد، بر خلاف تصور عامه، سنگسار نیست و در اینگونه موارد ممکن است از موارد مشدده مجازات باشد و به حداکثر مجازات شلاق تعزیری محکوم شود. نکته قابل توجه این است که، رابطه جنسی و دخول چه از جلو و یا پشت باشد، زنا محسوب می‌ شود و دخول از پشت در زنان لواط محسوب نمی‌ شود.

حقوق خانواده در اتریش

تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه زن

تعهد مالی مرد در پرداخت مهریه، به فرض داشتن رابطه نامشروع زن شوهردار، از بین نخواهد رفت. بر اساس قوانین جاریه، تصور غلطی بین عموم ایجاد شده و آن این است که در صورت اثبات رابطه نامشروع، مهریه و حقوق مالی زن از بین خواهد رفت. فرار از پرداخت مهریه همسر در هیچ شرایطی امکان پذیر نیست و موارد عدم استحقاق مهریه زن، فقط اثبات جنون زوج در زمان وقوع عقد نکاح و یا تدلیس توسط زوجه و اثبات آن در دادگاه صالح می‌ باشد. طرح شکایت رابطه نامشروع زوجه توسط شوهر و عدم توانایی در اثبات آن میتواند اثر معکوس داشته باشد و همسر وی و شخص ثالثی که به داشتن رابطه نامشروع با همسر متهم شده است، در صورت عدم اثبات موضوع به دلیل افترا طرح شکایت نمایند. بنابراین قبل از طرح هرگونه شکایت رابطه نامشروع بهتر است با وکیل پایه یک دادگستری و دارای تجربه در پرونده‌ های رابطه نامشروع مشاوره نمایید.

طرح شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

در پاسخ به این سوال که آیا امکان طرح شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق نیز وجود دارد یا خیر؟ پاسخ این است که در طلاق رجعی با توجه به اینکه در ایام عده، حق رجوع برای مرد محفوظ است، به محض رجوع مرد که میتواند حتی با اشاره نیز صورت گیرد، تمامی آثار ازدواج قبلی به قوت خود بر می‌ گردد. بنابراین در صورت داشتن دلایل متقن و محکمه پسند مبنی بر داشتن روابط نامشروع، میتوان از طریق مرجع صالح اقدام به طرح شکایت نمود.

شرح قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

راه های عدم پرداخت مهریه

جهت تسهیل در پرداخت مهریه در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و قانون اعسار و قانون حمایت از خانواده مواد قانونی و راهکارهای متعددی پیش بینی شده است. اولین راه جهت عدم پرداخت نفقه، مذاکره و صلح و سازش طرفین می‌ باشد. حصول سازش در دعاوی خانواده بهترین راه برای فصل اختلافات است. در صورت عدم توان در بر قراری سازش، میتوان با درخواست تقسیط مهریه و اعسار از پرداخت یکجای مهریه، نسبت به اخذ مهلت در پرداخت مهریه اقدام نمود. در هر صورت راهی برای عدم پرداخت مهریه زوجه وجود ندارد و فقط از طریق گفتگو و یا استفاده از ظرفیت های قانونی میتوان نسبت به پرداخت قسطی مهریه اقدام نمود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل خانواده

وکیل وصول مهریه و وکیل پرونده‌ های رابطه نامشروع، لازم است دارای تجربه کافی در مسائل خانواده باشد و به جای شعله ور کردن آتش اختلافات خانوادگی جهت کسب درآمد، سعی در ایجاد صلح و سازش بین طرفین نماید. دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی با همراهی گروه وکلای خانواده مهر، تخصصی ترین گروه وکلای خانواده در تهران، قبل از طرح هرگونه دعوا و شکایت کیفری، از طریق میانجیگری همه تلاش خود را جهت تنظیم سازش نامه در کلیه پرونده ها به کار خواهد بست. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی درباره تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه زوجه و حقوق مالی وی، درخواست صلح و سازش و یا تهیه لایحه دفاعیه در پرونده رابطه نامشروع، مرجع طرح شکایت کیفری رابطه نامشروع، با گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

قتل مهدورالدم

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص تاثیر اثبات رابطه نامشروع بر مهریه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

1.8/5 - (54 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *