دادگاه خانواده


بهترین وکیل دادگاه خانواده در این نوشتار به بررسی صلاحیت دادگاه خانواده پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

دادگاه خانواده

این دادگاه بر اساس قانون حمایت خانواده مصوب 1391، مرجع تخصصی رسیدگی به دعاوی و پرونده‌ های خانواده می‌ باشد. قاضی آن، دارای شرایطی است که بدون داشتن شرایط اختصاصی برای تصدی شعبه دادگاه خانواده، امکان انتصاب به تصدی دادگاه را ندارد.

دادگاه‌ های تخصصی کیفری که در معیت دادسراهای تخصصی تشکیل شده است، تفاوت اساسی با دادگاه خانواده دارد.

دادگاه مخصوص خانواده زیر مجموعه دادگاه‌ های حقوقی است در صورتی که دادگاه‌ های و ویژه کیفری مانند: مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت، مجتمع قضایی جرایم اقتصادی و دادگاه انقلاب، مجتمع قضایی جرایم اطفال، برای رسیدگی به جرایم خاص، در نظر گرفته شده اند.

اما دادگاه مختص خانواده، صرفا جهت رسیدگی به اختلافات و دعاوی خانواده و حل و فصل اختلافات خانواده، تاسیس و راه اندازی شده است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادگاه خانواده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

صلاحیت دادگاه

رسیدگی به دعاوی ازدواج دائم، موقت و اجازه ازدواج، حقوق مالی زوجه، دعاوی و اختلافات درباره نامزدی و خسارت های ناشی از به هم زدن نامزدی، خسارت های به هم زدن خواستگاری، شروط ضمن عقد ازدواج، ازدواج مجدد، فسخ نکاح، ابطال نکاح، طلاق به درخواست مرد، طلاق به درخواست زن و طلاق توافقی، مطالبه نفقه، مطالبه مهریه، مطالبه اجرت المثل، تمکین زن، نشوز زن از صلاحیت های دادگاه خانواده است.

همچنین حضانت و سرپرستی اطفال، امور حسبی، ولایت قهری و قیمومیت، عده طلاق، عده وفات، عده فسخ نکاح، رجوع از طلاق، بذل مهریه، رجوع از بذل مهریه، حجر و رفع حجر، نصب و عزل قیم، ضم امین، سرپرستی کودکان بی سرپرست، تغییر جنسیت، بذل مدت در ازدواج موقت، نفقه اقارب و بستگان، اهدای جنین به زوجین، دعاوی مربوط به موت فرضی و غایب مفقودالاثر، امور مربوط به ناظر و امین اموال، حکم رشد، حکم حجر، استرداد جهیزیه، اجرت المثل، ملاقات فرزند و کلیه مسائل مربوط به امور خانواده، در صلاحیت دادگاه می‌ باشد.

دادگاه خانواده تهران

در شهر تهران، دادگاه با عنایت به اینکه در کلان شهر تهران، نواحی متعددی وجود دارد، دو مجتمع قضایی ویژه خانواده پیش بینی و تاسیس شده است.

دادگاه شماره یک واقع در بزرگراه محلاتی و دادگاه شماره دو که در محدوده ولنجک تهران مستقر می‌ باشد.

مجتمع قضایی شهید باهنر در شرق تهران، مجتمع قضایی شهید مفتح در غرب تهران و مجتمع شهید صدر در مرکز تهران، نیز شعبی از دادگاه‌ های خود را برای رسیدگی به دعاوی خانواده اختصاص داده اند.

نشانی دادگاه‌ های خانواده تهران، در سایت قوه قضاییه و سایت موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان موجود است.

نشانی دادگاه مختص خانواده تهران

مجتمع قضایی خانواده یک تهران

تهران- بزرگراه شهید محلاتی- خیابان نبر جنوبی- جنب آتش نشانی

مجتمع قضایی خانواده دو تهران

تهران- ولنجک- بلوار عدالت- دادگاه ویژه خانواده

رسیدگی به جرایم خانواده

دادسرای ویژه جرایم خانواده وجود ندارد و فقط دادگاه خانواده جهت رسیدگی به موضوعاتی که پیشتر گفته شد، به حکم قانون حمایت خانواده، تشکیل شده است.

در تمامی شهرهای بزرگ، دادگاه و مجتمع قضایی ویژه خانواده، تشکیل شده است اما در شهرهایی که دادگاه خانواده تشکیل نشده است، شعبی از دادگاه عمومی، به دعاوی خانواده رسیدگی می‌ کنند و ابلاغ ویژه دادگاه برای قضات دادگاه صادر می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادگاه خانواده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

جرایم خانواده

مانند عدم ثبت واقعه ازدواج، عدم ثبت طلاق و فسخ نکاح وعدم ثبت رجوع از طلاق، ترک انفاق، ضرب و جرح همسر، فحاشی به همسر، کودک آزاری و سایر جرایمی که در حیطه خانواده انجام می‌ شود، در دادسرای عمومی محل وقوع جرم، رسیدگی می‌ شود.

در تهران همه نواحی دادسراهای عمومی تهران، به شکایت ها درباره جرایم خانواده، رسیدگی می نمایند. یکی از مهمترین جرایم خانواده، تدلیس در ازدواج است که در محل وقوع عقد، قابل رسیدگی است.

شورای حل اختلاف ویژه خانواده

شورای حل اختلاف تهران و شهرستان ها، مطابق قانون شوراهای حل اختلاف به بعضی از پرونده‌ های کیفری و حقوقی خانواده رسیدگی می‌ کنند. رسیدگی به پرونده‌ های مطالبه مهریه، مطالبه نفقه و استرداد جهیزیه با نصاب واقعی کمتر از بیست میلیون تومان در صلاحیت شوراهای حل اختلاف قرار دارند.

جهت ایحاد صلح و سازش در دعاوی خانواده، میتوان پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع نمود و بعضی از جرایم خانواده که امکان رسیدگی و صدور حکم در شورای حل اختلاف را دارد، به شورای حل اختلاف ارجاع می‌ شود.

چگونگی تشکیل پرونده در دادگاه تهران

تمامی دادخواست های تقدیمی به دادگاه در تهران و مراکز استان ها به مراکز و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقدیم می‌ شود و بر اساس نشانی و تشخصیص صلاحیت، به مجتمع های قضایی خانواده تهران ارسال می‌ شود.

جهت طرح پرونده خانواده در شورای حل اختلاف و یا دادسرا، پرونده مستقیم به دفتر کل دادسرا و یا شوای حل اختلاف دارای صلاحیت محلی تقدیم می‌ شود.

وکیل متخصص

جهت شروع شکایت کیفری خانواده و یا طرح دعوی حقوقی خانواده در دادگاه، کاملا مطمئن شوید که استحقاق کافی جهت طرح دعوی و یا شکایت را دارید. بسیاری از پرونده‌ های که در این دادگاه طرح شده و بعد از سالیان هنوز هم به نتیجه نرسیده است، بدون مشاوره با وکیل خانواده و فقط با تصمیم‌ گیری هیجانی طرح شده و باعث اتلاف وقت و هزینه‌ های متقاضیان می‌ شود.

مشاوره حقوقی خانواده

جهت اخذ مشاوره حقوقی خانواده و آشنایی با حقوق خود به عنوان عضوی از اعضاء خانواده، قبل از شروع هر اقدامی در دادگاه، مشاوره با وکیل متخصص خانواده و دعاوی خانواده، بهترین گزینه ممکن است.

هر چند که مشاوره های حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور خانواده، مستلزم پرداخت هزینه ناچیزی برای مشاوره است، ولی از پرداخت هزینه‌ های بی مورد و سنگین دادرسی و معطلی در راهروهای دادگاه، جلوگیری خواهد نمود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادگاه خانواده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

با همکاری قضات بازنشسته دادگاه خانواده و مشاوره مستقیم محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل پایه یک دادگستری و قاضی سابق دادگاه خانواده، با تشکیل گروه وکلای مهر، آماده پاسخگویی به سوالات همراهان درباره حقوق خانواده و صلاحیت دادگاه را دارد.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل خانواده در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09120067661

ارتباط با زن شوهردار

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز میتوانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادگاه خانواده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *