اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک

اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک

اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی نحوه ارسال اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

ملاقات فرزند مشترک

موضوع ملاقات با فرزند مشترک زمانی مطرح می ­شود که پدر و مادر از هم جدا شده باشند و در واقع ملاقات با فرزند مشترک، نوعی حق قانونی والدین بعد از طلاق به شمار می ­رود که میتوانند در شرایطی که امکان نگهداری از فرزندان خود را ندارند، با آن ها دیداری داشته باشند و طبق قانون مدنی، اگر به علت طلاق یا دلایل دیگر، ابوین طفل در یک منزل مشترک سکونت نداشته باشند، هر یک از ابوین که طفل تحت حضانت او نمی­ باشد، حق ملاقات با کودک خود را دارد.

به ­تعبیر دیگر، پدر یا مادری که طبق قانون شرایط نگهداری از فرزند خود را نداشته، یعنی حق حضانت با وی نیست، از حق ملاقات در این شرایط برخوردار است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

حق ملاقات فرزند یا فرزندان

طبق قانون مدنی، هرگاه به هر دلیلی مثل طلاق والدین طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند، هر یک از والدین که بدین نحو حضانت فرزند را برعهده ندارد، میتواند با استناد به حق ملاقات، در زمان و مکان مشخص فرزند خود را ملاقات نماید. این زمان و مکان مشخص با توافق والدین و در صورت عدم توافق با تصمیم دادگاه خواهد بود.

شکایت از همسایه طبقه بالا

در مدتی که حق حضانت با پدر یا مادر است، طرف دیگر که حق حضانت ندارد، حق ملاقات فرزندان را دارد که به توافق پدر و مادر، روز و ساعت و مکان آن مشخص می­ شود و اگر توافق حاصل نشود، قاضی رسیدگی کننده به پرونده تکلیف آن را مشخص می­ کند.

نکته ­های مهم درباره ملاقات با فرزند یا فرزندان

  1. با تشخیص دادگاه مبنی بر عدم امکان حضور طفل به تنهایی در زمان ملاقات، ملاقات ‌ها در زمان محدود و در مراکز مورد تعیین دادگستری باید صورت گیرد،
  2. امکان استقرار ناظر و تعیین حدود نظارت وی در زمان عدم توافق والدین بر حضانت و نیز ملاقات فرزند وجود دارد،
  3. طبق قانون حمایت از خانواده 1391 اگر فرد ملاقات­ کننده فرزند از بازگرداندن فرزند به فردی که حضانت طفل را برعهده دارد، امتناع ورزد، قابلیت پیگیری قانونی و صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه وجود دارد،
  4. اگر یکی از طرفین مانع ملاقات فرزند شود این اقدام او دارای ضمانت اجرای قانونی می ­باشد و طبق قانون مستحق جزای نقدی و بازداشت می ­باشد،
  5. طبق قانون حمایت از خانواده مصوب 1353 برای جلوگیری از ایجاد خلل در ملاقات فرزند پدر یا مادر یا کسانی که حضانت طفل به آن ها واگذار شده، نمیتوانند طفل را به شهری غیر از محل اقامت مقرر بین طرفین یا غیر از محل اقامت قبل از وقوع طلاق یا به خارج از کشور بدون رضایت دیگری (که حضانت فرزند با وی نیست) بفرستد، مگر با کسب اجازه از دادگاه و در صورت ضرورت.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مدت زمان ملاقات فرزند مشترک بعد از طلاق

مدت زمان ملاقات فرزند بعد از طلاق دارای محدودیت نمی ­باشد، مگر اینکه طفل بعد از سن رشد، تمایلی به ملاقات نداشته باشد، که طی ارائه لایحه میتوان با ارائه دلایل و مستندها از دادگاه تقاضای افزایش زمان ملاقات طفل را مطرح نمود، همچنین اگر قبل از طلاق طفل نزد هر یک از زوجین بوده و از ملاقات طرف دیگر ممانعت به ­عمل آید.

حضانت و ملاقات طفل

ضمانت اجرای جلوگیری از ملاقات فرزند یا فرزندان

وقتی قانونگذار حق حضانت را برای پدر یا مادر تعیین کرده است و در مقابل حق ملاقات را برای طرف دیگر، 2 طرف بایست به حقوق یکدیگر احترام گذارند و اگر پدر یا مادر که حق حضانت را دارد، مانع ملاقات طفل توسط طرف دیگر که حق ملاقات را دارد، شود، موجبات مسئولیت کیفری برای خود ایجاد خواهد کرد.

در همین خصوص قانونگذار مجازات کیفری برای کسی که از ملاقات طفل جلوگیری کند، پیش­ بینی کرده است، به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. برای فردی که از ملاقات فرزند توسط شخص یا اشخاصی که حق ملاقات دارند، جلوگیری نماید، به مجازات ذیل محکوم خواهد شد؛
  • حبس 3 تا 6 ماه،
  • یا جزای نقدی به ارزش 4 تا 15 میلیون ریال.
  1. هرگاه مسئول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند یا مانع ملاقات طفل با اشخاص ذی­ حق شود، به مجازات ذیل محکوم خواهد شد؛
  • برای بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه 8،
  • در صورت تکرار به حداکثر مجازات جزای نقدی درجه 8 محکوم می ­شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

تعیین محل ملاقات فرزند مشترک

تعیین محل ملاقات فرزند میتواند توافقی باشد و در صورت عدم توافق با تشخیص دادگاه می ­باشد. برخی دادگاه­ ها نیز برای حل این مشکل، کلانتری را محل ملاقات قرار می ­دهند. در حالی ­که این اقدام به طفل آسیب روحی و روانی جدی وارد می کند و ترس و اضطراب ناشی از این ملاقات­ ها آرامش روحی او را در معرض خطرات جدی قرار می دهد.

تحویل فرزند

طبق قانون حمایت از خانواده، قوه قضائیه مکلف است، برای نحوه ملاقات والدین با طفل، ساز و کار مناسب با مصالح خانواده و کودک را فراهم کند. به ­تعبیر دیگر، رئیس کل دادگستری استان موظف است در هر حوزه قضائی، محل یا محل‌ هایی را با فضای متناسب با روحیات اطفال با همکاری و استفاده از امکانات و منابع انسانی سازمان بهزیستی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان یا سایر مراکز ذی‌ ربط با تعداد کافی مددکار اجتماعی (به‌ ویژه زنان) و در صورت نیاز، مامور انتظامی، جهت ملاقات والدین با اطفال اختصاص دهد. که این تعیین محل ملاقات فرزند با والدین،توسط دادگاه به نحوی که موجب عسر و حرج نگردد مشخص می­ شود.

نکته: اقربای سببی و نسبی طفل اعم از پدربزرگ میتوانند تقاضای ملاقات نمایند و از این حق خود استفاده کنند.

اسقاط حق ملاقات با فرزند مشترک

هرگاه دادگاه تشخیص دهد، توافق ­های راجع به ملاقات، حضانت، نگهداری و سایر امور مربوط به طفل برخلاف مصلحت او است یا اگر مسئول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند و یا مانع ملاقات طفل تحت حضانت با اشخاص ذی ­حق شود، میتواند در خصوص اموری از قبیل؛ واگذاری امر حضانت به دیگری یا تعیین شخص ناظر با پیش­ بینی حدود نظارت وی با رعایت مصلحت طفل تصمیم مقتضی اتخاذ کند و اگر والدینی که حضانت طفل بر عهده اوست، از طفل نگهداری نکند، این امر موجب سقوط حق حضانت می ­شود. اگر کسی مانع دادن طفل به مادر شود فرد مانع را حبس می­ کنند، تا عمل استرداد انجام گیرد و پس از استرداد طفل، توسط مادر از زندان آزاد می ­شود.

فرجام خواهی حکم طلاق

تعریف اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک

قبل از شکایت و ثبت شکوائیه در مراجع ذی ­صلاح میتوان اظهارنامه ­ای تنظیم و به آدرس متهم ارسال نمود و به او اعلام داشت که در رابطه با مساله ما بین (پدر یا مادر) طبق قانون شرایط نگهداری از فرزند خود را نداشته، یعنی حق حضانت با وی نیست، از حق ملاقات در این شرایط برخوردار است. ولی متاسفانه او هیچگونه توجهی به رای مزبور نداشته و مدت مدیدی است تماس ها و مراجعه­ های مکرر اینجانب در جهت ملاقات فرزندان مشترکمان به نتیجه ­ای نرسیده و از ملاقات با ایشان سرباز زده است. حال با عنایت به شرح اظهارنامه حاضر، تقاضا دارد ظرف مدت مقرر از تاریخ رویت این اظهارنامه نسبت به رعایت و احترام به رای دادگاه اقدامات مقتضی را مبذول نمایید، در غیر این ­صورت مراتب از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.

برای دریافت مشاوره و ثبت اظهارنامه توسط موسسه حقوقی مهرپارسیان به صفحه https://mehrilaw.com/online-services مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های ملاقات فرزند مشترک پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی ملاقات فرزند مشترک، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اظهارنامه درخواست ملاقات فرزند مشترک در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *