مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج


با بررسی موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج همراهتان هستیم.

مطابق نظام حقوق بین الملل، ازدواج یکی از روش‌های دریافت اقامت و تابعیت است. یعنی در صورتی که فردی با شخصی که تبعه ایتالیا است ازدواج نماید، می تواند نسبت به دریافت اقامت و تابعیت کشور ایتالیا اقدام کند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج:

1. آیا امکان دریافت اقامت و تابعیت کشور ایتالیا از طریق ازدواج وجود دارد؟
2. مدارک مورد نیاز برای اعطای تابعیت به افراد از طریق ازدواج چیست؟
3. مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج چه مزایایی دارد؟
4. آثار حقوقی ازدواج در کشور ایتالیا چیست؟
5. چرا دریافت مشاوره از یک وکیل حاذق و با تجربه در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج الزامی می‌باشد؟

دادخواست اجازه ازدواج

آیا امکان دریافت اقامت و تابعیت کشور ایتالیا از طریق ازدواج وجود دارد؟

اولین سوالی که در مورد مبحث ازدواج در ایتالیا برای مخاطبان به وجود می‌آید این است که آیا امکان دریافت اقامت و تابعیت کشور ایتالیا از طریق ازدواج وجود دارد؟

بر اساس قوانین ازدواج در کشور ایتالیا، ازدواج با اتباع ایتالیایی موجب دریافت اقامت و سپس تابعیت کشور ایتالیا می‌شود که شرایط خاص خود را دارد. این قانون در کشور ایتالیا در خصوص زن و مرد به صورت یکسان اجرا می گردد و فرقی بین ازدواج با مرد ایتالیایی یا زن ایتالیایی وجود ندارد و در هر 2 صورت تبعه خارجی می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند.

حقوق فرزندان ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

متقاضیان دریافت اقامت کشور ایتالیا از طریق ازدواج، بعد از ازدواج رسمی با یک شهروند ایتالیایی می‌توانند اقامت این کشور را اخذ کنند که ازدواج آن‌ها باید در دفتر آمار رسمی ثبت شده باشد.

زوجینی که در کشور ایتالیا زندگی می‌نمایند و ثبت ازدواجشان در این کشور صورت گرفته باشد، بعد از گذشت 2 سال امکان دریافت تابعیت این کشور را دارند و افرادی که با یک تبعه ایتالیایی ازدواج می‌کنند و خارج از کشور ایتالیا حضور دارند، بعد از گذشت 3 سال زندگی مشترک با تبعه ایتالیایی می‌توانند درخواست دریافت تابعیت ایتالیا را نمایند و تابعیت این کشور را دریافت کنند.

آیا نوزادی که در کانادا متولد می شود تابعیت کانادایی می گیرد؟

لازم به ذکر است که در صورتی که زوجین در طول این مدت صاحب فرزندی شوند و یا کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرند، می‌توانند در مدتی کمتر از 3 سال نسبت به دریافت تابعیت ایتالیا اقدام نمایند.

ازدواج شخص ایرانی با فرد خارجی

مدارک مورد نیاز برای اعطای تابعیت به افراد از طریق ازدواج چیست؟

مدارک مورد نیازی که جهت دریافت تابعیت کشور ایتالیا لازم و ضروری هستند، عبارتند از:

  • ارائه گواهی ازدواج.
  • مدارکی که نشان دهنده تداوم زندگی مشترک زوجین باشد.
  • عدم محکومیت زوجین که حداکثر مجازات آن 3 سال است.
  • عدم وجود موارد امنیتی جهت دریافت تابعیت ایتالیا از طریق ازدواج.
  • مدارک اقامت قانونی تبعه خارجی.
  • مدارک تابعیتی تبعه ایتالیایی.
  • ارائه گواهی تجرد (در صورتی که زوجین قبلا ازدواج کرده باشند، باید مدارک طلاق و یا فوت همسر سابق خود را نیز ارائه کنند).
  • ارائه خلاصه ای از زندگی زوجین از تولد، دوران تحصیلی، وضعیت شغلی، درآمد و غیره.

وکیل حقوقی طلاق

توجه نمایید که تمامی مدارک ازدواج و هویتی زوجین باید به دفتر وزیر کشور ایتالیا در رم ارائه شود. مهمترین قوانین در مورد ازدواج در کشور ایتالیا و اعطای تابعیت، موضوع حقیقی بودن ازدواج زوجین می‌باشد.

افراد بسیاری از طریق ازدواج صوری اقدام به دریافت مهاجرت می‌نمایند و به همین دلیل، کشورها در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ازدواج حساسیت بیشتری دارند و قوانین سخت گیرانه‌ای را در این زمینه وضع نموده‌اند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج چه مزایایی دارد؟

اشخاص با دریافت تابعیت ایتالیا می‌توانند از تمامی حقوق و مزایای شهروندی این کشور بهره مند می‌گردند. از جمله مهم ترین مزایای شهروندی ایتالیا تحصیل رایگان و خدمات درمانی رایگان را می‌توان عنوان نمود. علاوه بر آن، اشخاص جهت انجام کار در کشور ایتالیا دیگر نیازی به دریافت مجوز کار در این کشور نخواهند داشت.

فردی که در کشور ایتالیا تحصیل کرده باشد، به خصوص اگر فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های مطرح ایتالیا باشد و به جز زبان انگلیسی به زبان ایتالیایی هم به صورت کامل مسلط باشد، شانس بسیار خوبی جهت کاریابی در شهرهایی از جمله رم و میلان دارد.

رجوع بعد از سه طلاقه کردن

آثار حقوقی ازدواج در کشور ایتالیا چیست؟

پس از ازدواج با یک تبعه ایتالیایی، تابعیت فرد مهاجر به رسمیت شناخته می شود و می‌تواند از آن استفاده کند و برای کشورهای مختلف ویزا دریافت نماید. فرد متقاضی جهت ثبت ازدواج به صورت رسمی، می تواند از طریق کنسولگری اقدام نماید یا بعد از رفتن به کشور ایتالیا این امر را انجام دهد.

مجازات ازدواج تبعه خارجی با زن ایرانی بدون مجوز

در برخی از کشورها از جمله ایران، آثار حقوقی در ازدواج با مرد یا زن جهت دریافت تابعیت آن کشور، متفاوت است. ولی، در کشور ایتالیا، تفاوتی در ازدواج با مرد یا زن وجود ندارد و این امر قطعا منتهی به دریافت تابعیت می گردد.

بنابراین، می‌توان عنوان نمود که در نظام حقوقی بعضی از کشورها مانند ایران، ازدواج دارای آثار تحمیلی تابعیت می باشد. به عنوان مثال، بر اساس ماده 976 قانون مدنی ایران:

اشخاص ذیل تبعه ایران محسوب می‌شوند:

  1. کلیه ساکنین ایران به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آنها مسلم باشد تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد‌ اعتراض دولت ایران نباشد.۲) کسانی که پدر آن ها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارجه متولد شده باشند.
  2. کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنان غیر معلوم باشد.
  3. کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آن‌ها در ایران متولد شده‌اند، به دنیا آمده‌ باشند.
  4. کسانی که در ایران از پدری که تبعه خارجه است بوجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هیجده سال تمام لااقل ۱ سال دیگر در ایران‌ اقامت کرده باشند و الا قبول شدن آنها به تابعیت ایران بر طبق مقرراتی خواهد بود که مطابق قانون برای تحصیل تابعیت ایران مقرر است.
  5. هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند.
  6. هر تبعه خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد.
 وکیل تجویز ازدواج مجدد

بنابراین، در صورتی که زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند از نظر قانون گذار خود به خود ایرانی محسوب می‌گردد، ولی ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی متضمن دریافت تابعیت نیست. در کشور ایتالیا هم ازدواج با شخص ایتالیایی نیازمند درخواست برای دریافت تابعیت است و تا زمانی که متقاضی در خواست ندهد و پرونده را ارائه نکند، تابعیت به او اعطا نمی‌شود.

چرا دریافت مشاوره از یک وکیل حاذق و با تجربه در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج الزامی می‌باشد؟

با توجه به این که در سال‌های گذشته، حساسیت‌ و سخت‌گیری‌های مربوط به بررسی مدارک برای دریافت ویزای ازدواج توسط مامور رسیدگی به پرونده تا میزان زیادی بالا رفته و احتمال مردود شدن این نوع ویزا بالا است، پیشنهاد می گردد قبل از اقدام جهت دریافت ویزای ازدواج، از وکیل متخصص در این زمینه مشاوره دریافت شود.

مشاوره حقوقی ازدواج در ترکیه

پس، ما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نوبت مشاوره در زمینه اخذ ویزای ازدواج ایتالیا، شرایط دریافت ویزای ازدواج ایتالیا، مدارک لازم برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *