وکیل حقوقی مهریه

وکیل حقوقی مهریه

وکیل حقوقی مهریه


با موضوع وکیل حقوقی مهریه با شما  هستیم.

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که درگیر مسئله مهریه می‌باشند. خانم‌هایی که به دنبال دریافت مهریه خود می‌باشند و یا آقایانی که به دلیل نداشتن توان مالی کافی، به دنبال کاهش تعهدات خود در مورد پرداخت مهریه به همسر خود می‌باشند.

این افراد باید برای رسیدن به خواسته‌های خود، ابتدا در مورد حقوق و تکالیفشان در مقابل همسر خود اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند به صورت اصولی و قانونی قدم بردارند و به اهداف خود برسند.

کسی که می‌تواند افراد را در زمینه مهریه کمک کند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا با اطمینان بیشتری نسبت به این امر اقدام کنند، یک وکیل با تجربه و حاذق می‌باشد.

بنابراین افرادی که با مسئله مهریه روبرو می‌شوند، ابتدا باید با یک وکیل متخصص در این زمینه صحبت کنند تا به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح و کافی دست به کار اشتباهی نزنند.

وکیل با تجربه خانواده

اگر شما عزیزان به دنبال دریافت مشاوره از وکیل متبحر و با تجربه در زمینه مهریه می‌باشید، موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات در این زمینه می‌باشد.

مشاوره تلفنی با وکیل مهریه

جهت برقراری ارتباط با وکیل حاذق در زمینه مهریه و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید تا اقدامات لازم جهت این امر صورت بگیرد.

ما نیز در این مقاله قصد داریم تا موضوع وکیل حقوقی مهریه را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه وکیل حقوقی مهریه

1 . معنی و مفهوم مهریه چیست؟
2 . چه چیزهایی می‌توانند به عنوان مهریه تعیین شوند؟
3 . اگر زوج فوت شد تکلیف مهریه زوجه چه می‌شود؟
4 . بهترین و با تجربه‌ترین وکیل حقوقی مهریه کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟
5 . آیا داشتن وکیل در زمینه مهریه الزامی می‌باشد؟
6 . آیا مرد می‌تواند از پرداخت مهریه امتناع کند؟

معنی و مفهوم مهریه چیست؟

مهریه یکی از آثار مالی ازدواج است که هنگام ازدواج با توافق طرفین تعیین می‌شود و بر اساس قانون، مالی می‌باشد که مرد با جاری شدن صیغه نکاح (ازدواج)، ملزم به پرداخت آن به زن می‌باشد.

مهریه به دو صورت عندالاستطاعه و عندالمطالبه می‌باشد، مهریه عندالمطالبه، به محض مطالبه زن، مرد باید پرداخت نماید اما مهریه عندالاستطاعه در صورت مطالبه زن و داشتن توانایی مالی (استطاعت) مرد پرداخت می‌گردد، یعنی توانایی مالی مرد در پرداخت موثر است.

بر اساس ماده 1082 قانون مدنی:

به مجرد (محض) عقد (ازدواج) زن مالک مهریه می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن ملک بنماید.

چنانچه مهریه وجه رایج باشد متناسب با تغییر شاخص قیمت سالانه زمان تادیه نسبت به سال اجرای عقد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردد محاسبه و پرداخت خواهد شد مگر اینکه زوجین در حین اجرای عقد به نحو دیگری تراضی (توافق) کرده باشند.

اجبار شوهر به پرداخت مهریه

وکیل با تجربه طلاق توافقی

ولی این امر به این معنی نیست که عقد نکاح (ازدواج) بدون مهریه باطل است و یا پس از عقد ازدواج تعیین مهر امکان ندارد. بعد از ازدواج هم همچنان امکان تعیین و پرداخت مهریه وجود دارد. حتی اگر مهریه به دلیلی باطل شود باز هم عقد ازدواج صحیح خواهد بود.

مطابق ماده 1087 قانون مدنی:

اگر در نکاح دائم مهریه ذکر نشده یا عدم مهریه شرط شده باشد نکاح (ازدواج) صحیح است و طرفین می‌توانند بعد از عقد مهریه را به تراضی (توافق) معین‌ کنند و اگر قبل از تراضی (توافق) بر مهریه معین بین آنها نزدیکی واقع شود زوجه (زن) مستحق مهرالمثل خواهد بود.

وکیل حقوقی مهریه

چه چیزهایی می‌توانند به عنوان مهریه تعیین شوند؟

جهت پاسخ به این سوال قصد داریم به 2 ماده از قانون مدنی اشاره کنیم.

بر اساس ماده 1078 قانون مدنی :
هر چیزی را که مالیت داشته و قابل تملک نیز باشد میتوان مهر قرار داد.

مطابق ماده 1079 قانون مدنی :
مهر باید بین طرفین تا حدی که رفع جهالت آن‌ها بشود معلوم باشد.

اگر مرد فوت شد تکلیف مهریه زن چه می‌شود؟

در صورتی که مرد فوت کند، مهریه همسر او از اموالش پرداخت خواهد شد و در صورتی که اموالی از متوفی باقی نمانده باشد، ورثه او ملزم به پرداخت مهریه زوجه نمی‌باشند، ولی می‌توانند به میل خود این دین را پرداخت نمایند.

بهترین و با تجربه‌ترین وکیل حقوقی مهریه کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

داشتن تجربه و تخصص در زمینه مهریه، از مهمترین ویژگی‌هایی هستند که وکیل حقوقی مهریه باید داشته باشد. چرا که وکیل متخصص و با تجربه می‌تواند کمک کند تا فرد به هدف دلخواه خود برسد ولی در صورتی که فرد با کسی که تجربه کافی در این زمینه ندارد و همچنین تخصص و دانش کافی هم ندارد مشورت کند و از او کمک بگیرد، ممکن است به دلیل اطلاعات ناقص و نادرستی که او دارد وضع را از حالت قبل بدتر کند و فرد از هدف خود دور شود و یا اصلا به آن نرسد.

وکیل خانواده مهریه

بنابراین بهترین وکیل در زمینه مهریه، وکیلی می‌باشد که هم نسبت به قوانین مربوطه تسلط داشته باشد و هم در این مورد تجربه بالایی داشته باشد.

آیا داشتن وکیل در زمینه مهریه الزامی می‌باشد؟

ملزم نبودن افراد به داشتن وکیل در زمینه مهریه کاملا واضح و روشن است.

ولی در این مورد با نکته‌ای مواجه می‌شویم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آن هم این است که، در اکثر مواردی که افراد درگیر مسئله مهریه می‌شوند، طرف مقابلشان یا مقاومت می‌کند که از پرداخت مهریه معاف شود (زوج) و یا می‌خواهد مهریه خود را به صورت کامل دریافت کند (زوجه).

در این شرایط طرف مقابل به دنبال این است که نتیجه را به نفع خود کند.

شرایط فرزندخواندگی برای دختران مجرد

بنابراین در صورتی که فرد دیگر اطلاعات جامع، صحیح و دقیق در این زمینه نداشته باشد و اقدامات به موقع انجام ندهد، این شانس را به طرف مقابل می‌دهد تا او برنده پرونده باشد.

پس همانطور که می‌دانید، داشتن وکیل در زمینه مهریه الزامی نمی‌باشد، ولی از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است.

به همین دلیل ما به شما عزیزان، موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه مهریه می‌باشد.

جهت برقراری ارتباط با وکیل حاذق در زمینه مهریه و همچنین دریافت نوبت مشاوره، فقط کافیست تا با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

قانون گرفتن مهریه

مهرالمثل چیست؟ زن پس از ازدواج در هر صورت مستحق مهریه است و هرگاه در حین ازدواج مهریه تعیین نشده باشد، به زن مهرالمثل تعلق خواهد گرفت.

مهریه چیست؟ از حقوق مالی است که هنگام ازدواج با توافق طرفین تعیین می‌شود و به محض وقوع ازدواج زن مالک آن می‌شود و می‌تواند آن را مطالبه کند.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (25 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام من سال ۷۰ ازدواج کردم و مهریه ام ۳ میلیون پول بود الان میخوام جدا بشم مهریه من چطور حساب میشه؟ چون همسرم میگن همون ۳ میلیون بهت تعلق میگیره

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون چنانچه مهریه وجه رایج باشد متناسب با تغییر شاخص قیمت سالانه زمان تادیه نسبت به سال اجرای عقد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین میگردد، محاسبه و پرداخت خواهد شد، مگر اینکه زوجین در حین اجرای عقد به نحو دیگری تراضی (توافق) کرده باشند.

  • با سلام و وقت بخیر، شوهرم درخواست طلاق داده و من راضی به طلاق نیستم، تنها دارایی همسرم یک خونه است به متراژ 400 متر که در آن زندگی میکنیم و یک ماشین. من در ساخت خانه به همسرم کمک کردم و تمام طلاهامو برای ساخت این خونه دادم ولی مدرکی ندارم، الان که می‌خواد منو طلاق بده برای گرفتن مهریه می‌تونم خانه و ماشین را از ایشان بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      برای مطالبه مهریه، خودرو قابل توقیف است و خانه اگر بزرگ باشد قابل توقیف است و شما میتوانید درخواست مزایده خانه را نمایید. بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر با وکیل متخصص مشورت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *