وکیل خانواده در توانیر

وکیل خانواده در توانیر

وکیل خانواده در توانیر


با معرفی وکیل خانواده در محدوده توانیر همراه شما هستیم.
موسسه حقوقی مهر پارسیان پس از انحلال موسسه حقوقی اهورا میهن قشم در سال 1393 در تهران آغاز به فعالیت نمود.
سرپرست این موسسه محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و قاضی سابق دادگاه خانواده در استان تهران است.
همزمانی تشکیل گروه وکلای مهر با راه اندازی موسسه حقوقی بین المللی معتبر در تهران، موجب ارائه خدمات حقوقی در حوزه بین الملل و ایرانیان خارج از کشور نیز شد.

گروه وکلای مهر افتخار دارد که بهترین وکلای بین الملی را جهت ایرانیان خارج از کشور در اختیار داشته باشد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل خانواده در توانیر تهران با دفتر حقوقی محمد رضا مهری تماس بگیرید.

مطالبه اجرت المثل (اجرت انجام عمل) ایام زوجیت در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است؟

🔹هرگاه در قراردادی طرفین اجرت کاری را تعیین نکرده باشند و بخواهند بعد از انجام اجرت ان را مشخص کند، اجرت متعارفی معین و پرداخت می‌شود که اجرت المثل نامیده می‌شود.

🔹زن می‌تواند در صورتی که برای انجام امور منزل با شوهر خویش شرط مالی نداشته باشد و یا مصالحه نکرده باشد، دعوای حقوقی اجرت المثل ایام زوجیت را طرح کند.

🔹وقتی مرد در ایام زناشوئی از نیروی کار زن بهره مند می‌شود در واقع از نوعی مال استفاده می‌کند در نتیجه زن مستحق دریافت اجرت المثل (اجرت انجام عمل) می‌شود.

مطالبه اجرت‌ المثل ایام زوجیت

🔻مدارک و منضمات مورد نیاز:
۱- تصویر مصدق (تایید شده) شناسنامه زوجین (اختیاری)
۲- تصویر مصدق سند ازدواج
۳- تصویر مصدق سند طلاق
۴- به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت و کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه دارسی الزامی است.
۵- یکی از دو سند ازدواج یا طلاق باید به عنوان دلایل و منضمات ارائه شود.

 نحوه استرداد (پس گرفتن) جهیزیه در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است؟

وکیل خانواده در توانیر توضیح می دهد:

زن  چنانچه در نتیجه متارکه (جدایی) یا به دلایل دیگر، تصمیم داشته باشد از خانه شوهر برود می‌تواند با استناد به صورت جهیزیه‌ای که دارد، آن اموال را از مرد مطالبه کند. زیرا آوردن جهیزیه به معنی انصراف زن از مالکیت یا شریک ساختن شوهر در آن نیست و کماکان حق مالکیت زن باقی می‌ماند و تنها شوهر از منافع جهیزیه بهره مند می‌شود و می‌تواند به طور متعارف از این اموال استفاده کند.

🔻مدارک و منضمات مورد نیاز:
۱- تصویر مصدق (تایید شده) سند ازدواج (اختیاری)
۲- تصویر مصدق فهرست اسباب و وسایل (الزامی)
۳- به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت و کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه دادرسی الزامی می‌باشد.

🔻در صورت عدم وجود مدارک اختیاری فوق می‌توانید یکی از موارد ذیل را ارائه نمایید.
۱- درخواست استعلام
۲- درخواست جلب نظر کارشناس
۳- تحقیقات محلی
۴- شماره پرونده استنادی
۵- شهادت شهود و مطلعین
۶- اتیان سوگند (قسم خوردن)
۷- سایر دلایل و مستندات

آیا وکالت وکیل با مرگ موکل خود به خود باطل می‌شود؟

🟢 سوال
باسلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان، حدود شش سال پیش وکالت بلاعزلی (بدون حق برکناری) به برادرخود برای فروش زمین ارثی که بلواری از ان عبور میکند، دادیم.
حال حاضر به فسخ (از بین بردن) وکالت نمی‌شود. مادرمان هم جزءِ موکلین بوده که فوت کرده ایا وکالتنامه موردنظر فسخ (از بین می‌رود) می باشد؟ راه حل چیست؟ با تشکر.

🟢پاسخ وکیل خانواده در توانیر
وکالت عقدی است جایز (قراردادی که هر یک از طرفین هر وقت بخواهند می‌توانند آن را بر هم بزنند) که با مرگ هر یک از طرفین یا استعفای وکیل یا عزل (برکناری) وکیل توسط موکل و یا با جنون (دیوانگی) وکیل و یا موکل پایان می‌یابد.

برای مثال اگر کسی به دیگری وکالت دهد که اتومبیلی برای او خریداری کند به کسی که وکالت می‌دهد موکل و به کسی که عمل خرید اتومبیل را باید انجام دهد وکیل می‌گویند. حال اگر وکیل قبل از خرید اتومبیل دیوانه شود یا فوت کند و یا از انجام آن عمل استعفا دهد و یا موکل او را عزل (برکنار) کند، دیگر اجازه انجام معامله اتومبیل را نخواهد داشت.

وکیل برگرداندن مهریه‌ی بخشیده شده

مشاوره حقوقی اجرت المثل زوجه

برابر قانون عقد وکالت با مرگ یا جنون (دیوانگی) وکیل یا موکل از بین می‌رود و از این حیث فرقی میان عقد وکالت بلاعزل (بدون حق برکناری) و یا عقد وکالت ساده نیست.

به طور مثال، اگر شخصی آپارتمانی را با سند عادی قولنامه کند و در قولنامه قید شود که خریدار از جانب آقای فروشنده وکیل است که پس از انجام تشریفات محضری و اداری به دفترخانه مراجعه و رسماً آپارتمان را به نام خود منتقل کند و به اصطلاح خریدار وکالت بلاعزل از فروشنده داشته باشد اما در این هنگام فروشنده فوت کند برای انتقال رسمی آپارتمان، دیگر آن وکالت فاقد اثر است و این ورثه (اشخاصی که از متوفی ارث می‌برند) فروشنده هستند که باید آپارتمان را منتقل کنند.

اگر از انجام این عمل خودداری کنند آن موقع خریدار ناگزیر به طرح دعوی علیه آنان و مراجعه به دادگستری است.

لذا اگر عقد وکالت در ضمن عقد بیع (قرارداد خرید و فروش) یا هر عقد لازم دیگری مانند عقد ازدواج و… به صورت شرط قید شود بقای این وکالت تا وقتی است که طرفین مبتلا به جنون نشده یا فوت نکرده باشند.

همان‌گونه که در تعریف وکالت دیدیم، این عقد (جایز از هر دو طرف)، به مفهوم نیابت و جانشینی و اذن (اجازه) است که یک سوی آن موکل و طرف دیگرش وکیل قرار دارد که برای انجام امری، نایب قرار می‌گیرد.

وکیل اعتراض به رای اجرت المثل

یعنی هم در ایجاد و هم در بقای آن وجود اراده مستمر ضروری است.
بدین‌ترتیب، چنانچه عواملی مانند مرگ یا دیوانگی برای هر یک از طرفین پیش آید، اراده و اذن (اجازه) مزبور از بین خواهد رفت و موجب انفساخ (از بین رفتن) عقد فراهم می‌گردد.

به بیان دیگر، طرفین وکالت که هنگام بسته شدن این پیمان زنده و دارای شرایط اساسی برای انجام معامله (قرارداد) بوده‌اند، با موت (فوت) یا جنون هر یک، شرط بقای وکالت از میان رفته و عقد مرتفع می‌شود.

حقوق فرزندان ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

این موضوع در بند 3 ماده 678 قانون مدنی بیان شده است. ولی، این حکم کلی، به مسایل و ابهامات فراوانی که پیرامون فوت طرفین عقد وکالت از جمله؛ وکالت در توکیل (وکالت داشتن در وکیل گرفتن)، وکالت بلاعزل (بدون حق برکناری)، غایب مفقود‌الاثر، مجنون همیشگی و ادواری (دوره‌ای)، سفیه و ورشکسته وجود دارد، پاسخ روشنی نمی‌دهد.

در خصوص موارد بطلان وکالت در قانون مدنی، با مواد 670 و 678 و حتی 954 این قانون مواجه می‌شویم.

طبق ماده 670 قانون مدنی در صورتی که دو نفر به نحو اجتماع (مشترک) وکیل باشند به موت (فوت) یکی از آنها وکالت دیگری باطل می‌شود و برابر مفاد بند سوم ماده 678 قانون مزبور، به فوت یا به جنون (دیوانگی) وکیل یا موکل، وکالت مرتفع می‌گردد.

در فقه ما نیز همین عقیده دیده می‌شود. و مطابق حکم کلی ماده 954 همین قانون؛ کلیه عقود جائزه با فوت یکی از طرفین منفسخ می‌شود (از بین می‌رود) و همچنین به سفه (از بین رفتن توانایی انجام امور مالی) در مواردی که رشد معتبر است.

شرایط پرداخت اجرت المثل ایام زوجیت از دیدگاه وکیل خانواده در توانیر

🔸اجرت‌المثل به معنای پرداختن اجرت کار‌هایی است که زن در خانه شوهر انجام داده در حالی که این امور از وظایف شرعی او نبوده و برای این کار قصد تبرع (مجانی بودن) نیز نداشته باشد.

در این موارد، شوهر موظف به پرداخت اجرت‌المثل این کار‌ها است. این اجرت به حکم قانون و متناسب با کار‌هایی است که زن در خانه انجام داده و پرداخت آن ارتباطی با دارایی شوهر ندارد و در هر صورت باید پرداخت شود.

🔸طبق تبصره ماده واحده اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب سال ۱۳۷۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام، چنانچه طلاق به درخواست زن نبوده و نیز تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد دادگاه به ترتیب زیر عمل می‌کند:

نمونه رای اجرت المثل ایام زوجیت

🔻چنانچه زن کار‌هایی را که شرعاً به عهده وی نبوده، به دستور مرد و با عدم قصد تبرع (مجانی نبودن) انجام داده باشد و برای دادگاه این وضع اثبات شود، دادگاه اجرت‌المثل کار‌های انجام‌گرفته را با جلب نظر کارشناس، محاسبه و مرد را ملزم به پرداخت اجرت می‌کند.

دادخواست اجازه ازدواج مجدد

در غیر این صورت، یعنی در صورتی که زن نتواند اجرت‌المثل کار‌های خود را به‌دست آورد (مثلاً نتواند اثبات کند که کاری انجام داده یا نتواند اثبات کند که کار‌های انجام‌شده تبرعی (مجانی) نبوده با توجه به سنوات زندگی مشترک و نوع کار‌هایی که زن در خانه شوهر انجام داده و وسع مالی مرد، دادگاه مبلغی از باب بخشش (نحله) برای زن تعیین می‌کند بنابراین اجرت‌المثل ماهیت قانونی دارد.

🟢شرایط پرداخت اجرت‌المثل

برای پرداخت اجرت‌المثل، شرایطی لازم است؛ از جمله اینکه طلاق به درخواست زن نباشد؛ طلاق به دلیل تخلف زن از وظایف زناشویی و سوء اخلاق او نباشد و انجام کار‌های منزل شرعاً به عهده زن نبوده باشد مثل شستن ظروف و لباس‌ها و پخت و پز.

🔸همچنین انجام کار‌ها به دستور مرد با درخواست او باشد و زن برای انجام کار‌ها قصد تبرع (مجانی بودن) نداشته باشد؛ یعنی به خاطر رضای خدا کاری انجام نداده باشد. اگرچه واقعیت این است که زنان غالباً امور خانه را به قصد تبرع (مجانی) انجام می‌دهند و اگر این امر بر دادگاه ثابت شود، زن مستحق اجرت‌المثل نخواهد بود.

🔸دادگاه زمانی اجرت‌المثل را مورد حکم قرار می‌دهد که توافق دیگری در خصوص امور مالی میان زن و شوهر نباشد چرا که اگر توافقی باشد باید طبق آن عمل شود؛ بنابراین اجرت‌المثل با شرط انتقال نصف دارایی قابل جمع نیست، زیرا شرط انتقال نصف دارایی، توافقی بوده و بر حکم قانون مبنی بر پرداخت اجر‌ت‌المثل، مقدم است و در این مورد فقط به انتقال تا نصف دارایی حکم می‌شود.

تقدم شروط توافقی بر اجرت‌المثل و نحله

🔸طبق تبصره شش ماده‌ واحده مقررات مربوط به طلاق، در صورت درخواست زن مبنی بر مطالبه حق‌الزحمه کارها، دادگاه ابتدا از طریق توافق نسبت به خواسته طرفین اقدام می‌کند و در صورت عدم امکان توافق، چنانچه شرطی ضمن عقد ازدواج یا عقد دیگری در خصوص امور مالی شده باشد، آن را مورد حکم قرار می‌دهد.

در غیر این صورت وارد موضوع اجرت‌المثل و نحله می‌شود؛ بنابراین توافق زوجین، مقدم بر امور قضایی و اجرت‌المثل و نحله بوده و جمع میان شرط انتقال نصف دارایی و اجرت‌المثل و نحله (حقوق مالی برای زن که قانون گذار تعیین کرده است)، خلاف قانون است.

تحویل فرزند

اجرت المثل زن شامل چه مواردی می شود؟

🔸در مورد اثبات این مطلب که زن کار‌هایی انجام داده و این کار‌ها به درخواست مرد بوده است؛ زن مدعی است و باید اثبات کند. این در حالی است که در مورد اینکه انجام کار‌ها با قصد تبرع (مجانی) بوده و نه با قصد اجرت، مرد مدعی است و باید اثبات کند که زن به قصد تبرع و به صورت مجانی کار کرده است
وکیل خانواده در توانیر

دفتر وکالت وکیل آنلاین خانواده در توانیر تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی
نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

مطالبه اجرت المثل قبل از طلاق

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10
تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88663925
021-88663926
021-88663628
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده منطقه 3 تهران

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص خانواده منطقه 6 تهران
وکیل خانواده در توانیر

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل تخصصی خانواده محدوده توانیر تهران

5/5 - (48 امتیاز)

آدرس مراجع قضاییوکیل تخصصی خانواده

ادرس وکیل خانواده در غرب تهرانبهترین وکیل خانواده برای طلاقبهترین وکیل خانواده در زاهدانبهترین وکیل خانواده در زنجانبهترین وکیل خانواده در صادقیهبهترین وکیل خانواده در غرب تهرانبهترین وکیل خانواده در قزوینبهترین وکیل خانواده در گرگانبهترین وکیل خانواده زنجانبهترین وکیل خانواده قزوینبهترین وکیل خانواده کرمانبهترین وکیل خانواده یزدبهترین وکیل های خانواده تهرانجستجوی وکیل خانوادهچگونه وکیل خانواده شویمصدای وکیل خانوادهطرح وکیل خانوادهگرفتن وکیل خانوادههزینه وکیل خانوادهوكيل خانواده اهوازوكيل خانواده تهرانوكيل خانواده خوب در قموكيل خانواده در سيدنيوكيل خانواده در فرانكفورتوكيل خانواده در فرمانيهوكيل خانواده شيرازوكيل خانواده مشهدوكيل خانواده نياورانوكيل خانواده هاشميوکیل با تجربهوکیل با تجربه خانوادهوکیل با تجربه در اصفهانوکیل با تجربه در تهرانوکیل با تجربه در دیوان عدالت اداریوکیل با تجربه در رشتوکیل با تجربه در شهرستان مراغهوکیل با تجربه در کرجوکیل با تجربه شیرازوکیل با تجربه طلاقوکیل باتجربه کیفریوکیل برای خانواده جانبازانوکیل پایه خانوادهوکیل پایه یک خانواده در اصفهانوکیل پایه یک خانواده در اهوازوکیل پایه یک خانواده در مشهدوکیل جرایم خانوادهوکیل حاذق خانوادهوکیل حرفه ای خانوادهوکیل حقوق خانوادهوکیل حقوقی خانواده اراکوکیل حقوقی خانواده اهوازوکیل حقوقی خانواده کرجوکیل حقوقی خانواده مشهدوکیل خانوادهوکیل خانواده اراکوکیل خانواده ارومیهوکیل خانواده اصفهانوکیل خانواده انلاینوکیل خانواده اهوازوکیل خانواده ایرانی در المانوکیل خانواده ایرانی در تورنتووکیل خانواده ایرانی در فرانکفورتوکیل خانواده با قیمت مناسبوکیل خانواده بابلوکیل خانواده بجنوردوکیل خانواده برای طلاقوکیل خانواده برای طلاق تهرانوکیل خانواده برای طلاق شیرازوکیل خانواده برتروکیل خانواده بروجردوکیل خانواده بندرعباسوکیل خانواده بوشهروکیل خانواده بیرجندوکیل خانواده بین المللیوکیل خانواده پاکدشتوکیل خانواده پایه یک دادگستریوکیل خانواده پونکوکیل خانواده پیروزیوکیل خانواده تبریزوکیل خانواده تلفنیوکیل خانواده تهرانوکیل خانواده تهران طلاقوکیل خانواده تهرانپارسوکیل خانواده تورنتووکیل خانواده جنت آبادوکیل خانواده جنوب تهرانوکیل خانواده چیستوکیل خانواده حرفه ایوکیل خانواده حقوقیوکیل خانواده خانموکیل خانواده خوب در اراکوکیل خانواده خوب در اسلامشهروکیل خانواده خوب در اصفهانوکیل خانواده خوب در تبریزوکیل خانواده خوب در رشتوکیل خانواده خوب در زنجانوکیل خانواده خوب در شیرازوکیل خانواده خوب در قزوینوکیل خانواده خوب در کرجوکیل خانواده خوب در مشهدوکیل خانواده خوب در یزدوکیل خانواده در استرالیاوکیل خانواده در اصفهانوکیل خانواده در برلینوکیل خانواده در پاسدارانوکیل خانواده در پاکدشتوکیل خانواده در پردیسوکیل خانواده در پرندوکیل خانواده در پیروزیوکیل خانواده در تهرانوکیل خانواده در توانیروکیل خانواده در تورنتووکیل خانواده در جنوب تهرانوکیل خانواده در رشتوکیل خانواده در شهرک غربوکیل خانواده در غرب تهرانوکیل خانواده در فرانکفورتوکیل خانواده در فردیسوکیل خانواده در فردیس کرجوکیل خانواده در فلاورجانوکیل خانواده در فولادشهروکیل خانواده در قزوینوکیل خانواده در کالیفرنیاوکیل خانواده در کاناداوکیل خانواده در کرجوکیل خانواده در گرگانوکیل خانواده در لاهیجانوکیل خانواده در لس آنجلسوکیل خانواده در لندنوکیل خانواده در ملبورنوکیل خانواده در مونترالوکیل خانواده در نارمکوکیل خانواده در نازی آبادوکیل خانواده در نجف آبادوکیل خانواده در نیشابوروکیل خانواده در هامبورگوکیل خانواده در هلندوکیل خانواده در ونکووروکیل خانواده دیوان عالی کشوروکیل خانواده رباط کریموکیل خانواده رشتوکیل خانواده رفسنجانیوکیل خانواده زاهدانوکیل خانواده زنوکیل خانواده زن در کرجوکیل خانواده زنجانوکیل خانواده ساریوکیل خانواده ساوهوکیل خانواده سبزواروکیل خانواده سربندیوکیل خانواده سعادت آبادوکیل خانواده سمنانوکیل خانواده سنندجوکیل خانواده سهروردیوکیل خانواده سیدخندانوکیل خانواده سیدنیوکیل خانواده شاهین شهروکیل خانواده شرق تهرانوکیل خانواده شمارهوکیل خانواده شمال تهرانوکیل خانواده شهرریوکیل خانواده شهرک غربوکیل خانواده شهرکردوکیل خانواده شهریاروکیل خانواده شیرازوکیل خانواده صادقیهوکیل خانواده طلاقوکیل خانواده طلاق توافقیوکیل خانواده عالیوکیل خانواده غرب تهرانوکیل خانواده فردیسوکیل خانواده فساوکیل خانواده قائمشهروکیل خانواده قزوینوکیل خانواده قشموکیل خانواده قموکیل خانواده قیطریهوکیل خانواده کاشانوکیل خانواده کرجوکیل خانواده کرمانوکیل خانواده کرمانشاهوکیل خانواده کیستوکیل خانواده گرگانوکیل خانواده گلستانوکیل خانواده لندنوکیل خانواده مراغهوکیل خانواده مشاورهوکیل خانواده مشاوره تلفنیوکیل خانواده مشاوره حقوقیوکیل خانواده مشهدوکیل خانواده معروفوکیل خانواده منطقه 6وکیل خانواده مهریهوکیل خانواده مونترالوکیل خانواده نارمکوکیل خانواده نزدیکوکیل خانواده نهاوندوکیل خانواده نیشابوروکیل خانواده هاشمیوکیل خانواده هاشمی رفسنجانیوکیل خانواده هامبورگوکیل خانواده هشتگردوکیل خانواده همدانوکیل خانواده و طلاقوکیل خانواده و مشاوره حقوقیوکیل خانواده ونکووروکیل خانواده وینوکیل خانواده یاسوجوکیل خانواده یزدوکیل خانواده یعنی چهوکیل درجه یک خانوادهوکیل کارکشته خانوادهوکیل مجرب زن خانواده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *